GÃ¥ til innhold

Jeg har visst dumma meg ut..😔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ene mora i klassen til jenta mi er gravid, og har termin om 3 uker.

Jeg syns hun var nydelig fin med den store magen, og sa til henne: "For en stor og flott mage du har! Du var virkelig fin!" Litt lengre ut i praten sa jeg: "Har de sjekket om det er to?" Hun er slank og fin, men magen er enorm! På en positiv måte altså..

Hun snudde ryggen til og trampet derfra.. Jeg mente jo ikke noe stygt 😳

Jeg hadde en gedigen mage og fikk det spørsmålet stadig vekk, og jeg syntes det var bare koselig. Skjønner jo at vi er forskjellige... Men hva sier jeg nå? Ammeørska og mine sosiale antenner har visst rent ut med morsmelka 😔😳

Anonymous poster hash: 73df3...bf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns hun var nydelig fin med den store magen, og sa til henne: "For en stor og flott mage du har! Du var virkelig fin!" Litt lengre ut i praten sa jeg: "Har de sjekket om det er to?" Hun er slank og fin, men magen er enorm! På en positiv måte altså..

Jeg hadde en gedigen mage og fikk det spørsmålet stadig vekk, og jeg syntes det var bare koselig. Skjønner jo at vi er forskjellige... Men hva sier jeg nå? Ammeørska og mine sosiale antenner har visst rent ut med morsmelka 😔😳

Er du dum?

Skrevet

Er du dum?

Ja, tydeligvis 😔😔

Hi

Skrevet

Du har jammen ikke mye sosiale antenner igjen om du ikke skjønner at det der ikke er greit å kommentere.

Skrevet

Du har jammen ikke mye sosiale antenner igjen om du ikke skjønner at det der ikke er greit å kommentere.

Det har jeg allerede sagt selv i hovedinnlegget mitt.

Hva gjør jeg nå?

Skrevet

Uff da. Men alle vi dummer oss ut innimellom, det er menneskelig. Jeg hadde bedt om unnskyldning neste gang jeg så henne.

Anonymous poster hash: 60ac5...288

Skrevet

Er du dum?

Det var da en unødvendig kommentar.

Du må huske på, HI, at gravide er fulle av hormoner og ofte kan tolke slikt i negativ mening selv om det ikke er ment sånn. Og noen synes ikke det er en bra ting å ha stor mage og tar det som en fornærmelse. Ikke godt å vite hvordan folk tenker alltid.

Anonymous poster hash: e6e81...dc1

Skrevet

Si unnskyld og forklar hvilken idiot du var som sa dette, bedre dette enn å la det dra seg ut. 

Anonymous poster hash: 4c52d...dbe
Skrevet

Hehe ja du dummet deg ut (er vel uansett ganske usannsynlig at de IKKE har sjekket om det er to der når det kun er tre uker igjen til termin!). Men la det gå! Du lærte noe av det, og alle gjør vi feil. Også gjør du opp for deg ved å være overbærende en annen gang når noen dummer seg ut ovenfor deg!

Anonymous poster hash: 034ff...01f

Skrevet

Uff da. Men alle vi dummer oss ut innimellom, det er menneskelig. Jeg hadde bedt om unnskyldning neste gang jeg så henne.

Ja, det skal jeg og.. Hun er av den typen der man ikke ser bakfra at hun er gravid. Hun er jo kjempeflott. Jeg sa jo det til henne og.. Problemet er det jeg sa om at der var to..😳

Hi

Skrevet

En ting er jo å si stor og fin mage, men å spørre om de har sjekket for to er jo litt klønete.. Hvordan kunne du selv synes den kommentaren var koselig?

Når det er sagt så går det nok bra. Hun bærer nok ikke nag i en lengre periode vil jeg tro 😊

Anonymous poster hash: 79d1e...4a7

Skrevet

Ja, det skal jeg og.. Hun er av den typen der man ikke ser bakfra at hun er gravid. Hun er jo kjempeflott. Jeg sa jo det til henne og.. Problemet er det jeg sa om at der var to..😳

Hi

Skjønner.

Men beklag deg når du ser henne, og at du ikke mente det sånn, det kom bare litt feil ut.

Bedre å beklage enn å la være.

Skrevet

http://www.mammanett.no/gravid/livsstil/10_ting_du_ikke_sier_til_gravide Liste over de 10 dummeste tingene å si til gravide. Trodde dette var allmennkunnskap

Jeg har blitt spurt om dette selv flere ganger da jeg har hatt tre svangerskap med enorme mager. Jeg var bare stolt av den store magen. Hadde vært verre å få spørsmålet om jeg var stor over hele kroppen.. Det er virkelig ikke denne dama. Sikkert bare 60 kg med den store magen.

Hi

Skrevet

Det er jo likevel en noe overdreven reaksjon, både fra damen HI nevnte og deg her synes jeg. Det er naturlig at folk snakker om graviditeten når man treffer folk som er gravide. Folk har svært forskjellige følelser rundt hva som er greit og ikke når det gjelder dette, og det er helt umulig å vite hvis man ikke kjenner den svært godt. Selv da er det vanskelig. Og så kan man ikke la være å ta det opp heller, for da er man jo frekk som er "uinteressert". Kort sagt blir det feil uansett hva msn gjør og ikke gjør.

Skrevet

Det er jo likevel en noe overdreven reaksjon, både fra damen HI nevnte og deg her synes jeg. Det er naturlig at folk snakker om graviditeten når man treffer folk som er gravide. Folk har svært forskjellige følelser rundt hva som er greit og ikke når det gjelder dette, og det er helt umulig å vite hvis man ikke kjenner den svært godt. Selv da er det vanskelig. Og så kan man ikke la være å ta det opp heller, for da er man jo frekk som er "uinteressert". Kort sagt blir det feil uansett hva msn gjør og ikke gjør.

Tror vel i grunn de færreste syns det er OK at folk spør om dem er sikre på at det bare er en unge i den giga magen.

Men selvfølgelig, jeg trampet ikke unna slike spørsmål selv, spørsmålet er vel mer om det var lurt av hi å si slike ting (uavhengig av personens respons).

Skrevet

Jeg skal selvsagt beklage det jeg sa. HÃ¥per jeg treffer henne innen kort tid.

Føler meg som ei skikkelig kløne.. Begriper ikke at jeg sa noe slikt 😱 Det var ikke stygt ment, hun er jo bare fin.

Argh... For et utsagn 😔😔

Hi

Skrevet

Jeg var helt enorm med første, slank, men stor mage. Og jeg fikk så mange kommentarer på om det var 2 eller flere inni der. Og det kom fra alle, også helsepersonell.

Skrevet

Tror vel i grunn de færreste syns det er OK at folk spør om dem er sikre på at det bare er en unge i den giga magen.

Men selvfølgelig, jeg trampet ikke unna slike spørsmål selv, spørsmålet er vel mer om det var lurt av hi å si slike ting (uavhengig av personens respons).

Men det har jo HI allerede selv konkludert med at det ikke var, og er kjempelei seg for det. Da er det jo rimelig unødvendig å strø salt i såret ved å stille spørsmålstegn ved hennes sosiale evner heller enn å komme med noen trøstende ord og konkrete, konstruktive råd om hba man kan gjøre for å gjøre det godt igjen, eller hva?

Skrevet

I feel you :/

Jeg klarte å plumpe ut med et "åååh, er han ikke eldre?" om gutten til en bekjent? Han er 4 år. "han er så stor, trodde han var eldre"

facepalm, facepalm, facepalm!! Moren reagerte heldigvis ikke. I hvertfall var hun god til å skjule det:/

Jeg mente det jo ikke som at han var svær og tjukk, men mer høy og bredbygget. 

Anonymous poster hash: 8daa7...a4e
Skrevet

Jeg var helt enorm med første, slank, men stor mage. Og jeg fikk så mange kommentarer på om det var 2 eller flere inni der. Og det kom fra alle, også helsepersonell.

Jeg fikk også slike spørsmål fra folk og helsepersonell. Jeg lo bare, og ble ikke fornærmet av noe slag. Jeg syntes det var litt kjekt med slike kommentarer. Men vi er jo forskjellige, og jeg skjønner jo at vi tar det på ulik måte 😳

Hi

Skrevet

var ikek noe galt i det du sa, men kanskje hun opplevde det som ironisk når du sa at hun i det ene øyeblikket så flott ut og i det andre at det ser ut som det bor flere der :P 

men tenk om det i utgangspunktet var tvillinger og den ene døde? man må bare trå varsomt rundt gravide.

men tenk i gjennom hva du skal si når du skal beklage deg, så det ikek blir ett nett av kjedelige kommentarer hehe..

Anonymous poster hash: 75a18...c64
Skrevet

var ikek noe galt i det du sa, men kanskje hun opplevde det som ironisk når du sa at hun i det ene øyeblikket så flott ut og i det andre at det ser ut som det bor flere der :P

men tenk om det i utgangspunktet var tvillinger og den ene døde? man må bare trå varsomt rundt gravide.

men tenk i gjennom hva du skal si når du skal beklage deg, så det ikek blir ett nett av kjedelige kommentarer hehe..

Det er jo det jeg trenger råd til.. Hva skal jeg si for å ikke ro meg langt ut på vidda?

Jeg syns store mager er kjempefint! Følte meg ganske sexy da jeg var gravid.. Men så er jeg jo tydeligvis HELT merkelig og da 😳

Hi

Skrevet

Hun snudde ryggen til og trampet derfra.. Jeg mente jo ikke noe stygt

Jeg hadde en gedigen mage og fikk det spørsmålet stadig vekk, og jeg syntes det var bare koselig. Skjønner jo at vi er forskjellige... Men hva sier jeg nå? Ammeørska og mine sosiale antenner har visst rent ut med morsmelka

Er du dum?

Det var da en unødvendig kommentar.

Du må huske på, HI, at gravide er fulle av hormoner og ofte kan tolke slikt i negativ mening selv om det ikke er ment sånn. Og noen synes ikke det er en bra ting å ha stor mage og tar det som en fornærmelse. Ikke godt å vite hvordan folk tenker alltid.

Det ER jo negativt at folk synes du er så dritsvær at det må være to der inne. Tror du ikke hun hadde sagt det selv om hun bar på tvillinger?

Skrevet

Det er jo det jeg trenger råd til.. Hva skal jeg si for å ikke ro meg langt ut på vidda?

Jeg syns store mager er kjempefint! Følte meg ganske sexy da jeg var gravid.. Men så er jeg jo tydeligvis HELT merkelig og da

Hi

j

ja jeg skjønner, bare si at du syns gravide kvinner er vakre, og ikke mente noe vondt med kommentarern om at det var to der, bare at du syns hun hadde så flott stor mage. så kan du jo legge til at hun gløder, og kler å være gravid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...