Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #51 Skrevet 9. mars 2016 Og jeg er ikke misslikt på gruppen. Da er det i såfall rart at noen av de andre kontakter meg privat utenom for å gå tur osv da... Men i diskusjoner ang kosthold og rutiner er det ikke noe rom for mine meninger og gjøremåter, kun de andres. Fint om dere ikke legger til ting her som jeg aldri har sagt eller dere ikke vet noe om... hi Anonymous poster hash: c7a85...1a3 Da burde dere droppe å diskutere kosthold og rutiner Dra samtalen over på noe annet Anonymous poster hash: a543c...1b3 Tro meg, ALDRI jeg som starter de diskusjonene.... HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #52 Skrevet 9. mars 2016 Og jeg er ikke misslikt på gruppen. Da er det i såfall rart at noen av de andre kontakter meg privat utenom for å gå tur osv da... Men i diskusjoner ang kosthold og rutiner er det ikke noe rom for mine meninger og gjøremåter, kun de andres. Fint om dere ikke legger til ting her som jeg aldri har sagt eller dere ikke vet noe om... hi Anonymous poster hash: c7a85...1a3 Hehe, nei du er sikkert den mest populære... Hva var problemet da? At ikke alle har samme mening som deg? Hvorfor mener du at DU har fasit og de andre (som til og med er flere) har feil. Noen saker er man ikke enig med andre i, du mener de skulle innsett at du har rett og endret mening? For du har jo de søteste og flinkeste barna? Hahah.., Anonymous poster hash: e13d1...cf5 Problemet er at jeg er drit lei av å aldri kunne være med i diskusjoner eller komme med MINE meninger i gruppen. det er kun rom for de andres meninger. Dere her inne får det jo til å høres ut som om jeg er en brautende besserwisser, når sannheten er at jeg stort sett ikke får sagt særlig på gruppene og for det meste ender opp med å sitte å høre på. Prøver å komme til en sjelden gang i blant men gir fort opp. Det er faktisk helt greit å bli irritert over det i lengden. Så det er helt ok at de andre synes at de er så supre at det ikke finnes plass for meg da? men jeg kan ikke være fornøyd med min måte å være mor på? Makes sense.... HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #53 Skrevet 9. mars 2016 Og jeg er ikke misslikt på gruppen. Da er det i såfall rart at noen av de andre kontakter meg privat utenom for å gå tur osv da... Men i diskusjoner ang kosthold og rutiner er det ikke noe rom for mine meninger og gjøremåter, kun de andres. Fint om dere ikke legger til ting her som jeg aldri har sagt eller dere ikke vet noe om... hi Anonymous poster hash: c7a85...1a3 Hehe, nei du er sikkert den mest populære... Hva var problemet da? At ikke alle har samme mening som deg? Hvorfor mener du at DU har fasit og de andre (som til og med er flere) har feil. Noen saker er man ikke enig med andre i, du mener de skulle innsett at du har rett og endret mening? For du har jo de søteste og flinkeste barna? Hahah..,Anonymous poster hash: e13d1...cf5 Problemet er at jeg er drit lei av å aldri kunne være med i diskusjoner eller komme med MINE meninger i gruppen. det er kun rom for de andres meninger. Dere her inne får det jo til å høres ut som om jeg er en brautende besserwisser, når sannheten er at jeg stort sett ikke får sagt særlig på gruppene og for det meste ender opp med å sitte å høre på. Prøver å komme til en sjelden gang i blant men gir fort opp. Det er faktisk helt greit å bli irritert over det i lengden. Så det er helt ok at de andre synes at de er så supre at det ikke finnes plass for meg da? men jeg kan ikke være fornøyd med min måte å være mor på? Makes sense.... HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3 Nå er det jo DU som påstår at de mener de er så supre at det ikke er plass til deg da... Kanskje du bare har snåle meninger? Kan du komme med noen eksempler så vi får se hva dere diskuterer som de ikke slipper deg til? Anonymous poster hash: e13d1...cf5
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #54 Skrevet 9. mars 2016 Og jeg er ikke misslikt på gruppen. Da er det i såfall rart at noen av de andre kontakter meg privat utenom for å gå tur osv da... Men i diskusjoner ang kosthold og rutiner er det ikke noe rom for mine meninger og gjøremåter, kun de andres. Fint om dere ikke legger til ting her som jeg aldri har sagt eller dere ikke vet noe om... hi Anonymous poster hash: c7a85...1a3 Hehe, nei du er sikkert den mest populære... Hva var problemet da? At ikke alle har samme mening som deg? Hvorfor mener du at DU har fasit og de andre (som til og med er flere) har feil. Noen saker er man ikke enig med andre i, du mener de skulle innsett at du har rett og endret mening? For du har jo de søteste og flinkeste barna? Hahah..,Anonymous poster hash: e13d1...cf5 Problemet er at jeg er drit lei av å aldri kunne være med i diskusjoner eller komme med MINE meninger i gruppen. det er kun rom for de andres meninger. Dere her inne får det jo til å høres ut som om jeg er en brautende besserwisser, når sannheten er at jeg stort sett ikke får sagt særlig på gruppene og for det meste ender opp med å sitte å høre på. Prøver å komme til en sjelden gang i blant men gir fort opp. Det er faktisk helt greit å bli irritert over det i lengden. Så det er helt ok at de andre synes at de er så supre at det ikke finnes plass for meg da? men jeg kan ikke være fornøyd med min måte å være mor på? Makes sense.... HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3 Nå er det jo DU som påstår at de mener de er så supre at det ikke er plass til deg da... Kanskje du bare har snåle meninger? Kan du komme med noen eksempler så vi får se hva dere diskuterer som de ikke slipper deg til? Anonymous poster hash: e13d1...cf5 Klart Hmmm.... ta de evige diskusjonene om sukker da. Ofte går de ca slik (VELDIG forenklet selvsagt); Dame1: "Sukker er en uting. Min på 5 år får fortsatt ikke snev av sukker. Ikke godis, ikke kake eller noe annet. Det skal ikke baby få heller" Dame2: "Jeg er helt enig! Gift for kroppen!" Dame3: "En gang var jeg hos bror og han ville gi lille på 8 mnd en kjeks!!" Alle: "Fy a meg!" Dame1: Det er så vanskelig, for veldig mye inneholder jo litt sukker. Pastasaus, kavring, en del smørepålegg... må jo lage alt helt fra bunnen. Hva gjør dere?" Dame2: "Helt enig. Og det som liksom er sukkerfritt er jo ofte faktisk ikke det! Har en god oppskrift på hjemmelaget xxx helt uten sukker og annet.....bla bla" Dame3: "I bhg ga de barna vafler en gang!!!! Da sa jeg greit fra at det er helt uaktuelt!" Alle: "Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat????????? OMG!!!!" Jeg: "Jeg tenker ikke så mye på det jeg altså....Mitt større barn får noen ganger kakao i bhg, og det tenker jeg er koselig....litt ekstra for dem liksom. Og babyen min på 8 mnd har fått en og annen kjeks eller kavring med sukker også... jeg tenker at det er summen som er viktig. At man selvsagt unngår ting med mye sukker, men at noe inneholder litt sukker så går det greit." Alle: *stille* En eller annen: "At du tørr. Det ville ikke jeg utsatt MITT barn for.... Jeg vil ikke FORGIFTE mitt barn hvertfall!!" Alle: *Enige, overser meg resten av samtalen, kommer med mindre hyggelige blikk og viser tydelig at det jeg nettopp sa er helt forferdelig.* Jeg: *Trekker meg ut og venter til nytt tema kommer opp, mens de diskuterer videre.* CA..... vanskelig å gjengi på en prikk.... men ca slik pleier samtalene å gå. HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #55 Skrevet 9. mars 2016 Okey. Du er god mor, de andre hysteriske. Din baby er blidest og mest utviklet, de andre sutrete og trege. Du er populær i gruppen, men folk himler med øynene når du sier noe. Ja..ingen selvmotsigelser her. Anonymous poster hash: ee3f0...cf1
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #56 Skrevet 9. mars 2016 HI igjen Eller rutiner: Dame1: Vanskelig med måltider. Mini vil ikke spise kl 11, men jeg har jo måltider 9,11,14,16 og 19... Dame2: Ja, her også, hva med dere andre? Jeg: Vi har alltid frokost, middag og kvelds ganske fast, men ellers ser jeg ann litt jeg, og tar måltidene når babyen virker sulten for det varierer litt. Dame1: Å ja.... det ville aldri jeg gjort. Da lager du jo dårlige matrutiner for babyen, og jeg har lest at det kan føre til spiseproblemer og vegring senere i livet. Jeg: Tja, jeg tenker at det går heltfint jeg. Dessuten vil det bli mer faste rutiner på dette når lille begynner i bhg for da er det jo 11 og 14 mat uansett. Dame1;hmmm... jaja. uansett....*henvender seg til de andre og fortsetter* HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #57 Skrevet 9. mars 2016 De er nok misunnelige på deg HI. Klassisk hersketeknikk for å dra deg ned. Anonymous poster hash: a543c...1b3
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #58 Skrevet 9. mars 2016 Og jeg er ikke misslikt på gruppen. Da er det i såfall rart at noen av de andre kontakter meg privat utenom for å gå tur osv da... Men i diskusjoner ang kosthold og rutiner er det ikke noe rom for mine meninger og gjøremåter, kun de andres. Fint om dere ikke legger til ting her som jeg aldri har sagt eller dere ikke vet noe om... hi Anonymous poster hash: c7a85...1a3 Hehe, nei du er sikkert den mest populære... Hva var problemet da? At ikke alle har samme mening som deg? Hvorfor mener du at DU har fasit og de andre (som til og med er flere) har feil. Noen saker er man ikke enig med andre i, du mener de skulle innsett at du har rett og endret mening? For du har jo de søteste og flinkeste barna? Hahah..,Anonymous poster hash: e13d1...cf5 Problemet er at jeg er drit lei av å aldri kunne være med i diskusjoner eller komme med MINE meninger i gruppen. det er kun rom for de andres meninger. Dere her inne får det jo til å høres ut som om jeg er en brautende besserwisser, når sannheten er at jeg stort sett ikke får sagt særlig på gruppene og for det meste ender opp med å sitte å høre på. Prøver å komme til en sjelden gang i blant men gir fort opp. Det er faktisk helt greit å bli irritert over det i lengden. Så det er helt ok at de andre synes at de er så supre at det ikke finnes plass for meg da? men jeg kan ikke være fornøyd med min måte å være mor på? Makes sense.... HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3 Nå er det jo DU som påstår at de mener de er så supre at det ikke er plass til deg da... Kanskje du bare har snåle meninger? Kan du komme med noen eksempler så vi får se hva dere diskuterer som de ikke slipper deg til?Anonymous poster hash: e13d1...cf5 Klart Hmmm.... ta de evige diskusjonene om sukker da. Ofte går de ca slik (VELDIG forenklet selvsagt); Dame1: "Sukker er en uting. Min på 5 år får fortsatt ikke snev av sukker. Ikke godis, ikke kake eller noe annet. Det skal ikke baby få heller"Dame2: "Jeg er helt enig! Gift for kroppen!"Dame3: "En gang var jeg hos bror og han ville gi lille på 8 mnd en kjeks!!"Alle: "Fy a meg!"Dame1: Det er så vanskelig, for veldig mye inneholder jo litt sukker. Pastasaus, kavring, en del smørepålegg... må jo lage alt helt fra bunnen. Hva gjør dere?"Dame2: "Helt enig. Og det som liksom er sukkerfritt er jo ofte faktisk ikke det! Har en god oppskrift på hjemmelaget xxx helt uten sukker og annet.....bla bla"Dame3: "I bhg ga de barna vafler en gang!!!! Da sa jeg greit fra at det er helt uaktuelt!"Alle: "Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat????????? OMG!!!!"Jeg: "Jeg tenker ikke så mye på det jeg altså....Mitt større barn får noen ganger kakao i bhg, og det tenker jeg er koselig....litt ekstra for dem liksom. Og babyen min på 8 mnd har fått en og annen kjeks eller kavring med sukker også... jeg tenker at det er summen som er viktig. At man selvsagt unngår ting med mye sukker, men at noe inneholder litt sukker så går det greit."Alle: *stille*En eller annen: "At du tørr. Det ville ikke jeg utsatt MITT barn for.... Jeg vil ikke FORGIFTE mitt barn hvertfall!!"Alle: *Enige, overser meg resten av samtalen, kommer med mindre hyggelige blikk og viser tydelig at det jeg nettopp sa er helt forferdelig.*Jeg: *Trekker meg ut og venter til nytt tema kommer opp, mens de diskuterer videre.* CA..... vanskelig å gjengi på en prikk.... men ca slik pleier samtalene å gå. HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3 Ok... Har aldri vært borti slike folk med slike meninger om sukker!?!? Ikke sånn ekstremt som du beskriver det. Du må jo ha havnet på gruppe med de to-tre damene i verden med slik mening da...? Anonymous poster hash: e13d1...cf5
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #59 Skrevet 9. mars 2016 HI igjen Eller rutiner: Dame1: Vanskelig med måltider. Mini vil ikke spise kl 11, men jeg har jo måltider 9,11,14,16 og 19...Dame2: Ja, her også, hva med dere andre?Jeg: Vi har alltid frokost, middag og kvelds ganske fast, men ellers ser jeg ann litt jeg, og tar måltidene når babyen virker sulten for det varierer litt.Dame1: Å ja.... det ville aldri jeg gjort. Da lager du jo dårlige matrutiner for babyen, og jeg har lest at det kan føre til spiseproblemer og vegring senere i livet.Jeg: Tja, jeg tenker at det går heltfint jeg. Dessuten vil det bli mer faste rutiner på dette når lille begynner i bhg for da er det jo 11 og 14 mat uansett.Dame1;hmmm... jaja. uansett....*henvender seg til de andre og fortsetter* HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3 Igjen, aldri vært borti slike folk... Du har nok vært Max uheldig da og fått noen særinger. Anonymous poster hash: e13d1...cf5
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #60 Skrevet 9. mars 2016 Og jeg er ikke misslikt på gruppen. Da er det i såfall rart at noen av de andre kontakter meg privat utenom for å gå tur osv da... Men i diskusjoner ang kosthold og rutiner er det ikke noe rom for mine meninger og gjøremåter, kun de andres. Fint om dere ikke legger til ting her som jeg aldri har sagt eller dere ikke vet noe om... hi Anonymous poster hash: c7a85...1a3 Hehe, nei du er sikkert den mest populære... Hva var problemet da? At ikke alle har samme mening som deg? Hvorfor mener du at DU har fasit og de andre (som til og med er flere) har feil. Noen saker er man ikke enig med andre i, du mener de skulle innsett at du har rett og endret mening? For du har jo de søteste og flinkeste barna? Hahah..,Anonymous poster hash: e13d1...cf5 Problemet er at jeg er drit lei av å aldri kunne være med i diskusjoner eller komme med MINE meninger i gruppen. det er kun rom for de andres meninger. Dere her inne får det jo til å høres ut som om jeg er en brautende besserwisser, når sannheten er at jeg stort sett ikke får sagt særlig på gruppene og for det meste ender opp med å sitte å høre på. Prøver å komme til en sjelden gang i blant men gir fort opp. Det er faktisk helt greit å bli irritert over det i lengden. Så det er helt ok at de andre synes at de er så supre at det ikke finnes plass for meg da? men jeg kan ikke være fornøyd med min måte å være mor på? Makes sense.... HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3 Nå er det jo DU som påstår at de mener de er så supre at det ikke er plass til deg da... Kanskje du bare har snåle meninger? Kan du komme med noen eksempler så vi får se hva dere diskuterer som de ikke slipper deg til?Anonymous poster hash: e13d1...cf5 Klart Hmmm.... ta de evige diskusjonene om sukker da. Ofte går de ca slik (VELDIG forenklet selvsagt); Dame1: "Sukker er en uting. Min på 5 år får fortsatt ikke snev av sukker. Ikke godis, ikke kake eller noe annet. Det skal ikke baby få heller"Dame2: "Jeg er helt enig! Gift for kroppen!"Dame3: "En gang var jeg hos bror og han ville gi lille på 8 mnd en kjeks!!"Alle: "Fy a meg!"Dame1: Det er så vanskelig, for veldig mye inneholder jo litt sukker. Pastasaus, kavring, en del smørepålegg... må jo lage alt helt fra bunnen. Hva gjør dere?"Dame2: "Helt enig. Og det som liksom er sukkerfritt er jo ofte faktisk ikke det! Har en god oppskrift på hjemmelaget xxx helt uten sukker og annet.....bla bla"Dame3: "I bhg ga de barna vafler en gang!!!! Da sa jeg greit fra at det er helt uaktuelt!"Alle: "Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat????????? OMG!!!!"Jeg: "Jeg tenker ikke så mye på det jeg altså....Mitt større barn får noen ganger kakao i bhg, og det tenker jeg er koselig....litt ekstra for dem liksom. Og babyen min på 8 mnd har fått en og annen kjeks eller kavring med sukker også... jeg tenker at det er summen som er viktig. At man selvsagt unngår ting med mye sukker, men at noe inneholder litt sukker så går det greit."Alle: *stille*En eller annen: "At du tørr. Det ville ikke jeg utsatt MITT barn for.... Jeg vil ikke FORGIFTE mitt barn hvertfall!!"Alle: *Enige, overser meg resten av samtalen, kommer med mindre hyggelige blikk og viser tydelig at det jeg nettopp sa er helt forferdelig.*Jeg: *Trekker meg ut og venter til nytt tema kommer opp, mens de diskuterer videre.* CA..... vanskelig å gjengi på en prikk.... men ca slik pleier samtalene å gå. HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3 Ok... Har aldri vært borti slike folk med slike meninger om sukker!?!? Ikke sånn ekstremt som du beskriver det. Du må jo ha havnet på gruppe med de to-tre damene i verden med slik mening da...? Anonymous poster hash: e13d1...cf5 Mulig det, jeg vet ikke..... barselgruppen til eldste var ikke sånn i det hele tatt. Der var alle veldig hyggelige og vi hadde det veldig morsomt selv om vi hadde ulike måter å gjøre ting på. Men de er faktisk sånn i samtaler, og de er så opptatt av eksempelvis sukker. Det er faktisk ikke overdrevet. HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #61 Skrevet 9. mars 2016 HI igjen Eller rutiner: Dame1: Vanskelig med måltider. Mini vil ikke spise kl 11, men jeg har jo måltider 9,11,14,16 og 19...Dame2: Ja, her også, hva med dere andre?Jeg: Vi har alltid frokost, middag og kvelds ganske fast, men ellers ser jeg ann litt jeg, og tar måltidene når babyen virker sulten for det varierer litt.Dame1: Å ja.... det ville aldri jeg gjort. Da lager du jo dårlige matrutiner for babyen, og jeg har lest at det kan føre til spiseproblemer og vegring senere i livet.Jeg: Tja, jeg tenker at det går heltfint jeg. Dessuten vil det bli mer faste rutiner på dette når lille begynner i bhg for da er det jo 11 og 14 mat uansett.Dame1;hmmm... jaja. uansett....*henvender seg til de andre og fortsetter* HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3 Igjen, aldri vært borti slike folk... Du har nok vært Max uheldig da og fått noen særinger. Anonymous poster hash: e13d1...cf5 Skal sies at hun ene på gruppen ikke er slik, hun er heller litt som meg som har lært å bare holde kjeft. HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå