Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 Neida, men et snev av sannhet også Jeg har en veldig blid, sosial og lykkelig baby som også er absolutt lengst fremme i utvikling blant babyene i gruppen. Jeg er en veldig avslappet mor. Jeg stresser ikke, tar ting som det kommer. Jeg har gode kveldsrutiner, men dagsovingen tar vi litt som det passer seg den dagen. Babyen får litt forskjellig mat, spiser gjerne det samme som oss til middag. Jeg unngår mye salt og sukker, men om babyen får noe med litt sukker i, eller noe som ikke strengt tatt er "babymat" eller økologisk og laget fra bunnen, så tenker jeg det går helt fint Liker å gå tur, men er det skit-vær så blir vi gjerne inne. Om jeg sier noe av dette på gruppen når de fanatisk diskuterer hvor LIVSFARLIG sukker er, eller hvor mange timer de går ute hver dag osv, så blir jeg jo halshugget! Og om jeg sier at jeg ikke stresser, og spesielt at jeg ikke er redd for om jeg gjør en god jobb som mor, DA..... da får jeg gjerne noen stygge blikk og noen linjer det ligger mye hat i... De vet best, og jeg føler de regelrett ser på meg som en dårlig mor som ikke stresser meg i hjel over kosthold, turer, soving og annet. Dette til tross for at min baby som sagt er både en av de blideste og den lengst fremme ellers.... Hvorfor er det slik? Anonymous poster hash: c7a85...1a3
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #2 Skrevet 8. mars 2016 Kjenner meg overhodet ikke igjen fra min herlige barselgruppe 😍 Anonymous poster hash: 1cb6b...f67
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #3 Skrevet 8. mars 2016 Kjenner meg overhodet ikke igjen fra min herlige barselgruppe Anonymous poster hash: 1cb6b...f67 Så heldig du er Egentlige trivelige damer i min gruppe også, men de er fryktelig bastante og stressede når det kommer til babyene, særlig 2 av dem... HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3
Monajenten Skrevet 8. mars 2016 #4 Skrevet 8. mars 2016 Men utifra innlegget ditt så har du jo nøyaktig samme holdning som de andre? Du poengterer gang på gang at babyen din er blidest/flinkest/best osv. og det lyser gjennom at du dermed mener at din måte å gjøre ting på er best. Tenker at en mellomting er fint, jeg Alle babyer og alle mammaer er forskjellige, og hvis du snakker på samme måten til dem som du skriver i innlegget her, er det kanskje ikke så rart de kan virke litt irritert?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #5 Skrevet 8. mars 2016 Jeg kjenner meg heller ikke igjen. Har en utrolig herlig barselgruppe. Vi er ganske avslappet hele gjengen Anonymous poster hash: 6a36a...086
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #6 Skrevet 8. mars 2016 Ikke sånn i min barselgruppe heller. Anonymous poster hash: 06ed6...86e
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #7 Skrevet 8. mars 2016 Men utifra innlegget ditt så har du jo nøyaktig samme holdning som de andre? Du poengterer gang på gang at babyen din er blidest/flinkest/best osv. og det lyser gjennom at du dermed mener at din måte å gjøre ting på er best. Tenker at en mellomting er fint, jeg Alle babyer og alle mammaer er forskjellige, og hvis du snakker på samme måten til dem som du skriver i innlegget her, er det kanskje ikke så rart de kan virke litt irritert? Sier da virkelig ikke til dem at min baby er best Sier det her for å poengtere at det er for meg merkelig at jeg er "så på trynet" når babyen min er slik den er. Hadde den vært sur og langt etter så kunne jeg forstått at min mening ikke betydde så mye kanskje... I samtaler som handler om kost, rutiner, dagsrytme eller annet må jeg bare holde kjeft har jeg funnet ut, for måten jeg gjør ting på og min avslappethet finnes det ikke noe rom for. Og jeg lurer på hvorfor... HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3
Hjertefru Skrevet 8. mars 2016 #8 Skrevet 8. mars 2016 Skjønner deg godt. Noen (mange) damer blir helt umulige når de får barn. Tror vi får så få barn at barnet blir et "prosjekt" i stedet for at man slapper litt av og tar tingene som de kommer. Som jeg innbiller meg at våre mer barnerike formødre måtte gjøre. Hadde ikke giddet å tilbringe så mye tid sammen med de damene der, for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #9 Skrevet 8. mars 2016 Hadde jeg fått sånne reaksjoner så hadde jeg alvorlig talt lurt på om det var noe jeg gjorde som frembringte denne forundringen hos folk. Merkelig om alle "barselbitchene" ble samlet i nettopp din gruppe. Anonymous poster hash: b206b...5fd
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #10 Skrevet 8. mars 2016 Men utifra innlegget ditt så har du jo nøyaktig samme holdning som de andre? Du poengterer gang på gang at babyen din er blidest/flinkest/best osv. og det lyser gjennom at du dermed mener at din måte å gjøre ting på er best. Tenker at en mellomting er fint, jeg Alle babyer og alle mammaer er forskjellige, og hvis du snakker på samme måten til dem som du skriver i innlegget her, er det kanskje ikke så rart de kan virke litt irritert? Sier da virkelig ikke til dem at min baby er best Sier det her for å poengtere at det er for meg merkelig at jeg er "så på trynet" når babyen min er slik den er. Hadde den vært sur og langt etter så kunne jeg forstått at min mening ikke betydde så mye kanskje... I samtaler som handler om kost, rutiner, dagsrytme eller annet må jeg bare holde kjeft har jeg funnet ut, for måten jeg gjør ting på og min avslappethet finnes det ikke noe rom for. Og jeg lurer på hvorfor... HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3 Eller du er som de fleste nybakte mødre; du ser dun egen unge som fabelaktig, helt uten at det trenger å ha rot i virkeligheten.. Måten du skriver om deg og ditt på gjør at du fremstår som like uspiselig som damene du beskriver. Bare til ettertanke. Anonymous poster hash: 7ee00...963
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #11 Skrevet 8. mars 2016 Men utifra innlegget ditt så har du jo nøyaktig samme holdning som de andre? Du poengterer gang på gang at babyen din er blidest/flinkest/best osv. og det lyser gjennom at du dermed mener at din måte å gjøre ting på er best. Tenker at en mellomting er fint, jeg Alle babyer og alle mammaer er forskjellige, og hvis du snakker på samme måten til dem som du skriver i innlegget her, er det kanskje ikke så rart de kan virke litt irritert? Sier da virkelig ikke til dem at min baby er best Sier det her for å poengtere at det er for meg merkelig at jeg er "så på trynet" når babyen min er slik den er. Hadde den vært sur og langt etter så kunne jeg forstått at min mening ikke betydde så mye kanskje... I samtaler som handler om kost, rutiner, dagsrytme eller annet må jeg bare holde kjeft har jeg funnet ut, for måten jeg gjør ting på og min avslappethet finnes det ikke noe rom for. Og jeg lurer på hvorfor... HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3 Eller du er som de fleste nybakte mødre; du ser dun egen unge som fabelaktig, helt uten at det trenger å ha rot i virkeligheten.. Måten du skriver om deg og ditt på gjør at du fremstår som like uspiselig som damene du beskriver. Bare til ettertanke. Anonymous poster hash: 7ee00...963 Tja... nå er jo utvikling ganske lett å se da... om en baby krabber, står, sitter, åler osv... vanskelig å ta feil av hva sin og andres kan der. Og man ser jo også om barna er blide eller ikke.... men ok HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #12 Skrevet 8. mars 2016 Ikke for å være frekk, men jeg tror ikke det at babyen din er "flinkere" til å krabbe/sitte/stå/gå osv har så mye med å gjøre med at maten er laget fra bunnen å gjøre eller ikke ;-) Jeg skjønner hva du mener, men det virker som du kanskje er litt "barselbitch" selv bare på litt andre områder? Aldri skjønt det intense behovet for å konkurrere med andre mødre om barnas fremragethet. Babyer utvikler seg forskjellig, ofte helt uavhengig av hva foreldre foretar seg. Anonymous poster hash: a045c...290
Gjest Antarctica Skrevet 8. mars 2016 #13 Skrevet 8. mars 2016 Skjønner deg godt. Noen (mange) damer blir helt umulige når de får barn. Tror vi får så få barn at barnet blir et "prosjekt" i stedet for at man slapper litt av og tar tingene som de kommer. Som jeg innbiller meg at våre mer barnerike formødre måtte gjøre. Hadde ikke giddet å tilbringe så mye tid sammen med de damene der, for å si det sånn. Minner meg om den reklamen der mora leier inn en au pair - ikke for å passe barnet, men for å gå på jobben hennes, mens hun selv blir hjemme og syr bleier, blander økologiske middager og leker riktig lek...
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #14 Skrevet 8. mars 2016 Ikke for å være frekk, men jeg tror ikke det at babyen din er "flinkere" til å krabbe/sitte/stå/gå osv har så mye med å gjøre med at maten er laget fra bunnen å gjøre eller ikke ;-) Jeg skjønner hva du mener, men det virker som du kanskje er litt "barselbitch" selv bare på litt andre områder? Aldri skjønt det intense behovet for å konkurrere med andre mødre om barnas fremragethet. Babyer utvikler seg forskjellig, ofte helt uavhengig av hva foreldre foretar seg. Anonymous poster hash: a045c...290 Og jeg konkurrerer heller ikke. Jeg sier at jeg synes det er rart at jeg tydeligvis i følge de andre er så rævva mor, når barnet mitt kan det det skal og er fornøyd. HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #15 Skrevet 8. mars 2016 Tenker at en mellomting er fint, jeg Alle babyer og alle mammaer er forskjellige, og hvis du snakker på samme måten til dem som du skriver i innlegget her, er det kanskje ikke så rart de kan virke litt irritert? Men hva slags mellomting, mener du? Bør hun begynne å stresse mer med dagsoving og gå tilbake til babymat igjen, for å nærme seg de andre mødrenes nivå? Eller skal gjøre som før, bare hun lar være å SI at barnet får vanlig middag og sover når den vil? Blir det da en mellomting? Anonymous poster hash: 62530...927
Monajenten Skrevet 8. mars 2016 #16 Skrevet 8. mars 2016 Tenker at en mellomting er fint, jeg Alle babyer og alle mammaer er forskjellige, og hvis du snakker på samme måten til dem som du skriver i innlegget her, er det kanskje ikke så rart de kan virke litt irritert?Men hva slags mellomting, mener du? Bør hun begynne å stresse mer med dagsoving og gå tilbake til babymat igjen, for å nærme seg de andre mødrenes nivå? Eller skal gjøre som før, bare hun lar være å SI at barnet får vanlig middag og sover når den vil? Blir det da en mellomting? Anonymous poster hash: 62530...927 Tenkte mer på holdningen som blir vist i dette innlegget. Hvis man er i nærheten av det i det virkelige liv også, er det gjerne ikke babyens ferdigheter som gjør at man blir møtt med en negativ holdning. Men godt mulig hi er en strålende dame, jeg har jo kun dette innlegget å basere påstanden min på
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2016 #17 Skrevet 8. mars 2016 Men utifra innlegget ditt så har du jo nøyaktig samme holdning som de andre? Du poengterer gang på gang at babyen din er blidest/flinkest/best osv. og det lyser gjennom at du dermed mener at din måte å gjøre ting på er best. Tenker at en mellomting er fint, jeg Alle babyer og alle mammaer er forskjellige, og hvis du snakker på samme måten til dem som du skriver i innlegget her, er det kanskje ikke så rart de kan virke litt irritert? Sier da virkelig ikke til dem at min baby er best Sier det her for å poengtere at det er for meg merkelig at jeg er "så på trynet" når babyen min er slik den er. Hadde den vært sur og langt etter så kunne jeg forstått at min mening ikke betydde så mye kanskje... I samtaler som handler om kost, rutiner, dagsrytme eller annet må jeg bare holde kjeft har jeg funnet ut, for måten jeg gjør ting på og min avslappethet finnes det ikke noe rom for. Og jeg lurer på hvorfor... HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3 Eller du er som de fleste nybakte mødre; du ser dun egen unge som fabelaktig, helt uten at det trenger å ha rot i virkeligheten.. Måten du skriver om deg og ditt på gjør at du fremstår som like uspiselig som damene du beskriver. Bare til ettertanke. Anonymous poster hash: 7ee00...963 Tja... nå er jo utvikling ganske lett å se da... om en baby krabber, står, sitter, åler osv... vanskelig å ta feil av hva sin og andres kan der. Og man ser jo også om barna er blide eller ikke.... men ok HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3 Også er det så rart med mødre som tror det er positivt at babyer går tidlig foreksempel. Anonymous poster hash: 7ee00...963
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #18 Skrevet 9. mars 2016 Men utifra innlegget ditt så har du jo nøyaktig samme holdning som de andre? Du poengterer gang på gang at babyen din er blidest/flinkest/best osv. og det lyser gjennom at du dermed mener at din måte å gjøre ting på er best. Tenker at en mellomting er fint, jeg Alle babyer og alle mammaer er forskjellige, og hvis du snakker på samme måten til dem som du skriver i innlegget her, er det kanskje ikke så rart de kan virke litt irritert? Sier da virkelig ikke til dem at min baby er best Sier det her for å poengtere at det er for meg merkelig at jeg er "så på trynet" når babyen min er slik den er. Hadde den vært sur og langt etter så kunne jeg forstått at min mening ikke betydde så mye kanskje... I samtaler som handler om kost, rutiner, dagsrytme eller annet må jeg bare holde kjeft har jeg funnet ut, for måten jeg gjør ting på og min avslappethet finnes det ikke noe rom for. Og jeg lurer på hvorfor... HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3 Eller du er som de fleste nybakte mødre; du ser dun egen unge som fabelaktig, helt uten at det trenger å ha rot i virkeligheten.. Måten du skriver om deg og ditt på gjør at du fremstår som like uspiselig som damene du beskriver. Bare til ettertanke. Anonymous poster hash: 7ee00...963 Tja... nå er jo utvikling ganske lett å se da... om en baby krabber, står, sitter, åler osv... vanskelig å ta feil av hva sin og andres kan der. Og man ser jo også om barna er blide eller ikke.... men ok HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3 Også er det så rart med mødre som tror det er positivt at babyer går tidlig foreksempel. Anonymous poster hash: 7ee00...963 Hvorfor er ikke det positivt? Anonymous poster hash: 97bb8...fb7
Etenia Skrevet 9. mars 2016 #19 Skrevet 9. mars 2016 Neida, men et snev av sannhet også Jeg har en veldig blid, sosial og lykkelig baby som også er absolutt lengst fremme i utvikling blant babyene i gruppen. Jeg er en veldig avslappet mor. Jeg stresser ikke, tar ting som det kommer. Jeg har gode kveldsrutiner, men dagsovingen tar vi litt som det passer seg den dagen. Babyen får litt forskjellig mat, spiser gjerne det samme som oss til middag. Jeg unngår mye salt og sukker, men om babyen får noe med litt sukker i, eller noe som ikke strengt tatt er "babymat" eller økologisk og laget fra bunnen, så tenker jeg det går helt fint Liker å gå tur, men er det skit-vær så blir vi gjerne inne. Om jeg sier noe av dette på gruppen når de fanatisk diskuterer hvor LIVSFARLIG sukker er, eller hvor mange timer de går ute hver dag osv, så blir jeg jo halshugget! Og om jeg sier at jeg ikke stresser, og spesielt at jeg ikke er redd for om jeg gjør en god jobb som mor, DA..... da får jeg gjerne noen stygge blikk og noen linjer det ligger mye hat i... De vet best, og jeg føler de regelrett ser på meg som en dårlig mor som ikke stresser meg i hjel over kosthold, turer, soving og annet. Dette til tross for at min baby som sagt er både en av de blideste og den lengst fremme ellers.... Hvorfor er det slik? Anonymous poster hash: c7a85...1a3 Du innser at du gjør eksakt det samme selv ?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #20 Skrevet 9. mars 2016 For meg så var det kjipeste med barselgruppetreff de to som hele tiden gjorde et nummer av at babyene deres var så flinke! Javel så krøp/krabbet/gikk de tidlig, men er de noe mere flinke av den grunn? Anonymous poster hash: 0db3e...440
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #21 Skrevet 9. mars 2016 Jeg tenker at det man sender ut får man ofte tilbake. Du sender nok ut signaler som trigger de andre. Hadde én person reagert så hadde det vært noe annet, når alle reagerer på deg så burde du kanskje gå litt i deg selv og finne ut hvorfor du provoserer de andre. Og angående tidlig utvikling, du snakker som om det er veldig bra. Det er ikke nødvendigvis bra for barnet å sitte, krabbe og gå mye tidligere enn andre. Nå kan selvsagt barnet ditt ha funnet ut av dette på egenhånd men ofte trener foreldre barna og presser frem en utvikling som kroppen ikke har godt av. Du prøver å fremstille deg som en kul og avslappet mamma, jeg tror de andre oppfatter deg som en bedreviter. Og angående sukker, helt enig i at sukker ikke er giftig for kroppen, men barn har et uutviklet tarmsystem og sukker påvirker tarmfloraen negativt. Anonymous poster hash: 1aaa7...69d
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #22 Skrevet 9. mars 2016 Jeg forstår hva du mener, HI. Har møtt et par av disse, det blir liksom en konkurranse hvem som kan stresse mest, for da er man mest glad i ungen sin. Når det er sagt, jeg var selv over gjennomsnitt opptatt av rutiner og dagsoving når mine var små. Men det var ikke det som gjorde meg til ei god mor. Anonymous poster hash: b1a47...56f
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #23 Skrevet 9. mars 2016 Hvor gamle er babyene? Her er jeg i samme, fantastiske barselgruppe etter 12 år! Anonymous poster hash: f18a2...551
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #24 Skrevet 9. mars 2016 Ikke for å være frekk, men jeg tror ikke det at babyen din er "flinkere" til å krabbe/sitte/stå/gå osv har så mye med å gjøre med at maten er laget fra bunnen å gjøre eller ikke ;-) Jeg skjønner hva du mener, men det virker som du kanskje er litt "barselbitch" selv bare på litt andre områder? Aldri skjønt det intense behovet for å konkurrere med andre mødre om barnas fremragethet. Babyer utvikler seg forskjellig, ofte helt uavhengig av hva foreldre foretar seg. Anonymous poster hash: a045c...290 Og jeg konkurrerer heller ikke. Jeg sier at jeg synes det er rart at jeg tydeligvis i følge de andre er så rævva mor, når barnet mitt kan det det skal og er fornøyd. HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3 Hvis de kaller deg rævva mor så tenker jeg du har vært svært uheldig med barselgruppen. Men jeg tror du er i konstant konkurranse med andre. Hvordan skulle du klart deg hvis babyen din skulle bli mer krevende en periode? Det er ofte det en gjenkjenner i andre som irriterer en mest. For din del - bedrevitenhet. Du ser det ikke selv, men førsteinnlegget er ganske uspiselig med sin fremheving av at de andre babyene ikke er blide/godt utviklet og de andre mødrene er hysteriske og stresset. Anonymous poster hash: ee3f0...cf1
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2016 #25 Skrevet 9. mars 2016 Skjønner deg hi. Opplevde noen sånne drager av mødre i åpen bhg hehe. Anonymous poster hash: 2d0ed...442
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå