Gå til innhold

Barselbitches.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neida, men et snev av sannhet også;) Jeg har en veldig blid, sosial og lykkelig baby som også er absolutt lengst fremme i utvikling blant babyene i gruppen. Jeg er en veldig avslappet mor. Jeg stresser ikke, tar ting som det kommer. Jeg har gode kveldsrutiner, men dagsovingen tar vi litt som det passer seg den dagen. Babyen får litt forskjellig mat, spiser gjerne det samme som oss til middag. Jeg unngår mye salt og sukker, men om babyen får noe med litt sukker i, eller noe som ikke strengt tatt er "babymat" eller økologisk og laget fra bunnen, så tenker jeg det går helt fint ;) Liker å gå tur, men er det skit-vær så blir vi gjerne inne.

Om jeg sier noe av dette på gruppen når de fanatisk diskuterer hvor LIVSFARLIG sukker er, eller hvor mange timer de går ute hver dag osv, så blir jeg jo halshugget! Og om jeg sier at jeg ikke stresser, og spesielt at jeg ikke er redd for om jeg gjør en god jobb som mor, DA..... da får jeg gjerne noen stygge blikk og noen linjer det ligger mye hat i... :P De vet best, og jeg føler de regelrett ser på meg som en dårlig mor som ikke stresser meg i hjel over kosthold, turer, soving og annet. Dette til tross for at min baby som sagt er både en av de blideste og den lengst fremme ellers....

Hvorfor er det slik?

Anonymous poster hash: c7a85...1a3

Hehe... må kommentere en gang til. Hadde jeg hatt noen som det på min barselgruppen hadde jeg blitt skuffet.

I en samtale hvor tema er redsel for å ikke være god nok mamma føler du det er betimelig å fortelle at du ikke forstår bekymringen og at du vet du er god mamma? Jau...

Tror du kan gå litt i deg selv. Du fremprovoserer nok mye av dette selv.

Min barselgruppe er fantastisk. Noen er svært opptatt av økologisk mat, babyled weaning,ull...men vi har alle våre ting! Ingen kommer med fasit, slik jeg opplever du Gjør HI. Og ingen fokuserer på at tidlig utvikling betyr at barnet er spesielt begavet ;)

Anonymous poster hash: ee3f0...cf1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår godt hva du mener. Noen skal sette fingeren på noe uansett. Og som du sier, selv om det barnet der mor "gjør alt feil" er det som er lengst frem, skal ikke dette kommenteres men ties. Dette gjaldt ikke mitt barn, men en annens.Vi var tre av åtte som trakk oss ut av gruppen for vi orket ikke prosjekt-mødrene. Tror dette er så sært at man tror det rett og slett ikke før det oppleves.

Anonymous poster hash: 54dd6...5e2

Skrevet

Så kjipt at du har det sånn! Jeg hadde to fantastiske barselgrupper. De var ganske forskjellige; i den første var det mange mødre på min alder (midten/slutten av 20-årene), det var masse humor og god stemning. Da barna var 6 mnd hadde vi mamma-kveld med vors og bytur til langt på natt. Den andre gruppa var mer "satt". Litt eldre mødre, men en rolig og koselig gruppe:) Bare hyggelige mennesker!

For meg var barselgruppa et lyspunkt i permisjonen! Synd at du ikke opplever det samme:(

Skrevet

Jeg forstår godt hva du mener. Noen skal sette fingeren på noe uansett. Og som du sier, selv om det barnet der mor "gjør alt feil" er det som er lengst frem, skal ikke dette kommenteres men ties. Dette gjaldt ikke mitt barn, men en annens.Vi var tre av åtte som trakk oss ut av gruppen for vi orket ikke prosjekt-mødrene. Tror dette er så sært at man tror det rett og slett ikke før det oppleves.

Tror dere virkelig at treg utvikling motorisk betyr dårligere mor..? Wow.

Min baby er tidlig ute motorisk. Det er ikke pga meg!

Skrevet

👏👏👏👏👏

Du får prisen.

Gjør alt feil?

Eksempler?

Feil etter din standard?

Hvis ikke håper jeg dere ringte bv hvis en person gjør ALT feil. Egentlig burde dere jo grepet inn.

Stakkars barn.

Anonymous poster hash: da3a6...1e2

Skrevet

👏👏👏👏👏

Du får prisen.

Gjør alt feil?

Eksempler?

Feil etter din standard?

Hvis ikke håper jeg dere ringte bv hvis en person gjør ALT feil. Egentlig burde dere jo grepet inn.

Stakkars barn.

Anonymous poster hash: da3a6...1e2

Tror du misforstod meg. Er ikke jeg som mener at noen gjør feil, men at vi andre som ikke er på samme nivå som prosjekt-mødrene gjør alt feil. Altså at de ser ned på oss. Som sagt, vi var tre som trakk oss ut. Dette fordi de hele tiden kritiserte hun som hadde det barnet som var tidligst ute med å snu seg, åle og krabbe. De kritiserte andre ting for å skygge over at barnet hennes var tidlig ute. Vi orket ikke å se på det som en konkurranse, men ville ha det hyggelig.

Skrevet

Har ikke opplevd det, men at de er helt grønne når det kommer til sarkasme er noe annet. Jeg sa en gang i en spøkefull tone, etter en periode med lite søvn for babyen både på dagtid og om nettene, at jeg fikk lyst til å sette babyen på verandaen og bare la henne skrike (det var vinter), og da ble alle helt stille og ville knapt se på meg. Til slutt så sa en at det hadde hun aldri hatt lyst til. Så ja, sarkasme er ikke for alle.

Anonymous poster hash: f6c40...70f

Skrevet

I min barselgruppe er vi litt forskjellige. Noen er skikkelig "ikke så nøye", andre er mer nøye på ting, noen er førstegangsmødre, andre har barn fra før. Men alle respekterer hverandre og legger seg ikke opp i hva andre gjør. Kommer jo med råd og tips, og deler erfaringer, men det er vel mye av poenget. Ingen som himler tydelig med øyne osv. Eneste jeg synes er litt dumt er at det er litt mye klaging, og litt mye negative holdninger til helsestasjon, jordmødre som maser om amming på føden osv. Det er greit å være litt uenig i ting, men synes mange glemmer at helsevesenet ønsker det beste for babyen og for mor, vi er på samme side. Ellers er det veldig trivelig å møte andre med baby, og være litt sosial. Alle andre venner er jo på jobb på dagtid, og det er kjekt for babyene å se andre babyer.

Men hvis jeg ikke trivdes i gruppen ville jeg bare droppet det! Kaster ikke bort tid på folk som ikke tilfører noe positivt i livet mitt:)

Anonymous poster hash: dee6c...14c

Skrevet

HI her

Men det er jo det jeg føler, at det er mange diskusjoner rundt ting, men det er kun plass til meninger som bunner i det samme! Mine meninger, når jeg ofte ikke er enig, de finnes det overhodet ikke rom for og jeg blir enten oversett eller får kommentarer som viser til at jeg er dum eller dårlig mor. Det synes jeg ikke er rett. 

HI

Skrevet

Neida, men et snev av sannhet også ;) Jeg har en veldig blid, sosial og lykkelig baby som også er absolutt lengst fremme i utvikling blant babyene i gruppen. Jeg er en veldig avslappet mor. Jeg stresser ikke, tar ting som det kommer. Jeg har gode kveldsrutiner, men dagsovingen tar vi litt som det passer seg den dagen. Babyen får litt forskjellig mat, spiser gjerne det samme som oss til middag. Jeg unngår mye salt og sukker, men om babyen får noe med litt sukker i, eller noe som ikke strengt tatt er "babymat" eller økologisk og laget fra bunnen, så tenker jeg det går helt fint ;) Liker å gå tur, men er det skit-vær så blir vi gjerne inne.

Om jeg sier noe av dette på gruppen når de fanatisk diskuterer hvor LIVSFARLIG sukker er, eller hvor mange timer de går ute hver dag osv, så blir jeg jo halshugget! Og om jeg sier at jeg ikke stresser, og spesielt at jeg ikke er redd for om jeg gjør en god jobb som mor, DA..... da får jeg gjerne noen stygge blikk og noen linjer det ligger mye hat i... :P De vet best, og jeg føler de regelrett ser på meg som en dårlig mor som ikke stresser meg i hjel over kosthold, turer, soving og annet. Dette til tross for at min baby som sagt er både en av de blideste og den lengst fremme ellers....

Hvorfor er det slik?

Hehe... må kommentere en gang til. Hadde jeg hatt noen som det på min barselgruppen hadde jeg blitt skuffet.

I en samtale hvor tema er redsel for å ikke være god nok mamma føler du det er betimelig å fortelle at du ikke forstår bekymringen og at du vet du er god mamma? Jau...

Tror du kan gå litt i deg selv. Du fremprovoserer nok mye av dette selv.

Min barselgruppe er fantastisk. Noen er svært opptatt av økologisk mat, babyled weaning,ull...men vi har alle våre ting! Ingen kommer med fasit, slik jeg opplever du Gjør HI. Og ingen fokuserer på at tidlig utvikling betyr at barnet er spesielt begavet ;)

Jeg har aldri sagt at temaet er redsel for å være dårlig mor, og da har jeg sagt at jeg er super.... jeg har sagt at jeg ofte har andre meninger enn de andre,og det finnes det tydeligvis ikke rom for. men ja, i en samtale hvor ei sa at hun er stresset over alt mulig, sa jeg at det er ikke jeg og at jeg tror det meste går bra og at det er sunt å ikke stresse så mye. Det har veljeg like mye rett til som hun, etter at hun regelrett har rakket ned på alle mine meninger hele dagen?

HI

Skrevet

Må være deilig å gjøre alt riktig, hi. Du er perfekt og måten du gjør ting på; søvn, mat, turer mv...er fasiten. Bare alle andre kunne forstå det altså.

Blid, søtest, flinkest og lengst fremme er babyen din også....

Skrevet

Må være deilig å gjøre alt riktig, hi. Du er perfekt og måten du gjør ting på; søvn, mat, turer mv...er fasiten. Bare alle andre kunne forstå det altså.

Nå er vel forskjellen at jeg aldri har prøvd å tre noe over hodet på de andre ;) Og at jeg aldri har kritisert de for ting de gjør med sine, mens jeg selv stadig får "uansvarlig" stempel om jeg sier hva JEG synes er viktig. 

Så sinnssykt frekk du er forresten, helt utrolig at du synes det er greit å snakke slik til folk. Les innlegg neste gang du svarer folk du. Og ja, min baby er lengst fremme i gruppen, og den som sutrer minst. Det er det faktisk ikke vanskelig å se. Og igjen, om du hadde lest ville du sett at dette er noe jeg sier her for å vise til at jeg umulig kan være så håpløs, for da ville babyen vært preget av det. Skjønner heller ikke hvor du får det fra at "jeg gjør alt rett", når innlegget handler om at man ikke slipper til og at det ikke finnes plass for MINE MENINGER i diskusjoner. Da er det vel heller de andre som mener de gjør alt rett vel...??

HI

Skrevet

Neida, men et snev av sannhet også;) Jeg har en veldig blid, sosial og lykkelig baby som også er absolutt lengst fremme i utvikling blant babyene i gruppen. Jeg er en veldig avslappet mor. Jeg stresser ikke, tar ting som det kommer. Jeg har gode kveldsrutiner, men dagsovingen tar vi litt som det passer seg den dagen. Babyen får litt forskjellig mat, spiser gjerne det samme som oss til middag. Jeg unngår mye salt og sukker, men om babyen får noe med litt sukker i, eller noe som ikke strengt tatt er "babymat" eller økologisk og laget fra bunnen, så tenker jeg det går helt fint ;) Liker å gå tur, men er det skit-vær så blir vi gjerne inne.  Om jeg sier noe av dette på gruppen når de fanatisk diskuterer hvor LIVSFARLIG sukker er, eller hvor mange timer de går ute hver dag osv, så blir jeg jo halshugget! Og om jeg sier at jeg ikke stresser, og spesielt at jeg ikke er redd for om jeg gjør en god jobb som mor, DA..... da får jeg gjerne noen stygge blikk og noen linjer det ligger mye hat i... :P De vet best, og jeg føler de regelrett ser på meg som en dårlig mor som ikke stresser meg i hjel over kosthold, turer, soving og annet. Dette til tross for at min baby som sagt er både en av de blideste og den lengst fremme ellers....  Hvorfor er det slik? Anonymous poster hash: c7a85...1a3

Er vel heller at du er en type person som folk ikke liker? Hadde en av deg i vår gruppe også. Som mente hun var bedre enn oss og som mente vi var misunnelig på henne og vi var hysteriske osv. Du fremstår jo ikke veldig sympatisk?

Anonymous poster hash: e13d1...cf5

Skrevet

Men utifra innlegget ditt så har du jo nøyaktig samme holdning som de andre? Du poengterer gang på gang at babyen din er blidest/flinkest/best osv. og det lyser gjennom at du dermed mener at din måte å gjøre ting på er best.Tenker at en mellomting er fint, jeg :) Alle babyer og alle mammaer er forskjellige, og hvis du snakker på samme måten til dem som du skriver i innlegget her, er det kanskje ikke så rart de kan virke litt irritert?

Sier da virkelig ikke til dem at min baby er best :D Sier det her for å poengtere at det er for meg merkelig at jeg er "så på trynet" når babyen min er slik den er. Hadde den vært sur og langt etter så kunne jeg forstått at min mening ikke betydde så mye kanskje... I samtaler som handler om kost, rutiner, dagsrytme eller annet må jeg bare holde kjeft har jeg funnet ut, for måten jeg gjør ting på og min avslappethet finnes det ikke noe rom for. Og jeg lurer på hvorfor... HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3

At babyen din er tidlig ute er på ingen måte din fortjeneste eller bevis på at du er en god mor. Du virker jo til å mene AT du er best mor, slike folk vil jo ikke andre være sammen med.

Skrevet

Men utifra innlegget ditt så har du jo nøyaktig samme holdning som de andre? Du poengterer gang på gang at babyen din er blidest/flinkest/best osv. og det lyser gjennom at du dermed mener at din måte å gjøre ting på er best.Tenker at en mellomting er fint, jeg :) Alle babyer og alle mammaer er forskjellige, og hvis du snakker på samme måten til dem som du skriver i innlegget her, er det kanskje ikke så rart de kan virke litt irritert?

Sier da virkelig ikke til dem at min baby er best :D Sier det her for å poengtere at det er for meg merkelig at jeg er "så på trynet" når babyen min er slik den er. Hadde den vært sur og langt etter så kunne jeg forstått at min mening ikke betydde så mye kanskje... I samtaler som handler om kost, rutiner, dagsrytme eller annet må jeg bare holde kjeft har jeg funnet ut, for måten jeg gjør ting på og min avslappethet finnes det ikke noe rom for. Og jeg lurer på hvorfor... HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3

At babyen din er tidlig ute er på ingen måte din fortjeneste eller bevis på at du er en god mor. Du virker jo til å mene AT du er best mor, slike folk vil jo ikke andre være sammen med.

Nei, jeg har en annen måte å være mor på og det tåler ikke de andre damene. 

HI

Skrevet

hehehe... for en morsom tråd. Laget av ei barselkvinne i sin egen rosa himmel. Hun gjør alt riktig, andre gjør alt feil. Hennes unge er blideste, beste, flinkeste osv osv enn de andre.. Føler at andre kvinner himmler med øynene over at hun ikke gir barnet sitt det perfekte kosthold ( som hun faktisk gjør... kniis) 

Litt søtt, men gud så irriterende for oss oppegående og sitte og høre evt lese om dette.

Kos deg i din bobbleverden du :) 

Anonymous poster hash: 656ce...721
Skrevet

At babyen din er tidlig ute er på ingen måte din fortjeneste eller bevis på at du er en god mor. Du virker jo til å mene AT du er best mor, slike folk vil jo ikke andre være sammen med.Anonymous poster hash: e13d1...cf5

Nei, jeg har en annen måte å være mor på og det tåler ikke de andre damene.  HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3

Men du er jo åpenbart typen til å mene at alle andre tar feil og du har rett? Litt selvinnsikt kunne kanskje vært greit? Hvorfor liker ikke de andre deg? Med de meningene du har så skinner det jo klart gjennom hva du mener om deg vs andre.

Skrevet

Sier da virkelig ikke til dem at min baby er best :D Sier det her for å poengtere at det er for meg merkelig at jeg er "så på trynet" når babyen min er slik den er. Hadde den vært sur og langt etter så kunne jeg forstått at min mening ikke betydde så mye kanskje... I samtaler som handler om kost, rutiner, dagsrytme eller annet må jeg bare holde kjeft har jeg funnet ut, for måten jeg gjør ting på og min avslappethet finnes det ikke noe rom for. Og jeg lurer på hvorfor... HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3

Nei, jeg har en annen måte å være mor på og det tåler ikke de andre damene.

HI

Hadde vært morsomt å høre versjonen til de på barselgruppa di. Du høres ut som en bedreviter og ikke veldig sympatisk.

Anonymous poster hash: 49d14...389

Skrevet

Nå er vel forskjellen at jeg aldri har prøvd å tre noe over hodet på de andre ;) Og at jeg aldri har kritisert de for ting de gjør med sine, mens jeg selv stadig får "uansvarlig" stempel om jeg sier hva JEG synes er viktig.

Så sinnssykt frekk du er forresten, helt utrolig at du synes det er greit å snakke slik til folk. Les innlegg neste gang du svarer folk du. Og ja, min baby er lengst fremme i gruppen, og den som sutrer minst. Det er det faktisk ikke vanskelig å se. Og igjen, om du hadde lest ville du sett at dette er noe jeg sier her for å vise til at jeg umulig kan være så håpløs, for da ville babyen vært preget av det. Skjønner heller ikke hvor du får det fra at "jeg gjør alt rett", når innlegget handler om at man ikke slipper til og at det ikke finnes plass for MINE MENINGER i diskusjoner. Da er det vel heller de andre som mener de gjør alt rett vel...??

HI

Tror det er mange av den sorten du beskriver her inne, etter svarene du får å dømme. Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Har lignende erfaring selv, og har derfor holdt meg unna barselgruppe med siste. Drit lei diskusjoner om merke på klær og strømpebukser og innklokking av formiddagslur på 5-minuttet.

Til deg med babyen på verandaen over:

Kjenner meg igjen. Å bruke humor og å sette ting på spissen er en fin måte å få ut frustrasjon på. Skulle tro at det var takhøyde for dette i en slik forsamling. Men det er det ofte ikke.

Tror det har litt med gruppedynamikken å gjøre. Hvis "lederen" i gruppa er en slik perfeksjonist blir de andre påvirket. Langt fra alle grupper er så kjipe.

Skrevet

hehehe... for en morsom tråd. Laget av ei barselkvinne i sin egen rosa himmel. Hun gjør alt riktig, andre gjør alt feil. Hennes unge er blideste, beste, flinkeste osv osv enn de andre.. Føler at andre kvinner himmler med øynene over at hun ikke gir barnet sitt det perfekte kosthold ( som hun faktisk gjør... kniis)

Litt søtt, men gud så irriterende for oss oppegående og sitte og høre evt lese om dette.

Kos deg i din bobbleverden du :)

Anonymous poster hash: 656ce...721

Enig

Anonymous poster hash: 49d14...389

Skrevet

HI her

Litt utenom hva jeg opprinnelig lurte på, men denne tråden har sporet over på noe helt annet uansett;

Dere som lager et stort poeng ut av at jeg tydeligvis synes at jeg er så flink og gjør "alt" rett; Ja, jeg synes jeger en god mor for mine barn, og jeg gjør stort sett det som er rett for mine barn. Jeg er en flink mamma. Jeg er ikke usikker på om jeg gjør en god jobb, og jeg er ikke usikker på om jeg er bra nok. Jeg vet at jeg er bra nok. Hvorfor? Fordi jeg har to veldig lykkelige og veltilpassede barn som klarer seg godt på alle arenaer. Og jeg skammer meg heller ikke for at jeg føler det slik!  :sjokkert:

Leit om andre ikke føler de strekker til for sine barn. Jeg er absolutt åpen for at folk og barn er forskjellige, og jeg er den siste til å kritisere andres metoder. Men jeg synes det er en uting når det ikke er rom for alle i en diskusjon!

HI

Skrevet

Og jeg er ikke misslikt på gruppen. Da er det i såfall rart at noen av de andre kontakter meg privat utenom for å gå tur osv da... Men i diskusjoner ang kosthold og rutiner er det ikke noe rom for mine meninger og gjøremåter, kun de andres. Fint om dere ikke legger til ting her som jeg aldri har sagt eller dere ikke vet noe om...

hi

Skrevet

Og jeg er ikke misslikt på gruppen. Da er det i såfall rart at noen av de andre kontakter meg privat utenom for å gå tur osv da... Men i diskusjoner ang kosthold og rutiner er det ikke noe rom for mine meninger og gjøremåter, kun de andres. Fint om dere ikke legger til ting her som jeg aldri har sagt eller dere ikke vet noe om...

hi

Da burde dere droppe å diskutere kosthold og rutiner :) Dra samtalen over på noe annet

Anonymous poster hash: a543c...1b3

Skrevet

HI her Litt utenom hva jeg opprinnelig lurte på, men denne tråden har sporet over på noe helt annet uansett; Dere som lager et stort poeng ut av at jeg tydeligvis synes at jeg er så flink og gjør "alt" rett; Ja, jeg synes jeger en god mor for mine barn, og jeg gjør stort sett det som er rett for mine barn. Jeg er en flink mamma. Jeg er ikke usikker på om jeg gjør en god jobb, og jeg er ikke usikker på om jeg er bra nok. Jeg vet at jeg er bra nok. Hvorfor? Fordi jeg har to veldig lykkelige og veltilpassede barn som klarer seg godt på alle arenaer. Og jeg skammer meg heller ikke for at jeg føler det slik!  :sjokkert: Leit om andre ikke føler de strekker til for sine barn. Jeg er absolutt åpen for at folk og barn er forskjellige, og jeg er den siste til å kritisere andres metoder. Men jeg synes det er en uting når det ikke er rom for alle i en diskusjon! HI Anonymous poster hash: c7a85...1a3

Problemet er jo at du mener DU er bedre enn andre. Det er jo likemye du som ikke aksepterer at andre er annerledes. Du later til å tro at alle andre er usikre eller ikke strekker til! Du er narsissist! Det liker ingen!

Skrevet

Og jeg er ikke misslikt på gruppen. Da er det i såfall rart at noen av de andre kontakter meg privat utenom for å gå tur osv da... Men i diskusjoner ang kosthold og rutiner er det ikke noe rom for mine meninger og gjøremåter, kun de andres. Fint om dere ikke legger til ting her som jeg aldri har sagt eller dere ikke vet noe om... hi Anonymous poster hash: c7a85...1a3

Hehe, nei du er sikkert den mest populære... Hva var problemet da? At ikke alle har samme mening som deg? Hvorfor mener du at DU har fasit og de andre (som til og med er flere) har feil. Noen saker er man ikke enig med andre i, du mener de skulle innsett at du har rett og endret mening? For du har jo de søteste og flinkeste barna? Hahah..,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...