M@mm@til3 Skrevet 27. februar 2016 #76 Skrevet 27. februar 2016 Pi pi pi pi pizza-fyll! Æ kom en dag fra skolen, klokka va vel kvart på 3! Æ kjent et sug i magen ka gjør'n vel med det.... Pizza! 😀
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #77 Skrevet 28. februar 2016 Pi pi pi pi pizza-fyll! Æ kom en dag fra skolen, klokka va vel kvart på 3! Æ kjent et sug i magen ka gjør'n vel med det.... Pizza! Ha-ha-ha... ja, det var reklamen sin, det! Husker til og med melodien enda.... Anonymous poster hash: 97071...bb9
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #78 Skrevet 28. februar 2016 Fletteloff, og kanapéer på spiralloff. Anonymous poster hash: 6f60a...b6b
Ophiophagus Hannah Skrevet 28. februar 2016 #79 Skrevet 28. februar 2016 Husker ikke så mye fra 80-tallet, så mulig dette er mere 90-talls - men familien min fornya seg ikke særlig i matveien så det er nok samme greiene: Joikaboller og poteter Grillet kylling med potetgull Alt for mye havregrøt til middag (klarer selv i dag ikke lukta av havregrøt) Og når det var fest lagde pappa alltid cabaret. Og det beste jeg kunne få - rista brød med smør og sukker.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #80 Skrevet 28. februar 2016 Kjøttdeig i pitabrød med smør Anonymous poster hash: 05118...6af
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #81 Skrevet 28. februar 2016 Grandiosa, fiskepinner, Honni-korn, rekecoktail, thousand Island, cabaret, koldtbord generelt. Mamma er usedvanlig flink til å få mat til å smake godt, så jeg husker stekt rogn, hvalbiff, røkt kolje, vegetarpizza med brennesle (sic!), potetklubb og hønsefrikassé som bare nydelige ting. Anonymous poster hash: f4249...9ed Du vet kanskje ikke hva sic betyr? Det brukes når man siterer noe og det er skrivefeil eller noe anrt spesielt i den siterte teksten. Anonymous poster hash: de641...97d
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2016 #82 Skrevet 28. februar 2016 Grandiosa, fiskepinner, Honni-korn, rekecoktail, thousand Island, cabaret, koldtbord generelt. Mamma er usedvanlig flink til å få mat til å smake godt, så jeg husker stekt rogn, hvalbiff, røkt kolje, vegetarpizza med brennesle (sic!), potetklubb og hønsefrikassé som bare nydelige ting. Anonymous poster hash: f4249...9ed Du vet kanskje ikke hva sic betyr? Det brukes når man siterer noe og det er skrivefeil eller noe anrt spesielt i den siterte teksten. Anonymous poster hash: de641...97d Sic kan også brukes på andre måter. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Sic Anonymous poster hash: 926d0...f40
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #83 Skrevet 3. mars 2016 Marinert kylling! Anonymous poster hash: 1a237...8ea
Mamma_til_2 Skrevet 3. mars 2016 #85 Skrevet 3. mars 2016 Italiensk og meksikansk gryte fra toro laget kun med vann og helst litt formye vann! Kokte poteter til nesten alt og brødskive med sjokade, nøtte eller hapå.
2søtesmåh Skrevet 3. mars 2016 #86 Skrevet 3. mars 2016 Kjøttpølse, potet og smeltet smør. .. Anonymous poster hash: 73d06...38d Fysj! Når jeg ligger med omgangssyken og bare kjenner at SNART skjer det en tømming, men at det drøyer for lenge,- da tenker jeg på akkurat dette liggende på fat foran meg...Da går det fort gitt
Gjest 5 andre Skrevet 3. mars 2016 #87 Skrevet 3. mars 2016 Lungemos Fleskepannekake Klubb og duppe Trondheimssuppe Sagosuppe
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #88 Skrevet 3. mars 2016 Koteletter,ris og bernesaus. Ikke noe som ble funnet opp på 80'tallet, men dette var min fredagsmat hele 80'tallet. Jeg ELSKER dette enda hehe... Så husker jeg godt at bakeren fikk "salatbar" på 80'taller. En dag i uken dro vi til bakern og spiste salat med loff og thousand Island. Ahhh da følte vi oss trendy altså hehe... Anonymous poster hash: 2ac1c...a2b
Fru vims Skrevet 3. mars 2016 #89 Skrevet 3. mars 2016 (endret) Posegryte, Cabare, lever, hvalbiff. Grandiosa hadde vi hver Lørdag 😊 Endret 3. mars 2016 av Fru vims
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #90 Skrevet 3. mars 2016 Lungemos Lever med fløtesaus og poteter Anonymous poster hash: 9d7ba...724
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2016 #92 Skrevet 3. mars 2016 Hjemmelaga pizza med tykk bunn, kjøttdeig med sånn toro pizzafyllpose og ost oppå. Hjemmelagde kjøttkaker i brunsaus med potet og overkokt gulrot, hadde vi ofte til middag... Husker i grunn ikke noe som var typisk, annet enn at det ikke var så mye av det utvalget vi har i dag... Anonymous poster hash: 4108b...aeb Den pizzaen slår an enda! Kjøpte slik pose "tomat og løk" pizzafyll for en tid tilbake,- lagde mammas pizzadeig og stekte kjøttdeig og ost oppå. Kompisene til minstemann (gutter på 8) ELSKET den pizzaen!!! Ha-ha......Jeg og mannen ble også fryktelig overraska over hvor godt det var.. Også slipper man finhakke løk, tomater og paprika for og lage bitene små nok til at barna ikke prøver plukke de ut.... Så den tror jeg vi går tilbake til.. Det hadde vi aldri trodd da vi fant det "perfekte pizzafyll" vi har laget i alle de år som kjærester og foreldre..Hjemmelaget, fra bunnen av og "alle" liker det!... Men nå blir det nok "Toro" igjen...i alle fall frem til vi vet barna har sluttet og "lete" etter for store biter løk, tomat osv..... Anonymous poster hash: d8e44...861
Mamma_til_2 Skrevet 3. mars 2016 #93 Skrevet 3. mars 2016 Lungemos Lever med fløtesaus og poteter Anonymous poster hash: 9d7ba...724 Det er fryktelig sjeldent jeg sier dette om mat men æsj!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå