Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #51 Skrevet 26. februar 2016 Desverre er det mange vanskelige arbeidsgivere der ute. Når jeg jobbet så fikk jeg ikke ferie hele sommerferien når barna hadde ferie fra skolen. Her løste det vi det slik at jeg ble sykemeldt i sommerferien og i de andre feriene. Nå er vi uføre begge to så nå er det greit. Mitt råd er at du prøver å bli sykemeldt når ungen har ferie hi. Anonymous poster hash: ebe25...faa For et elendig råd! Prøve å få sykemelding?? Herlighet...vet bare ikke helt hva jeg skal si, bli litt tom for ord nå merker jeg Anonymous poster hash: ce510...92d Skrulla er tilbake. Snart skal hun uføretrygde ungene også, så de slipper å gå på skolen. De skal gå på hjemmeskolen hos mamma og pappa. Og rett over på Livets Harde Skole for videreutdanning etterpå. Uføre håper jeg ikke de blir, men ja hjemmeskole er nå innvilget og blir startet etter påske. Er ganske så sikker på at våre barn vil ligge langt foran andre elever på samme alder. 😊 Anonymous poster hash: ebe25...faa
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #52 Skrevet 26. februar 2016 Nå må dere slutte å mate trollet!! Når skal alle forstå at denne dama ikke er EKTE! Det er ikke tilfeldig at hun er den perfekte DIB-dama. Etter å ha vært på forumet i fem år så vet jeg hvilke ting som irriterer damer her på forumet mest: 1) Damer med "fake" diagnoser som fibromyalgi (sier ikke at det ER en fake sykdom, men at mange tror det). 2) Damer som har angst og ikke vil ha behandling, men bruker det som en unnskyldning for å ikke jobbe. 3) Damer som lever på uføretrygd og snylter på samfunnet uten grunn. 4) Damer som bruker sykemeldinger over en lav sko, og som ikke eier lagmoral. 5) Damer som er gift med menn som er trygdesnyltere. 6) Damer med dårlig rettskriving. 7) Damer med lite kunnskap eller utdanning (se feks engelsken som blir debattert her). 8) Damer med dårlig barneoppdragelse, som overbeskytter barna sine (i dette tilfellet hjemmeskole). Denne dama er ALT som bli hatet på DIB, og det er ikke tilfeldig. SLUTT å la dere provosere! Dette er en person som har vært lenge på DIB og vet akkurat hvilke knapper hun skal trykke på for å få damene til å gå bananas. Anonymous poster hash: 2b021...eeb
Gjest Kira Skrevet 26. februar 2016 #53 Skrevet 26. februar 2016 Tråden er moderert. Begrunnelse: * Persondebatt, personangrep, trakassering eller trusler Kira
*Miss Marple* Skrevet 26. februar 2016 #54 Skrevet 26. februar 2016 Nå må dere slutte å mate trollet!! Når skal alle forstå at denne dama ikke er EKTE! Det er ikke tilfeldig at hun er den perfekte DIB-dama. Etter å ha vært på forumet i fem år så vet jeg hvilke ting som irriterer damer her på forumet mest: 1) Damer med "fake" diagnoser som fibromyalgi (sier ikke at det ER en fake sykdom, men at mange tror det). 2) Damer som har angst og ikke vil ha behandling, men bruker det som en unnskyldning for å ikke jobbe. 3) Damer som lever på uføretrygd og snylter på samfunnet uten grunn. 4) Damer som bruker sykemeldinger over en lav sko, og som ikke eier lagmoral. 5) Damer som er gift med menn som er trygdesnyltere. 6) Damer med dårlig rettskriving. 7) Damer med lite kunnskap eller utdanning (se feks engelsken som blir debattert her). 8) Damer med dårlig barneoppdragelse, som overbeskytter barna sine (i dette tilfellet hjemmeskole). Denne dama er ALT som bli hatet på DIB, og det er ikke tilfeldig. SLUTT å la dere provosere! Dette er en person som har vært lenge på DIB og vet akkurat hvilke knapper hun skal trykke på for å få damene til å gå bananas. Anonymous poster hash: 2b021...eeb Men det er jo litt gøy å fyre litt oppunder da 😎 guilty pleasure 😊
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #55 Skrevet 26. februar 2016 Nå må dere slutte å mate trollet!! Når skal alle forstå at denne dama ikke er EKTE! Det er ikke tilfeldig at hun er den perfekte DIB-dama. Etter å ha vært på forumet i fem år så vet jeg hvilke ting som irriterer damer her på forumet mest: 1) Damer med "fake" diagnoser som fibromyalgi (sier ikke at det ER en fake sykdom, men at mange tror det). 2) Damer som har angst og ikke vil ha behandling, men bruker det som en unnskyldning for å ikke jobbe. 3) Damer som lever på uføretrygd og snylter på samfunnet uten grunn. 4) Damer som bruker sykemeldinger over en lav sko, og som ikke eier lagmoral. 5) Damer som er gift med menn som er trygdesnyltere. 6) Damer med dårlig rettskriving. 7) Damer med lite kunnskap eller utdanning (se feks engelsken som blir debattert her). 8) Damer med dårlig barneoppdragelse, som overbeskytter barna sine (i dette tilfellet hjemmeskole). Denne dama er ALT som bli hatet på DIB, og det er ikke tilfeldig. SLUTT å la dere provosere! Dette er en person som har vært lenge på DIB og vet akkurat hvilke knapper hun skal trykke på for å få damene til å gå bananas. Anonymous poster hash: 2b021...eeb Men det er jo litt gøy å fyre litt oppunder da guilty pleasure Sliter litt med det der jeg og ,men nå er jeg nesten blitt moderert bort Får prøve å holde meg i skinnet neste gang hun dukker opp Anonymous poster hash: a9ae2...089
aanonym Skrevet 26. februar 2016 #56 Skrevet 26. februar 2016 Herlighet, jeg trodde du skrev om lammingssesongen... Altså de hektiske ukene om våren for bønder med sauedrift. Fint hvis man kan skrive på norsk, synes jeg. Og nei, man har ikke rett på ferie akkurat når man selv vil, men en god arbeidsgiver vil strekke seg langt for å oppfylle flest mulig ønsker. Unnskyld. Prøvde å endre overskriften, men det går ikke Det er et helt normalt ord i halve lander, fra Trøndelag og nordover. Ikke noe problem å skjønne det!
Gjest Hercule Poirot Skrevet 26. februar 2016 #57 Skrevet 26. februar 2016 Herlighet, jeg trodde du skrev om lammingssesongen... Altså de hektiske ukene om våren for bønder med sauedrift. Fint hvis man kan skrive på norsk, synes jeg. Og nei, man har ikke rett på ferie akkurat når man selv vil, men en god arbeidsgiver vil strekke seg langt for å oppfylle flest mulig ønsker. Unnskyld. Prøvde å endre overskriften, men det går ikke Det er et helt normalt ord i halve lander, fra Trøndelag og nordover. Ikke noe problem å skjønne det! "I lag med" - ja, "lamme" - nei.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #58 Skrevet 26. februar 2016 Da tar du henne ut av bhg mens du har ferie hi. Anonymous poster hash: 26b22...77d
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #59 Skrevet 26. februar 2016 Herlighet, jeg trodde du skrev om lammingssesongen... Altså de hektiske ukene om våren for bønder med sauedrift. Fint hvis man kan skrive på norsk, synes jeg. Og nei, man har ikke rett på ferie akkurat når man selv vil, men en god arbeidsgiver vil strekke seg langt for å oppfylle flest mulig ønsker. Unnskyld. Prøvde å endre overskriften, men det går ikke Det er et helt normalt ord i halve lander, fra Trøndelag og nordover. Ikke noe problem å skjønne det!I lag med er et begrep, som noen steder forkortes muntlig. Å skrive lamme blir som å skrive ånkli og enkli når man mener ordentlig og egentlig. Anonymous poster hash: d4804...4ad
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #60 Skrevet 26. februar 2016 Herlighet, jeg trodde du skrev om lammingssesongen... Altså de hektiske ukene om våren for bønder med sauedrift. Fint hvis man kan skrive på norsk, synes jeg. Og nei, man har ikke rett på ferie akkurat når man selv vil, men en god arbeidsgiver vil strekke seg langt for å oppfylle flest mulig ønsker. Unnskyld. Prøvde å endre overskriften, men det går ikke Det er et helt normalt ord i halve lander, fra Trøndelag og nordover. Ikke noe problem å skjønne det!I lag med er et begrep, som noen steder forkortes muntlig. Å skrive lamme blir som å skrive ånkli og enkli når man mener ordentlig og egentlig. Anonymous poster hash: d4804...4ad For meg, og sannsynligvis mange andre så har lamme en helt annen betydning enn det hi mener det som. Men det betyr jo ikke at jeg ikke forstår hva hi mener Anonymous poster hash: a9ae2...089
aanonym Skrevet 26. februar 2016 #61 Skrevet 26. februar 2016 Herlighet, jeg trodde du skrev om lammingssesongen... Altså de hektiske ukene om våren for bønder med sauedrift. Fint hvis man kan skrive på norsk, synes jeg. Og nei, man har ikke rett på ferie akkurat når man selv vil, men en god arbeidsgiver vil strekke seg langt for å oppfylle flest mulig ønsker. Unnskyld. Prøvde å endre overskriften, men det går ikke Det er et helt normalt ord i halve lander, fra Trøndelag og nordover. Ikke noe problem å skjønne det!"I lag med" - ja, "lamme" - nei. Nix, "lamme" er fullt forståelig og i daglig bruk i de fem nordligste fylkene!
Gjest Hercule Poirot Skrevet 26. februar 2016 #62 Skrevet 26. februar 2016 Herlighet, jeg trodde du skrev om lammingssesongen... Altså de hektiske ukene om våren for bønder med sauedrift. Fint hvis man kan skrive på norsk, synes jeg. Og nei, man har ikke rett på ferie akkurat når man selv vil, men en god arbeidsgiver vil strekke seg langt for å oppfylle flest mulig ønsker. Unnskyld. Prøvde å endre overskriften, men det går ikke Det er et helt normalt ord i halve lander, fra Trøndelag og nordover. Ikke noe problem å skjønne det!"I lag med" - ja, "lamme" - nei.Nix, "lamme" er fullt forståelig og i daglig bruk i de fem nordligste fylkene! Muntlig, ja, men ikke i skriftlig språk. Men som du kanskje så i min første kommentar, så forsto jeg etter hvert hva HI mente. Kan vi avslutte dette nå?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2016 #63 Skrevet 27. februar 2016 Tilbake til hovedtemaet: du får jo ferie med barnet ditt selv om du har ferie når barnehagen er åpen. Men du får kanskje en utfordring med barnepass i den perioden bhg er stengt. Har du noen besteforeldre som kan hjelpe til? Anonymous poster hash: d7d9b...5e5
aanonym Skrevet 28. februar 2016 #64 Skrevet 28. februar 2016 Herlighet, jeg trodde du skrev om lammingssesongen... Altså de hektiske ukene om våren for bønder med sauedrift. Fint hvis man kan skrive på norsk, synes jeg. Og nei, man har ikke rett på ferie akkurat når man selv vil, men en god arbeidsgiver vil strekke seg langt for å oppfylle flest mulig ønsker. Unnskyld. Prøvde å endre overskriften, men det går ikke Det er et helt normalt ord i halve lander, fra Trøndelag og nordover. Ikke noe problem å skjønne det!"I lag med" - ja, "lamme" - nei.Nix, "lamme" er fullt forståelig og i daglig bruk i de fem nordligste fylkene!Muntlig, ja, men ikke i skriftlig språk. Men som du kanskje så i min første kommentar, så forsto jeg etter hvert hva HI mente. Kan vi avslutte dette nå? Jeg har avsluttet forlengst, det er du som kverner videre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå