Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #26 Skrevet 25. februar 2016 Desverre er det mange vanskelige arbeidsgivere der ute. Når jeg jobbet så fikk jeg ikke ferie hele sommerferien når barna hadde ferie fra skolen. Her løste det vi det slik at jeg ble sykemeldt i sommerferien og i de andre feriene. Nå er vi uføre begge to så nå er det greit. Mitt råd er at du prøver å bli sykemeldt når ungen har ferie hi. Anonymous poster hash: ebe25...faa Du burde heller krype tilbake i hulen din, for alle her inne vet nå at dere ikke lever et normalt familieliv. Dere er late snyltere som skulle fått stoppet pengekrana dere har Anonymous poster hash: a9ae2...089 Hva???? Lever ikke et normalt familieliv? Hva mener du med det din frekke kjerring? Snylter når man er syk og ufør? Du er ikke bare frekk men du er også veldig veldig enkel. Er vel helt tomt tror jeg... Anonymous poster hash: ebe25...faa
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #27 Skrevet 25. februar 2016 Desverre er det mange vanskelige arbeidsgivere der ute. Når jeg jobbet så fikk jeg ikke ferie hele sommerferien når barna hadde ferie fra skolen. Her løste det vi det slik at jeg ble sykemeldt i sommerferien og i de andre feriene. Nå er vi uføre begge to så nå er det greit. Mitt råd er at du prøver å bli sykemeldt når ungen har ferie hi. Anonymous poster hash: ebe25...faa For et elendig råd! Prøve å få sykemelding?? Herlighet...vet bare ikke helt hva jeg skal si, bli litt tom for ord nå merker jeg Anonymous poster hash: ce510...92d Ikke svar dette mennesket, hun lever i sin egen verden! Hun har vist i mange tråder at det er veldig greit for alle arbeidsgivere at både hun og mannen er ute av arbeidslivet, og veldig greit for alle oss her inne hvis fjaset hennes ikke får noe oppmerksomhet og ingen svarer henne. Anonymous poster hash: f7af1...ed3 Sorry visste ikke at dette var en "kjenning" Anonymous poster hash: ce510...92d
Lillemeg88 Skrevet 25. februar 2016 Forfatter #28 Skrevet 25. februar 2016 Herlighet, jeg trodde du skrev om lammingssesongen... Altså de hektiske ukene om våren for bønder med sauedrift. Fint hvis man kan skrive på norsk, synes jeg. Og nei, man har ikke rett på ferie akkurat når man selv vil, men en god arbeidsgiver vil strekke seg langt for å oppfylle flest mulig ønsker. Unnskyld. Prøvde å endre overskriften, men det går ikke
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #29 Skrevet 25. februar 2016 Som andre sier, hvorfor kan ikke barnet ditt ha en ekstra lang ferie? I stedet for at hun har fire uker, og du fire, der bare én uke overlapper, så kan vel barnet ha sju uker ferie? Først tre der du jobber, så de fire sammen med deg? Anonymous poster hash: 2b021...eeb
soleia Skrevet 25. februar 2016 #30 Skrevet 25. februar 2016 På min jobb må vi dele sommaren i to, og kan ikkje gjere det slik at alle med barn får fri i juli. Eg får berre to veker ferie i lag med mannen, men ungane får jo 6 veker ferie, så dei klagar ikkje
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #31 Skrevet 25. februar 2016 Desverre er det mange vanskelige arbeidsgivere der ute. Når jeg jobbet så fikk jeg ikke ferie hele sommerferien når barna hadde ferie fra skolen. Her løste det vi det slik at jeg ble sykemeldt i sommerferien og i de andre feriene. Nå er vi uføre begge to så nå er det greit. Mitt råd er at du prøver å bli sykemeldt når ungen har ferie hi. Anonymous poster hash: ebe25...faa 😂 Anonymous poster hash: 4bde3...248
☆☆☆ Skrevet 25. februar 2016 #32 Skrevet 25. februar 2016 Eg får berre halve fellesferien på 4 veker, dei tilsette i bhg innvilgar seg alle fire. Sånn er det, og det er lite å gjere med. Vi må berre finne alternative løysingar. Mannen prøvar å få sin ferie litt forskyvd frå når eg har ferie, og vi får hjelp frå foreldra våre. Andre må leige skuleungdom som barnevakter. Det er ikkje det at min arbeidsplass treng folk på jobb som irriterar meg, det er jo derfor vi har jobb i det heile. Problemet er at bhg latar som om dei ikkje er ein barnepassinstitusjon i tillegg til det pedagogiske opplegget.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #33 Skrevet 25. februar 2016 Desverre er det mange vanskelige arbeidsgivere der ute. Når jeg jobbet så fikk jeg ikke ferie hele sommerferien når barna hadde ferie fra skolen. Her løste det vi det slik at jeg ble sykemeldt i sommerferien og i de andre feriene. Nå er vi uføre begge to så nå er det greit. Mitt råd er at du prøver å bli sykemeldt når ungen har ferie hi. Anonymous poster hash: ebe25...faa For et elendig råd! Prøve å få sykemelding?? Herlighet...vet bare ikke helt hva jeg skal si, bli litt tom for ord nå merker jeg Anonymous poster hash: ce510...92d Ikke svar dette mennesket, hun lever i sin egen verden! Hun har vist i mange tråder at det er veldig greit for alle arbeidsgivere at både hun og mannen er ute av arbeidslivet, og veldig greit for alle oss her inne hvis fjaset hennes ikke får noe oppmerksomhet og ingen svarer henne. Anonymous poster hash: f7af1...ed3 Gå å vugg! Anonymous poster hash: ebe25...faa
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #34 Skrevet 25. februar 2016 lamme ongan? Anonymous poster hash: 765bf...bfa
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #35 Skrevet 25. februar 2016 Eg får berre halve fellesferien på 4 veker, dei tilsette i bhg innvilgar seg alle fire. Sånn er det, og det er lite å gjere med. Vi må berre finne alternative løysingar. Mannen prøvar å få sin ferie litt forskyvd frå når eg har ferie, og vi får hjelp frå foreldra våre. Andre må leige skuleungdom som barnevakter. Det er ikkje det at min arbeidsplass treng folk på jobb som irriterar meg, det er jo derfor vi har jobb i det heile. Problemet er at bhg latar som om dei ikkje er ein barnepassinstitusjon i tillegg til det pedagogiske opplegget. Barnehagen er ikke noen barnepassinstitusjon, uansett hva du måtte om det. Ikke alle barnehager har mulighet til å rette seg etter hva alle enkeltforeldre ønsker, og det er heller ikke sånn at alle barnehageansatte ønsker å ha ferie i hele juli. Vi stenger hele juli, og mange av mine kolleger synes det er pyton å aldri kunne bestemme litt når vi vil ha ferie. Anonymous poster hash: a9ae2...089
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. februar 2016 #36 Skrevet 25. februar 2016 Det blir verre når de begynner på skolen... og når barnet går i bhg kan du jo ta ferie med henne når du vil. Vi er 5 stk i familien og det skal holde hardt om vi får mer enn 1-2 uker ferie sammen i året. Sfo er stengt 3 uker og bhg 4. Eldste skal i tillegg ha ferie med sin far, så det er en evig runddans hvert år. Arbeidsgiver har styringsrett på ferien og lar deg få ferie når behovet er minst. Vi er 7 stk som har samme jobb hos oss (men bare 4 som gjør den ordentlig) og flere av oss har barn og dermed store kabaler som skal gå opp. Jeg kan ikke få ferie når jeg trenger bare fordi jeg har barn.
Hjertefru Skrevet 25. februar 2016 #37 Skrevet 25. februar 2016 Eg får berre halve fellesferien på 4 veker, dei tilsette i bhg innvilgar seg alle fire. Sånn er det, og det er lite å gjere med. Vi må berre finne alternative løysingar. Mannen prøvar å få sin ferie litt forskyvd frå når eg har ferie, og vi får hjelp frå foreldra våre. Andre må leige skuleungdom som barnevakter.Det er ikkje det at min arbeidsplass treng folk på jobb som irriterar meg, det er jo derfor vi har jobb i det heile. Problemet er at bhg latar som om dei ikkje er ein barnepassinstitusjon i tillegg til det pedagogiske opplegget.Barnehagen er ikke noen barnepassinstitusjon, uansett hva du måtte om det. Ikke alle barnehager har mulighet til å rette seg etter hva alle enkeltforeldre ønsker, og det er heller ikke sånn at alle barnehageansatte ønsker å ha ferie i hele juli. Vi stenger hele juli, og mange av mine kolleger synes det er pyton å aldri kunne bestemme litt når vi vil ha ferie. Anonymous poster hash: a9ae2...089 Klart barnehagen primært er en barnepassinstitusjon! Det er jo det som er grunnen til at vi har barnehager, at samfunnet er innrettet slik at vi trenger også kvinners arbeidskraft. Den såkalte pedagogikken er vel mest for å "sukre pillen" slik at det høres finere ut, men hovedoppgaven er selvsagt å passe barna når vi er på jobb. Jeg er kjempeglad for at vi har barnehager og stort sett fornøyd med tilbudet, men vi må da kunne kalle en spade for en spade.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #38 Skrevet 25. februar 2016 Eg får berre halve fellesferien på 4 veker, dei tilsette i bhg innvilgar seg alle fire. Sånn er det, og det er lite å gjere med. Vi må berre finne alternative løysingar. Mannen prøvar å få sin ferie litt forskyvd frå når eg har ferie, og vi får hjelp frå foreldra våre. Andre må leige skuleungdom som barnevakter.Det er ikkje det at min arbeidsplass treng folk på jobb som irriterar meg, det er jo derfor vi har jobb i det heile. Problemet er at bhg latar som om dei ikkje er ein barnepassinstitusjon i tillegg til det pedagogiske opplegget.Barnehagen er ikke noen barnepassinstitusjon, uansett hva du måtte om det. Ikke alle barnehager har mulighet til å rette seg etter hva alle enkeltforeldre ønsker, og det er heller ikke sånn at alle barnehageansatte ønsker å ha ferie i hele juli. Vi stenger hele juli, og mange av mine kolleger synes det er pyton å aldri kunne bestemme litt når vi vil ha ferie. Anonymous poster hash: a9ae2...089 Klart barnehagen primært er en barnepassinstitusjon! Det er jo det som er grunnen til at vi har barnehager, at samfunnet er innrettet slik at vi trenger også kvinners arbeidskraft. Den såkalte pedagogikken er vel mest for å "sukre pillen" slik at det høres finere ut, men hovedoppgaven er selvsagt å passe barna når vi er på jobb. Jeg er kjempeglad for at vi har barnehager og stort sett fornøyd med tilbudet, men vi må da kunne kalle en spade for en spade. Men det er uansett ikke sånn barnehagerne drives og drives for. Anonymous poster hash: a9ae2...089
Hjertefru Skrevet 25. februar 2016 #39 Skrevet 25. februar 2016 Eg får berre halve fellesferien på 4 veker, dei tilsette i bhg innvilgar seg alle fire. Sånn er det, og det er lite å gjere med. Vi må berre finne alternative løysingar. Mannen prøvar å få sin ferie litt forskyvd frå når eg har ferie, og vi får hjelp frå foreldra våre. Andre må leige skuleungdom som barnevakter.Det er ikkje det at min arbeidsplass treng folk på jobb som irriterar meg, det er jo derfor vi har jobb i det heile. Problemet er at bhg latar som om dei ikkje er ein barnepassinstitusjon i tillegg til det pedagogiske opplegget.Barnehagen er ikke noen barnepassinstitusjon, uansett hva du måtte om det. Ikke alle barnehager har mulighet til å rette seg etter hva alle enkeltforeldre ønsker, og det er heller ikke sånn at alle barnehageansatte ønsker å ha ferie i hele juli. Vi stenger hele juli, og mange av mine kolleger synes det er pyton å aldri kunne bestemme litt når vi vil ha ferie. Anonymous poster hash: a9ae2...089 Klart barnehagen primært er en barnepassinstitusjon! Det er jo det som er grunnen til at vi har barnehager, at samfunnet er innrettet slik at vi trenger også kvinners arbeidskraft. Den såkalte pedagogikken er vel mest for å "sukre pillen" slik at det høres finere ut, men hovedoppgaven er selvsagt å passe barna når vi er på jobb. Jeg er kjempeglad for at vi har barnehager og stort sett fornøyd med tilbudet, men vi må da kunne kalle en spade for en spade. Men det er uansett ikke sånn barnehagerne drives og drives for. Anonymous poster hash: a9ae2...089 Hva er det de drives for da?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #40 Skrevet 25. februar 2016 Eg får berre halve fellesferien på 4 veker, dei tilsette i bhg innvilgar seg alle fire. Sånn er det, og det er lite å gjere med. Vi må berre finne alternative løysingar. Mannen prøvar å få sin ferie litt forskyvd frå når eg har ferie, og vi får hjelp frå foreldra våre. Andre må leige skuleungdom som barnevakter.Det er ikkje det at min arbeidsplass treng folk på jobb som irriterar meg, det er jo derfor vi har jobb i det heile. Problemet er at bhg latar som om dei ikkje er ein barnepassinstitusjon i tillegg til det pedagogiske opplegget.Barnehagen er ikke noen barnepassinstitusjon, uansett hva du måtte om det. Ikke alle barnehager har mulighet til å rette seg etter hva alle enkeltforeldre ønsker, og det er heller ikke sånn at alle barnehageansatte ønsker å ha ferie i hele juli. Vi stenger hele juli, og mange av mine kolleger synes det er pyton å aldri kunne bestemme litt når vi vil ha ferie. Anonymous poster hash: a9ae2...089 Klart barnehagen primært er en barnepassinstitusjon! Det er jo det som er grunnen til at vi har barnehager, at samfunnet er innrettet slik at vi trenger også kvinners arbeidskraft. Den såkalte pedagogikken er vel mest for å "sukre pillen" slik at det høres finere ut, men hovedoppgaven er selvsagt å passe barna når vi er på jobb. Jeg er kjempeglad for at vi har barnehager og stort sett fornøyd med tilbudet, men vi må da kunne kalle en spade for en spade.Men det er uansett ikke sånn barnehagerne drives og drives for. Anonymous poster hash: a9ae2...089 Hva er det de drives for da? Som en pedagogisk institusjon. De er og et servicetilbud, men ikke til enhver pris Anonymous poster hash: a9ae2...089
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #41 Skrevet 25. februar 2016 Desverre er det mange vanskelige arbeidsgivere der ute. Når jeg jobbet så fikk jeg ikke ferie hele sommerferien når barna hadde ferie fra skolen. Her løste det vi det slik at jeg ble sykemeldt i sommerferien og i de andre feriene. Nå er vi uføre begge to så nå er det greit. Mitt råd er at du prøver å bli sykemeldt når ungen har ferie hi. Anonymous poster hash: ebe25...faa Du burde heller krype tilbake i hulen din, for alle her inne vet nå at dere ikke lever et normalt familieliv. Dere er late snyltere som skulle fått stoppet pengekrana dere har Anonymous poster hash: a9ae2...089 Hva???? Lever ikke et normalt familieliv? Hva mener du med det din frekke kjerring? Snylter når man er syk og ufør? Du er ikke bare frekk men du er også veldig veldig enkel. Er vel helt tomt tror jeg... Anonymous poster hash: ebe25...faa Du er vel ikke ufør? Du har jo ikke vært det tidligere. Anonymous poster hash: d9675...56e
Hannasbananas Skrevet 25. februar 2016 #42 Skrevet 25. februar 2016 Desverre er det mange vanskelige arbeidsgivere der ute. Når jeg jobbet så fikk jeg ikke ferie hele sommerferien når barna hadde ferie fra skolen. Her løste det vi det slik at jeg ble sykemeldt i sommerferien og i de andre feriene. Nå er vi uføre begge to så nå er det greit. Mitt råd er at du prøver å bli sykemeldt når ungen har ferie hi. Anonymous poster hash: ebe25...faa 😱😳😑
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #43 Skrevet 25. februar 2016 Desverre er det mange vanskelige arbeidsgivere der ute. Når jeg jobbet så fikk jeg ikke ferie hele sommerferien når barna hadde ferie fra skolen. Her løste det vi det slik at jeg ble sykemeldt i sommerferien og i de andre feriene. Nå er vi uføre begge to så nå er det greit. Mitt råd er at du prøver å bli sykemeldt når ungen har ferie hi. Anonymous poster hash: ebe25...faa Du burde heller krype tilbake i hulen din, for alle her inne vet nå at dere ikke lever et normalt familieliv. Dere er late snyltere som skulle fått stoppet pengekrana dere har Anonymous poster hash: a9ae2...089 Hva???? Lever ikke et normalt familieliv? Hva mener du med det din frekke kjerring? Snylter når man er syk og ufør? Du er ikke bare frekk men du er også veldig veldig enkel. Er vel helt tomt tror jeg... Anonymous poster hash: ebe25...faa Du er vel ikke ufør? Du har jo ikke vært det tidligere. Anonymous poster hash: d9675...56e Jeg er ufør jo, vet ikke hvem du prater om jeg men jeg ble ufør i april i fjor. Anonymous poster hash: ebe25...faa
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #44 Skrevet 25. februar 2016 Desverre er det mange vanskelige arbeidsgivere der ute. Når jeg jobbet så fikk jeg ikke ferie hele sommerferien når barna hadde ferie fra skolen. Her løste det vi det slik at jeg ble sykemeldt i sommerferien og i de andre feriene. Nå er vi uføre begge to så nå er det greit. Mitt råd er at du prøver å bli sykemeldt når ungen har ferie hi. Anonymous poster hash: ebe25...faa 😱😳😑 Huff da, har du problemer? Jaja, får håpe det går bedre med deg snart da, ikke greit å ha så store problemer at noe som faktisk er veldig utbredt og noe mange gjør setter deg ut på en slik måte. Anonymous poster hash: ebe25...faa
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #45 Skrevet 25. februar 2016 Jeg er alene med barn, uten familie eller bf i nærheten - og heller ikke økonomi til å leie en barnevakt. Har sagt til sjefen min i mange år nå at jeg må ha ferie når bhg/SFO er stengt i juli. Alternativet er at ungene må være med på jobb. Det vil bare forstyrre alle andre i tillegg til at jeg ikke får gjort jobben min. Jeg vet det ikke er en selvfølge, men likevel har jeg ikke et valg. Ungene (5 og 7 år) kan ikke være hjemme alene i 4 uker. Når ungene blir for store for SFO, så kommer de til å måtte være hjemme alene mye om sommern. Det gruer jeg meg til. Anonymous poster hash: fc9ba...c2e
Hannasbananas Skrevet 25. februar 2016 #46 Skrevet 25. februar 2016 Desverre er det mange vanskelige arbeidsgivere der ute. Når jeg jobbet så fikk jeg ikke ferie hele sommerferien når barna hadde ferie fra skolen. Her løste det vi det slik at jeg ble sykemeldt i sommerferien og i de andre feriene. Nå er vi uføre begge to så nå er det greit. Mitt råd er at du prøver å bli sykemeldt når ungen har ferie hi. Anonymous poster hash: ebe25...faa 😱😳😑Huff da, har du problemer? Jaja, får håpe det går bedre med deg snart da, ikke greit å ha så store problemer at noe som faktisk er veldig utbredt og noe mange gjør setter deg ut på en slik måte. Anonymous poster hash: ebe25...faa Jeeeez... Jeg håper NAV-politiet kommer og sparker deg til helsike ut i et skikkelig økonomisk uføre.
Surogvanskelig Skrevet 25. februar 2016 #47 Skrevet 25. februar 2016 Jeg er alene med barn, uten familie eller bf i nærheten - og heller ikke økonomi til å leie en barnevakt. Har sagt til sjefen min i mange år nå at jeg må ha ferie når bhg/SFO er stengt i juli. Alternativet er at ungene må være med på jobb. Det vil bare forstyrre alle andre i tillegg til at jeg ikke får gjort jobben min. Jeg vet det ikke er en selvfølge, men likevel har jeg ikke et valg. Ungene (5 og 7 år) kan ikke være hjemme alene i 4 uker. Når ungene blir for store for SFO, så kommer de til å måtte være hjemme alene mye om sommern. Det gruer jeg meg til. Anonymous poster hash: fc9ba...c2e Gå i dialog med arbeidsgiver. Legg dette fram sakelig
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #48 Skrevet 25. februar 2016 Jeg er alene med barn, uten familie eller bf i nærheten - og heller ikke økonomi til å leie en barnevakt. Har sagt til sjefen min i mange år nå at jeg må ha ferie når bhg/SFO er stengt i juli. Alternativet er at ungene må være med på jobb. Det vil bare forstyrre alle andre i tillegg til at jeg ikke får gjort jobben min. Jeg vet det ikke er en selvfølge, men likevel har jeg ikke et valg. Ungene (5 og 7 år) kan ikke være hjemme alene i 4 uker. Når ungene blir for store for SFO, så kommer de til å måtte være hjemme alene mye om sommern. Det gruer jeg meg til. Anonymous poster hash: fc9ba...c2e Gå i dialog med arbeidsgiver. Legg dette fram sakelig Ja, det har jeg gjort de siste tre-fire årene og det har gått greit. Sjefen min skjønner greia, men det er like pinlig hvert år. For det er alltid noen andre som ikke får ferie som også gjerne vil ha det så jeg er ikke så veldig høy i hatten når feriesamtalene går rundt lunsjbordet. Jeg er liksom hun kjipe som aldri kan bidra med å jobbe overtid og alltid må ha ferie i juli. Anonymous poster hash: fc9ba...c2e
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #49 Skrevet 25. februar 2016 Ble stille gitt... 😶 Anonymous poster hash: e7450...0b8
Gjest Antarctica Skrevet 25. februar 2016 #50 Skrevet 25. februar 2016 Desverre er det mange vanskelige arbeidsgivere der ute. Når jeg jobbet så fikk jeg ikke ferie hele sommerferien når barna hadde ferie fra skolen. Her løste det vi det slik at jeg ble sykemeldt i sommerferien og i de andre feriene. Nå er vi uføre begge to så nå er det greit. Mitt råd er at du prøver å bli sykemeldt når ungen har ferie hi. Anonymous poster hash: ebe25...faa For et elendig råd! Prøve å få sykemelding?? Herlighet...vet bare ikke helt hva jeg skal si, bli litt tom for ord nå merker jeg Anonymous poster hash: ce510...92d Skrulla er tilbake. Snart skal hun uføretrygde ungene også, så de slipper å gå på skolen. De skal gå på hjemmeskolen hos mamma og pappa. Og rett over på Livets Harde Skole for videreutdanning etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå