Lillemeg88 Skrevet 25. februar 2016 #1 Skrevet 25. februar 2016 Hei Er det noen som har peiling på om jeg har noen form for rett/krav om at jeg kan ta ut min ferie sammen med mitt barn? Det er felles ferie i barnehagen, og da vil den være stengt i x antall uker. (Jeg og barnefaren bor sammen).
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #2 Skrevet 25. februar 2016 Nei, det har du ingen rett eller krav på Anonymous poster hash: a9ae2...089
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #3 Skrevet 25. februar 2016 Nei, det har du ingen rett eller krav på Anonymous poster hash: a9ae2...089 Nei, men makan til kjip arbeidsgiver om de ikke tilrettelegger for det. Da får de kun utlyse stillinger til folk over femti, om ikke folk skal kunne ha ferie med barna sine. Anonymous poster hash: 4bde3...248
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #4 Skrevet 25. februar 2016 Den overskriften måtte jeg lese noen ganger😄 Lamme omgen😶 Du har nok ikke rett til det, men utrolig kjip arbeidsgiver om de ikke kan legge tilrette for det. Spør så tidlig som mulig, så kan de i alle fall ikke bruke mot deg at du erute i siste liten. Lykke til! Anonymous poster hash: d4804...4ad
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #5 Skrevet 25. februar 2016 Du har vel ikke rett på feie samtidig med dine barn som sådan, men i feloven slås det fast at du har krav på å få avvikle ferie mellom 1. junin og 30. september (18 virkedager sammenhengende). De fleste arbeidsgivere vil vel forsøke å få det til å passe sånn at arbeidstaker får ferie når barna har ferie. Når man har skolebarn med 2 mnd ferie, får man jo selvsagt ikke dette til da Anonymous poster hash: ce510...92d
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #6 Skrevet 25. februar 2016 Nei du har ikke rett på det, i ytterste konsekvens kan arbeidsgiver gi deg ferie f.eks i slutten av august og du må bare godta det. Du kan selvsagt sende et ønske til arbeidsgiver og da gjerne begrunnet, men det er arbeidsgivers styringsrett å bestemme når ferie avvikles basert på bedriftens behov. Anonymous poster hash: f7af1...ed3
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #7 Skrevet 25. februar 2016 Nei, det har du ikke krav på. Her vi bor er alle barnehager sommerstengt i 4 uker, også de private. Sier seg selv at ikke alle med barn kan få fri de ukene, verden stopper ikke opp i 4 uker hver sommer 😉 Så her er det helt vanlig at man i en periode må ta ferie litt hver for seg. F.eks tar mannen tidlig ferie og jeg sen, da overlapper vi 1-2 uker som vi har sammen også er hver av oss litt alene med ungene før og etter. Anonymous poster hash: 03345...a3e
Lillemeg88 Skrevet 25. februar 2016 Forfatter #8 Skrevet 25. februar 2016 Hei Er det noen som har peiling på om jeg har noen form for rett/krav om at jeg kan ta ut min ferie sammen med mitt barn? Det er felles ferie i barnehagen, og da vil den være stengt i x antall uker. (Jeg og barnefaren bor sammen). Ok Jeg må ha tidlig ferie i år, og da får vi bare 5 dager sammen. kjipt, da hun bare er 2, snart 3 år gammel </3
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #9 Skrevet 25. februar 2016 Jeg trodde du måtte ha ferie for å lamme ungen. Tok noen sekunder før jeg skjønte hva du mente 🙈🙉🙊 Som andre sier så har man ikke krav på ferie samtidig som barnet. Det er ofte mange i samme situasjon, så da må arb.giver prioritere. Vet om mange som rullerer der det er mange som må ha fri likt. Hadde du fri i fjor må du vike i år osv.. Men dette er veldig individuelt og opp til arb.giver.. Anonymous poster hash: 71f74...04f
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #10 Skrevet 25. februar 2016 Nei, det har du ingen rett eller krav på Anonymous poster hash: a9ae2...089 Nei, men makan til kjip arbeidsgiver om de ikke tilrettelegger for det. Da får de kun utlyse stillinger til folk over femti, om ikke folk skal kunne ha ferie med barna sine. Anonymous poster hash: 4bde3...248 Med mindre alle kan ta fri helt når de vil på arbeidsplassen, blir det ganske urettferdig for de uten småbarn som da alltid må jobbe hele juli hvis de med småbarn alltid skal få de ukene barnehagen er stengt. Kan jo hende de ønsker fri i juli, ferie sammen med mannen/voksne barn/barnebarn osv. Anonymous poster hash: 40bce...491
Gjest Hercule Poirot Skrevet 25. februar 2016 #11 Skrevet 25. februar 2016 Herlighet, jeg trodde du skrev om lammingssesongen... Altså de hektiske ukene om våren for bønder med sauedrift. Fint hvis man kan skrive på norsk, synes jeg. Og nei, man har ikke rett på ferie akkurat når man selv vil, men en god arbeidsgiver vil strekke seg langt for å oppfylle flest mulig ønsker.
Hjertefru Skrevet 25. februar 2016 #12 Skrevet 25. februar 2016 Herlighet, jeg trodde du skrev om lammingssesongen... Altså de hektiske ukene om våren for bønder med sauedrift. Fint hvis man kan skrive på norsk, synes jeg. Og nei, man har ikke rett på ferie akkurat når man selv vil, men en god arbeidsgiver vil strekke seg langt for å oppfylle flest mulig ønsker. Lamme ongen... Det er jo norsk Nordnorsk sikkert. Herlig uttrykk!Ellers er jeg helt enig.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #13 Skrevet 25. februar 2016 Lamungen? Nei, lam har neppe krav på ferie. Det heter "i lag med", alternativt "sammen med". Anonymous poster hash: c6d02...232
TanteTroll Skrevet 25. februar 2016 #14 Skrevet 25. februar 2016 Hei Er det noen som har peiling på om jeg har noen form for rett/krav om at jeg kan ta ut min ferie sammen med mitt barn? Det er felles ferie i barnehagen, og da vil den være stengt i x antall uker. (Jeg og barnefaren bor sammen). Ok Jeg må ha tidlig ferie i år, og da får vi bare 5 dager sammen. kjipt, da hun bare er 2, snart 3 år gammel </3 Må barnet i barnehagen når du har fri da?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #15 Skrevet 25. februar 2016 Om du ikkje får endra ferien din så kan du likevel la barnet ha ferie ilag med deg. Ikkje pliktig oppmøte i barnehage. Men veldig kjipt å ikkje få ha sammen med far i tillegg. Om du er aleine med barnet, får du lov til å ta barnet med på jobb i juli? eller forventer arbeidsgiver at barnet er heime aleine? Anonymous poster hash: 5bd2e...231
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #16 Skrevet 25. februar 2016 Lamungen? Nei, lam har neppe krav på ferie. Det heter "i lag med", alternativt "sammen med". Anonymous poster hash: c6d02...232 "Lamme" er typisk dialektord fra hjembyen min i nord. "I lag med" - "lamme". Trenger ikke være ekkel bare fordi hun skrev et dialektord som du ikke bruker i din dialekt 😉 Anonymous poster hash: 4e97a...711
kråkemamma Skrevet 25. februar 2016 #17 Skrevet 25. februar 2016 Hei Er det noen som har peiling på om jeg har noen form for rett/krav om at jeg kan ta ut min ferie sammen med mitt barn? Det er felles ferie i barnehagen, og da vil den være stengt i x antall uker. (Jeg og barnefaren bor sammen). Ok Jeg må ha tidlig ferie i år, og da får vi bare 5 dager sammen. kjipt, da hun bare er 2, snart 3 år gammel </3 Da gir du ungen ferie alle ukene du har ferie. Så får hun/han lang ferie
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #18 Skrevet 25. februar 2016 Desverre er det mange vanskelige arbeidsgivere der ute. Når jeg jobbet så fikk jeg ikke ferie hele sommerferien når barna hadde ferie fra skolen. Her løste det vi det slik at jeg ble sykemeldt i sommerferien og i de andre feriene. Nå er vi uføre begge to så nå er det greit. Mitt råd er at du prøver å bli sykemeldt når ungen har ferie hi. Anonymous poster hash: ebe25...faa
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #19 Skrevet 25. februar 2016 Det handler ikke om å være ekkel, men man bør faktisk prøve å formulere seg på en slik måte at folk forstår. I følge forumreglene skal man bruke bokmål eller nynorsk, og ikke dialekt. Dessuten er skriftspråk noe annet enn tale. Synes du jeg skulle skrive "hælj" og "fævvel" også da, siden det er slik jeg ville uttalt henholdvis helg og fugl? Lamungen? Nei, lam har neppe krav på ferie.Det heter "i lag med", alternativt "sammen med".Anonymous poster hash: c6d02...232 "Lamme" er typisk dialektord fra hjembyen min i nord. "I lag med" - "lamme". Trenger ikke være ekkel bare fordi hun skrev et dialektord som du ikke bruker i din dialekt Anonymous poster hash: 4e97a...711 Anonymous poster hash: c6d02...232
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #20 Skrevet 25. februar 2016 Desverre er det mange vanskelige arbeidsgivere der ute. Når jeg jobbet så fikk jeg ikke ferie hele sommerferien når barna hadde ferie fra skolen. Her løste det vi det slik at jeg ble sykemeldt i sommerferien og i de andre feriene. Nå er vi uføre begge to så nå er det greit. Mitt råd er at du prøver å bli sykemeldt når ungen har ferie hi. Anonymous poster hash: ebe25...faa Du burde heller krype tilbake i hulen din, for alle her inne vet nå at dere ikke lever et normalt familieliv. Dere er late snyltere som skulle fått stoppet pengekrana dere har Anonymous poster hash: a9ae2...089
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #21 Skrevet 25. februar 2016 Desverre er det mange vanskelige arbeidsgivere der ute. Når jeg jobbet så fikk jeg ikke ferie hele sommerferien når barna hadde ferie fra skolen. Her løste det vi det slik at jeg ble sykemeldt i sommerferien og i de andre feriene. Nå er vi uføre begge to så nå er det greit. Mitt råd er at du prøver å bli sykemeldt når ungen har ferie hi. Anonymous poster hash: ebe25...faa For et elendig råd! Prøve å få sykemelding?? Herlighet...vet bare ikke helt hva jeg skal si, bli litt tom for ord nå merker jeg Anonymous poster hash: ce510...92d
Fandens Oldemor Skrevet 25. februar 2016 #22 Skrevet 25. februar 2016 Det handler ikke om å være ekkel, men man bør faktisk prøve å formulere seg på en slik måte at folk forstår. I følge forumreglene skal man bruke bokmål eller nynorsk, og ikke dialekt. Dessuten er skriftspråk noe annet enn tale. Synes du jeg skulle skrive "hælj" og "fævvel" også da, siden det er slik jeg ville uttalt henholdvis helg og fugl? Lamungen? Nei, lam har neppe krav på ferie. Det heter "i lag med", alternativt "sammen med". Anonymous poster hash: c6d02...232 "Lamme" er typisk dialektord fra hjembyen min i nord. "I lag med" - "lamme". Trenger ikke være ekkel bare fordi hun skrev et dialektord som du ikke bruker i din dialekt Anonymous poster hash: 4e97a...711 Anonymous poster hash: c6d02...232 Nå skjønte vi jo alle hva HI mente når vi gikk inn og leste hovedinnlegget, så helt krise var det vel ikke. Ikke noe å ligge våken for i natt, i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #23 Skrevet 25. februar 2016 Dessverre så er det ofte slik at foreldre må dele feriene sine, og man nesten ikke får ferie sammen. Du har ikke rett på ferie i juli kun pga barnehagen. Hos oss har vi tidlig og sen ferie, bhg er stengt i hele juli. Da må ofte jeg og pappaen dele oss, og vi får knapt en uke sammen, men sånn er det. Er flere enn oss som har barn og skal ha ferie. Sykemelde seg pga at man skal ha ferie sammen i juli er ikke lov.. Det er ikke rart at legene får refs og nav går sykemeldingene i sømmene når det er folk som gjør slikt. Anonymous poster hash: 4f3fe...1fd
SuperFries Skrevet 25. februar 2016 #24 Skrevet 25. februar 2016 Kan du ikke ta ungen ut av barnehagen mens du har ferie, da?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2016 #25 Skrevet 25. februar 2016 Desverre er det mange vanskelige arbeidsgivere der ute. Når jeg jobbet så fikk jeg ikke ferie hele sommerferien når barna hadde ferie fra skolen. Her løste det vi det slik at jeg ble sykemeldt i sommerferien og i de andre feriene. Nå er vi uføre begge to så nå er det greit. Mitt råd er at du prøver å bli sykemeldt når ungen har ferie hi. Anonymous poster hash: ebe25...faa For et elendig råd! Prøve å få sykemelding?? Herlighet...vet bare ikke helt hva jeg skal si, bli litt tom for ord nå merker jeg Anonymous poster hash: ce510...92d Ikke svar dette mennesket, hun lever i sin egen verden! Hun har vist i mange tråder at det er veldig greit for alle arbeidsgivere at både hun og mannen er ute av arbeidslivet, og veldig greit for alle oss her inne hvis fjaset hennes ikke får noe oppmerksomhet og ingen svarer henne. Anonymous poster hash: f7af1...ed3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå