Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #51 Skrevet 24. februar 2016 Beklager skrivefeil! Damn autocorrect! HI Anonymous poster hash: 2b5d2...7cc
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #52 Skrevet 24. februar 2016 Huff, stakkars jente! Jeg tror du bør snakke med barnevernet også, HI. Hvordan takler foreldrene hennes dette? Det er fælt å si det, men så utrolig bra at denne mannen har sendt henne en truende melding! Da er han med på å bevise sin egen skyld - og gjøre seg skyld i enda flere straffbare ting. Det er med på å forsterke hennes sak. Er du helt sikker på at helsesøster har meldt saken til politiet? Spør bare i tilfelle jenta er så redd nå at hun angrer og prøver å unngå at det blir gjort mer. Uansett, jeg synes dere skal gå til politiet der du bor og levere inn klærne fra voldtekten som hun tok med. Da er bevisene innlevert og politiet ordner med å få dem til riktig distrikt. Ikke overlat det å levere inn klærne til jenta når hun kommer hjem igjen, det kan være hun da ikke greier det, at hun blir redd pga. flere trusler fra mannen eller at foreldrene hennes kanskje ikke støtter henne nok til at hun greier det. Så se om du kan få henne til å bli med til politiet og levere inn klærne der. Siden hun er så redd, kanskje det ville vært bedre om hun fikk gå ut skoleåret hos deg? Vil tro hun føler seg trygg der. Snakk med barnevernet, snakk med foreldrene hennes. Uansett om hun reiser hjem igjen eller om hun blir hos deg så er det tydelig at hun trenger hjelp så fort som mulig siden hun har begynt med selvskading! Det at hun har lukket seg etter at hun først åpnet seg for deg, det tror jeg er en ganske normal reaksjon, spesielt siden hun er så redd. Kanskje angrer hun på at hun fortalte noen om det, for nå går denne saken av seg selv hos politiet, hun blir truet av voldtektsmannen, hun er sikkert redd for om foreldrene hennes skal tro henne eller mannen som voldtok henne, hun er redd for hva som skjer videre. Da har hun nok en følelse av å ikke ha kontroll, og da kan man fort angre på å ha sagt noe. Og derfor trenger hun raskt hjelp for å takle ting. Ta kontakt med politiet selv der oppe hos deg, lever inn klærne, spør om politiet lokalt på hjemstedet til jenta har tatt tak i saken og spør hva som skjer videre (slik at jenta er litt forberedt). Snakk med barnevernet. Og snakk med foreldrene til jenta. Om det er bedre for jenta å være hos deg en periode fremover, så hadde jeg satt igang det som må til for å ordne det. Hva jenta selv vil er selvfølgelig viktig. Hvis hun vil fortsette å bo hjemme så bør hjelpeapparatet stå klar til henne rimelig kjapt etter hun er kommet hjem igjen. Spør jenta hva hun selv helst vil fremover. Ring de ulike etatene i morgen, spør om videre råd og finn ut hvordan dere best kan hjelpe jenta. Anonymous poster hash: 45739...969
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #53 Skrevet 24. februar 2016 Huff, stakkars jente! Jeg tror du bør snakke med barnevernet også, HI. Hvordan takler foreldrene hennes dette? Det er fælt å si det, men så utrolig bra at denne mannen har sendt henne en truende melding! Da er han med på å bevise sin egen skyld - og gjøre seg skyld i enda flere straffbare ting. Det er med på å forsterke hennes sak. Er du helt sikker på at helsesøster har meldt saken til politiet? Spør bare i tilfelle jenta er så redd nå at hun angrer og prøver å unngå at det blir gjort mer. Uansett, jeg synes dere skal gå til politiet der du bor og levere inn klærne fra voldtekten som hun tok med. Da er bevisene innlevert og politiet ordner med å få dem til riktig distrikt. Ikke overlat det å levere inn klærne til jenta når hun kommer hjem igjen, det kan være hun da ikke greier det, at hun blir redd pga. flere trusler fra mannen eller at foreldrene hennes kanskje ikke støtter henne nok til at hun greier det. Så se om du kan få henne til å bli med til politiet og levere inn klærne der. Siden hun er så redd, kanskje det ville vært bedre om hun fikk gå ut skoleåret hos deg? Vil tro hun føler seg trygg der. Snakk med barnevernet, snakk med foreldrene hennes. Uansett om hun reiser hjem igjen eller om hun blir hos deg så er det tydelig at hun trenger hjelp så fort som mulig siden hun har begynt med selvskading! Det at hun har lukket seg etter at hun først åpnet seg for deg, det tror jeg er en ganske normal reaksjon, spesielt siden hun er så redd. Kanskje angrer hun på at hun fortalte noen om det, for nå går denne saken av seg selv hos politiet, hun blir truet av voldtektsmannen, hun er sikkert redd for om foreldrene hennes skal tro henne eller mannen som voldtok henne, hun er redd for hva som skjer videre. Da har hun nok en følelse av å ikke ha kontroll, og da kan man fort angre på å ha sagt noe. Og derfor trenger hun raskt hjelp for å takle ting. Ta kontakt med politiet selv der oppe hos deg, lever inn klærne, spør om politiet lokalt på hjemstedet til jenta har tatt tak i saken og spør hva som skjer videre (slik at jenta er litt forberedt). Snakk med barnevernet. Og snakk med foreldrene til jenta. Om det er bedre for jenta å være hos deg en periode fremover, så hadde jeg satt igang det som må til for å ordne det. Hva jenta selv vil er selvfølgelig viktig. Hvis hun vil fortsette å bo hjemme så bør hjelpeapparatet stå klar til henne rimelig kjapt etter hun er kommet hjem igjen. Spør jenta hva hun selv helst vil fremover. Ring de ulike etatene i morgen, spør om videre råd og finn ut hvordan dere best kan hjelpe jenta. Anonymous poster hash: 45739...969 Tusen takk for at du tar deg bryet med å svare så godt. Rådene dine er notert, og turen går innom politi imorgen. Skal ringe BV anonymt i første omgang og snakke med dem, men det er ingen tvil om at foreldrene trenger hjelp til å ikke forskjellsbehandle barna! Ikke minst til å få veiledning i det å ha en tenåring! Tikket inn en snap fra søsteren min hvor de koser seg med "lillelørdags-kos" sammen med denne mannen. Jeg raser innvendig, og det er aldeles ikke sikkert jeg greier å la være å si noe til henne i dag, selv om niesen trygler meg om å la være!! HI Anonymous poster hash: 2b5d2...7cc
Høstduft Skrevet 24. februar 2016 #54 Skrevet 24. februar 2016 Vet du, hvis denne mannen er en omgangsvenn med familien, så hadde jeg 1.ringt politiet med en gang og fått fortgang i saken pga fare for gjentakelse, 2. beholdt jenta inntil politiet har tatt inn denne mannen. Det er et barn det er snakk om her, og en familievenn, så jeg er sikker på at hvis du maser på politiet og i tillegg har en sms fra denne mannen så skjer det ting raskt. 2. Beholdt jenta inntill politiet har tatt inn mannen 3. Snakket med mammaen
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #55 Skrevet 24. februar 2016 Anonymous poster hash: 45739...969 Tusen takk for at du tar deg bryet med å svare så godt. Rådene dine er notert, og turen går innom politi imorgen. Skal ringe BV anonymt i første omgang og snakke med dem, men det er ingen tvil om at foreldrene trenger hjelp til å ikke forskjellsbehandle barna! Ikke minst til å få veiledning i det å ha en tenåring! Tikket inn en snap fra søsteren min hvor de koser seg med "lillelørdags-kos" sammen med denne mannen. Jeg raser innvendig, og det er aldeles ikke sikkert jeg greier å la være å si noe til henne i dag, selv om niesen trygler meg om å la være!! HI Anonymous poster hash: 2b5d2...7cc Foreldrene vet ikke noe enda? Men de må jo vite snart, det er ingen vei utenom. Vil tro jenta er redd for at foreldrene skal bli sint fordi hun ødelegger vennskapet med denne mannen. Men det er jo ikke hun som ødelegger noe, det er det bare mannen som har gjort. Det vil aldri være hennes skyld! Jeg tror det vil være bra at foreldrene får litt tid til å fordøye hva som har skjedd før jenta kommer hjem, så jeg støtter deg i at de må få vite. Se om du greier å forklare til jenta at foreldrene kommer til å måtte vite før eller senere, og at det er bedre å da hoppe i det enn å utsette det og grue seg. Hvis dere forteller foreldrene det nå så vil hun også slippe å forholde seg til at voldtektsmannen kommer på besøk (i hvert fall hvis foreldrene har en millimeter fornuft). Og hvis foreldrene skulle reagere helt mot fornuft og ta mannens side (jeg vet om et tilfelle hvor det skjedde også), da er det best at du finner ut det mens jenta er hos deg slik at du kan vite hva som må gjøres videre, få hjelp enda raskere på banen osv. Men jeg håper foreldrene tar det på riktig måte og støtter jenta si og tar fullstendig avstand fra voldtektsmannen når de får høre hva som har skjedd. Glad for at du står så på for henne! Anonymous poster hash: 45739...969
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #56 Skrevet 24. februar 2016 Dere har selvfølgelig rett hele gjengen.. Vi skal karre oss til å ringe nå om litt. Vet ikke om jeg håper han har dratt eller ikke. Ahhhh, is i magen nå. Søsteren min er mildt sagt litt spesiell, så jeg gruer meg. Takk for all støtte og alle råd! Krysser fingre og tær for at søsteren min er i det gode hjørnet! HI Anonymous poster hash: 2b5d2...7cc
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #57 Skrevet 24. februar 2016 Dere har selvfølgelig rett hele gjengen.. Vi skal karre oss til å ringe nå om litt. Vet ikke om jeg håper han har dratt eller ikke. Ahhhh, is i magen nå. Søsteren min er mildt sagt litt spesiell, så jeg gruer meg. Takk for all støtte og alle råd! Krysser fingre og tær for at søsteren min er i det gode hjørnet! HI Anonymous poster hash: 2b5d2...7cc Uansett hvilket hjørne hun er i... husk at du gjør det eneste riktige, du gjør det som er riktig for å hjelpe niesen din. Det er det viktigste! Foreldrene har et valg, de kan takle dette bra og støtte jenta si, eller de de kan velge det motsatte. Jeg håper de velger det første. Og hvis ikke så er jeg veldig glad for at hun har deg! Lykke til med praten! Anonymous poster hash: 45739...969
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #58 Skrevet 26. februar 2016 Takk til alle som svarte meg i denne tråden. Foreldre et nå informert, bv og politi likeså, og vi tviholder jenta her hos oss, for det helvetet der nede skal hun IKKE tilbake til. Takk for råd, støtte og alle gode ord. Vi hadde nok vært på gjerdet fremdeles om det ikke var for alle dere damer. HI Anonymous poster hash: 2b5d2...7cc
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #59 Skrevet 26. februar 2016 Jenta er heldig som har deg til tante! Anonymous poster hash: 8ef62...851
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #60 Skrevet 26. februar 2016 Takk til alle som svarte meg i denne tråden. Foreldre et nå informert, bv og politi likeså, og vi tviholder jenta her hos oss, for det helvetet der nede skal hun IKKE tilbake til. Takk for råd, støtte og alle gode ord. Vi hadde nok vært på gjerdet fremdeles om det ikke var for alle dere damer. HI Anonymous poster hash: 2b5d2...7cc Hvorfor holder dere jenta hos dere? Nekter foreldrene å "gi opp" denne familievennen? Anonymous poster hash: 68340...907
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #61 Skrevet 26. februar 2016 Jenta er heldig som har deg til tante! Anonymous poster hash: 8ef62...851 Tusen takk! Du aner ikke hvor mye det betyr for meg! Jeg føler jeg røsker opp familien med rota, så det er utrolig betryggende å høre at man gjør noe rett. HI Anonymous poster hash: 2b5d2...7cc
Gjest Antarctica Skrevet 26. februar 2016 #62 Skrevet 26. februar 2016 Jenta er heldig som har deg til tante! Anonymous poster hash: 8ef62...851 Tusen takk! Du aner ikke hvor mye det betyr for meg! Jeg føler jeg røsker opp familien med rota, så det er utrolig betryggende å høre at man gjør noe rett. HI Anonymous poster hash: 2b5d2...7cc Du er kanskje en livredder akkurat nå. Stå på!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #63 Skrevet 26. februar 2016 Takk til alle som svarte meg i denne tråden. Foreldre et nå informert, bv og politi likeså, og vi tviholder jenta her hos oss, for det helvetet der nede skal hun IKKE tilbake til. Takk for råd, støtte og alle gode ord. Vi hadde nok vært på gjerdet fremdeles om det ikke var for alle dere damer. HI Anonymous poster hash: 2b5d2...7cc Hvorfor holder dere jenta hos dere? Nekter foreldrene å "gi opp" denne familievennen? Anonymous poster hash: 68340...907 Kort fortalt, ja. Denne mannen var der da jeg ringte, og søsteren min presterte å rope til MEG at vi løy, og at denne mannen har vært som en ekstra far for niesen min. At de "visste" hun hadde prøvd seg på ham og at hun var et større problem enn de trodde. De truet meg faktisk med anmeldelse.. for kidnapping. God luck, sier jeg bare. Jeg vurderer å få de andre barna hit også. Jeg tør ikke tenke på hva som skjer om de ikke tar dette alvorlig. Mine andre tantebarn er ikke ferdig med barneskolen, og jeg er livredd for at de skal ende opp skadet for livet. HI Anonymous poster hash: 2b5d2...7cc
Luksusdyret Skrevet 26. februar 2016 #64 Skrevet 26. februar 2016 Takk til alle som svarte meg i denne tråden. Foreldre et nå informert, bv og politi likeså, og vi tviholder jenta her hos oss, for det helvetet der nede skal hun IKKE tilbake til. Takk for råd, støtte og alle gode ord. Vi hadde nok vært på gjerdet fremdeles om det ikke var for alle dere damer. HI Anonymous poster hash: 2b5d2...7cc Hvorfor holder dere jenta hos dere? Nekter foreldrene å "gi opp" denne familievennen? Anonymous poster hash: 68340...907 Kort fortalt, ja. Denne mannen var der da jeg ringte, og søsteren min presterte å rope til MEG at vi løy, og at denne mannen har vært som en ekstra far for niesen min. At de "visste" hun hadde prøvd seg på ham og at hun var et større problem enn de trodde. De truet meg faktisk med anmeldelse.. for kidnapping. God luck, sier jeg bare. Jeg vurderer å få de andre barna hit også. Jeg tør ikke tenke på hva som skjer om de ikke tar dette alvorlig. Mine andre tantebarn er ikke ferdig med barneskolen, og jeg er livredd for at de skal ende opp skadet for livet. HI Anonymous poster hash: 2b5d2...7cc Vel, bare det at de mener hun har prøvd seg på ham før beviser jo at de ikke skulle vært foreldre. Når hun er under den seksuelle lavalderen så er det aldri hennes skyld, det er han som må holde seg unna. Når hun i tillegg har blitt banket opp og truet, så er det ikke vanlig "kjærestesex" de drev med heller... Hadde faktisk dratt rett til barnevernet og forlangt omsorgsovertakelse. De tilrettelegger jo for flere voldtekter!
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #65 Skrevet 26. februar 2016 Vil først si at denne jenta er kjempe heldig som har deg!! Du har reddet livet hennes Så..jeg ville faktisk meldt inn bekymringsmelding på de andre barna når foreldre "tilrettelegger" for overgrep på den måten. Det er jo det de gjør når de ikke skjønner at denne mannen har gått langt over streken og at han som en reservefar for dem.Det er trist å høre foreldrene ikke tror henne, men takk Gud for at du er den du er og at dere har det forholdet dere har. Håper jeg blir en like bra og trygg tante for mine tantebarn, om de noen gang skulle trenge hjelp. Anonymous poster hash: bd1c4...76a
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2016 #66 Skrevet 26. februar 2016 Må bare si meg enig med de andre her. Takk og pris for at jenta har deg, Hi! Ta til deg det at jenta hadde og har så stor tillit til deg at hun turde å betro seg til deg selv når du var så langt unna henne. Og du har bevist deg den tilliten verdig slik du nå står opp for henne og hjelper henne. Du er nok den viktigste i hennes liv nå! Veldig glad for å høre at både politi og bv er koblet inn. For de foreldrene hennes burde ikke hatt omsorg for noen barn. Om de beholder en som voldtar barn som nærmeste familievenn, da er det så ille at jeg ikke har ord! Enda godt bv er koblet inn, og jeg håper det blir satt i gang tiltak både for å gi niesen din stabilitet fremover hos deg, og for at foreldrene skal ta riktige valg for å beskytte barna sine - eller at barna får komme til noen som vil beskytte dem. For en ting er sikkert - en mann som er så nær familien, som likevel velger å voldta et barn og etterpå fortsette som om ingenting har skjedd.... han bør ikke være alene rundt barn i fremtiden heller! Og forstår ikke din nieses foreldre det, da er de ikke skikket til å ha omsorg for barn. Jeg har skrevet det før og jeg skriver det igjen - din niese er smart og oppegående som tok vare på klærne fra voldtekten. På den måten har hun forhåpentligvis sikret bevis. Og ved å betro seg til deg så har hun også vist at hun står opp for seg selv, hun trengte bare din støtte. En smart og god jente - men en veldig god tante Masse lykke til videre til dere begge to samt søskene hennes! Anonymous poster hash: 45739...969
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #67 Skrevet 2. mars 2016 Hvordan går det med dere? Regner ikke med at du svarer, er vel nok å bruke tiden på. Men sender styrkende klemmer Anonymous poster hash: bd1c4...76a
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #68 Skrevet 2. mars 2016 Klart du kan anmelde. Men det blir bare ord mot ord. Dersom din niese ikke har noen SMS som bevis på at de har "flørtet". Etter så lang tid finnes det ikke fysiske bevis. Anonymous poster hash: e7a0f...a84
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #69 Skrevet 2. mars 2016 Klart du kan anmelde. Men det blir bare ord mot ord. Dersom din niese ikke har noen SMS som bevis på at de har "flørtet". Etter så lang tid finnes det ikke fysiske bevis. Anonymous poster hash: e7a0f...a84 Dette stemmer ikke helt. Metodene for å få frem biologiske spor er bare blitt bedre og bedre de senere årene, så kan godt tenkes klærne har biologiske spor av mannen. Det er også mulig å hente frem slettede meldinger fra telefoner. Det er ikke sikkert teleselskapet heller har slettet samtalene enda. Så jeg mener det er gode sjanser for at dette kan bevises! Hi - tenker på dere, håper dere får den hjelpen dere, og spesielt jenta, trenger. Alle skulle hatt en tante som deg! Anonymous poster hash: 45739...969
<3 mine søte små<3 Skrevet 2. mars 2016 #70 Skrevet 2. mars 2016 HI Takk for svar, alle sammen. De har ikke hatt et forhold til hverandre. Jenta hadde blitt med ham i bilen hans fordi hun trodde han (som en venn av hennes mamma og pappa) kunne kjøre henne hjem etter en fest. Hun var ikke beruset eller påvirket av noe, og syntes alt var greit helt til han stoppet bilen i et skogholt. Hun har beholdt klærne, men slettet alle meldingene fordi hun føler slik skam! Jeg skal selvfølgelig være der for henne, men saken stiller seg slik at hun bor utenfor en av storbyene sørpå og jeg i Finnmark. Dermed er det litt vanskelig å sitte med henne hos foreldrene. Jeg vurderer å betale min søster(hennes mor) sende henne til meg og vinterferien. Er det dumt? Hun er så redd foreldrene, og jeg skjønner henne godt! De er ikke de letteste menneskene når det kommer til barna sine, og som nevnt tidligere er de truende til å ikke tro henne. Takk for svar igjen, damer. Dere hjelper oss med alle svar! Anonymous poster hash: 2b5d2...7cc Ved evt anmeldelse så vil politi ta inn mobil og kan gå gjennom slettede meldinger.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #71 Skrevet 2. mars 2016 Hei alle! Takk for at dere tenker på oss! Jenta er her, og de andre barna er midlertidig hos andre. Man kan vel si det slik at familien er splittet i alle retninger, da mor og far nekter for at denne voldtekten har funnet sted. Mannen som har gjort dette mot niesen min er faktisk så dum at han fortsatte å sende meldinger til henne, hvor det bekreftes hva som har skjedd. Med trusler og hele pakken. Så vi har en god sak! Klærne har ligget i plast, så vi håper vi kan finne fysiske bevis. Alt er overlevert politi, og det ble fattet umiddelbart vedtak på alle barn. Det viste seg at det var MYE mer inni bildet. Vi er sjokkert og triste over at vi ikke har hatt noen anelse før. Jeg vet ikke hva som vil skje fremover, men her har vi plass til samtlige! Jeg skal hvertfall gjøre mitt for at barna skal få en trygg hverdag LANGT fra foreldrene! Nok en gang, takk! Tusen takk! Dere har hjulpet oss mer enn dere kan ane! Anonymous poster hash: 2b5d2...7cc
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #72 Skrevet 2. mars 2016 Siste er HI Anonymous poster hash: 2b5d2...7cc
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #73 Skrevet 2. mars 2016 Hei alle! Takk for at dere tenker på oss! Jenta er her, og de andre barna er midlertidig hos andre. Man kan vel si det slik at familien er splittet i alle retninger, da mor og far nekter for at denne voldtekten har funnet sted. Mannen som har gjort dette mot niesen min er faktisk så dum at han fortsatte å sende meldinger til henne, hvor det bekreftes hva som har skjedd. Med trusler og hele pakken. Så vi har en god sak! Klærne har ligget i plast, så vi håper vi kan finne fysiske bevis. Alt er overlevert politi, og det ble fattet umiddelbart vedtak på alle barn. Det viste seg at det var MYE mer inni bildet. Vi er sjokkert og triste over at vi ikke har hatt noen anelse før. Jeg vet ikke hva som vil skje fremover, men her har vi plass til samtlige! Jeg skal hvertfall gjøre mitt for at barna skal få en trygg hverdag LANGT fra foreldrene! Nok en gang, takk! Tusen takk! Dere har hjulpet oss mer enn dere kan ane! Anonymous poster hash: 2b5d2...7cc Foreldrenes reaksjon på å bli fortalt om voldtekten av datteren ga mistanke om at det dessverre kanskje var mer som var galt. Godt å høre at alle barna nå blir tatt vare på og at saken går sin gang. Må være et mareritt dere står oppi, men det virker som om du har beina plantet godt på jorda og greier å forholde deg rolig, Hi. Husk at omsorgspersonen også kan trenge støtte, så søk hjelp for din egen del også om du trenger det. Sender dere alle varme og styrkende tanker! Anonymous poster hash: 45739...969
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #74 Skrevet 2. mars 2016 Herregud å god det er at jenta og de andre barna har deg. Stå på. Du har gjort og gjør alt det riktige. Fantastisk tante Anonymous poster hash: c6dd7...4a9
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2016 #75 Skrevet 2. mars 2016 Du fortjener prisen som årets tante!!!!! Midt i all elendigheten er disse barna fantastisk heldige som har deg! Anonymous poster hash: a0857...43e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå