Gå til innhold

Min niese har blitt voldtatt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg er rasende, frustrert, trist og mer rasende! Hva i alle dager skal jeg gjøre? ! Jeg vil henge denne personen opp etter ballene og bruke ham som punching-bag!

Men jeg vil også at han skal straffes! Hun sier det er noen mnd siden det skjedde, faktisk så lenge som i september, men at hun hadde flørtet litt med ham fra før. Han er over 30 og legger an på en 14åring! Jeg er så sinna! Moren og faren vet ikke ennå, og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. De er truende til å bli veldig sinte på jenta, og mener hun er vanskelig. Hun er virkelig ikke det. Hun er en NORMAL tenåring som bare vil ut av huset iblant.

Denne mannen er en nær venn av familien som kommer og går som han vil! ...herregud. Jeg er bare så rådvill! Hjelp en desperat tante som bare vil "redde" tantejenta si, men ikke vet hvordan!

Anonymous poster hash: 2b5d2...7cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg er rasende, frustrert, trist og mer rasende! Hva i alle dager skal jeg gjøre? ! Jeg vil henge denne personen opp etter ballene og bruke ham som punching-bag!

Men jeg vil også at han skal straffes! Hun sier det er noen mnd siden det skjedde, faktisk så lenge som i september, men at hun hadde flørtet litt med ham fra før. Han er over 30 og legger an på en 14åring! Jeg er så sinna! Moren og faren vet ikke ennå, og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. De er truende til å bli veldig sinte på jenta, og mener hun er vanskelig. Hun er virkelig ikke det. Hun er en NORMAL tenåring som bare vil ut av huset iblant.

Denne mannen er en nær venn av familien som kommer og går som han vil! ...herregud. Jeg er bare så rådvill! Hjelp en desperat tante som bare vil "redde" tantejenta si, men ikke vet hvordan!

Du må anmelde. Og inviter foreldrene over og snakk med dem uten datteren tilstede. Ro dem ned, og forklar at datteren deres er uskyldig i denne voldtekten.

Anonymous poster hash: a362e...275

Skrevet

Selvfølgelig anmeldelse.

Anonymous poster hash: 3a4c7...b64

Skrevet

Du skriver at han legger an på og at de hadde hatt kontakt. Selvsagt HELT GALT at en mann så mye som nærmer seg en fjortenåring på denne måten, men har hun blitt voldtatt eller har han som voksen mann hatt et seksuelt "forhold" med en fjortenåring? Et overgrep mot et barn er det uansett, men det er desverre mange som har sex som fjortenåringer uten at det er voldtekt det er snakk om. Men overgrep mot mindreårig vil han uansett bli dømt for...

Anonymous poster hash: 57770...68a

Skrevet

"Venn av familien", en klassisk voldtektsmann med andre ord.

Anmeld han herfra og til helvette! Bli med niesen din når hun skal fortelle det til foreldrene og når hun går til politiet!

Stakkars jente!

At hun har flørtet er fullstendig irrelevant!

Anonymous poster hash: 6b07e...6f8

Skrevet

Du skriver at han legger an på og at de hadde hatt kontakt. Selvsagt HELT GALT at en mann så mye som nærmer seg en fjortenåring på denne måten, men har hun blitt voldtatt eller har han som voksen mann hatt et seksuelt "forhold" med en fjortenåring? Et overgrep mot et barn er det uansett, men det er desverre mange som har sex som fjortenåringer uten at det er voldtekt det er snakk om. Men overgrep mot mindreårig vil han uansett bli dømt for...Anonymous poster hash: 57770...68a

Voldtekt eller ikke, om en 30åring går etter 14 år gamle jenter så skal han i buret! 14 år er jo bare barnet enda!

Skrevet

Du skriver at han legger an på og at de hadde hatt kontakt. Selvsagt HELT GALT at en mann så mye som nærmer seg en fjortenåring på denne måten, men har hun blitt voldtatt eller har han som voksen mann hatt et seksuelt "forhold" med en fjortenåring? Et overgrep mot et barn er det uansett, men det er desverre mange som har sex som fjortenåringer uten at det er voldtekt det er snakk om. Men overgrep mot mindreårig vil han uansett bli dømt for...Anonymous poster hash: 57770...68a

Voldtekt eller ikke, om en 30åring går etter 14 år gamle jenter så skal han i buret! 14 år er jo bare barnet enda!

Ja det skriver jeg jo da også. Men voldtekt er en ting, overgrep en annen. Her er det kanskje snakk om overgrep i form av at det er en voksen mann og et barn som har hatt et forhold. Når jeg var nesten femten så var jeg så kåt på en kompis av foreldrene mine at det skulle ikke kunne gå an. Hadde han vært en dust hadde han jo hoppa på, men fikk bare klar beskjed om å ta meg sammen, dette var ikke greit. Hadde han godtatt invitasjonen hadde han (med rette selvsagt) blitt dømt for overgrep, men fjorten år gamle jenter kan være ganske... Heftige. Og det hadde ikke vært snakk om voldtekt om denne mannen hadde hatt sex med meg.

Skrevet

Sier som 68a . Er ikke sikkert du skal bruke ordet voldtekt altså. Det er totalt galt og samleie m mindreårig er straffbart men er nok ikke voktekt begrepet du skal bruke... Hadde også vært galt om en 18 åring lå med henne , selvfølgelig mye verre at en voksen mann gjør det, uten tvil. Men .... 14 år gamle jenter som flørter er ikke en 9 åring som blir misbrukt . Igjen dette er straffbart og feil så anmeld men er ikke sikkert du kan annelde som voldtekt gitt. Mange 14 åringer som frivillig har samleie altså.

Anonymous poster hash: 03189...106

Skrevet

Har hønsa fra sovevoldtekst-tråden rota seg inn her eller? I HI står det at jenta har blitt voldtatt og at de hadde flørtet litt i forkant. Det står ikke at de har hatt et forhold. Likevel hopper dere nærmest til konklusjoner om at jenta har hatt frivillig sex. Er det RART at offer for overgrep og voldtekt sliter i dette landet? 

Anonymous poster hash: ad834...601
Skrevet (endret)

Voldtekt eller overgrep?  Begge deler er straffbart og jenta kan ikke lastes i noen av tilfellene, men det er forskjell likevel.  

Jeg vet ikke helt hva jeg ville ha gjort og strengt talt er det vel ikke du, men foreldrene som må ta avgjørelsen her.  En anmeldelse kan ikke komme uten at foreldrene blir involvert.  Det riktige er uten tvil å anmelde saken, for han har gjort noe han ikke skal.  Men med erfaring fra en overgrepssak, vet jeg ikke helt hva som er best.  Det blir mye styr og mye oppmerksomhet som den unge jenta jeg kjenner gjerne skulle ønske at hun ikke trengte å gå gjennom.  Det er feigt kanskje, men jeg tenker at dersom dette ikke er voldtekt, men "frivillig" sex mellom en 14 åring og en voksen mann og at tenåringen nå mer angrer enn at hun føler seg som et offer for overgrep, og at hun med god grunn mener at foreldrene ikke klarer å håndtere dette her, så hadde jeg nok vært troendes til å troppe opp hos denne mannen og fortalt han i med klare ord om hva jeg synes om sånn som ham og kanskje lagt på noen skremmende trusler også, så kan han gå rundt å være redd en stund for hva jeg kommer til å gjøre videre.

Det er sikkert en lite politisk korrekt måte å gjøre det på, og sikkert feil ellers også, men jeg vet at jeg vil tenke meg nøye om før jeg setter igang et stort apparat som ofte ender opp med bare tapere.

Endret av Yellow Brick Road
Skrevet

Voldtekt eller overgrep?  Begge deler er straffbart og jenta kan ikke lastes i noen av tilfellene, men det er forskjell likevel.  

Jeg vet ikke helt hva jeg ville ha gjort og strengt talt er det vel ikke du, men foreldrene som må ta avgjørelsen her.  En anmeldelse kan ikke komme uten at foreldrene blir involvert.  Det riktige er uten tvil å anmelde saken, for han har gjort noe han ikke skal.  Men med erfaring fra en overgrepssak, vet jeg ikke helt hva som er best.  Det blir mye styr og mye oppmerksomhet som den unge jenta jeg kjenner gjerne skulle ønske at hun ikke trengte å gå gjennom.  Det er feigt kanskje, men jeg tenker at dersom dette ikke er voldtekt, men "frivillig" sex mellom en 14 åring og en voksen mann og at tenåringen nå mer angrer enn at hun føler seg som et offer for overgrep, og at hun med god grunn mener at foreldrene ikke klarer å håndtere dette her, så hadde jeg nok vært troendes til å troppe opp hos denne mannen og fortalt han i med klare ord om hva jeg synes om sånn som ham og kanskje lagt på noen skremmende trusler også, så kan han gå rundt å være redd en stund for hva jeg kommer til å gjøre videre.

Det er sikkert en lite politisk korrekt måte å gjøre det på, og sikkert feil ellers også, men jeg vet at jeg vil tenke meg nøye om før jeg setter igang et stort apparat som ofte ender opp med bare tapere.

Ikke enda en! Dette er ikke holdningen å møte et offer, som denne jenta uansett scenario her er. Hvorfor er det så vanskelig å se for seg at det er en voldtekt? 

Forøvrig er hun ikke nødt til å anmelde selv, politiet er pliktig å etterforske om de blir kjent med det.

Skrevet

Er det voldtekt, så må foreldrene informeres, og de må ta stilling til om de vil anmelde. Uansett bør de jo si fra til mannen, og be han holde seg langt unna jente, og deres bekjentskapskrets. Dette bør også gjøres hvis det var frivillig.

Dessverre er det sånn, at noen unge jenter, blir tatt litt med storm, av en eldre kjekk mann, det ender opp med sex. Etterpå føler jenta skyld, hun føler seg brukt og lurt. Og kaller det for voldtekt da dette er lettere for henne. Har selv en i familien som gjorde dette. Og det var en ellers oppegående flott jente.

Og jeg har selv en 14 åring, som jeg er veldig nær, så jeg får jo vite utrolig mye om hennes venner. Og som de lyver for å få oppmerksomhet, eller slippe unna med ting i denne alderen. Gjelder min datter og.

Men uansett om det er voldtekt, eller ikke. Så har denne mannen begått et overgrep. Og ta jenta seriøst, men spør gjerne ut nøyaktig hva som skjedde.

Anonymous poster hash: dd758...3b1
Skrevet

Både overgrep og voldtekt er alvorlig. men blir faktisk kvalm av noen av holdningene som kommer frem her! Det å utnytte en som er mindreåring er aldri greit uansett hvilken form det ble gjort i og har ingen betydning i forhold til hvorvidt dette er en sak for politiet. 

Kjære HI, nå skal du ta en prat med 14 åringen og si at selv om man må holde på noen hemmeligheter så er det andre man ikke kan holde fordi de er såpass grove og alvorlige at man må reagere på det som har blitt gjort. Uansett hvor dette går så er det tydelig at dette er noe hun skammer seg for og føler at hun ikke kan gjøre noe med- ergo hun har gått til deg som den voksen person for å hjelpe henne gjennom dette. Der blir det din ansvar i å gjøre det som er riktig. Neste skritt er å snakke med foreldrene, la jenta velge selv om hun er med på samtalen for den er ikke bare bare. Deretter så tar du kontakt med politiet med det du vet. Desverre så er det slik at denne saken vil bli ord mot ord men det er man må også tenke på er muligheten for at 14 åringen vil trenge hjelp til å takle situasjonen hun var i og det er lettere å snakke om noe som er alt kommet ut i lyset fremfor det som skal holdes hemmelig. En annen ting er å få stoppet disse besøkene, det er ille å bli utsatt for konstant kontakt med en overgriper/voldtektsmann og hjelper ikke offeret når det er i hennes eget hjem. La niesen din vite at du er der for henne uansett og at hun gjorde det riktige ved å fortelle deg det som skjedde. At dette må tas hånd om på riktig måte. 

Anonymous poster hash: 13c8d...8e0
Skrevet

Er det voldtekt, så må foreldrene informeres, og de må ta stilling til om de vil anmelde. Uansett bør de jo si fra til mannen, og be han holde seg langt unna jente, og deres bekjentskapskrets. Dette bør også gjøres hvis det var frivillig.

Dessverre er det sånn, at noen unge jenter, blir tatt litt med storm, av en eldre kjekk mann, det ender opp med sex. Etterpå føler jenta skyld, hun føler seg brukt og lurt. Og kaller det for voldtekt da dette er lettere for henne. Har selv en i familien som gjorde dette. Og det var en ellers oppegående flott jente.

Og jeg har selv en 14 åring, som jeg er veldig nær, så jeg får jo vite utrolig mye om hennes venner. Og som de lyver for å få oppmerksomhet, eller slippe unna med ting i denne alderen. Gjelder min datter og.

Men uansett om det er voldtekt, eller ikke. Så har denne mannen begått et overgrep. Og ta jenta seriøst, men spør gjerne ut nøyaktig hva som skjedde.

Jenter under den seksuelle lavalder ER offer for overgrep også om de har frivillig sex med voksne menn. Det handler om modenhet, de har ikke samtykkekompetanse fordi de ikke fatter konsekvensene. Konsekvensene kan være psykisk ubalanse, ambivalente følelser og usikkerhet rundt  hva som egentlig skjedde. Det kan få utrykk som kan tolkes som bevisst løgn. Derfor har vi en lov som voksne mennesker har å forholde seg til, det er straffbart av en grunn og skylden er ALLTID den voksnes.

Skrevet

Hvordan vet du at hun i familien din løy på seg en voldtekt? Fordi hun bare ble møtt med misbilligelse og dermed sa det?

Anonymous poster hash: 9a542...ca3

Skrevet

Jeg var selv 14 og innmari tent på en lærer på ungdomsskolen som var ca 12 år eldre. Ble ikke noe for han var ikke et svin men da jeg møtte han på byen som 19 åring ble jeg med han hjem og vi hadde en ons. Det jeg mener er at jeg som 14 åring ( var jomfru da ja, så var ikke en slut) hadde hatt sex med han om sjansen hadde bydd seg. Om jeg hadde følt meg brukt etterpå? Mest sannsynlig, og jeg ville jo lagt mer i det enn han men det hadde ikke vært en voldtekt om han hadde hatt seg med meg. Ikke ok, straffbart og ekstra ille siden han var læren min ( vikar , ikke fast lærer) men likevel ikke en voldtekt. Vær så snill å ro ned damer. Nå skriker dere opp slik dere gjorde i andre posten. Men , snakk med jenta og få alt på det rene hva som faktisk har skjedd og snakk så med foreldrene så de kan anmelde han for sex med en under 16.

Skrevet

Jeg var selv 14 og innmari tent på en lærer på ungdomsskolen som var ca 12 år eldre. Ble ikke noe for han var ikke et svin men da jeg møtte han på byen som 19 åring ble jeg med han hjem og vi hadde en ons. Det jeg mener er at jeg som 14 åring ( var jomfru da ja, så var ikke en slut) hadde hatt sex med han om sjansen hadde bydd seg. Om jeg hadde følt meg brukt etterpå? Mest sannsynlig, og jeg ville jo lagt mer i det enn han men det hadde ikke vært en voldtekt om han hadde hatt seg med meg. Ikke ok, straffbart og ekstra ille siden han var læren min ( vikar , ikke fast lærer) men likevel ikke en voldtekt. Vær så snill å ro ned damer. Nå skriker dere opp slik dere gjorde i andre posten. Men , snakk med jenta og få alt på det rene hva som faktisk har skjedd og snakk så med foreldrene så de kan anmelde han for sex med en under 16.

En voksen mann skal ikke ha sex med et BARN!spiller ingen rolle om hun er "med på det". En 14 åring forstår ikke konsekvensene som følger med. Grøsser over holdningene til FORELDRE som mener en 14 åring kan samtykke til sex med voksne!

Anonymous poster hash: 6c891...487

Skrevet

Jeg var også kåt da jeg var 14. Robbie Williams hadde fått gjøre hva han ville med meg. Det påvirker ikke mitt syn på overgrep, samtykkekompetanse og den seksuelle lavalder. Faktisk gjør det at jeg syns dette er enda viktigere å være bevisst og å håndheve. 

Skrevet

HI

Takk for svar, alle sammen.

De har ikke hatt et forhold til hverandre. Jenta hadde blitt med ham i bilen hans fordi hun trodde han (som en venn av hennes mamma og pappa) kunne kjøre henne hjem etter en fest. Hun var ikke beruset eller påvirket av noe, og syntes alt var greit helt til han stoppet bilen i et skogholt. Hun har beholdt klærne, men slettet alle meldingene fordi hun føler slik skam!

Jeg skal selvfølgelig være der for henne, men saken stiller seg slik at hun bor utenfor en av storbyene sørpå og jeg i Finnmark. Dermed er det litt vanskelig å sitte med henne hos foreldrene. Jeg vurderer å betale min søster(hennes mor) sende henne til meg og vinterferien. Er det dumt? Hun er så redd foreldrene, og jeg skjønner henne godt! De er ikke de letteste menneskene når det kommer til barna sine, og som nevnt tidligere er de truende til å ikke tro henne.

Takk for svar igjen, damer. Dere hjelper oss med alle svar!

Skrevet

Som 12 åring hadde jeg sex med en på 22år.

(Mine foreldre syntes det var greit at jeg overnattet med han, så lenge han kjørte meg hjem før skolen, BARNESKOLEN!)

Som 13 åring med en på 21.

Som 15 åring med en på 30.

Nå er datteren min 12år, og fy flate hadde det vært henne! Hadde annmeldt og mest sansynlog kastrert svinet selv om det hadde vært aldri så frivillig fra hennes del, hun er ET BARN!

Anonymous poster hash: 24217...795

Skrevet

En voksen skal ikke ha sex med en under den seksuelle lavalderen men kall det kun voldtekt om det er det det er. Kall det sex med en under lavalderen om det er det det er ( og noe jeg mistenker det er) og anmeld han for det og ikke voldtekt. Med tanke på jeg har blitt forsøkt voldtatt som 16 åring blir jeg støtt av at dere bruker det begrepet så løst. Ble hun befølt og tatt på mens hun sa nei, ble klærne hennes forsøkt dratt av henne , ble hun dyttet ned med kraft av en mye sterkere eldre gutt på senga, mens hun sa nei og var desperat og redd? Det er det jeg opplevde og det var helt klart et voldtektsforsøk, jeg var edru og vi hadde ikke engang kysset før.

Skrevet

En voksen skal ikke ha sex med en under den seksuelle lavalderen men kall det kun voldtekt om det er det det er. Kall det sex med en under lavalderen om det er det det er ( og noe jeg mistenker det er) og anmeld han for det og ikke voldtekt. Med tanke på jeg har blitt forsøkt voldtatt som 16 åring blir jeg støtt av at dere bruker det begrepet så løst. Ble hun befølt og tatt på mens hun sa nei, ble klærne hennes forsøkt dratt av henne , ble hun dyttet ned med kraft av en mye sterkere eldre gutt på senga, mens hun sa nei og var desperat og redd? Det er det jeg opplevde og det var helt klart et voldtektsforsøk, jeg var edru og vi hadde ikke engang kysset før.

En må ikke si nei eller vise tydelig motstand for at det skal kalles voldtekt, mange blir paralysert. Syns det er rart at du blir støtt. Det eneste som står i HI er at hun ble voldtatt og at hun flørtet i forkant. Flørt er ikke invitasjon til sex, det er ikke formildende.

Hi sier niesen ble voldtatt, du sier du ble forsøkt voldtatt. Det er ingen grunn til å stille mer spørsmål ved niesen sin historie enn ved din

Skrevet

Det er virkelig forferdelig det du ble utsatt for, og jeg håper du har det bra til tross for det. Når det er sagt; Ja, hun ble VOLDtatt, slått, truet og etterlatt i et skogholt sent på kvelden, helt alene. Jeg føler meg veldig sikker på min bruk av ordet voldtekt.

HI

Skrevet

Isåfall hi utifra nye opplysninger. Fy faan. Gi beskjed til foreldre og anmeld

Svinet for Voldtekt! For det du nå gjør klart er at det var det. Stakkars jente 😔

Skrevet

Det er virkelig forferdelig det du ble utsatt for, og jeg håper du har det bra til tross for det. Når det er sagt; Ja, hun ble VOLDtatt, slått, truet og etterlatt i et skogholt sent på kvelden, helt alene. Jeg føler meg veldig sikker på min bruk av ordet voldtekt.

HI

Ny info, og da, helt klart: anmeld det. Får være så vanskelig for foreldrene som bare det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...