Gå til innhold

10 kilo ned, fom mandag til 17 mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk ned 17 kg på 12 uker.

Veide 69. Har holdt vekta siden. (2 kg muskler opp, er 54 nå)

Anonymous poster hash: 35624...f63

Utrolig bra :) På ketolyse?

Anonymous poster hash: e85e1...b34

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrolig bra :) På ketolyse?

Anonymous poster hash: e85e1...b34

Nei, ingen diett.. Omlegging av livvstil. Kuttet sukker og begynte å trene. Løping.

Skrevet

Nei, ingen diett.. Omlegging av livvstil. Kuttet sukker og begynte å trene. Løping.

Hvor langt/ ofte løp du?

Kuttet du ut brød?

Anonymous poster hash: 50b93...5a4

Skrevet

Hvor langt/ ofte løp du?

Kuttet du ut brød?

Anonymous poster hash: 50b93...5a4

I starten spiste jeg mer enn vanlig: mye mer grønnsaker, kveldsmat isteden for den vanlige dritten jeg trøkka i meg forran TV. Kokte middag oftere enn å steke mat, stekte i ovn isteden for i panne. Laget gjevninger av mel/melk/buljong isteden for med smør og fløte. Byttet til light/magrere produkter hva gjelder pålegg. (Der det går an: karbonadedeig isteden for kjøttdeig osv)

Byttet til grovere pasta, grovere knekkebrød, brukte sukrin isteden for sukker.

Spiste oftere og mindre. Spiste lite brød og poteter. Fortset i grønnsaker. Spiste drops og tygget tyggegummi isteden for snop/potetgull

Fra før hadde (og har) jeg prinsipper om å *ikke drikke kalorier (drikker kun vann og kaffe, nå litt vin/øl i helgene av og til)

* spiste ikke loff/hvitt brød/fine brødprodukter

*at dressing på salat er å ødelegge salaten.

* alltid skjære bort synlig fett.

* bruker ikke smør på skiva

*spiser kun kake i selskap, og kun de som er virkelig gode. Kaster ikke bort kalorier på halvgode greier.

Så begynte jeg å løpe. Har tidligere vært trent, men var i elendig form når jeg startet. Løp til en lyktestolpe, gikk til neste osv. Var døden nær etter 2 km.

Fortsatte likevel og bestemte meg for at treningstiden var "min" tid: utilgjengelig for mas og krav! Begynte å lengte etter trening, ble veldig raskt "avhengi" av å ut å løpe! Med musikk, i all slags vær! Kun min tid, i mitt tempo!

Formen økte raskt og i dag løper jeg maraton, løper i/på bratte fjellturer, triatlon, sykler og svømmer! Jeg er veldig veltrent, jeg ser bedre ut enn jeg noen gang har gjort: definerte muskler og lav fettprosent!

Nå kan jeg spise hva jeg vil, men jeg gjør det ikke likevel. Jeg orker ikke ødelegge treningsformen med ekstra tyngde. Jeg er heller ikke "av" sukker, jeg er absolutt ikke fanatisk noen vei.

Jeg spiser mest sunt, litt usunt!

Jeg trener fornuftig, uten oppheng på dyrt utstyr og pulssoner, treningsprogram, dyr sykkel og dilldall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...