Gå til innhold

Barn å ansvar


Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns dagens kvinnfolk er ubruklige... Dagens mannfølk er også helt ubruklige at jeg skammer meg over å være en. Jeg er for gammeldags. Og ja jeg føler og er overbevist om at dette er min siste sjanse for jeg har nådd grensen for å ha prøvd nok ganger uten at jeg kan henges ut for å være løs på trådn å utrofast. Jeg bør helst fokusere på hobbyen istede å reise rundt videre kansje. Lever livet etter etiske å moralske regler, jeg syns ikke man skal ha rett til å rave rundt uten å ha grenser å holde seg innenfor. Jeg har ingen sjans imot klokka, jeg har innsett å akseptert virkeligheten og jeg ska klare meg. Men vil nok alltid drømme om å ha ein familie å en liten elvis jeg kan lære å mekke. Enda verre når jeg blir fortalt at jeg alltid var flink med barn...

 

 

Ok, nå er jeg enig med dem som sier du er ekstremt umoden. "Dagens kvinnfolk er ubrukelige". Sånn generelt altså. Tusen takk for den, hilsen dagens kvinnfolk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns dagens kvinnfolk er ubruklige... Dagens mannfølk er også helt ubruklige at jeg skammer meg over å være en. Jeg er for gammeldags. Og ja jeg føler og er overbevist om at dette er min siste sjanse for jeg har nådd grensen for å ha prøvd nok ganger uten at jeg kan henges ut for å være løs på trådn å utrofast. Jeg bør helst fokusere på hobbyen istede å reise rundt videre kansje. Lever livet etter etiske å moralske regler, jeg syns ikke man skal ha rett til å rave rundt uten å ha grenser å holde seg innenfor. Jeg har ingen sjans imot klokka, jeg har innsett å akseptert virkeligheten og jeg ska klare meg. Men vil nok alltid drømme om å ha ein familie å en liten elvis jeg kan lære å mekke. Enda verre når jeg blir fortalt at jeg alltid var flink med barn...

Unnskyld meg, men du har et vridd syn. Det mennesket du er sammen med i dag er (slik du beskriver henne) på ingen måte representativt for dagens kvinnfolk. Du har fått mange fine svar her, og kan godt oppføre deg respektfullt mot de som har tatt seg tid til å skrive til deg, fremfor å kalle oss ubrukelige.

 

Anonymous poster hash: 55d1b...3dd

Skrevet

Jeg mente egentlig alle jeg har møtt. Beklgaer missforståelsen. Sjelvsagt var det fint å få svar. Men heile livet har kvinner lurt meg å utnyttet meg, å jeg bruker utsagnet dagens/moderne kvinner for ubruklige som jeg har møtt på. Jeg holder den teorien til det motsatte er bevist. Dere som mener dere er gode mennesker, gjelder selvsagt ikke dere. Men vi lever i fellesskap. Funker som fotball, om en på laget lager selvmål, så går det automatisk utover alle andre.

Gjest GulleGo´
Skrevet

Syns dagens kvinnfolk er ubruklige... Dagens mannfølk er også helt ubruklige at jeg skammer meg over å være en. Jeg er for gammeldags. Og ja jeg føler og er overbevist om at dette er min siste sjanse for jeg har nådd grensen for å ha prøvd nok ganger uten at jeg kan henges ut for å være løs på trådn å utrofast. Jeg bør helst fokusere på hobbyen istede å reise rundt videre kansje. Lever livet etter etiske å moralske regler, jeg syns ikke man skal ha rett til å rave rundt uten å ha grenser å holde seg innenfor. Jeg har ingen sjans imot klokka, jeg har innsett å akseptert virkeligheten og jeg ska klare meg. Men vil nok alltid drømme om å ha ein familie å en liten elvis jeg kan lære å mekke. Enda verre når jeg blir fortalt at jeg alltid var flink med barn...

 

 

Selv om du selv har endt opp sammen med et helt ubrukelig kvinnfolk, betyr det ikke at resten av oss er det. Selv vil jeg kalle meg alt annet enn ubrukelig - jeg er alenemor i full jobb. Skal begynne på studier til høsten og har nylig tatt to eksamener samtidig som jeg gikk alene med en kolikkbaby. Jeg har bare gode referanser fra jobben, jeg har egen leilighet, jeg har OMSORG FOR BARNET MITT.

Denne damen du er sammen med representerer kun seg selv, ikke oss andre. 

Ikke vær så umoden at du drar alle under en kam. 

Skrevet

Jeg mente egentlig alle jeg har møtt. Beklgaer missforståelsen. Sjelvsagt var det fint å få svar. Men heile livet har kvinner lurt meg å utnyttet meg, å jeg bruker utsagnet dagens/moderne kvinner for ubruklige som jeg har møtt på. Jeg holder den teorien til det motsatte er bevist. Dere som mener dere er gode mennesker, gjelder selvsagt ikke dere. Men vi lever i fellesskap. Funker som fotball, om en på laget lager selvmål, så går det automatisk utover alle andre.

Da tror jeg du trenger å flytte og få deg ny omgangskrets, for hvis denne damen er representativ for "alle kvinner du har møtt" er det noe riv ruskende galt.

 

Anonymous poster hash: 55d1b...3dd

Skrevet (endret)

Kan godt være jeg har vridd syn på ting, men det har andre mennesker vært årsak til. Jeg har innsett at jeg lever i ein drømmeverden, der jeg tror alle e snille å følger "reglene". Der problemet ligger. Føler sinne å tristhet. Man kan vel aldri stole på noen egentlig. Jeg drar ingen kam over alle, men til slutt kan ingen stoles på å da må folk bevise det motsatte så jeg tror på det. Jwg kaller ikke det umodenhet, men en sikkerhetsskjold.

Endret av Pæregnagern
Skrevet

Kan godt være jeg har vridd syn på ting, men det har andre mennesker vært årsak til. Jeg har innsett at jeg lever i ein drømmeverden, der jeg tror alle e snille å følger "reglene". Der problemet ligger. Føler sinne å tristhet. Man kan vel aldri stole på noen egentlig.

Kan du være deprimert? Har du vært hos fastlegen? Det er ikke normalt å ha en så svart grunnholdning.

 

Anonymous poster hash: 55d1b...3dd

Gjest GulleGo´
Skrevet

Kan godt være jeg har vridd syn på ting, men det har andre mennesker vært årsak til. Jeg har innsett at jeg lever i ein drømmeverden, der jeg tror alle e snille å følger "reglene". Der problemet ligger. Føler sinne å tristhet. Man kan vel aldri stole på noen egentlig.

 

 

Det høres ut som du trenger noen å snakke med. Noen andre enn oss ubrukelige damene på DiB. En psykolog hadde kanskje hjulpet deg med å se verden slik de faktisk er, for oss vil du jo helt tydelig høre på. Anbefaler å gå gjennom fastlegen og få henvisning til DPS, de kan hjelpe deg. Lykke til! 

Skrevet (endret)

Hvorfor tror folk jeg er gal? Jeg er ikke ustabil, syk eller noe... Bare lei. Trenger appsolutt ingen psykolog. Ville bare høre noen flere meninger, men dere alle har samme meninger som meg egentlig, så begynner å overbevise megselv at magefølelsen var riktig i å gå fra henne. Tror detvil være for det beste for meg. Ser mer lykke i venner å hobby.

Endret av Pæregnagern
Skrevet

Må nok lære meg at modellen "slåss te blods" for det du tror på ikke fungerer hehe. Blei alltid fortalt at man skal slåss til grava på ordet, ser at det ikke funker...

Skrevet

Syns dagens kvinnfolk er ubruklige... Dagens mannfølk er også helt ubruklige at jeg skammer meg over å være en. Jeg er for gammeldags. Og ja jeg føler og er overbevist om at dette er min siste sjanse for jeg har nådd grensen for å ha prøvd nok ganger uten at jeg kan henges ut for å være løs på trådn å utrofast. Jeg bør helst fokusere på hobbyen istede å reise rundt videre kansje. Lever livet etter etiske å moralske regler, jeg syns ikke man skal ha rett til å rave rundt uten å ha grenser å holde seg innenfor. Jeg har ingen sjans imot klokka, jeg har innsett å akseptert virkeligheten og jeg ska klare meg. Men vil nok alltid drømme om å ha ein familie å en liten elvis jeg kan lære å mekke. Enda verre når jeg blir fortalt at jeg alltid var flink med barn...

Og der gikk du på trynet, og ble en komplett uinteressant nettgreie. Det er nemlig "dagens kvinnfolk" du snakker MED her.

Skrevet (endret)

Dere missforstår, brems litt. Jeg snakker ikke direkte om dere. Beklager virkelig. Det er bare blitt min måte å tale på. Beklager. Jeg har nok vokst opp til å bli en bitter mann pga andre, kan ikke no for det. Man blir lei å skuffet når man hele livet bare gir å gir, å er hyggelig mens tilbake får man bare kull. Ser du, jeg passer i teorien ikke inn me dagens mennesker...

Endret av Pæregnagern
Skrevet

 

 

Detta blir definitivt noe av det tøffeste eg gjør å gå ifra henne. Er jeg virkelig klar for 1 år me sorg igjen? For det VIL ta 1 år, iløpet av kun 5 jenter i mitt liv, så har alle tatt 1 år med lidelser å komme over. Det kommer til å bli helt jævlig å skuffe henne å vende ryggen. For det vil bare vise at jeg ikke er trofast eller lojal...

 

Det bestemmer du strengt tatt selv. Hvis du bestemmer deg for at det vil ta lang tid, så vil det gjerne ta lang tid. Du kan jo heller tenke som så at dette er noe som har vært vanskelig for deg i flere år allerede, og at du dermed har fått sørget fra deg en god del underveis. Se på det som en befrielse; nå kan du starte på nytt med blanke ark og få det livet du vil ha. 

 

 

 

Må bare svare på det - er folk her roboter som har fornuft i stedet for følelser? Kan man slutte å elske noen på minuttet? Bli glad på minuttet? Hvis det hadde vært så lett som du skisserer, hadde man verken hatt behov for psykologer, antidepressiva og lignende - de deprimerte kunne da bare ta seg sammen og bli glade igjen!.

 

 

MrsRiddick, 

Snakket jeg nå til alle deprimerte i verden? Nei. Jeg snakket til HI. Han vil ikke kunne forandre kjæresten sin, det er kun hun som kan forandre seg selv. Er vi enige om det? Så lenge HI ikke kan forandre henne, vil det være fornuftig å la være å bruke mer energi på det. Jeg sier ikke at mennesker er roboter, men man kan og burde endre måten man tenker på slik at man ikke lar seg tappe for energi av det man ikke rår over. 

Men for all del, fortsett med å spre positivitet med uttalelser som "Man har jo ingen garanti for at man skal finne en ny kjæreste i løpet av hele livet etter bruddet, er jo mange som er alene i flere tiår og ikke klarer å finne noen". 

Skrevet

Ber om tilgivelse der, selv om det ikke var meninga. Jeg er bare sliten å føler meg kjempegammel, men takk for di gode ordene, setter pris på dette. Jeg skal nok klare meg på egen hånd. Så ska planlegge hvordan jeg går ifra henne.

Skrevet (endret)

Ukas troll...

Troll? Åja ok, vel takk fortjente vel den.

Sinne, tristhet å oppgitthet gjekk litt ut. Skakke prøve å forsvare megselv engang. Tek skylda uansett. Kansje det ikke er meningen at jeg ska finne non eller bli pappa? Må nok lære å væra gla i livet.

Endret av Pæregnagern

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...