sug lut Skrevet 18. februar 2016 #26 Skrevet 18. februar 2016 (endret) Du høres ut som en fornuftig ung mann som vil bli et scoop for en annen dame som også har prioriteringene i orden, som er ansvarlig og moden nok til å skulle gjøre mer enn nå leke mor og far (og uten barn men med et nytt fellesbarn?), som vet at man må ha økonomien i orden, utdanning i det minste påbegynt, som vet at voksenlivet krever at man er voksen i mer enn år. At du er glad i henne er sikkert sant, men hun er ikke en du skal satse livet ditt på, og definitivt ikke få barn med. Lykke til med gode valg framover. Du fortjener ei som ser at et forhold må ha en realistisk base og at man først og fremst må ønske hverandre det beste og strekke seg gjensidig for å få det til. Bare vent, livet er kanskje kort, men det er bredt og rommer mye. Og for alt i verden: slutt å ha sex med henne, selv om hun etter sigende har spiral. Du er ikke klar for et uhell - og ingen prevensjon er sikker. Et barn vil knytte deg til dette mennesket for alltid, og hun vil bli en møllestein uansett om barnet blir en velsignelse. Endret 18. februar 2016 av sug lut
Gjest GulleGo´ Skrevet 18. februar 2016 #27 Skrevet 18. februar 2016 Unnskyld meg, men jeg syns denne dama høres helt forferdelig ut. Hun har allerede et barn, som hun ikke vil ta ansvar for. Men hun vil like vel få et barn til med deg? Jeg liker ikke ordet "dum", men i mangel av ord må jeg bruke det nå. Det er den DUMMESTE prioriteringen jeg har hørt. Tro meg når jeg sier at denne dama kommer ikke til å ta ansvar for neste barn heller. Det blir din jobb. Kom deg vekk fra henne så fort som mulig, det finnes bedre og du er bare 22 år kjære deg! Du har hele livet foran deg. Reis rundt i verden, studér, jobb, lev livet så skal du se at den riktige dukker opp. For jeg vet, og du vet, at denne dama er ikke den riktige for deg. Det eneste som holder deg tilbake er at det kjennes trygt å ha noen. Løp - før du blir eneforsørger for både barnet og samboeren.
Mamma til 2 søte Skrevet 18. februar 2016 #28 Skrevet 18. februar 2016 Jeg må bare si det, det finnes MANGE spiral-barn. Tre på deg kondom eller stikk. Helst det siste! Om noen mnd er du tilbake som ditt gamle jeg igjen ☺
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #29 Skrevet 18. februar 2016 Barn OG ansvar.... Anonymous poster hash: e511a...a56
Pæregnagern Skrevet 18. februar 2016 Forfatter #30 Skrevet 18. februar 2016 Kansje 22 år kroppslig, men 60+ i hode. Føler meg som en gammel sjel i ung kropp. Ganske trist for jeg har allerede avslått flere kvinner av trofaste grunner. Jeg er egentlig imot å prøve for mange ganger med damer også av ren bekymring for rykte, etikk å moral for jeg mener man bare har lov te å prøve et begrensa mulig ganger hvis jeg skal være attraktiv på markedet. Jeg skal ikke ha det stempelet at jeg er løs eller lignende. Spiral barn? Legen sa at det var garranti for effekt? Stemte det altså ikke? Vel dette var jo bra... Dillemma overalt, faktorer som sier jeg bør gå, men faktorer sier også nei...
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #31 Skrevet 18. februar 2016 Ingen faktorer sier nei. Du er muligens en ansvarsfull fyr, men det er nesten skremmende å høre hvor negativt syn du har på livet. Du er 22 år! Det er ingen regler for hvor mange man kan "prøve". Man lærer av alle forhold man har, og det er derfor ikke bortkasta. Om drømmen er en familie og et stabilt liv, så ser du jo selv at det ikke kan oppnås med denne dama. Kanskje ikke neste heller. Hva med å fokusere litt på her og nå, ta ting som det faller seg litt? Vips så møter du ei flott jente å få barn med. Du har helt sikkert hjertet på rett plass, og du er nok gammelmodig i en del holdninger og meninger rundt det du kaller etikk og moral, men du framstår også som veldig umoden! Anonymous poster hash: 4bbc8...7e1
SuperFries Skrevet 18. februar 2016 #32 Skrevet 18. februar 2016 Hva tilsier at hun vil ta ansvar for et nytt barn, når hun allerede har et barn hun IKKE tar ansvar for? Jeg ville snakket med henne om det. Bedt om en plan for framtiden. En realistisk plan. Hva ønsker hun, og hvorfor ønsker hun det. Realistisk sett ville jeg gjort det slutt. Hun virker ikke klar for å være voksen, og det er ikke ditt ansvar å få henne klar.
Pæregnagern Skrevet 19. februar 2016 Forfatter #33 Skrevet 19. februar 2016 (endret) Framstår som umoden? Hvordan da? Den ser jeg ikke... At jeg ikke vraker henne? Jeg har lovet omtrent alt og da kan man jo ikke snu... Hvis jeg tar en prat om dette med henne nå, og eventuelt kutter ut, så blir det et sant helvete, å jeg må for all del hindre henne i å legge ut falske historier overalt og spesielt til sin egen familie. Jeg har vist lenge at dette er ad dundass, men lovet jeg skulle prøve, så prøve måtte jeg. Blir jobben min nå å finne ut av dette å hvordan komme skånsomt ut... Har ikke råd til noe oppstyr nå. Vil foralltid elske henne å familien, men hvis jeg virkelig gjør det, så burde jeg egentlig gå... Jeg kan ikkje tilfredsstille hennes ønsker eller gå med på slike ubruklige premisser. Ska prøve å finne på en passende tid å ta det på for dette kan ikke hastes. Endret 19. februar 2016 av Pæregnagern
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #34 Skrevet 19. februar 2016 Framstår som umoden? Hvordan da? Den ser jeg ikke... At jeg ikke vraker henne? Jeg har lovet omtrent alt og da kan man jo ikke snu... Hvis jeg tar en prat om dette med henne nå, og eventuelt kutter ut, så blir det et sant helvete, å jeg må for all del hindre henne i å legge ut falske historier overalt og spesielt til sin egen familie. Jeg har vist lenge at dette er ad dundass, men lovet jeg skulle prøve, så prøve måtte jeg. Blir jobben min nå å finne ut av dette å hvordan komme skånsomt ut... Har ikke råd til noe oppstyr nå. Vil foralltid elske henne å familien, men hvis jeg virkelig gjør det, så burde jeg egentlig gå... Jeg kan ikkje tilfredsstille hennes ønsker eller gå med på slike ubruklige premisser. Ska prøve å finne på en passende tid å ta det på for dette kan ikke hastes. Du mangler fullstendig perspektiv og livserfaring. Livet er langt, grip det! Du høres ut som du har tenkt å legge deg ned og dø av alderdom før du fyller 30. Det finnes mange søte jenter der ute som ville være lykkelige over å dele livet og alle dets gleder med en snill og trofast mann. Anonymous poster hash: 55d1b...3dd
Fandens Oldemor Skrevet 19. februar 2016 #35 Skrevet 19. februar 2016 Framstår som umoden? Hvordan da? Den ser jeg ikke... At jeg ikke vraker henne? Jeg har lovet omtrent alt og da kan man jo ikke snu... Hvis jeg tar en prat om dette med henne nå, og eventuelt kutter ut, så blir det et sant helvete, å jeg må for all del hindre henne i å legge ut falske historier overalt og spesielt til sin egen familie. Jeg har vist lenge at dette er ad dundass, men lovet jeg skulle prøve, så prøve måtte jeg. Blir jobben min nå å finne ut av dette å hvordan komme skånsomt ut... Har ikke råd til noe oppstyr nå. Vil foralltid elske henne å familien, men hvis jeg virkelig gjør det, så burde jeg egentlig gå... Jeg kan ikkje tilfredsstille hennes ønsker eller gå med på slike ubruklige premisser. Ska prøve å finne på en passende tid å ta det på for dette kan ikke hastes. Det er dette med at du var på topp i XX-årsalderen, at du aldri vil finne en som er like bra etc. som får deg til å fremstå noe umoden. Det er gjerne slik en tenåring tenker; sort/hvitt og med liten evne til å sette saker og ting i perspektiv. Om et par år vil du se tilbake og prise deg lykkelig for at du kom deg ut av dette før det var for sent, og du vil innse at dine beste år slett ikke var på ungdomsskolen og videregående.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #36 Skrevet 19. februar 2016 Du virker som en fornuftig ung mann. Du fortjener en dame som verdsetter deg på samme måte som du gjør. Du sier du aldri vil finne ei som henne igjen. Nei, men kanskje det ikke er så dumt. Du kan finne noen bedre. Hun virker ikke å respektere deg. Hun er for umoden for å være mor. Hvis dere får barn sammen er jeg redd hun vil bruke det også for å manipulere deg. Dine tanker om alder og tidsperspektiv er ikke helt fornuftige. 22 år er ungt. De færreste har bundet seg for livet på dette tidspunktet. Om du bruker en tid på kjærlighetssorg og en tid på å finne en ny, så vil du fortsatt være ung om 5 år. Du vil innse etter hvert som tiden går at du er ung. Jeg følte meg også veldig voksen og ansvarsfull som 22 åring. Men ser godt nå, 10 år etter, at jeg likevel var veldig ung. Skjønner at du ikke vil bryte med det du har sagt og lovet henne. Men hva med henne? Selv om hun kanskje ikke har sagt eller lovet noe, så har jo hun også visse forpliktelser overfor deg. Ting skal ikke være enveis i et forhold. Det er ikke riktig at du skal gi alt, og hun bare ta imot og kreve enda mer... Anonymous poster hash: 1e456...720
Luksusdyret Skrevet 19. februar 2016 #37 Skrevet 19. februar 2016 Tenk hvis det var sønnen, broren eller bestekompisen din, hva hadde du rådet ham å gjøre? Her har du en jentunge som ønsker å pule på seg unger (sikkert for å få OS og slippe å jobbe), for så å ikke gidde å ta ansvar for dem. Hun ønsker å pule rundt mens hun holder deg på gress, mens du skal sitte i buret og verken ha kompiser, interesser eller en jobb du liker. Beklager, men hele kjerringa høres ut som psykopat. Jeg hadde i hvert fall ALDRI fått barn med ei sånn ei, og hvis du ønsker barn i fremtiden er det kanskje et veldig dårlig sjakktrekk å velge akkurat henne? Jeg vet hvor vanskelig det er å gi slipp på en drittsekk man er forelsket i, uansett hvor dårlig man blir behandlet. Men til slutt må man bare rive av hele greia, som en plaster - det gjør svinvondt i begynnelsen, men går mye fortere over enn denne dvelinga du holder på med nå.
Luksusdyret Skrevet 19. februar 2016 #38 Skrevet 19. februar 2016 Framstår som umoden? Hvordan da? Den ser jeg ikke... At jeg ikke vraker henne? Jeg har lovet omtrent alt og da kan man jo ikke snu... Hvis jeg tar en prat om dette med henne nå, og eventuelt kutter ut, så blir det et sant helvete, å jeg må for all del hindre henne i å legge ut falske historier overalt og spesielt til sin egen familie. Jeg har vist lenge at dette er ad dundass, men lovet jeg skulle prøve, så prøve måtte jeg. Blir jobben min nå å finne ut av dette å hvordan komme skånsomt ut... Har ikke råd til noe oppstyr nå. Vil foralltid elske henne å familien, men hvis jeg virkelig gjør det, så burde jeg egentlig gå... Jeg kan ikkje tilfredsstille hennes ønsker eller gå med på slike ubruklige premisser. Ska prøve å finne på en passende tid å ta det på for dette kan ikke hastes. Det er dette med at du var på topp i XX-årsalderen, at du aldri vil finne en som er like bra etc. som får deg til å fremstå noe umoden. Det er gjerne slik en tenåring tenker; sort/hvitt og med liten evne til å sette saker og ting i perspektiv. Om et par år vil du se tilbake og prise deg lykkelig for at du kom deg ut av dette før det var for sent, og du vil innse at dine beste år slett ikke var på ungdomsskolen og videregående. Uenig. Man kan ha dårlig selvtillit av helt andre grunner enn umodenhet. De fleste damer som er i dårlige forhold har problemer med bare å gå fordi de tror de ikke finner noe bedre. Man har jo ingen garanti for at man skal finne en ny kjæreste i løpet av hele livet etter bruddet, er jo mange som er alene i flere tiår og ikke klarer å finne noen. Ganske begrunnet frykt, men noe man bør overvinne.
Pæregnagern Skrevet 19. februar 2016 Forfatter #39 Skrevet 19. februar 2016 (endret) Grunnen til at jeg tenker slik er fordi jeg har hatt samme tankegang siden jeg var 10. Den er ikke forandra. Jeg ble oppdratt til å forholde meg kun til 1. Å hvis du ikke kan elske kun 1, så ville du ikke elske noen, og da kaster du bare bort andre menneskers tid. Jeg vil være noe andre kan se er verdt å spare på. Jeg vil ikke bli dømt for å prøve på nytt, noe jeg ble lært er galt. Å d virker jo logisk. Hvis siden eksister i 20 år til. Skal jeg vende tilbake å vise at ting fremdeles er det samme. Men tror jeg må gå fra henne ja. Takk for støtten, viste seg at magen hadde rett hele tiden. Jeg må nok bare innrømme at det jeg gjør å ønsker er ikke realistisk, bare på film å drømmer. Endret 19. februar 2016 av Pæregnagern
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #40 Skrevet 19. februar 2016 Grunnen til at jeg tenker slik er fordi jeg har hatt samme tankegang siden jeg var 10. Den er ikke forandra. Jeg ble oppdratt til å forholde meg kun til 1. Å hvis du ikke kan elske kun 1, så ville du ikke elske noen, og da kaster du bare bort andre menneskers tid. Jeg vil ikke bli dømt for å prøve på nytt, noe jeg ble lært er galt. Å d virker jo logisk. Hvis siden eksister i 20 år til. Skal jeg vende tilbake å vise at ting fremdeles er det samme. Men tror jeg må gå fra henne ja. Takk for støtten, viste seg at magen hadde rett hele tiden. Ikke vær så deterministisk. Du har selv ansvar for og mulighet til å skaffe deg et godt liv med gode mennesker rundt deg. Anonymous poster hash: 55d1b...3dd
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2016 #41 Skrevet 19. februar 2016 Du, vil bare fortelle deg en ting. Da jeg var på din alder var jeg i et lignende ødeleggende forhold. Jeg visste med fornuften at jeg måtte bryte, men jeg elsket han høyt og var knust av kjærlighetssorg. Jeg trodde jeg aldri ville elske igjen og var dømt til å være alene resten av livet... Men da jeg var 24 år møtte jeg en mann, og ble forelsket. 26 år gammel giftet jeg meg med han, da jeg var 27 fikk vi første barnet. Nå er jeg 42 år, vi har snart 16 års bryllupsdag og 4 barn sammen 😃 Det jeg vil si er at selv om man opplever kjærlighetssorg og knuste drømmer som 22-åring og det føles som toget har gått, så kommer det faktisk flere tog! Denne dama ødelegger deg, hun manipulerer deg og psykisk mishandler deg. Hun bryter deg ned istedenfor å bygge deg opp som en partner skal. Det er på tide for deg å bryte med henne og gå videre. Og du, selv om hun har vist deg legeattest på at hun har satt inn spiral kan hun fint få den fjernet uten å si noe til deg. Ikke ha ubeskyttet sex med henne en eneste gang til. Anonymous poster hash: 4617c...609
Pæregnagern Skrevet 19. februar 2016 Forfatter #42 Skrevet 19. februar 2016 Detta blir definitivt noe av det tøffeste eg gjør å gå ifra henne. Er jeg virkelig klar for 1 år me sorg igjen? For det VIL ta 1 år, iløpet av kun 5 jenter i mitt liv, så har alle tatt 1 år med lidelser å komme over. Det kommer til å bli helt jævlig å skuffe henne å vende ryggen. For det vil bare vise at jeg ikke er trofast eller lojal...
Pæregnagern Skrevet 19. februar 2016 Forfatter #43 Skrevet 19. februar 2016 (endret) Kan hun virkelig finne på å ta vekk prevansjonen uten å si ifra? Seriøst? Åssen har mennesker samvittighet til dette? Jeg har hørt at det er straffbart å gjøre sånt på lik linje som å ha ubeskytta sex me kjønnsykdommer uten å si ifra. Det var sant ifølge helsesøster på lokal legekontor. Endret 19. februar 2016 av Pæregnagern
sug lut Skrevet 19. februar 2016 #44 Skrevet 19. februar 2016 Kan hun virkelig finne på å ta vekk prevansjonen uten å si ifra? Seriøst? Åssen har mennesker samvittighet til dette? Jeg har hørt at det er straffbart å gjøre sånt på lik linje som å ha ubeskytta sex me kjønnsykdommer. Det var sant ifølge helsesøster på lokal legekontor. Sorry, har du sex så kan det bli barn, enten du blir lurt eller ei er resultatet det samme. Det er muligens moralsk på linje med å smitte folk med kjønnssykdommer, men det straffes nok ikke, og uansett er ikke det noe du har råd til å fokusere på. Det du trenger er fred, fri og tid til å bygge deg opp igjen. Ingen grunn til å dra brudd ut i evigheten, bare kom deg unna og start på framtida. Tikk takk.
Pengetreet Skrevet 19. februar 2016 #45 Skrevet 19. februar 2016 Detta blir definitivt noe av det tøffeste eg gjør å gå ifra henne. Er jeg virkelig klar for 1 år me sorg igjen? For det VIL ta 1 år, iløpet av kun 5 jenter i mitt liv, så har alle tatt 1 år med lidelser å komme over. Det kommer til å bli helt jævlig å skuffe henne å vende ryggen. For det vil bare vise at jeg ikke er trofast eller lojal... Du vil komme over henne og når det har gått noen år så vi du prise deg lykkelig over at du ikke satset på henne. Lojalitet er en fin egenskap, men du har misforstått en ting. Den første du skal være lojal ovenfor er deg selv! Dette er ditt liv og du skal gjøre de valg som er best for deg selv. Når man får barn er det litt annerledes, så derfor er det enda viktigere å gå fra henne nå, før dere blir uløselig bundet sammen gjennom et barn.Denne dama manipulerer deg så til de grader og det klokeste du kan gjøre er å gå fra henne. Du er så ung, men det virker som om du tror at du kun har denne sjansen for kjærlighet. Langt i fra! Du kommer til å møte mange jenter i løpet av livet og vil oppdage at verden er full av flotte, snille jenter som har både fornuften og hjertet på rett plass og som vil bygge deg opp, ikke bryte deg ned.
sug lut Skrevet 19. februar 2016 #46 Skrevet 19. februar 2016 Detta blir definitivt noe av det tøffeste eg gjør å gå ifra henne. Er jeg virkelig klar for 1 år me sorg igjen? For det VIL ta 1 år, iløpet av kun 5 jenter i mitt liv, så har alle tatt 1 år med lidelser å komme over. Det kommer til å bli helt jævlig å skuffe henne å vende ryggen. For det vil bare vise at jeg ikke er trofast eller lojal... Trofast og lojal kan du være mot noen som er verd det. Og du kan ikke forutsi sorg, eller forvente at det skal kjennes likt ut - normalt sett vil du føle minst femti prosent lettelse også, om du ikke er komplett masochist. Dessuten er du ingen gladtass i forholdet heller, bedre å sørge enn å ha det som du har det nå.
Fandens Oldemor Skrevet 19. februar 2016 #47 Skrevet 19. februar 2016 Detta blir definitivt noe av det tøffeste eg gjør å gå ifra henne. Er jeg virkelig klar for 1 år me sorg igjen? For det VIL ta 1 år, iløpet av kun 5 jenter i mitt liv, så har alle tatt 1 år med lidelser å komme over. Det kommer til å bli helt jævlig å skuffe henne å vende ryggen. For det vil bare vise at jeg ikke er trofast eller lojal... Det bestemmer du strengt tatt selv. Hvis du bestemmer deg for at det vil ta lang tid, så vil det gjerne ta lang tid. Du kan jo heller tenke som så at dette er noe som har vært vanskelig for deg i flere år allerede, og at du dermed har fått sørget fra deg en god del underveis. Se på det som en befrielse; nå kan du starte på nytt med blanke ark og få det livet du vil ha.
Luksusdyret Skrevet 19. februar 2016 #48 Skrevet 19. februar 2016 Kan hun virkelig finne på å ta vekk prevansjonen uten å si ifra? Seriøst? Åssen har mennesker samvittighet til dette? Jeg har hørt at det er straffbart å gjøre sånt på lik linje som å ha ubeskytta sex me kjønnsykdommer uten å si ifra. Det var sant ifølge helsesøster på lokal legekontor. Nei, det er ikke straffbart og det fritar heller ikke for barnebidrag. Ja, enkelte bitcher gjør sånt med vilje, men det er nesten umulig å bevise siden ingen prevensjon er 100 % sikker (i rettspraksis har det forekommet tilfeller der en steril mann ble fruktbar igjen, og de fikk barn til tross for gjennomført sterilisering). Å ha ubeskyttet sex med noen når du har kjønnssykdom som du VET om, og ikke sier fra til partneren, er straffbart. Det er ikke å bli gravid mot partnerens vilje. Det beste er jo at du dumper denne dama. Hvis du velger å ha sex med henne igjen, bruk kondom. Ingen prevensjon er 100 % sikker, har to venninner med "spiralbarn", ei som fikk barn på P-stav som knakk i armen uten at det ble oppdaget, og har selv to Cerazette-barn. Hvis DU ikke vil ha barn, sørger DU for prevensjon. Hun har dessuten bevist at hun ikke er til å stole på, så å stole på hennes prevensjonsbruk når hun prøver å presse på å få barn NÅ, er det dummeste man kan gjøre.
Pæregnagern Skrevet 19. februar 2016 Forfatter #49 Skrevet 19. februar 2016 Syns dagens kvinnfolk er ubruklige... Dagens mannfølk er også helt ubruklige at jeg skammer meg over å være en. Jeg er for gammeldags. Og ja jeg føler og er overbevist om at dette er min siste sjanse for jeg har nådd grensen for å ha prøvd nok ganger uten at jeg kan henges ut for å være løs på trådn å utrofast. Jeg bør helst fokusere på hobbyen istede å reise rundt videre kansje. Lever livet etter etiske å moralske regler, jeg syns ikke man skal ha rett til å rave rundt uten å ha grenser å holde seg innenfor. Jeg har ingen sjans imot klokka, jeg har innsett å akseptert virkeligheten og jeg ska klare meg. Men vil nok alltid drømme om å ha ein familie å en liten elvis jeg kan lære å mekke. Enda verre når jeg blir fortalt at jeg alltid var flink med barn...
Luksusdyret Skrevet 19. februar 2016 #50 Skrevet 19. februar 2016 Detta blir definitivt noe av det tøffeste eg gjør å gå ifra henne. Er jeg virkelig klar for 1 år me sorg igjen? For det VIL ta 1 år, iløpet av kun 5 jenter i mitt liv, så har alle tatt 1 år med lidelser å komme over. Det kommer til å bli helt jævlig å skuffe henne å vende ryggen. For det vil bare vise at jeg ikke er trofast eller lojal... Det bestemmer du strengt tatt selv. Hvis du bestemmer deg for at det vil ta lang tid, så vil det gjerne ta lang tid. Du kan jo heller tenke som så at dette er noe som har vært vanskelig for deg i flere år allerede, og at du dermed har fått sørget fra deg en god del underveis. Se på det som en befrielse; nå kan du starte på nytt med blanke ark og få det livet du vil ha. Må bare svare på det - er folk her roboter som har fornuft i stedet for følelser? Kan man slutte å elske noen på minuttet? Bli glad på minuttet? Hvis det hadde vært så lett som du skisserer, hadde man verken hatt behov for psykologer, antidepressiva og lignende - de deprimerte kunne da bare ta seg sammen og bli glade igjen!.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå