Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #51 Skrevet 17. februar 2016 Absolutt ikke synes jeg. En middag bør bestå av kjøtt/fisk/kylling, poteter og saus. Anonymous poster hash: 03557...b68 Visse ikke at pappa på femogsytti hang her inne ingen potet, ingen middag.Så man må være 70 år for å følge en sunt, godt, næringsrikt og norsk kosthold? Ris, pasta og annet er til kosemat. Bønner, linser, soya og annet tull er IKKE bra for barn å vokse opp på. Når man ikke gir barna et sunt og variert kosthold så er det faktisk på grensen til omsorgssvikt. Anonymous poster hash: 03557...b68 Hvordan er det å spise poteter hver dag variert kosthold? Anonymous poster hash: b3ff0...e33 Fordi potet går til ALT ☺ Anonymous poster hash: 27659...a99 Det er bare pisspreik. Potet er tamt, smakløst og med mindre man kan knørve den i saus er det bare kjipt. JA, jeg har saus til pinnekjøttet mitt og. Anonymous poster hash: ed5ac...85f
Gjest Antarctica Skrevet 17. februar 2016 #52 Skrevet 17. februar 2016 Absolutt ikke synes jeg. En middag bør bestå av kjøtt/fisk/kylling, poteter og saus. Anonymous poster hash: 03557...b68 Visse ikke at pappa på femogsytti hang her inne ingen potet, ingen middag.Så man må være 70 år for å følge en sunt, godt, næringsrikt og norsk kosthold? Ris, pasta og annet er til kosemat. Bønner, linser, soya og annet tull er IKKE bra for barn å vokse opp på. Når man ikke gir barna et sunt og variert kosthold så er det faktisk på grensen til omsorgssvikt. Anonymous poster hash: 03557...b68 Bønner, ris og linser er "tull"? Si det til 3 milliarder indere og kinesere...
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #53 Skrevet 17. februar 2016 Absolutt ikke synes jeg. En middag bør bestå av kjøtt/fisk/kylling, poteter og saus. Anonymous poster hash: 03557...b68 Visse ikke at pappa på femogsytti hang her inne ingen potet, ingen middag.Så man må være 70 år for å følge en sunt, godt, næringsrikt og norsk kosthold? Ris, pasta og annet er til kosemat. Bønner, linser, soya og annet tull er IKKE bra for barn å vokse opp på. Når man ikke gir barna et sunt og variert kosthold så er det faktisk på grensen til omsorgssvikt. Anonymous poster hash: 03557...b68 Hvordan er det å spise poteter hver dag variert kosthold? Anonymous poster hash: b3ff0...e33 Fordi potet går til ALT ☺ Anonymous poster hash: 27659...a99 Det gjør det virkelig ikke. Og hvorfor er pasta forbeholdt? Tror du virkelig potet er så mye sunnere enn pasta? Anonymous poster hash: d906a...9c7 Forbeholdt kos skulle det stå Anonymous poster hash: d906a...9c7 SELVSAGT er potet sunnere enn pasta! Potet er naturlig og har næringsstoffer og har et ufortjent dårlig rykte. Pasta er raffinert og bidrar ikke akkurat med noe særlig næring for kroppen... Anonymous poster hash: 98309...4ef Pasta inneholder egg, noe som gjør den mer proteinrik enn potet! Anonymous poster hash: d906a...9c7
Gjest Antarctica Skrevet 17. februar 2016 #54 Skrevet 17. februar 2016 Absolutt ikke synes jeg. En middag bør bestå av kjøtt/fisk/kylling, poteter og saus. Anonymous poster hash: 03557...b68 Visse ikke at pappa på femogsytti hang her inne ingen potet, ingen middag.Så man må være 70 år for å følge en sunt, godt, næringsrikt og norsk kosthold? Ris, pasta og annet er til kosemat. Bønner, linser, soya og annet tull er IKKE bra for barn å vokse opp på. Når man ikke gir barna et sunt og variert kosthold så er det faktisk på grensen til omsorgssvikt. Anonymous poster hash: 03557...b68 Hvordan er det å spise poteter hver dag variert kosthold? Anonymous poster hash: b3ff0...e33 Fordi potet går til ALT ☺ Anonymous poster hash: 27659...a99 Det gjør det virkelig ikke. Og hvorfor er pasta forbeholdt? Tror du virkelig potet er så mye sunnere enn pasta? Anonymous poster hash: d906a...9c7 Forbeholdt kos skulle det stå Anonymous poster hash: d906a...9c7 SELVSAGT er potet sunnere enn pasta! Potet er naturlig og har næringsstoffer og har et ufortjent dårlig rykte. Pasta er raffinert og bidrar ikke akkurat med noe særlig næring for kroppen... Anonymous poster hash: 98309...4ef Pasta inneholder egg, noe som gjør den mer proteinrik enn potet! Anonymous poster hash: d906a...9c7 HI nevnte visst også at det var fullkornspasta. Da får man også fiber, jern og andre mineraler.
Modesty Blaise. Skrevet 17. februar 2016 #55 Skrevet 17. februar 2016 Absolutt ikke synes jeg. En middag bør bestå av kjøtt/fisk/kylling, poteter og saus. Anonymous poster hash: 03557...b68 Kan jo ikke ha poteter hver dag,hvor dørgende kjedelig blir ikke det. Pasta og ris f.eks er like bra det. Saus er slett ikke nødvendig, hvertfall ikke hvis man er overvektig. Anonymous poster hash: ed5ac...85f Jo for at det skal være middag så må det være poteter mener jeg. Ris og pasta er til kosemat en gang i blandt. Saus hører også med. 😊 Anonymous poster hash: 03557...b68 Haha, da spiser vi pr. din definisjon aldri middag. Tror sist vi hadde poteter var på julaften 😂
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #56 Skrevet 17. februar 2016 Hi spurte om dette er en fullverdig middag. Og det er det ikke, til det inneholder denne middagen for lite proteiner (og fett?). Tilfører du mer proteiner - vegetariske eller animalske - så blir den fullverdig med noe fett til. Ang. soya og stoffskifte. Jeg har en risikofaktor for å utvikle lavt stoffskifte, denne er oppdaget siste årene. For flere år siden ble det tilfeldig oppdaget at jeg hadde svært vekslende stoffskifte, det vekslet fra dag til dag mellom normalt og lavt. Tok blodprøver flere ganger i uken i tre måneder før jeg ble sendt til spesialist, som ikke fant ut noe og ikke ville medisinere fordi jeg den dagen jeg tok prøver på sykehus hadde normale prøver. Omtrent på samme tid la jeg om kostholdet mitt etter blodtypekostholdet, og begynte å lese mer om dette fordi det fungerte så bra for meg. Iflg. den teorien så vil soya, linser, mais og noen bønner redusere stoffskiftet mitt. Jeg spurte leger om dette, men ble bare avfeid med at det bare var tull. Jeg valgte å kutte disse tingene likevel - og etter det normaliserte stoffskiftet mitt seg. Og det til tross for at jeg altså går med en konstant risikofaktor for å utvikle lavt stoffskifte. Og til deg som elsker sauser.... jeg spiser sauser, også de med smør i. Jeg velger bort karbohydratene (ris, pasta, potet) til middag og spiser i stedet masse grønnsaker til fisk/kjøtt. Når jeg velger bort karboene så kan jeg spise så mye saus jeg bare vil Har vært overvektig, har holdt meg normalvektig/slank i mange år nå. Anonymous poster hash: e493d...d38
TPK Skrevet 17. februar 2016 #57 Skrevet 17. februar 2016 Sjysaus er veldig magert og lett. Tomatsaus også, hvis du begrenser olivenoljen.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #58 Skrevet 17. februar 2016 Hi spurte om dette er en fullverdig middag. Og det er det ikke, til det inneholder denne middagen for lite proteiner (og fett?). Tilfører du mer proteiner - vegetariske eller animalske - så blir den fullverdig med noe fett til. Ang. soya og stoffskifte. Jeg har en risikofaktor for å utvikle lavt stoffskifte, denne er oppdaget siste årene. For flere år siden ble det tilfeldig oppdaget at jeg hadde svært vekslende stoffskifte, det vekslet fra dag til dag mellom normalt og lavt. Tok blodprøver flere ganger i uken i tre måneder før jeg ble sendt til spesialist, som ikke fant ut noe og ikke ville medisinere fordi jeg den dagen jeg tok prøver på sykehus hadde normale prøver. Omtrent på samme tid la jeg om kostholdet mitt etter blodtypekostholdet, og begynte å lese mer om dette fordi det fungerte så bra for meg. Iflg. den teorien så vil soya, linser, mais og noen bønner redusere stoffskiftet mitt. Jeg spurte leger om dette, men ble bare avfeid med at det bare var tull. Jeg valgte å kutte disse tingene likevel - og etter det normaliserte stoffskiftet mitt seg. Og det til tross for at jeg altså går med en konstant risikofaktor for å utvikle lavt stoffskifte. Og til deg som elsker sauser.... jeg spiser sauser, også de med smør i. Jeg velger bort karbohydratene (ris, pasta, potet) til middag og spiser i stedet masse grønnsaker til fisk/kjøtt. Når jeg velger bort karboene så kan jeg spise så mye saus jeg bare vil Har vært overvektig, har holdt meg normalvektig/slank i mange år nå. Anonymous poster hash: e493d...d38 "Blodtypediettene" er jo avvist som det rene mumbojumbo. Anonymous poster hash: 7d5cd...581
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 17. februar 2016 #59 Skrevet 17. februar 2016 Hvorfor kjøpe frosne grønnsaker når du kan kutte dine egne ferske og dermed velge de du liker best? Jeg tenker det blir en middag med mye karbohydrater og lite "hold". Egg, linser eller bønner kan tilføre litt mer substans.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #60 Skrevet 17. februar 2016 Hvor er kjøtt/fisk/kylling?Anonymous poster hash: d4b5e...7a9 Ønsker å innføre vegetariske dager. Men mulig jeg kjøper inn noe bønner, kikerter ol. for å øke proteininnholdet.Anonymous poster hash: d906a...9c7 Ikke bra for barna å bare knaske grønnsaker og saus. Du kan gjerne spise vegetarisk selv, men barna trenger proteiner i mye større grad enn voksne. Anonymous poster hash: d4b5e...7a9 Det er overhodet ikke vanskelig å få i barn nok poteiner, mine barn har spist rent vegetarisk hele sin oppvekst og er kjempesunne, atletiske og fulle av energi. Jeg synes dette ser ut som en helt flott middag En enkel kilde til litt ekstra proteiner som passer retten er cashewnøtter, men som sagt så tror jeg ikke det er nødvendig å endre retten. Anonymous poster hash: 1d95d...967 Ikke noe rart det er mye spiseforstyrrelser ute og går. Når barna blir tvunget til å spise vegetarisk. Passer du på at de ikke får i seg pølser og hamburgere på tur, i bursdager, på leir osv? Anonymous poster hash: d4b5e...7a9 Og dine barn blir tvunget til å spise kjøtt?? Hallo, hva er det for en ting å si? Nei, her må vi gjøre som alle andre ellers så blir man beskylt for tvang!? Anonymous poster hash: 40f7c...0e8
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #61 Skrevet 17. februar 2016 Hi spurte om dette er en fullverdig middag. Og det er det ikke, til det inneholder denne middagen for lite proteiner (og fett?). Tilfører du mer proteiner - vegetariske eller animalske - så blir den fullverdig med noe fett til. Ang. soya og stoffskifte. Jeg har en risikofaktor for å utvikle lavt stoffskifte, denne er oppdaget siste årene. For flere år siden ble det tilfeldig oppdaget at jeg hadde svært vekslende stoffskifte, det vekslet fra dag til dag mellom normalt og lavt. Tok blodprøver flere ganger i uken i tre måneder før jeg ble sendt til spesialist, som ikke fant ut noe og ikke ville medisinere fordi jeg den dagen jeg tok prøver på sykehus hadde normale prøver. Omtrent på samme tid la jeg om kostholdet mitt etter blodtypekostholdet, og begynte å lese mer om dette fordi det fungerte så bra for meg. Iflg. den teorien så vil soya, linser, mais og noen bønner redusere stoffskiftet mitt. Jeg spurte leger om dette, men ble bare avfeid med at det bare var tull. Jeg valgte å kutte disse tingene likevel - og etter det normaliserte stoffskiftet mitt seg. Og det til tross for at jeg altså går med en konstant risikofaktor for å utvikle lavt stoffskifte. Og til deg som elsker sauser.... jeg spiser sauser, også de med smør i. Jeg velger bort karbohydratene (ris, pasta, potet) til middag og spiser i stedet masse grønnsaker til fisk/kjøtt. Når jeg velger bort karboene så kan jeg spise så mye saus jeg bare vil Har vært overvektig, har holdt meg normalvektig/slank i mange år nå. Anonymous poster hash: e493d...d38 "Blodtypediettene" er jo avvist som det rene mumbojumbo. Anonymous poster hash: 7d5cd...581 Likevel fungerer det for mange, jeg er en av dem Jeg trodde det samme som du, at det bare var tull, men bare for å tilfredsstille noen så gikk jeg med på å prøve det en måned. Jeg gjorde det kun for at jeg skulle bevise at det ikke fungerte. Måtte innrømme at for min kropp så ble det "livet før og etter". Etter noen måneder så tenkte jeg det ikke kunne være så mye i det likevel, tenkte at det kun var innbildning fra min side. Så jeg gikk tilbake til mitt tidligere "sunne" kosthold. Da fikk jeg masse væske i kroppen, muskel- og leddsmerter, langt dårligere energi, fikk tilbake hudutslett jeg hadde hatt i flere år, men var blitt kvitt mens jeg gikk på blodtypekostholdet, fikk tilbake magesmerter jeg hadde hatt i årevis tidligere. Jeg tenkte fremdeles det måtte være tull, så prøvde på igjen med dette kostholdet for å bevise at det var tilfeldig at jeg ble bedre rett etter jeg la om kostholdet. Men igjen fikk jeg samme gunstige effekter, væske i kroppen forsvant, samme gjorde utslett og alle smerter. Så for meg fungerer det. Om noen ønsker å kalle det for tull, det er greit. At det fungerer for noen betyr ikke at det fungerer for alle. Men det fungerer for meg, så det har gitt meg et nytt og langt bedre liv Da jeg la om kosten var det ingen leger der jeg bodde som visste det de vet i dag - at soya og en del andre matvarer kan påvirke stoffskiftet. Dette er imidlertid blodtypekostholdet veldig tydelig på. Anonymous poster hash: e493d...d38
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #62 Skrevet 17. februar 2016 Hi spurte om dette er en fullverdig middag. Og det er det ikke, til det inneholder denne middagen for lite proteiner (og fett?). Tilfører du mer proteiner - vegetariske eller animalske - så blir den fullverdig med noe fett til. Ang. soya og stoffskifte. Jeg har en risikofaktor for å utvikle lavt stoffskifte, denne er oppdaget siste årene. For flere år siden ble det tilfeldig oppdaget at jeg hadde svært vekslende stoffskifte, det vekslet fra dag til dag mellom normalt og lavt. Tok blodprøver flere ganger i uken i tre måneder før jeg ble sendt til spesialist, som ikke fant ut noe og ikke ville medisinere fordi jeg den dagen jeg tok prøver på sykehus hadde normale prøver. Omtrent på samme tid la jeg om kostholdet mitt etter blodtypekostholdet, og begynte å lese mer om dette fordi det fungerte så bra for meg. Iflg. den teorien så vil soya, linser, mais og noen bønner redusere stoffskiftet mitt. Jeg spurte leger om dette, men ble bare avfeid med at det bare var tull. Jeg valgte å kutte disse tingene likevel - og etter det normaliserte stoffskiftet mitt seg. Og det til tross for at jeg altså går med en konstant risikofaktor for å utvikle lavt stoffskifte. Og til deg som elsker sauser.... jeg spiser sauser, også de med smør i. Jeg velger bort karbohydratene (ris, pasta, potet) til middag og spiser i stedet masse grønnsaker til fisk/kjøtt. Når jeg velger bort karboene så kan jeg spise så mye saus jeg bare vil Har vært overvektig, har holdt meg normalvektig/slank i mange år nå. Anonymous poster hash: e493d...d38 "Blodtypediettene" er jo avvist som det rene mumbojumbo. Anonymous poster hash: 7d5cd...581 Likevel fungerer det for mange, jeg er en av dem Jeg trodde det samme som du, at det bare var tull, men bare for å tilfredsstille noen så gikk jeg med på å prøve det en måned. Jeg gjorde det kun for at jeg skulle bevise at det ikke fungerte. Måtte innrømme at for min kropp så ble det "livet før og etter". Etter noen måneder så tenkte jeg det ikke kunne være så mye i det likevel, tenkte at det kun var innbildning fra min side. Så jeg gikk tilbake til mitt tidligere "sunne" kosthold. Da fikk jeg masse væske i kroppen, muskel- og leddsmerter, langt dårligere energi, fikk tilbake hudutslett jeg hadde hatt i flere år, men var blitt kvitt mens jeg gikk på blodtypekostholdet, fikk tilbake magesmerter jeg hadde hatt i årevis tidligere. Jeg tenkte fremdeles det måtte være tull, så prøvde på igjen med dette kostholdet for å bevise at det var tilfeldig at jeg ble bedre rett etter jeg la om kostholdet. Men igjen fikk jeg samme gunstige effekter, væske i kroppen forsvant, samme gjorde utslett og alle smerter. Så for meg fungerer det. Om noen ønsker å kalle det for tull, det er greit. At det fungerer for noen betyr ikke at det fungerer for alle. Men det fungerer for meg, så det har gitt meg et nytt og langt bedre liv Da jeg la om kosten var det ingen leger der jeg bodde som visste det de vet i dag - at soya og en del andre matvarer kan påvirke stoffskiftet. Dette er imidlertid blodtypekostholdet veldig tydelig på. Anonymous poster hash: e493d...d38 Men det er altså bevist at folks blodtype ikke har sammenheng med deres fordøyelse. Anonymous poster hash: 7d5cd...581
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #63 Skrevet 17. februar 2016 Anonymous poster hash: 40f7c...0e8
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #64 Skrevet 17. februar 2016 Hi spurte om dette er en fullverdig middag. Og det er det ikke, til det inneholder denne middagen for lite proteiner (og fett?). Tilfører du mer proteiner - vegetariske eller animalske - så blir den fullverdig med noe fett til. Ang. soya og stoffskifte. Jeg har en risikofaktor for å utvikle lavt stoffskifte, denne er oppdaget siste årene. For flere år siden ble det tilfeldig oppdaget at jeg hadde svært vekslende stoffskifte, det vekslet fra dag til dag mellom normalt og lavt. Tok blodprøver flere ganger i uken i tre måneder før jeg ble sendt til spesialist, som ikke fant ut noe og ikke ville medisinere fordi jeg den dagen jeg tok prøver på sykehus hadde normale prøver. Omtrent på samme tid la jeg om kostholdet mitt etter blodtypekostholdet, og begynte å lese mer om dette fordi det fungerte så bra for meg. Iflg. den teorien så vil soya, linser, mais og noen bønner redusere stoffskiftet mitt. Jeg spurte leger om dette, men ble bare avfeid med at det bare var tull. Jeg valgte å kutte disse tingene likevel - og etter det normaliserte stoffskiftet mitt seg. Og det til tross for at jeg altså går med en konstant risikofaktor for å utvikle lavt stoffskifte. Og til deg som elsker sauser.... jeg spiser sauser, også de med smør i. Jeg velger bort karbohydratene (ris, pasta, potet) til middag og spiser i stedet masse grønnsaker til fisk/kjøtt. Når jeg velger bort karboene så kan jeg spise så mye saus jeg bare vil Har vært overvektig, har holdt meg normalvektig/slank i mange år nå. Anonymous poster hash: e493d...d38 "Blodtypediettene" er jo avvist som det rene mumbojumbo. Anonymous poster hash: 7d5cd...581 Likevel fungerer det for mange, jeg er en av dem Jeg trodde det samme som du, at det bare var tull, men bare for å tilfredsstille noen så gikk jeg med på å prøve det en måned. Jeg gjorde det kun for at jeg skulle bevise at det ikke fungerte. Måtte innrømme at for min kropp så ble det "livet før og etter". Etter noen måneder så tenkte jeg det ikke kunne være så mye i det likevel, tenkte at det kun var innbildning fra min side. Så jeg gikk tilbake til mitt tidligere "sunne" kosthold. Da fikk jeg masse væske i kroppen, muskel- og leddsmerter, langt dårligere energi, fikk tilbake hudutslett jeg hadde hatt i flere år, men var blitt kvitt mens jeg gikk på blodtypekostholdet, fikk tilbake magesmerter jeg hadde hatt i årevis tidligere. Jeg tenkte fremdeles det måtte være tull, så prøvde på igjen med dette kostholdet for å bevise at det var tilfeldig at jeg ble bedre rett etter jeg la om kostholdet. Men igjen fikk jeg samme gunstige effekter, væske i kroppen forsvant, samme gjorde utslett og alle smerter. Så for meg fungerer det. Om noen ønsker å kalle det for tull, det er greit. At det fungerer for noen betyr ikke at det fungerer for alle. Men det fungerer for meg, så det har gitt meg et nytt og langt bedre liv Da jeg la om kosten var det ingen leger der jeg bodde som visste det de vet i dag - at soya og en del andre matvarer kan påvirke stoffskiftet. Dette er imidlertid blodtypekostholdet veldig tydelig på. Anonymous poster hash: e493d...d38 Men det er altså bevist at folks blodtype ikke har sammenheng med deres fordøyelse. Anonymous poster hash: 7d5cd...581 Vel, på min kropp er det bevist at det fungerer for meg. Om du tviler på det så kan du ta det opp med min lege som også har sett at mine blodprøver og stoffskifte har normalisert seg siden jeg endret kosthold og ber meg om å fortsette med det Anonymous poster hash: e493d...d38
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #65 Skrevet 17. februar 2016 Kikerter hadde nok funket bra. Eller så får man jo kjøpt soya og andre ting man bruker istedenfor kjøtt og fisk:) Anonymous poster hash: 6fcbd...b6e Før man stapper soya i seg selv og barna bør man sjekke familiens stoffskifte. Personer med lavt stoffskifte skal ikke ha soya, og den er skadelig på andre måter. Med mindre man ikke kan spise kjøtt fordi kroppen reagerer på det, bør man ikke erstatte kjøtt, fisk eller kylling med soya. Det blir det samme som å kjøre glutenfritt kosthold for personer uten glutenallergi. Anonymous poster hash: d4b5e...7a9 Hvorfor skal man ikke ha soya hvis man har lavt stoffskifte? Det har jeg aldri hørt før Anonymous poster hash: 8bf2c...087
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #66 Skrevet 17. februar 2016 Absolutt ikke synes jeg. En middag bør bestå av kjøtt/fisk/kylling, poteter og saus. Anonymous poster hash: 03557...b68 Jeg må spørre deg...Hvordan holder familien din seg slanke om dere spiser saus hver dag? Jeg lurer oppriktig! For jeg ELSKER saus, men raser opp i vekt om jeg ikke kutter ut saus Jeg vokste opp med at alle i min familie spiste saus hver dag, men så var alle også overvektig. Trener dere mye? Anonymous poster hash: 0865f...c5f Saus trenger ikke å være stappfull av smør og fløte, da... Anonymous poster hash: 47047...3ef Jeg ser den Kan du gi meg et råd om hvilken saus som er sunn? Anonymous poster hash: 0865f...c5f Spinatsaus til fisk Veldig godt Anonymous poster hash: 98309...4ef Spennende, jeg har aldri hørt om spinatsaus før. Lyst til å dele oppskrift? Anonymous poster hash: 8bf2c...087
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå