Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #1 Skrevet 17. februar 2016 Wok kinesisk fra frysedisken med grove eggenudler og currysaus på glass. Anonymous poster hash: d906a...9c7
kråkemamma Skrevet 17. februar 2016 #2 Skrevet 17. februar 2016 Lite proteiner Hva med kjøtt eller fisk?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #3 Skrevet 17. februar 2016 Hvor er kjøtt/fisk/kylling? Anonymous poster hash: d4b5e...7a9
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #4 Skrevet 17. februar 2016 Hvor er kjøtt/fisk/kylling? Anonymous poster hash: d4b5e...7a9 Ønsker å innføre vegetariske dager. Men mulig jeg kjøper inn noe bønner, kikerter ol. for å øke proteininnholdet. Anonymous poster hash: d906a...9c7
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #5 Skrevet 17. februar 2016 Prøv heller asiatisk wok med teriakysaus fra salatdisken, med ørret eller laks til 😋😋 Anonymous poster hash: 98309...4ef
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #6 Skrevet 17. februar 2016 Helt klart fullverdig proteiner kan lures inn i både frokost og lunsj så ingen fare Anonymous poster hash: 0865f...c5f
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #7 Skrevet 17. februar 2016 Jeg synes dette bare er tilbehør, så nei fra neg altså. Jøss.. Hørtes ut som et nei på Idol dette 😂 Anonymous poster hash: 27659...a99
TPK Skrevet 17. februar 2016 #8 Skrevet 17. februar 2016 Nesten. Ville hatt litt bønner o.l i (men det passer gjerne ikke så godt til wok?)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #9 Skrevet 17. februar 2016 Absolutt ikke synes jeg. En middag bør bestå av kjøtt/fisk/kylling, poteter og saus. Anonymous poster hash: 03557...b68
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #10 Skrevet 17. februar 2016 Absolutt ikke synes jeg. En middag bør bestå av kjøtt/fisk/kylling, poteter og saus. Anonymous poster hash: 03557...b68 Kan jo ikke ha poteter hver dag,hvor dørgende kjedelig blir ikke det. Pasta og ris f.eks er like bra det. Saus er slett ikke nødvendig, hvertfall ikke hvis man er overvektig. Anonymous poster hash: ed5ac...85f
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #11 Skrevet 17. februar 2016 Kikerter hadde nok funket bra. Eller så får man jo kjøpt soya og andre ting man bruker istedenfor kjøtt og fisk:) Anonymous poster hash: 6fcbd...b6e
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #12 Skrevet 17. februar 2016 Absolutt ikke synes jeg. En middag bør bestå av kjøtt/fisk/kylling, poteter og saus. Anonymous poster hash: 03557...b68 Kan jo ikke ha poteter hver dag,hvor dørgende kjedelig blir ikke det. Pasta og ris f.eks er like bra det. Saus er slett ikke nødvendig, hvertfall ikke hvis man er overvektig. Anonymous poster hash: ed5ac...85f Jo for at det skal være middag så må det være poteter mener jeg. Ris og pasta er til kosemat en gang i blandt. Saus hører også med. 😊 Anonymous poster hash: 03557...b68
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #13 Skrevet 17. februar 2016 Hvor er kjøtt/fisk/kylling? Anonymous poster hash: d4b5e...7a9 Ønsker å innføre vegetariske dager. Men mulig jeg kjøper inn noe bønner, kikerter ol. for å øke proteininnholdet. Anonymous poster hash: d906a...9c7 Ikke bra for barna å bare knaske grønnsaker og saus. Du kan gjerne spise vegetarisk selv, men barna trenger proteiner i mye større grad enn voksne. Anonymous poster hash: d4b5e...7a9
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #14 Skrevet 17. februar 2016 Kikerter hadde nok funket bra. Eller så får man jo kjøpt soya og andre ting man bruker istedenfor kjøtt og fisk:) Anonymous poster hash: 6fcbd...b6e Før man stapper soya i seg selv og barna bør man sjekke familiens stoffskifte. Personer med lavt stoffskifte skal ikke ha soya, og den er skadelig på andre måter. Med mindre man ikke kan spise kjøtt fordi kroppen reagerer på det, bør man ikke erstatte kjøtt, fisk eller kylling med soya. Det blir det samme som å kjøre glutenfritt kosthold for personer uten glutenallergi. Anonymous poster hash: d4b5e...7a9
Gjest Antarctica Skrevet 17. februar 2016 #15 Skrevet 17. februar 2016 (endret) Kommer an på hva du spiser resten av dagen. Det er protein i eggenudler. Kjenner ellers ingen nordmenn med proteinmangelsykdommer... Endret 17. februar 2016 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #16 Skrevet 17. februar 2016 Kikerter hadde nok funket bra. Eller så får man jo kjøpt soya og andre ting man bruker istedenfor kjøtt og fisk:) Anonymous poster hash: 6fcbd...b6e Før man stapper soya i seg selv og barna bør man sjekke familiens stoffskifte. Personer med lavt stoffskifte skal ikke ha soya, og den er skadelig på andre måter. Med mindre man ikke kan spise kjøtt fordi kroppen reagerer på det, bør man ikke erstatte kjøtt, fisk eller kylling med soya. Det blir det samme som å kjøre glutenfritt kosthold for personer uten glutenallergi. Anonymous poster hash: d4b5e...7a9 Og du tror man kan gå rundt med sykelig lavt stoffskifte uten å vite det selv? Anonymous poster hash: 7d5cd...581
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #17 Skrevet 17. februar 2016 Kikerter hadde nok funket bra. Eller så får man jo kjøpt soya og andre ting man bruker istedenfor kjøtt og fisk:) Anonymous poster hash: 6fcbd...b6e Før man stapper soya i seg selv og barna bør man sjekke familiens stoffskifte. Personer med lavt stoffskifte skal ikke ha soya, og den er skadelig på andre måter. Med mindre man ikke kan spise kjøtt fordi kroppen reagerer på det, bør man ikke erstatte kjøtt, fisk eller kylling med soya. Det blir det samme som å kjøre glutenfritt kosthold for personer uten glutenallergi. Anonymous poster hash: d4b5e...7a9 Og du tror man kan gå rundt med sykelig lavt stoffskifte uten å vite det selv? Anonymous poster hash: 7d5cd...581 Ja, det er ikke noe jeg tror, men det er noe som er påvist ved forskning. Mange, særlig kvinner, går gjerne i årevis med diffuse symptomer som sliten/trøtt/vondt i hodet uten å vite at de har lavt stoffskifte. Fikk selv påvist sykelig lavt stoffskifte i voksen alder, der legen mistenker at alle mine symptomer på ungdomsskolen og som ung voksen kan tilskrives lavt stoffskifte. Leger generelt er sløve til å fange opp lavt stoffskifte her til lands, sånn at man må spørre for å bli tatt blodprøver av. Mange barn er jo slitne, trøtte, "fryspinner" eller har hodepine uten at foreldrene sjekker dem for stoffskifte. Anonymous poster hash: d4b5e...7a9
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #18 Skrevet 17. februar 2016 Kikerter hadde nok funket bra. Eller så får man jo kjøpt soya og andre ting man bruker istedenfor kjøtt og fisk:) Anonymous poster hash: 6fcbd...b6e Før man stapper soya i seg selv og barna bør man sjekke familiens stoffskifte. Personer med lavt stoffskifte skal ikke ha soya, og den er skadelig på andre måter. Med mindre man ikke kan spise kjøtt fordi kroppen reagerer på det, bør man ikke erstatte kjøtt, fisk eller kylling med soya. Det blir det samme som å kjøre glutenfritt kosthold for personer uten glutenallergi. Anonymous poster hash: d4b5e...7a9 Og du tror man kan gå rundt med sykelig lavt stoffskifte uten å vite det selv? Anonymous poster hash: 7d5cd...581 Ja, det er ikke noe jeg tror, men det er noe som er påvist ved forskning. Mange, særlig kvinner, går gjerne i årevis med diffuse symptomer som sliten/trøtt/vondt i hodet uten å vite at de har lavt stoffskifte. Fikk selv påvist sykelig lavt stoffskifte i voksen alder, der legen mistenker at alle mine symptomer på ungdomsskolen og som ung voksen kan tilskrives lavt stoffskifte. Leger generelt er sløve til å fange opp lavt stoffskifte her til lands, sånn at man må spørre for å bli tatt blodprøver av. Mange barn er jo slitne, trøtte, "fryspinner" eller har hodepine uten at foreldrene sjekker dem for stoffskifte. Anonymous poster hash: d4b5e...7a9 Har helt motsatt inntrykk. Lavt stoffskifte er den sykdommen flest mennesker skryter på seg uten å ha den. For da legger man på seg uten å være "skyld" i det selv... Anonymous poster hash: 7d5cd...581
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #19 Skrevet 17. februar 2016 Absolutt ikke synes jeg. En middag bør bestå av kjøtt/fisk/kylling, poteter og saus. Anonymous poster hash: 03557...b68 Jeg må spørre deg... Hvordan holder familien din seg slanke om dere spiser saus hver dag? Jeg lurer oppriktig! For jeg ELSKER saus, men raser opp i vekt om jeg ikke kutter ut saus Jeg vokste opp med at alle i min familie spiste saus hver dag, men så var alle også overvektig. Trener dere mye? Anonymous poster hash: 0865f...c5f
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #20 Skrevet 17. februar 2016 Kikerter hadde nok funket bra. Eller så får man jo kjøpt soya og andre ting man bruker istedenfor kjøtt og fisk:) Anonymous poster hash: 6fcbd...b6e Før man stapper soya i seg selv og barna bør man sjekke familiens stoffskifte. Personer med lavt stoffskifte skal ikke ha soya, og den er skadelig på andre måter. Med mindre man ikke kan spise kjøtt fordi kroppen reagerer på det, bør man ikke erstatte kjøtt, fisk eller kylling med soya. Det blir det samme som å kjøre glutenfritt kosthold for personer uten glutenallergi. Anonymous poster hash: d4b5e...7a9 Og du tror man kan gå rundt med sykelig lavt stoffskifte uten å vite det selv? Anonymous poster hash: 7d5cd...581 Ja, det er ikke noe jeg tror, men det er noe som er påvist ved forskning. Mange, særlig kvinner, går gjerne i årevis med diffuse symptomer som sliten/trøtt/vondt i hodet uten å vite at de har lavt stoffskifte. Fikk selv påvist sykelig lavt stoffskifte i voksen alder, der legen mistenker at alle mine symptomer på ungdomsskolen og som ung voksen kan tilskrives lavt stoffskifte. Leger generelt er sløve til å fange opp lavt stoffskifte her til lands, sånn at man må spørre for å bli tatt blodprøver av. Mange barn er jo slitne, trøtte, "fryspinner" eller har hodepine uten at foreldrene sjekker dem for stoffskifte. Anonymous poster hash: d4b5e...7a9 Har helt motsatt inntrykk. Lavt stoffskifte er den sykdommen flest mennesker skryter på seg uten å ha den. For da legger man på seg uten å være "skyld" i det selv... Anonymous poster hash: 7d5cd...581 Du er rett og slett uopplyst, du. Hva du har inntrykk av med dine fordommer har ingenting å gjøre med seriøs forskning. Det er mange i Norge som har lavt stoffskifte, rundt 6 % av kvinnene og 2 % av menn, ingen uvanlig sykdom med andre ord. Anonymous poster hash: d4b5e...7a9
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #21 Skrevet 17. februar 2016 Absolutt ikke synes jeg. En middag bør bestå av kjøtt/fisk/kylling, poteter og saus. Anonymous poster hash: 03557...b68 Jeg må spørre deg...Hvordan holder familien din seg slanke om dere spiser saus hver dag? Jeg lurer oppriktig! For jeg ELSKER saus, men raser opp i vekt om jeg ikke kutter ut saus Jeg vokste opp med at alle i min familie spiste saus hver dag, men så var alle også overvektig. Trener dere mye? Anonymous poster hash: 0865f...c5f Vi har saus til middager det er naturlig med saus, og er normalvektige. Trener noen ganger i uka og går tur hver dag (har hund). Spiser hva vi ønsker. Anonymous poster hash: c5d92...2d0
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #22 Skrevet 17. februar 2016 Absolutt ikke synes jeg. En middag bør bestå av kjøtt/fisk/kylling, poteter og saus. Anonymous poster hash: 03557...b68 Jeg må spørre deg...Hvordan holder familien din seg slanke om dere spiser saus hver dag? Jeg lurer oppriktig! For jeg ELSKER saus, men raser opp i vekt om jeg ikke kutter ut saus Jeg vokste opp med at alle i min familie spiste saus hver dag, men så var alle også overvektig. Trener dere mye? Anonymous poster hash: 0865f...c5f Saus trenger ikke å være stappfull av smør og fløte, da... Anonymous poster hash: 47047...3ef
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #23 Skrevet 17. februar 2016 Absolutt ikke synes jeg. En middag bør bestå av kjøtt/fisk/kylling, poteter og saus. Anonymous poster hash: 03557...b68 Jeg må spørre deg... Hvordan holder familien din seg slanke om dere spiser saus hver dag? Jeg lurer oppriktig! For jeg ELSKER saus, men raser opp i vekt om jeg ikke kutter ut saus Jeg vokste opp med at alle i min familie spiste saus hver dag, men så var alle også overvektig. Trener dere mye? Anonymous poster hash: 0865f...c5f Vi spiser også saus hver dag, og ingen er overvektig for det... Har en slank mann og 2 slanke barn og 2 slanke ungdommer. Vi har enten fisk, fugl eller kjøtt, enten poteter, ris eller pasta, enten grønnsaker eller salat og alltid saus. Sjelden noen spiser mer enn en porsjon da, og de andre måltidene er også i normale porsjoner og aktivitetsnivået helt greit, alle ungene trener forskjellige idretter. Anonymous poster hash: 58f4b...c2c
Luksusdyret Skrevet 17. februar 2016 #24 Skrevet 17. februar 2016 Absolutt ikke synes jeg. En middag bør bestå av kjøtt/fisk/kylling, poteter og saus. Anonymous poster hash: 03557...b68 Jeg må spørre deg... Hvordan holder familien din seg slanke om dere spiser saus hver dag? Jeg lurer oppriktig! For jeg ELSKER saus, men raser opp i vekt om jeg ikke kutter ut saus Jeg vokste opp med at alle i min familie spiste saus hver dag, men så var alle også overvektig. Trener dere mye? Anonymous poster hash: 0865f...c5f Vi spiste både saus og dessert, ingen mathysteri i familien her, ingen er overvektig. Jeg har lagt på meg noe etter 4 barn og fordi jeg lider av en sykdom som må behandles med kortison, men har fortsatt BMI under 25.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #25 Skrevet 17. februar 2016 Absolutt ikke synes jeg. En middag bør bestå av kjøtt/fisk/kylling, poteter og saus. Anonymous poster hash: 03557...b68 Jeg må spørre deg...Hvordan holder familien din seg slanke om dere spiser saus hver dag? Jeg lurer oppriktig! For jeg ELSKER saus, men raser opp i vekt om jeg ikke kutter ut saus Jeg vokste opp med at alle i min familie spiste saus hver dag, men så var alle også overvektig. Trener dere mye? Anonymous poster hash: 0865f...c5f Saus trenger ikke å være stappfull av smør og fløte, da... Anonymous poster hash: 47047...3ef Jeg ser den Kan du gi meg et råd om hvilken saus som er sunn? Anonymous poster hash: 0865f...c5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå