Gå til innhold

Har noen her hatt en opplevelse med Gud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

her var det mange sterke opplevelser, og kjenner frysningene gjennom kroppen.

Det er nok sånn, at vi ikke forstår den store sammenhengen.. iallefall ikke de fleste av oss. Hvorfor ditt og hvorfor datt? Disse spm forsvinner ikke hverken med eller uten Gud tenker jeg.

Man kan tenke at folk som tror på det man ikke ser er overtroiske, dumme etc. Men er det ikke overtroisk at vi i det hele tatt er her og finnes? At hele jorda fungerer som en sirkel av liv? Hvordan kan dette ha gått til? Hvordan kan et øye bli til? Og vår frie tanke?

Nei, dette er spm som ikke kan svares på...

Når det er sagt er det noe i meg som vil VITE! Jeg vil se Gud, slik at jeg VET!

Jeg håper bare jeg blir tilgitt alle mine dumme tanker og handlinger, og ikke minst min tvil.

Takk for mange svar :)

Hi

Anonymous poster hash: 3d89a...fcf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Religiøse som gruppe har lavere IQ enn ateister som gruppe. 

Anonymous poster hash: 9d6fb...0a3
Skrevet

Jeg tror egentlig ikke på Gud. Jeg har ikke et overtroisk bein i kroppen, tror på det vitenskapen har kommet fram til. Jeg er buddhist (men tror ikke på gjenfødelse m, det er heller ikke påbudt å tro på i buddhismen)

Likevel hadde jeg mitt mest "religiøse" øyeblikk i livet da jeg fikk min datter. Denne fantastiske lille vakre og perfekte skapningen som mannen min og jeg hadde skapt sammen. Hun føltes virkelig som en gave fra Gud. De første dagene etter fødselen følte jeg det veldig på den måten. En muslimsk taxi-sjåfør kjørte oss hjem fra sykehuset, og han sa at barn er en fantastisk gave fra Gud, og jeg svarte "ja! Det er de jammen!"

Så det er vel det nærmeste jeg kommer :)

Anonymous poster hash: d7b41...53d

Dette er det fineste diktet jeg vet om. Jeg skjønte det ikke før jeg opplevde det å få mitt eget barn.

Det største mysterium

er ikke mer enn det

at en ørliten kropp

er våknet til jorden.

Den nyfødte ser.

To luker i himlen går opp.

Selv femtrinns-raketter

og kjernefysikk

blir puslingers puslespill

når det nyfødte barn

med et eneste blikk

beviser at Gud er til.

Andre Bjerke

Anonymous poster hash: dea06...07f

Så vakkert!!

Anonymous poster hash: c354c...933

Skrevet

Husk at alt som skjer har en større mening og betydning!

Vi mennesker skal også lære gjennom smerte -lære å kanskje kunne hjelpe andre, eller å kanskje velge annerledes ved neste korsvei? Utvikle oss, og komme til det punktet i livet hvor en faktisk kan se at ALT som skjer faktisk har en mening/en hensikt!

Jeg tror heller ikke på at Gud er en skjeggete mann, ei heller hele bibelhistorien - men noe mye større, slik som han her:

http://www.side2.no/aktuelt/--himmelen-finnes-jeg-har-vrt-der/3677658.html

Og så VET jeg at vi alle har noen som passer på oss i hverdagen, som lytter når ingen andre er der.

Anonymous poster hash: d2418...7e5
Skrevet

Gud finnes ikke, men hvis jeg tar feil og han finnes så gjør han en UTROLIG dårlig jobb.

Hvorfor skal han redde en familie fra alvorlige skader i en bilulykke når han skal ha makten til at ulykken ikke skjedde i det hele tatt.

Barn som dør av sult, nei Gud er en myte.

Noe å klenge seg til fordi folk ikke er sterke nok til å møte virkelige verden uten en mystisk usynlig vesen "ved sin side"

Anonymous poster hash: 03df4...3ac

Vi er født med fri vilje. Hadde alle levd med kjærlighet til sine neste tror jeg verden ville sett annerledes ut. Men egoismen er for dominerende

Anonymous poster hash: 2ad77...63a

Helt enig med deg! :rosaengel:

Skrevet

Jeg ble funnet livløs under en bro i Oslo, og bært inn på legevakten. Der ropte damen på hjelp, og jeg fikk hjertestans.

Jeg hadde ingen legitimasjon eller mobil på meg, men hun oppga fullt navn på meg og fødsels og personnummer. Etter dette forsvant hun, uten å fortelle sitt eget navn.

Aner ikke hvem hun var, men hun berget livet mitt.

Jeg tror dette var Gud (og mistenker at det var en engel, det samme trodde igrunn Legen)

Anonymous poster hash: 291fa...276

Hadde dette skjedd meg så hadde jeg nok ikke følt meg særlig trygg lenger. Skummelt om noen hadde visst navnet og personnummeret mitt!

Anonymous poster hash: 6839e...31e

Har alltid hørt at man aldri blir redd om man møter en engel.

Anonymous poster hash: dc0c4...26a

Det kan nok stemme godt det. Jeg ble ikke redd i heletatt, og somsagt, 6 mnd senere ble jeg rusfri og fikk ett helt nytt liv. Jeg kjente virkelig noen sto med meg gjennom alt det tøffe, og har fått ett liv i gave og en nydelig liten familie :) 

Skrevet

Husk at alt som skjer har en større mening og betydning!

Tull, pølsevev og bullshit!

Det finnes ingen mening i at små barn blir født kun for å dø, det finnes ingen mening i at mennesker skal bli syke og lide en smertefull død, det finnes ingen mening i at det skjer naturkatastrofer som påfører mange mennesker død, smerte og angst.

Det er naturens gang, noe som skjer, men det har ingen høyere mening.

Anonymous poster hash: 52ca7...3f2

Skrevet

Jeg ble funnet livløs under en bro i Oslo, og bært inn på legevakten. Der ropte damen på hjelp, og jeg fikk hjertestans.

Jeg hadde ingen legitimasjon eller mobil på meg, men hun oppga fullt navn på meg og fødsels og personnummer. Etter dette forsvant hun, uten å fortelle sitt eget navn.

Jeg tror dette var Gud (og mistenker at det var en engel, det samme trodde igrunn Legen)

Hadde dette skjedd meg så hadde jeg nok ikke følt meg særlig trygg lenger. Skummelt om noen hadde visst navnet og personnummeret mitt!

Det er vel det som gjorde at jeg følte meg trygg. Jeg hadde ikke bært legitimasjon på meg på over 4 år, pga at jeg var bostedsløs på denne tiden.

Jeg ble personlig kristen etter denne opplevelsen, jeg hadde 4 hjertestans den natten, hadde jeg ikke fått medisinsk hjelp, hadde jeg ikke vært i live i dag, rusfri, fast jobb, egen leilighet, gift og barn. Så nei, jeg ble ikke redd etterpå. Følte vel heller at det var godt noen passet på meg.

I fare for å virke stokkdum, men hva er forskjellen på kristen og personlig kristen? Religionen er jo personlig for en, så hva er greia med å skille mellom bare kristen og personlig kristen?

Anonymous poster hash: 6c5e1...d35

Skrevet

Det er vel det som gjorde at jeg følte meg trygg. Jeg hadde ikke bært legitimasjon på meg på over 4 år, pga at jeg var bostedsløs på denne tiden.

Jeg ble personlig kristen etter denne opplevelsen, jeg hadde 4 hjertestans den natten, hadde jeg ikke fått medisinsk hjelp, hadde jeg ikke vært i live i dag, rusfri, fast jobb, egen leilighet, gift og barn. Så nei, jeg ble ikke redd etterpå. Følte vel heller at det var godt noen passet på meg.

I fare for å virke stokkdum, men hva er forskjellen på kristen og personlig kristen? Religionen er jo personlig for en, så hva er greia med å skille mellom bare kristen og personlig kristen?

Jeg vet ikke hva andre legger i det. Men når jeg skriver personlig kristen, så mener jeg at jeg flyr ikke på masse kristene møter osv, men jeg ber hver dag, leser i bibelen og har han med i hverdagen min :)

Skrevet

Jeg går ikke i kirken med mindre det wr dåp,begravelse, bryllup osv. Det er bare slik, uten noe spesiell grunn.

Men jeg tviler ikke ett sekund på at Gud finnes. Og engler, hjelpere.

Jeg har ofte lagt meg med tungt hjerte og snakket til de menneskene jeg har mistet. Ikke sånn at jeg hører svar, men snakker høyt. Og hver eneste gang, uten unntak, kjenner jeg en helt utrolig ro med en gang.

Jeg har funnet styrke i min tro hele livet, og hadde jeg gikk hatt troen, ville jeg ikke vært her jwg e ri dag.

Anonymous poster hash: 65065...16b

Skrevet

Jeg vet ikke hva andre legger i det. Men når jeg skriver personlig kristen, så mener jeg at jeg flyr ikke på masse kristene møter osv, men jeg ber hver dag, leser i bibelen og har han med i hverdagen min :)

Takk for svar :-)

Skrevet

Takk for svar :-)

Bare hyggelig! Og du sto ikke i fare for å virke dum. Det var ett veldig godt spørsmål :)

Skrevet

Mennesket har egen vilje og må selv stå for sine valg.

Tenk på mirakelet det er at to celler kan bli ett menneske.

Hvilket valg menneskene tar i sine liv, kan ikke legges i Gud sine hender.

Men han kan hjelpe deg når du trenger hjelp, støtte deg når du trenger støtte. Og han slipper deg inn til seg når tiden er inne.

Skrevet

Husk at alt som skjer har en større mening og betydning

Anonymous poster hash: d2418...7e5 [/akronym]

Sånne idiotiske uttalelser får meg til å ønske at det var greit å skrike til, og slå folk. Ditt usmakelige, tankeløse menneske!

Det er ingen mening i at små barn skal kidnappes og voldtas, det er ingen mening i at fattige mennesker skal sulte i hjel, det er ingen mening i at regnskogen skal raseres, det er ingen mening i jorderosjon eller ørkenspredning, det er ingen mening i tortur og rekruttering av barnekrigere, det er ingen mening i at dyreart etter dyreart skal utryddes, det er ingen mening i at vi skal ha alt vi behøver, mens store deler av verden såvidt har tak over hodet. Alt dette er menneskeskapt. Det er ingen gud som "overser" dette, eller "gir mennesker fri vilje til å handle slik de gjør". Overlever du en bilulykke, overlever du en bilulykke. Det har med fysikk og vitenskap å gjøre. Flaks kalles det. Overlever du en farlig operasjon er det fordi du hadde en dyktig kirurg, ikke fordi noen "passer på".

Mamma (kristen) presterte å si "alt i livet har en mening", til en stakkars dame på Sri Lanka, som solgte klær på stranden, og som hadde mistet mannen sin på sjøen. Jeg holdt på å klikke. Mener hun at det er noen mening i at hun skal være rik nok til å fly halve jorda rundt, mens andre skal være lutfattig og ikke vite om de har penger til mat i nærliggende fremtid, uten noe statlig sikkerhetsnett overhodet. IDIOTER!

Anonymous poster hash: e210d...20f

Skrevet

Men hvem er det som voldtar, kidnapper, ødelegger og dreper??? Jo, MENNESKET!

man kan ikke klandre Gud for hva mennesket gjør. Vi er ikke roboter i hans verden, men mennesker som fikk ett sted å leve, utvikle oss.

At vi ødelegger hjemmet Han ga oss, er ikke hans feil!

Skrevet

Sånne idiotiske uttalelser får meg til å ønske at det var greit å skrike til, og slå folk. Ditt usmakelige, tankeløse menneske!

Det er ingen mening i at små barn skal kidnappes og voldtas, det er ingen mening i at fattige mennesker skal sulte i hjel, det er ingen mening i at regnskogen skal raseres, det er ingen mening i jorderosjon eller ørkenspredning, det er ingen mening i tortur og rekruttering av barnekrigere, det er ingen mening i at dyreart etter dyreart skal utryddes, det er ingen mening i at vi skal ha alt vi behøver, mens store deler av verden såvidt har tak over hodet. Alt dette er menneskeskapt. Det er ingen gud som "overser" dette, eller "gir mennesker fri vilje til å handle slik de gjør". Overlever du en bilulykke, overlever du en bilulykke. Det har med fysikk og vitenskap å gjøre. Flaks kalles det. Overlever du en farlig operasjon er det fordi du hadde en dyktig kirurg, ikke fordi noen "passer på".

Mamma (kristen) presterte å si "alt i livet har en mening", til en stakkars dame på Sri Lanka, som solgte klær på stranden, og som hadde mistet mannen sin på sjøen. Jeg holdt på å klikke. Mener hun at det er noen mening i at hun skal være rik nok til å fly halve jorda rundt, mens andre skal være lutfattig og ikke vite om de har penger til mat i nærliggende fremtid, uten noe statlig sikkerhetsnett overhodet. IDIOTER!

men enda så sint du blir over dette så er du fullt villig til å fly over halve kloden for å feriere i Thailand?

Fri vilje kalles det.. Rettferdighet finnes ikke i denne verden, og ja, du har rett i at dette er menneskeskapt. Og da ikke fra Gud.

Enten måtte vi ha fri vilje, eller ikke... Så lenge det er fri vilje så vil menneskene holde på slik de gjør. (Du også).

Skrevet

man kan ikke klandre Gud for hva mennesket gjør. Vi er ikke roboter i hans verden, men mennesker som fikk ett sted å leve, utvikle oss.

Ingenting er hans feil, men hvis noe går bra så er det han som gjør det? Hvis han kan hjelpe så burde han vel også kunne "ødelegge"?

Skrevet

Er han ikke allmektig da?

Anonymous poster hash: c395a...05c

Skrevet

Bevis det, eller slutt å kjas og mas om det ondskapsfulle splitt og hersk fantasifosteret deres som har skapt så mye ulykke for menneskene. Å tolke verden utfra sin egen religiøse fantasi er Narsisistisk Toskeskap!

Anonymous poster hash: 9c243...346

Skrevet

Religiøse som gruppe har lavere IQ enn ateister som gruppe. 

Anonymous poster hash: 9d6fb...0a3

Hvis du først skal slenge fra deg slikt burde du backe opp med forskningen på dette.. Eller tror du jeg er så dum at jeg bare tar deg på ordet fordi anonym 13:08 sa det?

Skrevet

"Er Gud villig til å gripe inn mot det onde, men ikke i stand til det?

Da er han ikke allmektig.

Er han i stand til det, men ikke villig?

Da er han ikke god.

Er han både i stand til det og villig?

Hvor kommer så det onde fra?

Er han verken i stand til det eller villig til det?

Hvorfor kalle ham Gud?"

Gjest GulleGo´
Skrevet

Kan vel ikke kalle det en opplevelse med Gud, men en opplevelse som styrket min tro.

For ca. 2 år siden ble jeg uplanlagt gravid. Til tross for at vi var uforsiktige og ikke brukte prevensjon, kom det som et utrolig sjokk, jeg var ikke klar i det hele tatt. Graviditeten endte i spontanabort og det var så utrolig vondt. Jeg hadde ingen anelse om hvor mye følelser man kunne få for noe som på det tidspunktet så ut som en reke. Like etter spontanaborten gjorde jeg det slutt med typen og nøt singellivet til det fulle. Kan vel si jeg havnet litt utpå kjøret i forhold til mine forventninger til meg selv. Det ble en del festing, og en del "overnattinger" etterpå. 

Ca et halvt år senere tok eksen kontakt og ville møtes. Vi møttes, vi pratet og vi hadde sex. Og jeg ble gravid, denne gang til tross for at jeg gikk på p-piller. 

I dag har jeg verdens herligste barn og kunne ikke vært lykkeligere. Om dette var Guds verk kan jeg ikke bevise, men jeg er helt sikker på at det er en mening med det som skjedde. At det er en grunn til at jeg ble gravid med samme fyren på nytt, og ikke med dem jeg hadde i mellomtiden.

Jeg er sikker på at datteren min er her på jorda for en grunn, og min tro er sterkere idag enn den har vært tidligere!  :hjerte:

Skrevet

men enda så sint du blir over dette så er du fullt villig til å fly over halve kloden for å feriere i Thailand?

Fri vilje kalles det.. Rettferdighet finnes ikke i denne verden, og ja, du har rett i at dette er menneskeskapt. Og da ikke fra Gud.

Enten måtte vi ha fri vilje, eller ikke... Så lenge det er fri vilje så vil menneskene holde på slik de gjør. (Du også).

Apropos dette med at religiøse har lavere IQ enn ateister. Sri Lanka er et eget land, en øy utenfor sørøst-kysten av India, ikke i Thailand. Godt du tror på gud.

Skrevet

Det at ikke-troende er mer intelligente enn troende er jo ikke kontroversielt en gang.

Det er vist i studie etter studie.

Anonymous poster hash: 9c243...346

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...