Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #1 Skrevet 16. februar 2016 Kristne tror jo på Gud, men har dere hatt en opplevelse der dere bare visste at han finnes? Anonymous poster hash: 3d89a...fcf
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #2 Skrevet 16. februar 2016 ja Anonymous poster hash: 291fa...276
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #3 Skrevet 16. februar 2016 ja Anonymous poster hash: 291fa...276 Lyst å fortelle hva din opplevelse var? hi Anonymous poster hash: 3d89a...fcf
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #4 Skrevet 16. februar 2016 Jeg ble funnet livløs under en bro i Oslo, og bært inn på legevakten. Der ropte damen på hjelp, og jeg fikk hjertestans. Jeg hadde ingen legitimasjon eller mobil på meg, men hun oppga fullt navn på meg og fødsels og personnummer. Etter dette forsvant hun, uten å fortelle sitt eget navn. Aner ikke hvem hun var, men hun berget livet mitt. Jeg tror dette var Gud (og mistenker at det var en engel, det samme trodde igrunn Legen) Anonymous poster hash: 291fa...276
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #5 Skrevet 16. februar 2016 Jeg ble funnet livløs under en bro i Oslo, og bært inn på legevakten. Der ropte damen på hjelp, og jeg fikk hjertestans. Jeg hadde ingen legitimasjon eller mobil på meg, men hun oppga fullt navn på meg og fødsels og personnummer. Etter dette forsvant hun, uten å fortelle sitt eget navn. Aner ikke hvem hun var, men hun berget livet mitt. Jeg tror dette var Gud (og mistenker at det var en engel, det samme trodde igrunn Legen) Anonymous poster hash: 291fa...276 oi, fantastisk!!! Helt utrolig historie som høres ut som en engel ja <3 Jeg skulle ønske jeg fikk en skikkelig opplevelse slik at jeg bare visste.. hi Anonymous poster hash: 3d89a...fcf
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #6 Skrevet 16. februar 2016 Jeg ble funnet livløs under en bro i Oslo, og bært inn på legevakten. Der ropte damen på hjelp, og jeg fikk hjertestans. Jeg hadde ingen legitimasjon eller mobil på meg, men hun oppga fullt navn på meg og fødsels og personnummer. Etter dette forsvant hun, uten å fortelle sitt eget navn. Aner ikke hvem hun var, men hun berget livet mitt. Jeg tror dette var Gud (og mistenker at det var en engel, det samme trodde igrunn Legen) Anonymous poster hash: 291fa...276 oi, fantastisk!!! Helt utrolig historie som høres ut som en engel ja <3 Jeg skulle ønske jeg fikk en skikkelig opplevelse slik at jeg bare visste.. hi Anonymous poster hash: 3d89a...fcf Erfaringsmessig kommer det når du minst venter det og mest trenger det Anonymous poster hash: 291fa...276
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #7 Skrevet 16. februar 2016 Jeg ble funnet livløs under en bro i Oslo, og bært inn på legevakten. Der ropte damen på hjelp, og jeg fikk hjertestans. Jeg hadde ingen legitimasjon eller mobil på meg, men hun oppga fullt navn på meg og fødsels og personnummer. Etter dette forsvant hun, uten å fortelle sitt eget navn. Aner ikke hvem hun var, men hun berget livet mitt. Jeg tror dette var Gud (og mistenker at det var en engel, det samme trodde igrunn Legen) Anonymous poster hash: 291fa...276 Hadde dette skjedd meg så hadde jeg nok ikke følt meg særlig trygg lenger. Skummelt om noen hadde visst navnet og personnummeret mitt! Anonymous poster hash: 6839e...31e
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #8 Skrevet 16. februar 2016 Jeg ble funnet livløs under en bro i Oslo, og bært inn på legevakten. Der ropte damen på hjelp, og jeg fikk hjertestans. Jeg hadde ingen legitimasjon eller mobil på meg, men hun oppga fullt navn på meg og fødsels og personnummer. Etter dette forsvant hun, uten å fortelle sitt eget navn. Aner ikke hvem hun var, men hun berget livet mitt. Jeg tror dette var Gud (og mistenker at det var en engel, det samme trodde igrunn Legen) Anonymous poster hash: 291fa...276 Hadde dette skjedd meg så hadde jeg nok ikke følt meg særlig trygg lenger. Skummelt om noen hadde visst navnet og personnummeret mitt! Anonymous poster hash: 6839e...31e Det er vel det som gjorde at jeg følte meg trygg. Jeg hadde ikke bært legitimasjon på meg på over 4 år, pga at jeg var bostedsløs på denne tiden. Jeg ble personlig kristen etter denne opplevelsen, jeg hadde 4 hjertestans den natten, hadde jeg ikke fått medisinsk hjelp, hadde jeg ikke vært i live i dag, rusfri, fast jobb, egen leilighet, gift og barn. Så nei, jeg ble ikke redd etterpå. Følte vel heller at det var godt noen passet på meg. Anonymous poster hash: 291fa...276
liniss - mamma til tre små Skrevet 16. februar 2016 #9 Skrevet 16. februar 2016 Ofte når ting har vært så svart som i graven har jeg virkelig holdt fast ved håpet , troen og kjærligheten til gud. Jeg har da kommet meg igjennom, å jeg vet det høres klisje ut men jeg trur ikke ting alltid hadde gått like greit uten . :-)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #10 Skrevet 16. februar 2016 Jeg har opplevelser på Gud stadig vekk. Men jeg er kristen, og har Han ved min side hele tiden Det er ikke sjelden jeg får bønnesvar fra han Senest for noen måneder siden. Kvelden før jeg skulle på en lang reise med bil, så ba jeg om at jeg skulle få en trygg reise. Dagen etter kjørte jeg, og underveis var jeg i en veldig stygg ulykke. Men bilen fikk utrolig nok kun en skramme, og jeg slapp unna med skrekken. Takket Gud for at han passet på meg hundre ganger den dagen❤️ Hadde det ikke vært for han hadde jeg trolig dødd den dagen, eller i beste fall blitt alvorlig skadet. Anonymous poster hash: 3cb9e...94a
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #11 Skrevet 16. februar 2016 Nå tror ikke jeg på gud, men jeg hadde en utrolig levende drøm en gang for over 20 år siden som jeg ikke har glemt. I denne var det en stor kvinne som sa til meg at det ikke var min tur på lenge enda, og i drømmen visste jeg at dette var gud. Drømmen ga ingen mening der og da, men et halvt år senere ble jeg alvorlig syk og klarte meg gjennom det. Anonymous poster hash: b3ae2...7b3
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #12 Skrevet 16. februar 2016 Gud finnes ikke, men hvis jeg tar feil og han finnes så gjør han en UTROLIG dårlig jobb. Hvorfor skal han redde en familie fra alvorlige skader i en bilulykke når han skal ha makten til at ulykken ikke skjedde i det hele tatt. Barn som dør av sult, nei Gud er en myte. Noe å klenge seg til fordi folk ikke er sterke nok til å møte virkelige verden uten en mystisk usynlig vesen "ved sin side" Anonymous poster hash: 03df4...3ac
liniss - mamma til tre små Skrevet 17. februar 2016 #13 Skrevet 17. februar 2016 Gud kan ikke styre mennesker, ulykker , sykdom osv. Det er mye elendighet , men det er ikke gud sin feil. Det handler mer om oss mennesker å hvordan jorden sin syklus fungerer. Så da har du misforstått, hvis du mener det er guds jobb.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #14 Skrevet 17. februar 2016 Har du snakket med Gud siden du vet hva han kan og ikke kan ? Eller er det bare din måte å unnskylde det åpenbare at Gud er en illusjon for de som trenger en krykke å støtte seg på. Anonymous poster hash: 03df4...3ac
liniss - mamma til tre små Skrevet 17. februar 2016 #15 Skrevet 17. februar 2016 Altså, du skrev selv hvorfor lar han ulykker skje, hvis han kan forhindre det i det heletatt? Hvor står det at gud kan forhindre ulykker?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #16 Skrevet 17. februar 2016 Har du snakket med Gud siden du vet hva han kan og ikke kan ? Eller er det bare din måte å unnskylde det åpenbare at Gud er en illusjon for de som trenger en krykke å støtte seg på. Anonymous poster hash: 03df4...3ac Vær snill å ikke knot til denne tråden til HI. Hun spurte etter opplevelser, ikke masse greier om at Gud ikke finnes. Anonymous poster hash: 291fa...276
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #17 Skrevet 17. februar 2016 Gud eller ikke Gud, det handler jo om tro, ikke viten. Men er troen sterk nok, føles det sikkert som å vite. Jeg har bedt om å få "vite", eller i det minste tro, men opplever ikke at bønn hjelper. Anonymous poster hash: 30f6c...d03
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #18 Skrevet 17. februar 2016 Jeg ble funnet livløs under en bro i Oslo, og bært inn på legevakten. Der ropte damen på hjelp, og jeg fikk hjertestans. Jeg hadde ingen legitimasjon eller mobil på meg, men hun oppga fullt navn på meg og fødsels og personnummer. Etter dette forsvant hun, uten å fortelle sitt eget navn. Aner ikke hvem hun var, men hun berget livet mitt. Jeg tror dette var Gud (og mistenker at det var en engel, det samme trodde igrunn Legen) Anonymous poster hash: 291fa...276 Hadde dette skjedd meg så hadde jeg nok ikke følt meg særlig trygg lenger. Skummelt om noen hadde visst navnet og personnummeret mitt! Anonymous poster hash: 6839e...31e Har alltid hørt at man aldri blir redd om man møter en engel. Anonymous poster hash: dc0c4...26a
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #19 Skrevet 17. februar 2016 Når jeg var ti år, bad jeg til Gud, at om han virkelig fantes så måtte han vise meg det med å la meg vinne toppgevinsten i en basar vi var på. Jeg utfordret Gud i bønnen min. Tror dere ikke at jeg vant da... Skjedde mange slike da jeg var yngre. Nå har jeg nok mistet det meste av troen min. Jeg har prøvd flere ganger å komme nærmere Gud igjen, men det funker liksom ikke i voksen alder. I grunn litt trist. Anonymous poster hash: 3f214...2e8
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #20 Skrevet 17. februar 2016 Virker som folk misforstår litt, at gud bare skal gjøre deg tjenester for at du skal tru på han. Han er der på godt å vondt, følger deg. Selv føler jeg han har vært der også tøffe tider uten å hjulpet meg på noe vis. Likevel har han vært der for meg, en følelse av trygghet er alt. Da er det tryggheten som har hjulpet meg. Han følger deg i hverdagen , er der uansett . Tenker man seg litt om, er det ikke det at man trenger en person å tru på. Man må tro på seg selv, det er der kjærligheten i oss kommer frem, tiltrekker oss eller tar avstand. Gud eller kjærlighet i mennesket er i oss alle :-) Anonymous poster hash: 5ceb2...1a9
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #21 Skrevet 17. februar 2016 Han har hjulpet meg når jeg har ropt ut at jeg ikke orker mer og trenger hans hjelp. Hjelpen har kommet påfallende rett etterpå. Jeg kan også føle han nærvær innimellom. Vanskelig å forklare. Skyller bare takknemlighet og en ro over meg og jeg bare vet han er der. Anonymous poster hash: ebbe0...368
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #22 Skrevet 17. februar 2016 Gud finnes ikke, men hvis jeg tar feil og han finnes så gjør han en UTROLIG dårlig jobb. Hvorfor skal han redde en familie fra alvorlige skader i en bilulykke når han skal ha makten til at ulykken ikke skjedde i det hele tatt. Barn som dør av sult, nei Gud er en myte. Noe å klenge seg til fordi folk ikke er sterke nok til å møte virkelige verden uten en mystisk usynlig vesen "ved sin side" Anonymous poster hash: 03df4...3ac Gud griper inn når vi ber han om det. Men han har gitt oss mennesker en fri vilje så vi kan velge å be til han og gjøre hans vilje, eller ikke. De fleste mennesker tror ikke på Gud og søker ikke Gud, men forventer likevel at han griper inn ved ulykker...? Vi har en fri vilje og kan velge å tro på Gud, og be til han dersom vi feks kommer utfor ulykker, eller ikke be til han og dessverre heller ikke forvente hans hjelp. Han sender engler når vi ber om det, men ikke alltid sånn vi mennesker tenker det skal skje Anonymous poster hash: dc0c4...26a
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #23 Skrevet 17. februar 2016 Gud finnes ikke, men hvis jeg tar feil og han finnes så gjør han en UTROLIG dårlig jobb. Hvorfor skal han redde en familie fra alvorlige skader i en bilulykke når han skal ha makten til at ulykken ikke skjedde i det hele tatt. Barn som dør av sult, nei Gud er en myte. Noe å klenge seg til fordi folk ikke er sterke nok til å møte virkelige verden uten en mystisk usynlig vesen "ved sin side" Anonymous poster hash: 03df4...3ac Gud griper inn når vi ber han om det. Men han har gitt oss mennesker en fri vilje så vi kan velge å be til han og gjøre hans vilje, eller ikke. De fleste mennesker tror ikke på Gud og søker ikke Gud, men forventer likevel at han griper inn ved ulykker...? Vi har en fri vilje og kan velge å tro på Gud, og be til han dersom vi feks kommer utfor ulykker, eller ikke be til han og dessverre heller ikke forvente hans hjelp. Han sender engler når vi ber om det, men ikke alltid sånn vi mennesker tenker det skal skje Anonymous poster hash: dc0c4...26a Dette er helt sant! ❤️ Anonymous poster hash: ebbe0...368
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #24 Skrevet 17. februar 2016 Jeg er ikke kristen, så tror ikke på Gud. Men, jeg tror at noen passer på meg, det har jeg fått erfart mange ganger. I vanskelige eller farlige situasjoner er det alltid som om noen er der sammen med meg. Jeg tenker alltid at dette er familiemedlemmer jeg har mistet, som nå er "der ute" og passer på meg Men det er vel dette som også (ofte) blir kalt Gud. At han ikke er en mann med skjegg, men en sjel, en sky, en tåke, et nærvær, et lys der ute man kan lene seg til? Så kanskje jeg tror på en slags Gud? Men ikke han som skapte jorden og himmelen, ikke Gud som en person Anonymous poster hash: bf8a6...e5c
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2016 #25 Skrevet 17. februar 2016 Gud finnes ikke, men hvis jeg tar feil og han finnes så gjør han en UTROLIG dårlig jobb. Hvorfor skal han redde en familie fra alvorlige skader i en bilulykke når han skal ha makten til at ulykken ikke skjedde i det hele tatt. Barn som dør av sult, nei Gud er en myte. Noe å klenge seg til fordi folk ikke er sterke nok til å møte virkelige verden uten en mystisk usynlig vesen "ved sin side"Anonymous poster hash: 03df4...3ac Gud griper inn når vi ber han om det. Men han har gitt oss mennesker en fri vilje så vi kan velge å be til han og gjøre hans vilje, eller ikke. De fleste mennesker tror ikke på Gud og søker ikke Gud, men forventer likevel at han griper inn ved ulykker...? Vi har en fri vilje og kan velge å tro på Gud, og be til han dersom vi feks kommer utfor ulykker, eller ikke be til han og dessverre heller ikke forvente hans hjelp. Han sender engler når vi ber om det, men ikke alltid sånn vi mennesker tenker det skal skje Anonymous poster hash: dc0c4...26a Okay. Så når Gud skapte min baby med en alvorlig hjertefeil som ikke lot seg operere, så var det min/vår frie vilje som lot det skje? Lille ble bedt for av to menigheter, pluss en masse privatpersoner, likevel døde han to uker etter fødsel. Hvor var Gud og hans engler da? Hvor var de når jeg krøp rundt på gulvet og brølte som et såret dyr av smerte, fortvilelse og sorg? Anonymous poster hash: 52ca7...3f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå