Mamma til 2 søte Skrevet 16. februar 2016 #26 Skrevet 16. februar 2016 (endret) Altså... 😂 Her slutta vi med trille i Syden da hun var 3. Og hun er LAT! Men det er så mye inntrykk å koselige kvelder at hun merker ikke at hun blir sliten. Nei, selvfølgelig skal dere ikke har med trille til ei som skal begynne på skolen neste år. Så lenge det ikke er noe fysisk galt med henne, har hun ikke vondt av å røre på seg. Da får dere heller slappe av på hotellet. Ungene har mye mer energi enn oss voksne! De blir ikke sliten a sol og bading på samme måte. Edit: Dette må være tull... Endret 16. februar 2016 av Mamma til 2 søte
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #27 Skrevet 16. februar 2016 Får en femåring plass i trille? Min treåring har ikke brukt vogn på lenge, men jeg brukte vogn for å frakte en sovende, skadet gutt inn og ut av sykehuset. Han var egentlig alt for stor for vognen, og det var en stor vogn, ikke reisetrille.. HI: vi har ikke hatt med vogn til så store. Man tilpasser seg barna og legger utflukter og restaurantbesøk til dagtid, og tilbringer kveldene etter leggetid på balkongen på hotellrommet.. 😊 Anonymous poster hash: 50320...b50
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #28 Skrevet 16. februar 2016 Tror faktisk at HI sitt innlegg er dagen her ikke. Sykt😂😂😂😂 Anonymous poster hash: 5a248...3f1
Gjest Skrevet 16. februar 2016 #29 Skrevet 16. februar 2016 Merklig dette altå.... her inne er det INGEN som ville tenke på å sette en unge i trille, men når jeg er på ferie flere ganger i året, så ser jeg nettopp unger på den aldern I triller på vei til byen. Hmm Hmmm Og hvem gidder å bære på en 5 åring i mange km? Og i 40 grader? Ikke jeg iallefall Jeg har også sett det, og det ser hinsides fjernt ut. Og hva har en unge på byen om kvelden å gjøre? Skal ikke de...hm...vet ikke, sove? Anonymous poster hash: 417c6...2ba Sove? Du mener ligge til ladning? Hehe... Ting blir vel forskjøvet i syden og lar minsten sove litt på dagen så kvelden blir litt hyggeligere under maten feks. Ser nok av overtrøtte & grinete unger som skulle vært til sengs etter lang dag, mens mor & far skyller nedpå rødvinsflasken for å svelge unna biffen. Stakkars arme mennensker, men det er en annen sak av storien her.
Mamma til 2 søte Skrevet 16. februar 2016 #30 Skrevet 16. februar 2016 Merklig dette altå.... her inne er det INGEN som ville tenke på å sette en unge i trille, men når jeg er på ferie flere ganger i året, så ser jeg nettopp unger på den aldern I triller på vei til byen. Hmm Hmmm Og hvem gidder å bære på en 5 åring i mange km? Og i 40 grader? Ikke jeg iallefall Ikke alle henger her inne. Og det kan jo faktisk være noe fysiske begrensninger for de som sitter i triller, sånt vet vi ikke. Men unger som sitter med knærne under haka i ei trille, ser litt rart ut. Det er ikke ungen jeg får dårlig inntrykk av altså, men foreldrene...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #31 Skrevet 16. februar 2016 Hei kamerat, du sitter i trille ja, ses til 1 skoledag om noen uker😂 min femåring hadde aldri satt seg i en trille😅 Anonymous poster hash: 5a248...3f1
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #32 Skrevet 16. februar 2016 Dette må være tull? En 5 åring klarer å gå. Om barnet er så sliten etter bading hele dagen så spiser dere på hotellet og så legger dere henne tidlig. Anonymous poster hash: 23c1e...f85
Mamma til 2 søte Skrevet 16. februar 2016 #33 Skrevet 16. februar 2016 Merklig dette altå.... her inne er det INGEN som ville tenke på å sette en unge i trille, men når jeg er på ferie flere ganger i året, så ser jeg nettopp unger på den aldern I triller på vei til byen. Hmm Hmmm Og hvem gidder å bære på en 5 åring i mange km? Og i 40 grader? Ikke jeg iallefall Jeg har også sett det, og det ser hinsides fjernt ut. Og hva har en unge på byen om kvelden å gjøre? Skal ikke de...hm...vet ikke, sove? Anonymous poster hash: 417c6...2ba Har du unger? Er man på ferie er man på ferie. Vi bryter alt av rutiner da og koser oss og hun største elsker det ☺ Når skole og bhg begynner igjen er det seng kl 20. Null problem!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #34 Skrevet 16. februar 2016 Merklig dette altå.... her inne er det INGEN som ville tenke på å sette en unge i trille, men når jeg er på ferie flere ganger i året, så ser jeg nettopp unger på den aldern I triller på vei til byen. Hmm Hmmm Og hvem gidder å bære på en 5 åring i mange km? Og i 40 grader? Ikke jeg iallefall Jeg har også sett det, og det ser hinsides fjernt ut. Og hva har en unge på byen om kvelden å gjøre? Skal ikke de...hm...vet ikke, sove?Anonymous poster hash: 417c6...2ba Har du unger? Er man på ferie er man på ferie. Vi bryter alt av rutiner da og koser oss og hun største elsker det ☺ Når skole og bhg begynner igjen er det seng kl 20. Null problem! Ja, jeg har unger og klarer å sette mine egne behov til side. Selv om jeg og mannen kunne tenke oss lange middager på kveldstid på romantiske fjelltopp-restauranter har ungene lekt hele dagen og det er bare slemt å sette dem i babytrille og utsette leggetiden til trøtte unger for vi bare " må" ut om kvelden. Men nå er jo mine unger små og avhengige av rutiner, er jo forskjell på en 3 åring og 10 åring Anonymous poster hash: 417c6...2ba
Mamma til 2 søte Skrevet 16. februar 2016 #35 Skrevet 16. februar 2016 (endret) Merklig dette altå.... her inne er det INGEN som ville tenke på å sette en unge i trille, men når jeg er på ferie flere ganger i året, så ser jeg nettopp unger på den aldern I triller på vei til byen. Hmm Hmmm Og hvem gidder å bære på en 5 åring i mange km? Og i 40 grader? Ikke jeg iallefall Jeg har også sett det, og det ser hinsides fjernt ut. Og hva har en unge på byen om kvelden å gjøre? Skal ikke de...hm...vet ikke, sove?Anonymous poster hash: 417c6...2ba Har du unger? Er man på ferie er man på ferie. Vi bryter alt av rutiner da og koser oss og hun største elsker det ☺ Når skole og bhg begynner igjen er det seng kl 20. Null problem! Ja, jeg har unger og klarer å sette mine egne behov til side. Selv om jeg og mannen kunne tenke oss lange middager på kveldstid på romantiske fjelltopp-restauranter har ungene lekt hele dagen og det er bare slemt å sette dem i babytrille og utsette leggetiden til trøtte unger for vi bare " må" ut om kvelden. Men nå er jo mine unger små og avhengige av rutiner, er jo forskjell på en 3 åring og 10 åring Anonymous poster hash: 417c6...2ba Middag på en romantisk fjelltopp-restaurant hadde virkelig vært noe 😉Vi ser selvfølgelig an behovet til ungene. Ungene kommer bestandig først uansett hva det måtte være ☺ Endret 16. februar 2016 av Mamma til 2 søte
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #36 Skrevet 16. februar 2016 Merklig dette altå.... her inne er det INGEN som ville tenke på å sette en unge i trille, men når jeg er på ferie flere ganger i året, så ser jeg nettopp unger på den aldern I triller på vei til byen. Hmm Hmmm Og hvem gidder å bære på en 5 åring i mange km? Og i 40 grader? Ikke jeg iallefall Jeg har også sett det, og det ser hinsides fjernt ut. Og hva har en unge på byen om kvelden å gjøre? Skal ikke de...hm...vet ikke, sove?Anonymous poster hash: 417c6...2ba Har du unger? Er man på ferie er man på ferie. Vi bryter alt av rutiner da og koser oss og hun største elsker det ☺ Når skole og bhg begynner igjen er det seng kl 20. Null problem! Ja, jeg har unger og klarer å sette mine egne behov til side. Selv om jeg og mannen kunne tenke oss lange middager på kveldstid på romantiske fjelltopp-restauranter har ungene lekt hele dagen og det er bare slemt å sette dem i babytrille og utsette leggetiden til trøtte unger for vi bare " må" ut om kvelden. Men nå er jo mine unger små og avhengige av rutiner, er jo forskjell på en 3 åring og 10 åringAnonymous poster hash: 417c6...2ba Middag på en romantisk fjelltopp-restaurant hadde virkelig vært noe Vi ser selvfølgelig an behovet til ungene. Ungene kommer bestandig først uansett hva det måtte være ☺ Haha, men jeg hadde ikke hatt krefter til å trille en 5 åring opp til fjelltoppen i babytrille, så det blir nok med tanken Anonymous poster hash: 417c6...2ba
Gjest Skrevet 16. februar 2016 #37 Skrevet 16. februar 2016 Merklig dette altå.... her inne er det INGEN som ville tenke på å sette en unge i trille, men når jeg er på ferie flere ganger i året, så ser jeg nettopp unger på den aldern I triller på vei til byen. Hmm Hmmm Og hvem gidder å bære på en 5 åring i mange km? Og i 40 grader? Ikke jeg iallefall Jeg har også sett det, og det ser hinsides fjernt ut. Og hva har en unge på byen om kvelden å gjøre? Skal ikke de...hm...vet ikke, sove?Anonymous poster hash: 417c6...2ba Har du unger?Er man på ferie er man på ferie. Vi bryter alt av rutiner da og koser oss og hun største elsker det ☺ Når skole og bhg begynner igjen er det seng kl 20. Null problem! Ja, jeg har unger og klarer å sette mine egne behov til side. Selv om jeg og mannen kunne tenke oss lange middager på kveldstid på romantiske fjelltopp-restauranter har ungene lekt hele dagen og det er bare slemt å sette dem i babytrille og utsette leggetiden til trøtte unger for vi bare " må" ut om kvelden.Men nå er jo mine unger små og avhengige av rutiner, er jo forskjell på en 3 åring og 10 åringAnonymous poster hash: 417c6...2ba Middag på en romantisk fjelltopp-restaurant hadde virkelig vært noeVi ser selvfølgelig an behovet til ungene. Ungene kommer bestandig først uansett hva det måtte være ☺ Haha, men jeg hadde ikke hatt krefter til å trille en 5 åring opp til fjelltoppen i babytrille, så det blir nok med tanken Anonymous poster hash: 417c6...2ba Ble liksom ille nysgjerring på hvilken fjelltopp jeg da?
❤lille stjerne❤ Skrevet 16. februar 2016 #38 Skrevet 16. februar 2016 Vi hadde med trille for siste gang da vi reiste sommeren før eldste frøkna skylle fylle 4. Tenkte da at hun egentlig var i største laget og ikke trengte den, hun var glad i å gå tur og sprek i beina. Men samtidig at det kunne være greit hvis hun var sliten f.eks på vei hjem fra restaurant om kveldene. Barn kan være slitne og slappe etter lang dag med varme, bading. Endte opp med å bruke den veldig lite da og sommeren etter da hun var nesten 5 år var hun med på lange turer både i gamlebyen og i nasjonalparker og jeg kunne ikke sett for meg å hatt henne i vogn lenger da. Men barn er forskjellige og noen kan trenge å få sitte litt i vogn lenger enn andre. Jeg ser f.eks for meg at vi kommer til å bruke vogn ekstra lenge til nr to her i huset pga det er stor aldersforskjell på barna og for å tilpasse turene til alles behov så er det greit at hun kan sitte på litt i blant så vi kan komme oss litt lenger enn hva minste kan gå helt selv. Hvis du er usikker på om dere trenger trille til jenta så hvorfor ikke ta med en enkel, billig trille? Trengs den ikke så la den bare bli stående. Men er hun sliten og trøtt om kveldene eller synes det er varmt og slitsomt på sightseeing så kan det jo være et poeng med trille selvom hun er stor. Noen barn tar seg dessuten en liten cowboystrekk på stranda eller på restauranten selvom de er store og sluttet å sove på dagen når de er på syden ferie. Det blir jo gjerne litt senere kvelder enn hjemme og mange nye opplevelser.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #39 Skrevet 16. februar 2016 Har bæresele som kan brukes til 20 kilo. Ville heller tatt med den. Anonymous poster hash: c5471...02e
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #40 Skrevet 16. februar 2016 Var på ferie med noen som satte seg selv først ett år ( aldri igjen ) de dro m ungene på 2, 6 og 7 hvor de ville hver dag . De måtte jo utforske stedet, mens ungene helst ville bade å kose seg . Vi koste oss på stranda og bassenget med våre barn . Fikk vondt av ungene som gråt fordi de ble dratt inn i varme busser . Og barne aktivitetene på kveldene måtte ungene fortjene for å få være med på , samme med is osv . Ble til at vi ofte måtte si nei tii aktiviteter til våre barn også når de var på hotellet med oss. Så ikke ungene skulle oppleve det som urettferdig ., Anonymous poster hash: 81048...6b8
Gjest Darwinia:-) Skrevet 16. februar 2016 #41 Skrevet 16. februar 2016 Trille? Til et barn som skal begynne på skolen til høsten? Hvis et så stort barn trenger trille har dere lagt opp dagene feil.
Elsker livet Skrevet 16. februar 2016 #42 Skrevet 16. februar 2016 Gjør det som føles riktig for dere. Så lenge 5 åringen synes det er ok og ikke forlanger å trilles hit og dit frem til konfirmasjonen, skader det ingen. Personlig hadde jeg droppet trillen for sannsynligheten for at den ble brukt nok var veldig liten.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #43 Skrevet 16. februar 2016 Takk for mange svar. I fjor da hun akkurat hadde blitt 4 hadde vi med trille. - Den ble ikke brukt. Vi gikk ikke ut på restaurant eller gatelangs på kveldene. Vi bøttet heller ikke ned vin. Drikker aldri alkohol på tur med barna eller sammen med de. Tenkte nå bare at dersomatte hun var trett og sliten en dag. hi Anonymous poster hash: e2f3e...d71
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #44 Skrevet 16. februar 2016 Drar på ferie med 2,5 åringen , gidder ikke dra med vogn .. Anonymous poster hash: 3d3d0...707
Appelsinpiken Skrevet 16. februar 2016 #45 Skrevet 16. februar 2016 Tja, kommer an på ungen. Vi var i syden med 3 barn i fjor, eldste var da 5 år. Hun lånte gjerne vogna til småsøsken utpå kvelden, når hun hadde lyst å hvile litt.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #46 Skrevet 16. februar 2016 I fjor var vi ikke på restaurant i byen. Hun koser seg sånn på hotellet at hun ville bare spise der. Mannen og eldste var avgårde. Så joda, vi tilpasser ferien etter barna. hi Anonymous poster hash: e2f3e...d71
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #47 Skrevet 16. februar 2016 Hadde ikke satt en 5-åring i vogn altså.. 😊 Eksen min gjorde det. Han maste henne opp i vogna, var livredd for at hun skulle måtte svi av noen kalorier på å gå. Anonymous poster hash: 51493...e55
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #48 Skrevet 16. februar 2016 Nei, bare nei!Ungen begynner jo snart på skolen og dere skal putte han ned i ei vogn.Hvis han ikke har spesielle behov så aldri i verden om jeg tror det er lurt.Og hvis han ikke er vant til å gå mye så er det på tide å la han gjøre det...vi hadde 2 åring og 5 åring i syden og 2 åringen brukte vigna en eneste gang! Anonymous poster hash: 01886...ff7
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #49 Skrevet 16. februar 2016 Hadde jeg aldri gjort. Vi har reist utrolig mye, både syden og storbyer. Sist gang vi hadde med vogn var da største var akkurat 3 år, og da bare fordi hun fortsatt sov en times tid på dagtid. Og vi brukte bare vognen til soving på dagtid. Minste var vi i syden med 3 år gammel, uten vogn. Og det er utrolig hvor langt barna kan gå, mine har da gått mye fra de kunne gå, tatt de med i skogen og gå turer fra de kunne gå. Vi var i Berlin da minste var 5 år, og ene dagen gikk vi ca 2 mil, ja da var han sliten etterpå, men han klarte det fint, og dagen etter var det full fart igjen. Anonymous poster hash: 6037f...51b
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2016 #50 Skrevet 16. februar 2016 Opplevd å se noen putter 2 klassing i vogna tii broren for å få med seg en sta 2 klassing på Skolen . Får vondt i magen av å se på. Ellers kan man ofte se samme 2 klassing på ståbrettet. Anonymous poster hash: 81048...6b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå