Gå til innhold

Trille til ei som akkurat har blitt 5, i "syden"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi skal på ferie har jenta akkurat blitt 5 år. Hun bruker hverken vogn eller trille her hjemme. Nå skal vi da til "syden" ; Lurer på om jeg skal ta med en trille til henne? Tenker på når vi går til byen på ettermiddag/kveld og hun er sliten. Vi har all inclusive så spiser mest på hotellet, men tar nok noen turer til byen likevel.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 142c3...cb9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt med. En femåring klarer vel å gå..

Skrevet

Hadde Ikkje brukt vogn på et så stort barn. Om barnet blir veldig sliten, sett det på skuldrene dine. Gå heim.

Anonymous poster hash: 9db90...127

Skrevet

DE har helt sikkert slike lånetriller på hotellet? Sjekk ut i forkant, så slipper dere å dra med ekstra bagasje :) Brukte faktisk ei slik trille til han som nå er 16 år, da han var 5 år - siden det var 4 km til byen. Helt greit i mine øyne å ha en trille med seg da.

Skrevet

5 år?? Oi...

Anonymous poster hash: 2b3db...0c5

Skrevet

Ha hs, 5 år?! Dagens!!!!🙈😂😂😂

Anonymous poster hash: 5a248...3f1

Skrevet

Hadde ikke satt en 5-åring i vogn altså.. 😊

Skrevet

DE har helt sikkert slike lånetriller på hotellet? Sjekk ut i forkant, så slipper dere å dra med ekstra bagasje :) Brukte faktisk ei slik trille til han som nå er 16 år, da han var 5 år - siden det var 4 km til byen. Helt greit i mine øyne å ha en trille med seg da.

Om vi tar med trille så bruker vi prampacken, da putter vi litt ekstra oppi...

Og, ja hun klarer å gå. Men, tenker at etter 8 timer bading og styr så er hun sikkert sliten.

hi

Anonymous poster hash: e2f3e...d71

Skrevet

Tror min ville fått seg en stygg knekk på selvfølelsen hvis vi skulle pakket han i ei vogn ja.

Anonymous poster hash: 43631...3c7

Skrevet

Dere kan ikke gjøre det. Folk kommer til å tro det er noe alvorlig galt med ungen, hun kommer garantert til å se forvokst ut i den trillen😅 hadde jeg så mye som hintet til min 5 år gamle gutt at han skulle sitte i en vogn hadde han løpt

Anonymous poster hash: 5a248...3f1

Skrevet

Tror min ville fått seg en stygg knekk på selvfølelsen hvis vi skulle pakket han i ei vogn ja.

Anonymous poster hash: 43631...3c7

Var ikke snakk om vogn men trille. Og ikke nedpakket, det er tross alt rundt 45 grader. Og heller ikke med tvang. Kun som et tilbud ved evnt behov.

hi

Anonymous poster hash: e2f3e...d71

Skrevet

Absolutt ikke vogn til en 5 åring !!!!

Anonymous poster hash: 81048...6b8

Skrevet

Merklig dette altå.... her inne er det INGEN som ville tenke på å sette en unge i trille, men når jeg er på ferie flere ganger i året, så ser jeg nettopp unger på den aldern I triller på vei til byen. Hmm Hmmm Og hvem gidder å bære på en 5 åring i mange km? Og i 40 grader? Ikke jeg iallefall :D

Skrevet

Nå har jeg tre unger og når vi er i syden så er vi der på barnas premisser. Er ungene slitne en dag, går vi altså ingen steder.

Våre er 5, 2 og 6 mnd så vi har med vogn til de to minste (Phil & Teds). VI er i Syden hvert år med de og det er deres dagsform som bestemmer alt. Ofte er vi slitne selv og det å bare kunne være på terrassen eller i nærheten, er veldig deilig.

Ville heller ha båret 5åringen hjem og heller holdt meg i nærheten/tatt kvelden når barnet hadde fått nok.

Skrevet

Med mindre barnet har spesielle behov hadde jeg ikke tatt med trille til en fem-åring.

Anonymous poster hash: bd408...cde
Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort. Vi skal til Spania i påsken og har tvillinger på 3,5 år. Tar ikke med trille denne gangen. 😊 Vi har en enkelttrille stående som vi evt kan bruke til å frakte strandbagasje. 😊

Anonymous poster hash: cf60a...951

Skrevet

Oi, nei det hadde jeg ikke gjort. Hadde ikke falt meg inn å ta med trille til han som akkurat hadde blitt 4, sist gang vi var i Spania. Hvis barnet er så slitent at det ikke klarer å gå, så bør dere roe ned.  

Anonymous poster hash: daf26...1b5
Skrevet

Når man har med en 5 åring på ferie legger man til rette for det. Hvis 8 timer med bading etc så drar man ikke til byen, vandrer gatelangs etc.

Skrevet

Da ville jeg heller tatt hensyn til barnets behov og droppet byturen på kvelden etter 8 timers bading.

Anonymous poster hash: 417c6...2ba

Skrevet

Hehe, vi er der at vi har vurdert fram og tilbake og landet på at, ja, vi tar med vogn til 2,5-åringen til sommeren. Hun som blir 5 har vi ikke engang vurdert å ta med i regnestykket. Som om hun hadde villet sitte i vogn. Husker vi hadde to triller til syden den gangen de to minste var henholdsvis 6 måneder og nesten 3 år. Og da brukte vi den til største to ganger.

Anonymous poster hash: 0c092...53f

Skrevet

Legg heller opp dagen etter 5-åringens behov. 5-åringer trenger ikke sitte i vogn. Ikke nødvendig å legge opp til kilometer lange gåturer med trøtte barn på kvelden.

Anonymous poster hash: 20c69...27b

Skrevet

Absolutt ikke. Min 5 åring hadde ikke satt seg i en vogn uansett.

Anonymous poster hash: b4f2d...358

Skrevet

Merklig dette altå.... her inne er det INGEN som ville tenke på å sette en unge i trille, men når jeg er på ferie flere ganger i året, så ser jeg nettopp unger på den aldern I triller på vei til byen. Hmm Hmmm Og hvem gidder å bære på en 5 åring i mange km? Og i 40 grader? Ikke jeg iallefall :D

Jeg har også sett det, og det ser hinsides fjernt ut. Og hva har en unge på byen om kvelden å gjøre? Skal ikke de...hm...vet ikke, sove?

Anonymous poster hash: 417c6...2ba

Skrevet

What?? Nei, bare nei. Hun er fem år, og klarer fiiiint å gå hjem etter en dag på stranda, selv om hun er sliten. SÅ sliten er hun ikke! Dere syr puter under armene på 5 åringen.

Anonymous poster hash: b0ce4...6be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...