Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #26 Skrevet 13. februar 2016 HI Her, Datteren min har bestemt seg for å dra i bursdagen, og jeg får meg ikke til å nekte henne selv om jeg synes hele opplegget er dumt. Jeg snakket nylig med en av de andre foreldrene og de var veldig enige. Vi kler på vanlig fin kjole og ikke så mye mer. Jeg blir å gå inn sammen med jentene når jeg leverer og tar en prat med dem. Jeg kjenner dem bare såvidt fra før så| Anonymous poster hash: c3b1e...1ff
Gjest Darwinia:-) Skrevet 13. februar 2016 #27 Skrevet 13. februar 2016 Barnet mitt hadde IKKE gått i en slik bursdag. Jeg hadde også ringt foreldrene til denne jenta. Jeg hadde nok vært så provosert at det hadde nok vært mer snakk om en real utskjelling enn bare "å si ifra". Herregud, er ikke skjønnhetstyrraniet og presset på jenter stort nok uten at man skal ha noen jævla skjønnhetskonkuranse...i en BARNEBURSDAG?
Pengetreet Skrevet 13. februar 2016 #28 Skrevet 13. februar 2016 HI Her, Datteren min har bestemt seg for å dra i bursdagen, og jeg får meg ikke til å nekte henne selv om jeg synes hele opplegget er dumt. Jeg snakket nylig med en av de andre foreldrene og de var veldig enige. Vi kler på vanlig fin kjole og ikke så mye mer. Jeg blir å gå inn sammen med jentene når jeg leverer og tar en prat med dem. Jeg kjenner dem bare såvidt fra før så| Anonymous poster hash: c3b1e...1ff Dette er en fin måte å løse det på synes jeg, å få med de andre foreldrene på å kle opp barna normalt bursdagspent og droppe fjaset. Dersom flertallet boikotter bursdagen så er det jo bursdagsbarnet man straffer. Jo da, man sender et signal til foreldrene, men det blir som å rette baker for smed.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #29 Skrevet 13. februar 2016 Jeg hadde ikke likt opplegget, men hvis det hadde vært i min eldstes klasse ville det ikke plaget meg. De har hatt noen prinsessebursdager med kåringer av beste kostyme. Der dukket det opp både en skiprinsesse, en skytterprinsesse og et par prinsesser i bukser. De har også hatt talentshovbursdag. Da husker jeg det var en jente som spilte fiolin som vant. I den klassen ville en slik bursdag blitt en ren parodi. Anonymous poster hash: 1ef5d...961
BareMas Skrevet 13. februar 2016 #30 Skrevet 13. februar 2016 Skal de ha talent- og bikinikonkurranse også eller?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #31 Skrevet 13. februar 2016 Nå er jeg og sikkert mange andre svært nysgjerrige hvordan det gikk i bursdagen. Hva skjedde? Tok dere det opp med foreldrene? Og ikke minst, hvem ble MISS AMERIKA??? ( ok, det siste er ikke så farlig) Anonymous poster hash: efdb1...831
*Miss Marple* Skrevet 13. februar 2016 #33 Skrevet 13. februar 2016 Jeg likte løsningen med å pynte i vanlig kjole og sende jenta i bursdag som vanlig. Jeg hadde nok også sørget for at foreldrene fikk vite hva jeg mente om den slags idioti. Å holde ungene hjemme straffer jo først og fremst bursdagsbarnet som ikke kan for at hun har udugelige foreldre.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2016 #34 Skrevet 13. februar 2016 Å ikke sende barna i bursdagen ville jo gått utover bursdagsbarnet og det er jo også feil... Men temaet er jo helt hårreisende! Anonymous poster hash: 2a0cf...da0
Mamsemums Skrevet 13. februar 2016 #35 Skrevet 13. februar 2016 Ser argumentet med at det straffer bursdagsbarnet, men jeg sender ikke barnet mitt i en situasjon der voksne mennesker skal vurdere om hun er penere/mindre pen enn klassevenninner. Hvis man avslår med begrunnelse får de ansvarlig (eller kanskje mer passende - uansvarlige) voksne mulighet til å endre opplegget. Så da anser jeg de som ansvarlige for om det kommer barn i bursdag.
Gjest Darwinia:-) Skrevet 13. februar 2016 #36 Skrevet 13. februar 2016 Jeg er uenig med dere som sier at det blir feil å nekte barnet å gå, av hensyn til bursdagsbarnet. Selvfølgelig, noen prinsipper kan man fire på (for eksempel sende ungen i McDonalds bursdag selv om man er imot junk food, lekelandbursdag fordi du er imot trenden med dyre selskap osv) men det finnes en grense. Jeg hadde ikke sendt barnet mitt i "fredag 13.-bursdag (vi snakker små barn), slanke-bursdag eller vekkelsesmøte-bursdag, og heller ikke skjønnhetskonkuranse-bursdag. Hvis valgene jeg og andre foreldre tar fører til at ingen kommer i bursdagsbarnets selskap er det ikke vår feil, men bursdagsbarnets foreldres feil. Jeg tar ingen selvkritikk for å ikke sende mitt barn i et selskap der greia er at bursdagsbarnets tanter skal sitte å vurdere om barnet mitt er penere eller styggere enn sine klassevenninner.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #37 Skrevet 14. februar 2016 Vel, slik gikk det.. Jeg skulle altså kjøre min datter og venninnen og jeg var spent da vi svingte opp foran, et ikke uventet, stort og fint hus.De hadde bedt flere klasser og det var allerede nærmest fullt hus. Bursdagsbarnet tok imot oss med en drøm av en kjole, og hun hadde ihvertfall tenkt å bli Miss Amerika med rosa munn og oppsatt hår. Mammaen var like lekker og hun pratet ikke,hun nærmest kvitret ut det hun skulle formidle. Jeg ble så paff og satt ut av denne damen at jeg glemte alt jeg hadde tenkt å si. Jeg var jo i utgangspunktet negativ til hele bursdagen og hadde tenkt å si hva jeg mente,men istedet tok jeg denne kvitredamen i hånden og hilste hjertelig og sa at dette var hyggelig. Og det synes kvitredamen også for hun pratet, eller kvitret om denne bursdagen som de hadde planlagt i flere uker, om en kjole som var utsolgt og at hun ikke kunne bake, så det hadde hennes søster tatt seg av. Jentene forsvant straks de hadde fått av yttertøyet og jeg sto igjen og følte meg litt iveien. Jeg fikk sagt adjø og at jeg kom og hentet klokken fire . Litt etter tre ringer telefonen hjemme hos oss og det er min datter gråtende i telefonen. Hun ville hjem med en gang og det ville venninnen også. Bursdagen var ikke gøy og nå gråt flere jenter fordi bursdagsbarnet selvsagt hadde fått krone og blitt kåret. Og de med vanlig kjole hadde ikke fått noe, bare sånn godtepose . Jeg sendte manne for å hente, jeg er sint og skuffet på barnas vegne og ikke minst er jeg irritert fordi jeg ikke nådde frem med mitt budskap. Jentene var i grunn blide og fornøyde da de kom hjem, de hadde blitt skuffet og grått litt fordi bursdagsbarnet hadde sagt at de ikke kunne bli noe Miss med vanlige kjoler og slikt glatt hår. Jeg får kjenne om jeg tar den telefonen i morgen eller lar være. Farsken, den kvitredamen altså, hun satte meg helt ut og kjenner ingen lyst til å snakke med henne. Ikke om sånn ubehageligheter ihvertfall. Anonymous poster hash: c3b1e...1ff
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #38 Skrevet 14. februar 2016 Vel, slik gikk det.. Jeg skulle altså kjøre min datter og venninnen og jeg var spent da vi svingte opp foran, et ikke uventet, stort og fint hus.De hadde bedt flere klasser og det var allerede nærmest fullt hus. Bursdagsbarnet tok imot oss med en drøm av en kjole, og hun hadde ihvertfall tenkt å bli Miss Amerika med rosa munn og oppsatt hår. Mammaen var like lekker og hun pratet ikke,hun nærmest kvitret ut det hun skulle formidle. Jeg ble så paff og satt ut av denne damen at jeg glemte alt jeg hadde tenkt å si. Jeg var jo i utgangspunktet negativ til hele bursdagen og hadde tenkt å si hva jeg mente,men istedet tok jeg denne kvitredamen i hånden og hilste hjertelig og sa at dette var hyggelig. Og det synes kvitredamen også for hun pratet, eller kvitret om denne bursdagen som de hadde planlagt i flere uker, om en kjole som var utsolgt og at hun ikke kunne bake, så det hadde hennes søster tatt seg av. Jentene forsvant straks de hadde fått av yttertøyet og jeg sto igjen og følte meg litt iveien. Jeg fikk sagt adjø og at jeg kom og hentet klokken fire . Litt etter tre ringer telefonen hjemme hos oss og det er min datter gråtende i telefonen. Hun ville hjem med en gang og det ville venninnen også. Bursdagen var ikke gøy og nå gråt flere jenter fordi bursdagsbarnet selvsagt hadde fått krone og blitt kåret. Og de med vanlig kjole hadde ikke fått noe, bare sånn godtepose . Jeg sendte manne for å hente, jeg er sint og skuffet på barnas vegne og ikke minst er jeg irritert fordi jeg ikke nådde frem med mitt budskap. Jentene var i grunn blide og fornøyde da de kom hjem, de hadde blitt skuffet og grått litt fordi bursdagsbarnet hadde sagt at de ikke kunne bli noe Miss med vanlige kjoler og slikt glatt hår. Jeg får kjenne om jeg tar den telefonen i morgen eller lar være. Farsken, den kvitredamen altså, hun satte meg helt ut og kjenner ingen lyst til å snakke med henne. Ikke om sånn ubehageligheter ihvertfall. Anonymous poster hash: c3b1e...1ff Tar du ikke en tlf er du bare feig. Her må du og de andre voksne faktisk tørre å være voksne!!! Anonymous poster hash: 23cd3...17a
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #39 Skrevet 14. februar 2016 Noen må ta affære her og gi beskjed om at dette ikke er greit. Det er verken greit å arrangere slik nekete forestillinger for småjenter, eller å sladre bak ryggen på denne sangfuglen og datteren hennes uten å gjøre mer enn å nettopp sladre. Anonymous poster hash: fd529...ef2
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #40 Skrevet 14. februar 2016 Ta den tlf!!! Det er ubehagelig ja, men hva utsatte de ikke barna deres for? Jo- ubehageligheter. Hun kan jo ikke være helt god? Evt kan dere gå sammen flere foreldre og sende en Mail om det er lettere? Denne damen må få høre hva hun har bedrevet med. Så får hun kvitre så mye hun vil etterpå. Anonymous poster hash: 0afc2...897
Nyttårs barn Skrevet 14. februar 2016 #41 Skrevet 14. februar 2016 Dette er et barn som din datter kanskje skal forholde seg til i mange år fremover. Det sammen gjelder egentlig foreldrene. Jeg ville tatt en telefon og tatt en rolig og saklig prat, ev sendt en mail. Jeg ville ikke alliert meg med flere andre slik det blir sagt. Da tror jeg foreldrene kun går i forsvarsposisjon. Det er ingen som liker å være diskusjonstema bak sin rygg. Høres ut som om denne damen lever i en litt annen verden enn de fleste av oss andre, og det er ikke sikkert hun i det hele tatt er klar over hvordan dette virker på svært mange.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #42 Skrevet 14. februar 2016 Hadde min datter, i regi av voksne, fått beskjed via ord og handlinger at hun ikke var fin nok, da hadde jeg ikke sittet og vurdert om jeg skulle ringt! Og hvordan reagerte denne kvitremoren med at alle ungene ville gråtende hjem en time før selskapet sluttet? Så hun bare på de som dårlige tapere og tok ikke selvkritikk for et særdeles dårlig tema? Kjenner jeg er forbanna på mange plan, men spesielt at INGEN tok det opp med denne familien når dere mottok invitasjonen. Anonymous poster hash: efdb1...831
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #43 Skrevet 14. februar 2016 Hi, tenker du på at denne moren kan lese dette? Jeg hadde satt pris på å høre det direkte, i stedet for å lese en lang tråd om det her. Anonymous poster hash: 2660e...97b
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #44 Skrevet 14. februar 2016 Hadde bare vært jackpott om hun leste det selv her. Selv da kan hun se hvor blåst og hjernedød dama er!! Anonymous poster hash: 4e0ea...e8e
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #45 Skrevet 14. februar 2016 Post en link til denne tråden på Mail til henne 😉 Anonymous poster hash: 0afc2...897
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #46 Skrevet 14. februar 2016 Selvsagt ble bursdagsbarnet kåret til miss. Hadde dere trodd noe annet? Hvorfor ikke forklare jentene på forhånd at selvsagt vinner bursdagsbarnet, så kåringen ikke er noe å bry seg med? At noen jenter sutrer og gråter fordi de ikke vinner en konkurranse, der vinneren er bestemt på forhånd, vitner om bortskjemte jenter. De fikk KUN godtepose? Hva ville de fått utdelt? Presanger til gjestene? Opplegget var vel slik at bursdagsbarnet fikk pokal, men bursdagsbarn skal vel ha ekstra oppmerksomhet og pokalen ble jo kjøpt sv mora selv? Anonymous poster hash: 458b7...5d2
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #47 Skrevet 14. februar 2016 Selvsagt ble bursdagsbarnet kåret til miss. Hadde dere trodd noe annet? Hvorfor ikke forklare jentene på forhånd at selvsagt vinner bursdagsbarnet, så kåringen ikke er noe å bry seg med? At noen jenter sutrer og gråter fordi de ikke vinner en konkurranse, der vinneren er bestemt på forhånd, vitner om bortskjemte jenter. De fikk KUN godtepose? Hva ville de fått utdelt? Presanger til gjestene? Opplegget var vel slik at bursdagsbarnet fikk pokal, men bursdagsbarn skal vel ha ekstra oppmerksomhet og pokalen ble jo kjøpt sv mora selv?Anonymous poster hash: 458b7...5d2 Poenget er jo at hun ble kåret fordi hun var " finest". Å måtte ha catwalk, bli bedømt av tenåringstanter og få beskjed om at du ikke holder mål er så utrolig destruktivt og demotiverende. Er ikke gjestene som er bortskjemte, hvertfall. Eller finner du ingen feil med denne bursdagen? Anonymous poster hash: efdb1...831
Gjest Antarctica Skrevet 14. februar 2016 #48 Skrevet 14. februar 2016 Men den kvitrende mammaen må da også ha skjønt at dette var en dårlig ide, hvis ungene gråter og vil hjem før dagen er slutt?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #49 Skrevet 14. februar 2016 Men den kvitrende mammaen må da også ha skjønt at dette var en dårlig ide, hvis ungene gråter og vil hjem før dagen er slutt? Men hvorfor gråter ungene? Fordi de ikke vant? Anonymous poster hash: 458b7...5d2
MammantilNurket Skrevet 14. februar 2016 #50 Skrevet 14. februar 2016 Men tenk så morsomt tema for voksenfest??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå