Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #26 Skrevet 14. februar 2016 Med hvem og hvor er det han reiser hele tiden da? Er kompisene single?? Eller reiser han en bestemt plass for å møte et bestemt menneske? Anonymous poster hash: e1496...97a
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #27 Skrevet 14. februar 2016 Og har også sagt til han at jeg ikke har planer om og vente. Og at han ikke var noen god mann når vi levde sammen heller. Han har alltid prioritert seg selv og reising og kamerater. Mange ganger på 1 år. Og gjerne over tre uker om gangen. Kunne dratt frem mye her, men han er snill person og flink me barna når han er her. Men uansvarlig og egoist. Han sa til meg at " Ok hvis det gjør det lettere for deg og tenke slik" ( at han ikke var god mann når vi var sammen) så blir det sikkert bedre for deg. Jeg blir provosert fordi han gir meg et minihåp ved og si at han bare vil ha litt alenetid og kjenne på savnet osv. Men samtidig påpeker han at vi er over og han skal se. Og kommer samtidig med innspill at han også vil ha barna når han får større leilighet osv. Greit nok det, men da tenker han langt frem hvis dette bare er en "prøve" Anonymous poster hash: 6c152...aae Svaret han gir føler jeg fru bak heile greia. Lette innspill fra han som ville prøve. Kom deg vekk og sett hart mot hart og få papira i orden. Det er nok det han ikkje ville for han vil nok sjekke den andre halvdel før han sier ja el nei. Det blir tøft men du er sterk. Anonymous poster hash: a5a41...e43
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #28 Skrevet 14. februar 2016 Vær sterk nå. Det er han som gjør dette. Gi han samme mynt tilbake. Han respekterer deg ikke. Ikke la deg tråkke på! Du fortjener en som ikke er villig til å miste deg og hele sin familie for egentid med kompiser. Dette vet du egentlig. Om han er i en krise og trenger pause, har det ingenting å si. Dette har han gjort mot deg og barna over lengre tid. Livet er for kort til å sløse på mennesker som ikke gir deg den respekt og kjærlighet man fortjener. Du vil få det lettere uten han. Du får jo barna! Ikke vær redd for det. Han har prioritert alt annet. Loggfør alt han sier og alle reiser han tar. Skriv ned hvor mye tid du bruker på barna vs han. Lykke til, dette klarer du Anonymous poster hash: e1496...97a
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #29 Skrevet 14. februar 2016 Tusen takk for svar ❤️ Og de reisene har tar er noen ganger bestemte steder til noen kamerater og andre ganger bare ferie. Med single kamerater stort sett. Anonymous poster hash: 6c152...aae
Leoparda Skrevet 14. februar 2016 #30 Skrevet 14. februar 2016 Du skriver at han er snill. Men han er ikke snill slik jeg ser det. Han er egoistisk og han prioriterer seg selv og selv og selv. Han opptrer som en "onkel" overfor barna - han koser med dem etter at du har gjort all jobben. Er det snilt at han gir barna en kosestund, men lite eller ikke noe annet? Jeg synes ikke det. Han er i hvert fall ingen god far. For en god far ville heller ikke ha prioritert seg selv og sine behov og lyster så eviglangt foran barnas behov og familiens behov. En god ektemann? Ikke i nærheten en gang! En god ektemann svikter deg ikke i dine vanskeligste stunder. Han overlater ikke alt ansvar til deg mens han selv surfer seg gjennom livet og bare gjør det han selv vil. En god livspartner prioriterer ikke reiser alene og sammen med kompiser flere ganger i året og blir borte på forlystelsesreiser i ukesvis om gangen mens han overlater alt til kona. En god mann stiller opp for kone og barn, han er tilstede og tar sin del av ansvaret med hjem og familie. Han støtter sin partner i vanskelige stunder. Han sørger for å skape mest mulig trygghet for barna og partneren, han ønsker at også kona skal være lykkelig. Jeg synes den mannen din er forferdelig arrogant! Han overlater alt ansvar til deg på alle områder, du har tydeligvis ikke noe å si når det kommer til hans egoistiske prioriteringer. I hans hode har du ikke rett til å uttale deg engang - eller, du kan selvfølgelig si hva du vil, og han kan til og med lytte til deg.... men det betyr ikke en dritt for ham, for han gjør akkurat det han vil uavhengig av hva som er det beste for familien, barna og forholdet, om han sårer deg betyr ikke noe. Så han lytter til det du sier. Han sier det du trenger å høre - at du har rett - bare for husfredens skyld for at du skal fortsette å akseptere hans egotripp. Men han mener ikke noe av det han sier, det er bare løgner for å komme seg fortest bort fra en krangel eller en scene. Du skriver at han har et godt hjerte.... men han viser ikke noe av dette i sitt forhold til deg eller barna. Hadde han virkelig brydd seg så hadde han handlet motsatt av hva han har gjort! Og hva skjer? Han krever separasjon. Selv om han "ikke har bestemt seg" for om han vil skilles, så lar han deg og barna gå gjennom separasjonen, i stedenfor å bli og kjempe. Han har ikke bestemt seg, dvs. det er igjen helt uvesentlig for ham hva du vil eller føler om saken. Og det bekrefter han til gangs når han sier at "han får bare leve med konsekvensen" hvis du ikke vil ha ham tilbake - dvs. det betyr ikke noe for ham om ekteskapet avsluttes. Det han egentlig sier, det er at hvis han blir litt lei av å sørge for seg selv, å ikke ha noen som tar seg av ham og alle hans behov når det passer ham å være hjemme... da kan det hende han bestemmer seg for å bli i ekteskapet likevel. Men på hvilken måte, tror du? Tror du han noengang vil være villig til å endre seg, prioritere familien og forholdet og slutte med sine lange reiser på egen hånd? Jeg tror aldri han kommer til å endre seg så mye ut fra det du skriver og hva han har sagt. Han bryr seg ganske enkelt ikke. Om du gråter og er lei deg så bryr han seg ikke. Bare det sier det meste. Du skriver at du har skrevet til ham at du vil akseptere skillsmissen, og du skriver at han da blir glad. Sier ikke det alt du trenger å vite? Jeg tror alle ord om å kanskje finne tilbake til hverandre bare er ord han kommer med nå fordi han er for feig til å si direkte til deg at han har bestemt seg og aldri vil komme tilbake. For innse det - han vil separeres for å bli singel, teste ut singellivet, og han overlater som vanlig absolutt alt ansvar for barn til deg. For det passer nok ikke inn i hans ønske om å leve singellivet å ha barn på samvær. Samvær hos deg, derimot, det betyr at han kan fortsette å leke "onkel" og gi barna masse "kos og nærhet" når det passer ham... og han kan begrense tiden på det akkurat så mye han selv vil når dere skal ha den ordningen... Du sier at han innrømmer at han er "en dårlig mann", og du skriver at hvis han mente det så burde han endre seg. Men ser du ikke at han ikke vil endre seg? Han ønsker ikke forpliktelser, han ønsker ikke ansvar, han ønsker ikke å stille opp for noen (i hvert fall ikke deg og barna). Han vil være fri til å gjøre akkurat det som faller ham inn, uten å måtte tenke på hva en dame ønsker eller hva barna hans har behov for. Han ønsker ikke å endre seg - da hadde han gjort det for lenge siden. En separasjon vil ikke endre ham - selv om han kanskje innimellom "kjenner på savnet" (kjenner på savnet etter å ha noen som er der for ham, kanskje.... men igjen, bare når det passer ham). Du ser det selv, HI. Så for din egen del - aksepter at det er over. Mannen vil ikke mer, og ikke noe du gjør eller sier kan få ham til å endre mening. Og om han forandret mening, så ville det mest trolig bare være midlertidig inntil han påny trengte friheten sin. Du fortjener så uendelig mye mer og bedre enn det denne mannen har "tilbydt" deg. For realiteten er at han ikke har tilbydt deg noe. Bestill deg time for din egen del til familievernkontoret slik at du har noen å snakke med om dette som kan være nøytral og gi deg nøytrale og realistiske tilbakemeldinger på forholdet dere har hatt. Mannen har sikkert gode sider også, ellers ville du ikke falt for ham. Men han vil dessverre ikke dele de gode sidene av seg selv med deg og barna. Ta tak i dette, snakk med fvk og andre som du står nær. Skap ditt eget liv helt uavhengig av denne mannen. Du har levd på vent i mange nok år i håp om at han skal endre seg. Nå er det på tide at du begynner å skape et liv for deg og barna som ikke er avhengig av hans egoisme og frihetsbehov og latskap. Forstår godt at dette er sårt og vondt for deg, så skaff deg noen å snakke med. Du vil få tilbake livet ditt når du begynner å leve livet på dine og barnas premisser i steden for hans premisser. Det blir anderledes og en periode blir det sorg - men jeg er sikker på at du får det bedre uten ham. La ham leve singellivet og dyrke egoismen, du har ikke behov for ham! Klem Anonymous poster hash: 84eae...4c8 Tusen takk ❤️ Du har helt rett i hva du sier her og jeg skal ha dette i bakhode og skyve han vekk. Leve mitt eget liv sammen med barna. Han fortjener oss ikke!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #31 Skrevet 14. februar 2016 Vær sterk nå. Det er han som gjør dette. Gi han samme mynt tilbake. Han respekterer deg ikke. Ikke la deg tråkke på! Du fortjener en som ikke er villig til å miste deg og hele sin familie for egentid med kompiser. Dette vet du egentlig. Om han er i en krise og trenger pause, har det ingenting å si. Dette har han gjort mot deg og barna over lengre tid. Livet er for kort til å sløse på mennesker som ikke gir deg den respekt og kjærlighet man fortjener. Du vil få det lettere uten han. Du får jo barna! Ikke vær redd for det. Han har prioritert alt annet. Loggfør alt han sier og alle reiser han tar. Skriv ned hvor mye tid du bruker på barna vs han. Lykke til, dette klarer du Anonymous poster hash: e1496...97a ❤️ Takk du har rett Anonymous poster hash: 6c152...aae
Tantrum Skrevet 14. februar 2016 #32 Skrevet 14. februar 2016 La han separeres og la han fare ut av livet ditt om det er det han vil. Man skal ikke leve på løfter og for andre, man skal leve for seg selv og det man faktisk får.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #33 Skrevet 14. februar 2016 Han kommer nok heller ikke til å kreve mye omsorg for barna, for da vil han jo miste den fantastiske "fritiden" sin. Så regner med du kan slappe av ifht det😉 Han vil nok bare ha deg på gress som andre og nevner, vis at du er sterk og fortjener bedre og dump ham! Ikke gå å vent... Stor klem💕 Anonymous poster hash: bc84f...e98
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2016 #34 Skrevet 14. februar 2016 Er nysgjerrig på kor han jobber med så mye fritid og penger til reise? Nordsjøen? Anonymous poster hash: e880f...f68
Mrs Smith Skrevet 14. februar 2016 #35 Skrevet 14. februar 2016 Det rette du gjør nå er å virkelig vise mannen at du går videre uten han. Ikke bare med ord, men med handling. Han vil med stor sannsynlighet komme krypende etterhvert, når han skjønner at du ikke går på gress lenger. Men vil du virkelig ha denne mannen som ikke klarer å bestemme seg om det er deg han vil ha?? Du er verdt så mye mer. Stol på deg selv nå ! Klem
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #36 Skrevet 15. februar 2016 Jeg vet ikke helt hva jeg vil. Jeg elsker han , men han har også sviktet meg så utrolig mye. Og jeg føler meg ikke elsket i det hele tatt, men så har vi barn sammen da... Men for tiden så går følelsene mine opp og ned og jeg forandrer mening med meg selv hele tiden. Tusen takk for alle gode råd. Setter stor pris på det 😊 Dere har hatt mange gode og fornuftige råd og innerst inne så tenker jeg det samme som dere, men så er det noe med det man blir blind når man er midt oppi det... Anonymous poster hash: 6c152...aae
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2016 #37 Skrevet 15. februar 2016 Jeg vet ikke helt hva jeg vil. Jeg elsker han , men han har også sviktet meg så utrolig mye. Og jeg føler meg ikke elsket i det hele tatt, men så har vi barn sammen da... Men for tiden så går følelsene mine opp og ned og jeg forandrer mening med meg selv hele tiden. Tusen takk for alle gode råd. Setter stor pris på det Dere har hatt mange gode og fornuftige råd og innerst inne så tenker jeg det samme som dere, men så er det noe med det man blir blind når man er midt oppi det... Anonymous poster hash: 6c152...aae Har du venner du kan snakke med om detta ? Det er så godt å få ut sorgen, noen som vil høre på deg og du kan slippe tårene løs med. Han har såret deg og det vil han fortsette med. Jeg hadde ei slik vennine som jeg kunne grine og bli sint på men ho sovnet stille inn 32 år. Savne henne og har du ei slik vennine så spør ho. Ver tøff og start ditt liv nå. Du er sterk. Anonymous poster hash: a5a41...e43
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #38 Skrevet 18. februar 2016 Uff så trist kondolerer så mye.tusen takk for all god støtte det hjelper utrolig mye 😊 Jeg har familie og snakker med venner om dette også. Anonymous poster hash: 6c152...aae
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2016 #39 Skrevet 18. februar 2016 Helt ærlig så tror jeg ikke du kommer til å gå. Du er for avhengig av ham. Selv om han er en dårlig ektemann. Selv om han er en dårlig far. En person som bare tenker på seg selv, og som VET at han kan behandle kone og barn akkurat som han vil, fordi han er alltid velkommen tilbake. Han BRUKER deg. Han er singel, fri, på ferie akkurat når han vil. Han er ektemann og pappa når han vil. Du kaster bort livet ditt på denne mannen. Fordi du "elsker" ham og den han er? Nei, fordi du elsker den du VIL at han skal være. Du kommer aldri til å gå. Han får i pose og sekk. Du og barna blir skadelidende. Om seks måneder skriver du et nytt, helt likt innlegg her. Da er vi i slutten av sommerferien, og mannen din har nettopp brukt tre uker og titusenvis av kroner på guttetur. Du har vært hjemme og passet barna. Du skriver her og lurer på om du bør gå fra ham. Likevel blir du, den gangen også. Og neste. Og neste. Anonymous poster hash: a67ef...7b2
Fandens Oldemor Skrevet 19. februar 2016 #40 Skrevet 19. februar 2016 Jeg vet ikke helt hva jeg vil. Jeg elsker han , men han har også sviktet meg så utrolig mye. Og jeg føler meg ikke elsket i det hele tatt, men så har vi barn sammen da... Men for tiden så går følelsene mine opp og ned og jeg forandrer mening med meg selv hele tiden. Tusen takk for alle gode råd. Setter stor pris på det 😊 Dere har hatt mange gode og fornuftige råd og innerst inne så tenker jeg det samme som dere, men så er det noe med det man blir blind når man er midt oppi det... Anonymous poster hash: 6c152...aae Ok, la meg forklare det med et språk du vil høre på da, siden du innerst inne vil ha ham tilbake: du trenger, han trenger, og forholdet deres trenger at du jobber litt med ryggraden din. Du må stå opp for deg selv, og slutte med å være en dørmatte. Først da vil han kunne respektere deg.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #41 Skrevet 20. februar 2016 Dere har virkelig rett og jeg vet det så godt selv også . Jeg må bare sette kroken på døren. Jeg vet jeg må dette. Og ta me barna på ferie så kan han leve livets glade dager som han vil. Så kan jeg når tiden er moden finne meg en ny. Har tenkt over hendelser og ring han har sagt og så videre. Jeg tror han har vært utro. Jeg vet ikke 100 prosent , men jeg føler meg sikker. Drittsekk. Jeg fortjener bedre enn han. Anonymous poster hash: 6c152...aae
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #42 Skrevet 20. februar 2016 Dere har tatt ut separasjon, har dere ikke? Og dere har vært til mekling? Da lever du livet ditt slik du vil, lar tiden gå, ikke la han få snike seg inn i livet ditt når det passer ham. Du vet at denne mannen ikke er bra for deg. Dere har tatt ut separasjon, dere bor ikke på samme adresse. Få kopi av meklingsattest og krev bidrag gjennom Nav. Han trenger ikke være enig i det, det er ditt valg å kreve at bidrag blir beregnet via Nav. Få satt opp en helt konkret samværskontrakt ang. barna. Faste samvær, det er det beste for deg, det er det beste for barna. Vil han ikke, ny mekling. Ikke la ham få styre livet ditt med å la ham få komme og gå for samvær når det passer ham. Barna dine trenger også forutsigbarhet. Vær saklig og konkret og bare gjør det du må gjøre. Anonymous poster hash: 84eae...4c8
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2016 #43 Skrevet 20. februar 2016 Jeg har ei venninne som har en mann og de har tre barn. Han jobber mye, det er nye reising. Når han er hjemme jobber han vanlig til mye. Hun er mye alene med hjem, bikkje og unger. Når han er hjemme er det også mye kompis greier! Aldri om jeg hadde tillatt det. Jeg hadde kunnet akseptert nye jobbing og den økonomiske gevinsten det innebar for forholdet. Jeg hadde ikke akseptert kompis prioriteringene på toppen. Jeg hadde ønsket fellesskap rundt barna og familien. Du må finne ut hva du vil. Hvordan du vil ditt liv skal være. Anonymous poster hash: 51726...8a3
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #44 Skrevet 23. februar 2016 Han sier han ikke har en annen og at han har mye og tenke på og at han er redd for og miste meg for godt. Men at han trenger tid. Og han vet ikke helt hva han vil. Han har sagt at det er håp for at vi kan være en familie igjen. Men jeg vet ikke helt. Jeg er veldig dumsnill og tenker mer med hjertet enn med fornuften kjenner jeg. Så dette gjør vondt. Barna vet ikke helt om situasjonen enda men de lurer litt på hvorfor han er så mye borte. De er vant me at han reiser mye på ferier og er hos kamerater osv men nå merker de han aldri sover over her lenger. Han sov her en dag etter ferien sin og virket som han hadde savnet oss. Og alt har ikke helt sunket inn hos meg enda. Vet ikke hva jeg skal tro. Han sier det absolutt ikke er en annen. Og at han er glad i meg og at jeg betyr mye for han og han vil ikke skilles men bare ha tid for seg selv. Og se hva som skjer . Anonymous poster hash: 6c152...aae
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2016 #45 Skrevet 23. februar 2016 Han sier han ikke har en annen og at han har mye og tenke på og at han er redd for og miste meg for godt. Men at han trenger tid. Og han vet ikke helt hva han vil. Han har sagt at det er håp for at vi kan være en familie igjen. Men jeg vet ikke helt. Jeg er veldig dumsnill og tenker mer med hjertet enn med fornuften kjenner jeg. Så dette gjør vondt. Barna vet ikke helt om situasjonen enda men de lurer litt på hvorfor han er så mye borte. De er vant me at han reiser mye på ferier og er hos kamerater osv men nå merker de han aldri sover over her lenger. Han sov her en dag etter ferien sin og virket som han hadde savnet oss. Og alt har ikke helt sunket inn hos meg enda. Vet ikke hva jeg skal tro. Han sier det absolutt ikke er en annen. Og at han er glad i meg og at jeg betyr mye for han og han vil ikke skilles men bare ha tid for seg selv. Og se hva som skjer . Anonymous poster hash: 6c152...aae Jeg hadde ikke stolt på den mannen i det hele tatt. Spiller ikke lenger noen rolle hva han vil. Hva vil du? Du vet han ikke kommer til å endre seg, du vet han aldri vil prioritere deg og barna, du vet han ikke vil stille opp for deg om du trenger det. Ser du ikke hvordan han holder på? Han manipulerer deg like mye nå som han ellers gjør! Han får det til å virke som om dette bare er et spørsmål om hva han vil. Han vil ha alle fordelene ved å være gift - når han selv vil. Men mer vil han ha alle fordelene av å være singel - når han selv vil. Nå er han så frekk og manipulerende at han tar ut separasjon, sier han ikke vil betale bidrag annet enn på den måten han selv vil, han vil reise, være alene, dra på singeltur med kompisene... men han er redd for å miste deg? Eh, nei. Han er ikke redd for å miste deg, det er noe han sier bare for å holde deg på gress som han alltid har gjort. Om han virkelig hadde vært redd for å miste deg ville han foreslått parterapi, han ville holdt seg hjemme og jobbet med forholdet, han ville begynt å ta ansvar hjemme, han ville sluttet med alle egotrippene og singelturene sine. Han sier han ikke vil skilles, men bare ha tid for seg selv. Det han da sier er at han ikke vil ha et normalt ekteskap, han vil ikke ha noe normalt familieliv, han vil ikke ha forpliktelser, han vil ikke stille opp annet enn når det passer han selv. Du sier at du tenker med hjertet. Men hva er det du vil ha? Den gode mannen, kjærlige partneren og familiefaren som stiller opp for deg og tar ansvar for hjem og familie? Den mannen har du aldri hatt. Det du HAR hatt er en manipulerende og egoistisk mann som aldri har prioritert deg og barna og familien, en mann som ikke har støttet deg når du har trengt det, en mann som foretrekker egentid og heller ha gjesteopptredener som far/ektemann. Du har ikke hatt det du ønsker deg. Den mannen du ønsker deg har ikke vært der og ingenting tilsier at han vil endre seg - for han tar fremdeles null hensyn til hvordan det han nå gjør påvirker deg... han bare sier hva HAN vil og kanskje vil og kanskje ikke vil, mens han passer på å reise som han vil, være god onkelpappa når han selv gidder. Jeg håper du tar kontakt med familievernkontoret for din egen del, HI, for jeg får inntrykk av at du er manipulert av denne mannen i så mange år at du ikke ser når han fortsetter å manipulere deg. Det du drømmer om med denne mannen vil han love deg, men aldri gi deg. Han kommer til å ødelegge deg enda mer. Så skaff deg hjelp av fagfolk for å kan hjelpe deg til å se situasjonen din klart, se hvordan han manipulerer deg, og komme deg ut av dette. Anonymous poster hash: 84eae...4c8
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #46 Skrevet 24. februar 2016 Tusen takk for gode ord det er som terapi for meg og lese hva dere skriver. Jeg merker jeg sliter veldig med dette. Og samtidig har jeg kontakt med noen i hans familie som ikke bor i Norge ( de er arabere) og de liker ikke situasjonen men så sier noen av de vær tolmodig og gi han tid. For slik er arabere. Han tømte resten av klesskapet IDag og sa det måtte han gjøre tilfellet nav skulle komme på besøk. ( noe de også kan gjøre siden jeg søker om støtte som alenemor. Og han skulle la de resterende klærne ligge her. Jeg hadde en bra dag tidligere der jeg føler meg sterk. Så skjedde dette da ble jeg utrolig sårt. Jeg sa jeg skulle bruke dette skapet selv og han skrev bare Ok. Og så snakket vi på telefonen og da ble han stresset over min reaksjon og sa jeg ikke gjorde situasjonen bedre. Iogmed at han vil ha tid til og tenke og jeg stresser han mer. lurer sånn på hva han tenker på egentlig. Hvorfor stresser dette han. Han sier fremdeles han vil kun ha alene tid til og tenke , men at når jeg holder på slik ( stresse han med mine reaksjoner på at han vil vekk for godt osv) så tenker han som han sa at da vil han ikke tilbake. Sa han i sinne. Jeg blir veldig sliten av alt dette. Jeg er egentlig en sterk person men dette knekker meg av og til. For jeg føler jeg får frem og tilbake. Og ja han har aldri vært en god ektemann. Jeg vet han kan være det og han har det i seg, men alt er forandret nå. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Han må jo forstå mine følelser han sier han gjør det men Anonymous poster hash: 6c152...aae
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #47 Skrevet 24. februar 2016 Tusen takk for gode ord det er som terapi for meg og lese hva dere skriver. Jeg merker jeg sliter veldig med dette. Og samtidig har jeg kontakt med noen i hans familie som ikke bor i Norge ( de er arabere) og de liker ikke situasjonen men så sier noen av de vær tolmodig og gi han tid. For slik er arabere. Han tømte resten av klesskapet IDag og sa det måtte han gjøre tilfellet nav skulle komme på besøk. ( noe de også kan gjøre siden jeg søker om støtte som alenemor. Og han skulle la de resterende klærne ligge her. Jeg hadde en bra dag tidligere der jeg føler meg sterk. Så skjedde dette da ble jeg utrolig sårt. Jeg sa jeg skulle bruke dette skapet selv og han skrev bare Ok. Og så snakket vi på telefonen og da ble han stresset over min reaksjon og sa jeg ikke gjorde situasjonen bedre. Iogmed at han vil ha tid til og tenke og jeg stresser han mer. lurer sånn på hva han tenker på egentlig. Hvorfor stresser dette han. Han sier fremdeles han vil kun ha alene tid til og tenke , men at når jeg holder på slik ( stresse han med mine reaksjoner på at han vil vekk for godt osv) så tenker han som han sa at da vil han ikke tilbake. Sa han i sinne. Jeg blir veldig sliten av alt dette. Jeg er egentlig en sterk person men dette knekker meg av og til. For jeg føler jeg får frem og tilbake. Og ja han har aldri vært en god ektemann. Jeg vet han kan være det og han har det i seg, men alt er forandret nå. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Han må jo forstå mine følelser han sier han gjør det men Anonymous poster hash: 6c152...aae Du må innse at han manipulerer deg hele tiden, Hi. Han sier og gjør ting for å fremdeles ha makt over deg selv om han vil leve sitt liv. Det du skriver viser også tydelig at du har levd med hans manipulasjon i altfor lang tid, for han får deg til å tvile på deg selv, han gir deg skyldfølelse. Du må innse at du har levd med en mann som har psyket deg ned i mange år, og han fortsetter å gjøre det. Vær så snill, lov meg at du ringer familievernkontoret i morgen for din egen del. Du trenger noen å snakke med som kan vise deg hvor mye han manipulerer deg. Han blir stresset når du viser en annen reaksjon enn du tidligere har gjort - for da har han ikke like mye kontroll over deg. Og da blir han sint - og gir deg skyldfølelse som "ikke gir ham tid"... Ser du ikke hvordan han spiller med deg? Han spiller på følelsene dine slik en pianist spiller på et piano. Han vet akkurat hvilke knapper han skal trykke på for å psyke deg ned enda mer, få deg til å håpe litt til, gi deg litt mer skyldfølelse, bli litt mer forvirret. Og familien hans som ber deg gi ham tid..... de kan du bare glemme! Du har gitt denne mannen mange år med tid, han har aldri vist noen vilje til å endre seg. Nå gjør han situasjonen enda verre og likevel skal du gi ham enda mer tid??? Han lar Nav betale for at han selv skal ut og leve singellivet, mens han passer på å holde godt nok tak i deg psykisk til at du ikke stenger døren for ham for godt. Dette er en usympatisk og kjempestor egoist av en mann som driver en form for psykisk mishandling av deg! Neste gang du snakker med familien hans - si til dem at du har vært tålmodig i xx antall år, du har gitt ham xx år av tid, og det eneste han kommer frem til er at han fortsetter å prioritere seg selv og sine egne interesser. Nå er det slutt. Så vær så snill, Hi - ring familievernkontoret i morgen og bestill en time for deg selv! Du trenger støtte for å greie å tenke klart! Anonymous poster hash: 84eae...4c8
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2016 #48 Skrevet 24. februar 2016 Du gjør akkurat som forventet. Du unnskylder ham. Du "elsker" ham. Du tror du kan forandre ham. Du skriver et likt innlegg om ett år. Han er borte på ferie hele tiden med kompisene sine mens du sitter hjemme. Men du elsker ham. Og så skriver du et nytt innlegg året etter. Han truer med å ta barna fra deg og tilbake til sitt hjemland om du går fra ham. Ingenting vil forandre seg. Lykke til med å bli tråkket på, løyet for og mest sannsynlig bli bedratt resten av livet. Dere er kjempegode rollemodeller for barna deres. Anonymous poster hash: a67ef...7b2
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #49 Skrevet 11. mars 2016 Barna er enda små så de vet ikke noe enda. De er vant med at han reiser mye. Eneste han eldste forstår at det er noe. Han var hos oss lenge en hel uke i strekk. Og jeg følte at alt gikk bra iallefall at han prøvde. Men så etter den uken så skulle han tilbake til leiligheten sin og da kjente jeg på følelsen igjen. Og han sa han trenger tid til og tenke hva han vil. Og sa da til han at du har snart ikke valget men at jeg tar valget snart. Da sa han at da måtte han ta konsekvensene av dette. Så sa jeg men da kan du ikke være så veldig redd for og miste meg?" Oghan sa bo det var han men da ville han prøve alt han kunne. 😂 Så står vi her da igjen. Venter på hva fremtiden vil bringe. Han sier han er veldig glad i meg og at det ikke er meg det er noe galt med men han. Og at det er noe som kommer etter og elske noen og det er trygghet. Så jeg ser jo til en viss grad hvor dette fører hen, men samtidig så gir han enda håp om at jo han heller mot komme tilbake som en familie igjen. Er det mulig og være så egoistisk?! Så er jeg egentlig en sterk person men vil så gjerne vi skal være en familie igjen kansje enda bedre. Kansje han kommer løpende som en angrende synder.. Anonymous poster hash: 6c152...aae
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #50 Skrevet 11. mars 2016 Jeg føler jeg har prøvd alt. Først den største tabben jeg har mast i begynnelsen. Og så har jeg prøvd ikke ta noe kontakt. Hjalp litt. Så når jeg prøver holde avstand vil han se barna såklart og han kommer og ser dem og han virker likegyldig men samtidig som han har dårlig sammvittighet sier hver gang han er glad i meg.. Hvorfor sier han slikt? For føle seg bedre? Jeg har ikke fått noe avslutning og føler ikke han har gått videre derfor klarer jeg ikke helt avslutte. Jeg tenker alltid tenk hvis.. Når han var her så tror jeg bare han testet ut hvordan det var og være tilbake. Og for barna sin del. Mest for de tenker jeg. Og han virker snill mot meg men mer som en venn. Som om han håper vi kan være venner og han kan ha oss ved siden og komme se barna osv mens han lever sitt liv. Blir veldig provosert og sårt når jeg tenker over det. Tror ikke han er utro men at han vil teste ut det og være alene som han også sier. Så egentlig så kan jeg ikke bety så veldig mye for han. Selv om han sier det med ord. Familien hans og min familie mener han bør skjerpe seg, men noe har skjedd med han. Anonymous poster hash: 6c152...aae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå