Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #51 Skrevet 5. februar 2016 Jeg har medfødt hjertefeil og er 100% ufør,men jobber 5 dager i uka i 6 timer, trives veldig og jobbe. kunne ikke vert uten en jobb.Du er 100% ufør men jobber rundt 80%. Hvordan funker det? Da er man vel ikke ufør... Anonymous poster hash: e9072...34e jeg er nok det, vert det siden jeg var 18år. jobber igjennom et firma som bare de uføre får jobbe igjennom,men jeg har alltid vert utplassert andre steder, og tjener ca 2500 uten om min trygd Nå troller du godt 2500 i 80% stilling? Haha. Anonymous poster hash: cf96f...b07 Hørt om vernet bedrift? BW sier jo at kun uføre får jobbe gjennom det firmaet. Jeg har jobbet med flere, bl.a. psykisk utviklingshemmede, som har vært i akkurat den situasjonen. 100% ufør, men jobber på egne plasser og får en liten "symbolsk sum" for arbeidet, utenom uføretrygden. Så jo, det er fullt mulig. Hvordan får man en sånn jobb? Jeg er også ufør, men aldri hørt om noe sånt, skulle gjerne hatt noe å gjøre på gode dager... Må man ha spesielle diagnoser for å få det? Anonymous poster hash: da8f7...c29 Har du aldri hørt om vernet bedrift? Nesten alle som er psykisk utviklingshemmet er trygdet, men de fleste drar på "jobb" hver dag. Der pakker de konvolutter, river filler, høgger/stabler ved osv. Så jobber det noen der som veileder og passer på de. Anonymous poster hash: 4acbc...fcd
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #52 Skrevet 5. februar 2016 Jeg har medfødt hjertefeil og er 100% ufør,men jobber 5 dager i uka i 6 timer, trives veldig og jobbe. kunne ikke vert uten en jobb.Du er 100% ufør men jobber rundt 80%. Hvordan funker det? Da er man vel ikke ufør... Anonymous poster hash: e9072...34e jeg er nok det, vert det siden jeg var 18år. jobber igjennom et firma som bare de uføre får jobbe igjennom,men jeg har alltid vert utplassert andre steder, og tjener ca 2500 uten om min trygd Nå troller du godt 2500 i 80% stilling? Haha. Anonymous poster hash: cf96f...b07 Hørt om vernet bedrift? BW sier jo at kun uføre får jobbe gjennom det firmaet. Jeg har jobbet med flere, bl.a. psykisk utviklingshemmede, som har vært i akkurat den situasjonen. 100% ufør, men jobber på egne plasser og får en liten "symbolsk sum" for arbeidet, utenom uføretrygden. Så jo, det er fullt mulig. Hvordan får man en sånn jobb? Jeg er også ufør, men aldri hørt om noe sånt, skulle gjerne hatt noe å gjøre på gode dager... Må man ha spesielle diagnoser for å få det? Anonymous poster hash: da8f7...c29 Har du aldri hørt om vernet bedrift? Nesten alle som er psykisk utviklingshemmet er trygdet, men de fleste drar på "jobb" hver dag. Der pakker de konvolutter, river filler, høgger/stabler ved osv. Så jobber det noen der som veileder og passer på de. Anonymous poster hash: 4acbc...fcd Jo altså, jeg har hørt om det, men det har aldri vært nevnt i alle mine møter med nav. Er det bare for de som er psykisk utviklingshemmet? Anonymous poster hash: da8f7...c29
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #53 Skrevet 5. februar 2016 Jeg er delvis ufør 70%. Har epilepsi og en sovesykdom som ligner narkolepsi. Syns hverdagen blir verre og verre, legen og familievernkontor anbefaler søke om enda høyere uføregrad, ekteskap holder på å gå i stykker pga den eksessive søvn, jeg er jo aldri våken hjemme. Innser selv at jeg satt mitt behov for å jobbe høyere enn familien min, så om jeg ikke gjør noe blir jeg singel snart. Barna kan jeg ikke ha ansvar for alene heller. Så jeg kaster inn håndkleet. Anonymous poster hash: 0af77...0bf
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2016 #54 Skrevet 5. februar 2016 Jeg har medfødt hjertefeil og er 100% ufør,men jobber 5 dager i uka i 6 timer, trives veldig og jobbe. kunne ikke vert uten en jobb.Du er 100% ufør men jobber rundt 80%. Hvordan funker det? Da er man vel ikke ufør... Anonymous poster hash: e9072...34e jeg er nok det, vert det siden jeg var 18år. jobber igjennom et firma som bare de uføre får jobbe igjennom,men jeg har alltid vert utplassert andre steder, og tjener ca 2500 uten om min trygdNå troller du godt 2500 i 80% stilling? Haha. Anonymous poster hash: cf96f...b07 Hørt om vernet bedrift? BW sier jo at kun uføre får jobbe gjennom det firmaet.Jeg har jobbet med flere, bl.a. psykisk utviklingshemmede, som har vært i akkurat den situasjonen. 100% ufør, men jobber på egne plasser og får en liten "symbolsk sum" for arbeidet, utenom uføretrygden. Så jo, det er fullt mulig. Hvordan får man en sånn jobb? Jeg er også ufør, men aldri hørt om noe sånt, skulle gjerne hatt noe å gjøre på gode dager... Må man ha spesielle diagnoser for å få det? Anonymous poster hash: da8f7...c29 Har du aldri hørt om vernet bedrift? Nesten alle som er psykisk utviklingshemmet er trygdet, men de fleste drar på "jobb" hver dag. Der pakker de konvolutter, river filler, høgger/stabler ved osv. Så jobber det noen der som veileder og passer på de. Anonymous poster hash: 4acbc...fcd Jo altså, jeg har hørt om det, men det har aldri vært nevnt i alle mine møter med nav. Er det bare for de som er psykisk utviklingshemmet? Anonymous poster hash: da8f7...c29 I praksis blir det jo det. Det er jo "jobb", og ikke noe som vil stimulere noen uten slike diagnoser. Man vil vel heller ikke trives som kollega.Du kan jo spørre hva BW gjør på jobb? Anonymous poster hash: 4acbc...fcd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå