Gå til innhold

Hvorfor er du ufør egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som vil si hvorfor de er uføre?

Anonymous poster hash: ad7a0...abf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle de? For å få høre at de sikkert ikke er syke nok og sikkert kunne jobbet litt om de bare ikke var så pysete?

Anonymous poster hash: 7d43b...469

Skrevet

Jeg har en schizofrenidiagnose. Jeg er medisinert og fungerer greit i hverdagen, men jeg tåler ikke å stå i et arbeidsforhold. Jeg har forsøkt over mange år og tør/orker ikke lenger pga hyppig psykosefrembrudd ved belastninger i forbindelse med en hvilken som helst jobb (jeg har forsøkt mange forskjellige). Det er svært belastende for mine barn å ha en mamma i aktiv psykose..

Anonymous poster hash: b7327...6a5

Skrevet

Er 50% ufør pga skader i ryggen. Har operert 2 ganger, og blir ikke bedre. Belaster jeg for mye blir jeg sengeliggende i etterkant. Derfor bedre at jeg jobber 50%, og ikke blir borte fra jobb, enn at jeg jobber mer og blir mye borte i perioder. Blir og fortere sliten siden jeg har kroniske smerter i ryggen.

Anonymous poster hash: 08f92...b6f

Skrevet

Jeg har ME, men hver gang jeg har skrevet det i en ufør-tråd her, er det en eller annen anonym som skriver at det har jeg garantert ikke, jeg har bare vondt i viljen...

Skrevet

Jeg har ME, men hver gang jeg har skrevet det i en ufør-tråd her, er det en eller annen anonym som skriver at det har jeg garantert ikke, jeg har bare vondt i viljen...

Jeg sliter med hodepine og muskelsvakhet/vondt! Jeg har søkt 50% uføre. 

Pga slike som anonym føler jeg meg som søppel, men jeg KLARER ikke ta meg sammen å jobbe. Kroppev vil ikke reise seg på de værste dagene, har så vondt, føles som en ekstrem influensa, musklene rives og slites...

Anonymous poster hash: 2c571...3b2

Skrevet

Er ufør grunnet fibromyalgi og angst. Mannen min er ufør grunnet ryggskade.

Anonymous poster hash: f1fec...524

Skrevet

Mobbing i skole og arbeidsliv. Sosial fobi som følge av all mobbingen.

Anonymous poster hash: ef58d...5a8

Skrevet

Når jeg får dette spørsmålet må jeg tenke meg litt om, og svaret overrasker kanskje. Jeg vet ikke. Jeg har ingen spesifikk diagnose som jeg kan henge det på, verken psykisk eller fysisk.  Men jeg fungerer dårlig i jobb og har et bedre liv uten.

Anonymous poster hash: 65a74...83d
Skrevet

Når jeg får dette spørsmålet må jeg tenke meg litt om, og svaret overrasker kanskje. Jeg vet ikke. Jeg har ingen spesifikk diagnose som jeg kan henge det på, verken psykisk eller fysisk. Men jeg fungerer dårlig i jobb og har et bedre liv uten.

Fikk du ufør uten diagnose, da?

Anonymous poster hash: 4048d...302

Skrevet

Jeg er 50% ufør pga kronisk astma.

Anonymous poster hash: 6c062...ea3
Skrevet

Når jeg får dette spørsmålet må jeg tenke meg litt om, og svaret overrasker kanskje. Jeg vet ikke. Jeg har ingen spesifikk diagnose som jeg kan henge det på, verken psykisk eller fysisk. Men jeg fungerer dårlig i jobb og har et bedre liv uten.

Fikk du ufør uten diagnose, da?

Anonymous poster hash: 4048d...302

Ja det har jeg tydeligvis gjort. Når det er sagt så har det ikke vært lett å få innvilget uføretrygd. Har vært mange år med utprøving og attføring og det meste. Til slutt var det nok.

Skrevet

Jeg har ME

Anonymous poster hash: ad7b0...c41
Skrevet

Ufør pga crohns

Anonymous poster hash: 393bc...615

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, vil du fortelle meg hvordan du gikk frem for å bli ufør?

Anonymous poster hash: 9e5bd...189

Skrevet

Har opplevd omsorgssvikt, mobbing, psykisk og fysisk vold og overgrep, så jeg sliter idag med sosial fobi og panikklidelse. Må ta livet helt med ro for å ikke bli syk med ME lignende symptomer, så ergo kan jeg ikke være i en jobb men fungerer greit hjemme.

Anonymous poster hash: f750c...85d
Skrevet

Du som skriver at du ha et bedre liv hjemne: Åja så vi andre må jobbe og sliter ræva av oss fordi du trives best hjemme?? Vi betaler for livet ditt!

Tror du ikke vaske dama på bedriftene rundt deg også hadde trivdes best hjemme??

For en latterlig grunn, skjerp deg og kom deg ut i jobb! For en latterlig grunn! Blir forbanna på sånt!

Og psyken blir verre av å bare gå hjemme!

Hadde de sagt imorgen at det er slutt på trygd for folk med angst og depresjon og andre ting, så skylle du sett hvor mange som faltisk kan jobbe. Og faktisk bli frisk av det!

Skrevet

Du som skriver at du ha et bedre liv hjemne: Åja så vi andre må jobbe og sliter ræva av oss fordi du trives best hjemme?? Vi betaler for livet ditt!

Tror du ikke vaske dama på bedriftene rundt deg også hadde trivdes best hjemme??

For en latterlig grunn, skjerp deg og kom deg ut i jobb! For en latterlig grunn! Blir forbanna på sånt!

Hadde de sagt imorgen at det er slutt på trygd for folk med angst og depresjon og andre ting, så skylle du sett hvor mange som faltisk kan jobbe. Og faktisk bli frisk av det!

Og der kom klørene ut ja, venta på den. Dere er ikke syke nok , kom dere i arbeid....... Du vet ingenting så kom deg ned fra din høye hest.     *finner frem popcorn*

Anonymous poster hash: d429d...bfb

Skrevet

Jeg har Cerebral Parese og er døv på et øre. Er 100% ufør.

Skrevet

Jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse og ptsl.. kommer sansyneligvis til å bli ufør. Har egentlig ikke lyst til å gi opp enda:(

Anonymous poster hash: 85939...a42

Skrevet

Du skjønner vel at det ikke er like enkelt som det er skrevet? Jeg har ikke valgt et liv som ufør fordi jeg koser meg hjemme. Men jeg har det mye bedre som hjemmeværende contra ute i jobb. Jeg har selvsagt prøvd mange typer jobb og psyken er det ikke noe i veien med. Men jeg FUNGERER ikke ute i yrkeslivet og dermed  ble jeg ufør. Og jeg er ikke stolt av det. Men jeg er glad for å ha fast inntekt og at min fremtid er forutsigbar med tanke på økonomi.

Skrevet

Jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse og ptsl.. kommer sansyneligvis til å bli ufør. Har egentlig ikke lyst til å gi opp enda:(

Anonymous poster hash: 85939...a42

Kunne jeg spurt deg noen spørsmål om hvordan diagnosen din er satt? Hvilke tester som er utført ol.

Skrevet

Du skjønner vel at det ikke er like enkelt som det er skrevet? Jeg har ikke valgt et liv som ufør fordi jeg koser meg hjemme. Men jeg har det mye bedre som hjemmeværende contra ute i jobb. Jeg har selvsagt prøvd mange typer jobb og psyken er det ikke noe i veien med. Men jeg FUNGERER ikke ute i yrkeslivet og dermed ble jeg ufør. Og jeg er ikke stolt av det. Men jeg er glad for å ha fast inntekt og at min fremtid er forutsigbar med tanke på økonomi.

Hva er det som ikke fungerer/gjør at du ikke fungerer? Diagnose har du fått, det må man ha for å få innvilget uføretrygd.

Anonymous poster hash: 4acbc...fcd

Skrevet

Det var litt av en forenkling av realiteten. Vaskedamen fungerer jo tydeligvis i jobb, så sammenligningen din er veldig merkelig. Og hadde økonomiske utbetalinger til psykisk syke opphørt så hadde vi nok sett minst like mange tragiske utfall som selvmord og folk på gata, som folk som på mirakuløst vis blir friske bare de skjerper seg.

Anonymous poster hash: d63c2...a31

Skrevet

Angst og en medfødt hodeskade som gjør læring vanskelig, takler ikke stress og press over lengre tid. Trives veldig godt som hjemmeværende mamma! Er kjempe glad for at jeg fikk uføretrygd sån at jeg kan fungere godt som mor og kjæreste. Isteden for å bli stressa, syk og i dårlig humør hele tiden pga jeg ikke klarer å fungere i jobb, som igjen gjør at jeg ikke fungerer optimalt hjemme heller.,

Anonymous poster hash: 4b3c1...fe3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...