Gå til innhold

Ukepenger til 14 åring?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk 1000 kr i mnd da jeg var ca 14-15 år gammel (på 90-tallet.) Da støvsugde og vasket jeg hele huset på tre etasjer. Banket teppene ute og var supergrundig. Broren min fortalte nettopp at han fikk 1200,- og gjorde ingenting. Våre barn skal definitivt måtte gjøre noe hvis/når vi starter med ukelønn.

 

Anonymous poster hash: 1cc93...8c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk 1000 kr i mnd da jeg var ca 14-15 år gammel (på 90-tallet.) Da støvsugde og vasket jeg hele huset på tre etasjer. Banket teppene ute og var supergrundig. Broren min fortalte nettopp at han fikk 1200,- og gjorde ingenting. Våre barn skal definitivt måtte gjøre noe hvis/når vi starter med ukelønn.

 

Anonymous poster hash: 1cc93...8c9

Oops. Jeg har ikke barn med broren min altså. Ser at det kan feiltolkes...😂

 

 

Anonymous poster hash: 1cc93...8c9

Skrevet

1000?! Aldeles på viddene.

 

Anonymous poster hash: 72335...696

Skrevet

Mine barn får 3000,- hver i mnd, det skal dekke busskort (300,-), hverdagsklær ( ikke yttertøy, sko, treningstøy eller pentøy), kino, lunsj, div shopping (sminke etc) og annet de trenger/ har lyst på.

 

Anonymous poster hash: c0b66...01f

Skrevet

Mine barn får 3000,- hver i mnd, det skal dekke busskort (300,-), hverdagsklær ( ikke yttertøy, sko, treningstøy eller pentøy), kino, lunsj, div shopping (sminke etc) og annet de trenger/ har lyst på.

 

Anonymous poster hash: c0b66...01f

Oh, my......

 

Jeg har utbetalt 13.000 i måneden jeg (ufør), mine barn kan ikke få 3.000 i måneden gitt, da må de jobbe for noen andre enn meg.

 

Anonymous poster hash: 58ed0...5b8

Skrevet

Mine barn får 3000,- hver i mnd, det skal dekke busskort (300,-), hverdagsklær ( ikke yttertøy, sko, treningstøy eller pentøy), kino, lunsj, div shopping (sminke etc) og annet de trenger/ har lyst på.

 

Anonymous poster hash: c0b66...01f

 

Gled deg til de skal bli studenter eller skal greie seg på normale lønninger hvor de starter med minstelønn!

 

Anonymous poster hash: 1341b...738

Skrevet

Jeg fikk også 3000 eller fikk faktisk 3400 i måneden da jeg var 14, er nå 27.

Utrolig fornøyd med den ordningen, kjøpte busskort, klær, sminke, aktiviteter, mat osv for de pengene. De stoppet på dagen jeg fikk min første "større" lønning (18 år). Jeg fikk tidlig vite hva ting kostet. Nå har jeg god økonomisk sans nå, er opptatt av sparing og har alltid likt å jobbe og tjene penger.

 

Anonymous poster hash: feef4...f0e

Skrevet

Mine barn kommer absolutt ikke til å få 1000 kr mnd som 14-åringer. I mine øyne er det mye. Det kommer derimot selvsagt an på hva pengene går til, men 1000 kr for å sløse bort...absolutt ikke!

Skrevet

Her får 14-åringen 500 kr i uken, blir å gå opp til 1000 kr i uken når hun er 15. Får også sommerpenger (5-10 000 i slutten av juni, summen varierer veldig etter hvor vi drar på ferie, om det er ett billig eller dyrt land). For pengene gjør hun mye husarbeid, lager budsjett og handler for en uke i måneden (vi betaler, men vil at hun skal vite hvordan man lager ett budsjett og hva mat i en uke faktisk koster for en familie på 4) ,får gode karakterer (om hun får en 6'er på en prøve får hun 400 kr ekstra, er det snakk om tentamen/eksamen får hun 800 kr ekstra) og hun forventes å holde "innetider" og være respektfull overfor oss som foreldre og andre.

Svært lite blir brukt på "tull" (junkfood O.l.). Hun har åpnet en sparekonto på eget initativ, kjøper ca 80% av sine egne klær uten at vi har sagt at hun trenger det og sparer det meste til å kunne kjøpe seg en bil når hun fyller 18 og har fullført lappen. Lappen betaler vi OM hun ikke røyker/snuser. En flott jente, veldig smart og hardtarbeidende! Har planer om å utdanne seg til lege. Hun drømmer også om å være en del av Leger Uten Grenser 😊❤️

 

Anonymous poster hash: 0b135...bfb

Skrevet

 

Mine barn får 3000,- hver i mnd, det skal dekke busskort (300,-), hverdagsklær ( ikke yttertøy, sko, treningstøy eller pentøy), kino, lunsj, div shopping (sminke etc) og annet de trenger/ har lyst på.

 

Anonymous poster hash: c0b66...01f

Gled deg til de skal bli studenter eller skal greie seg på normale lønninger hvor de starter med minstelønn!

 

Anonymous poster hash: 1341b...738

Jeg har tenkt å hjelpe de når de blir studenter også. Ikke med overflod av penger men noen tusen i mnd slik at de slipper å jobbe så mye ved siden av for å leve greit. De sløser ikke bort pengene sånn som det er nå, har bestandig mye penger på kortet og setter gjevnlig over på sparekonto. De får som regel bare 5 og 6 i karakterer på skolen ( så det hadde blitt "dyrere" å betale de 300,-/500,- pr karakter😂😂😂) De er stukturerte og tar små jobber (barnepass, hjelper besteforeldre) og tjener ekstra på det som de setter inn på konto for å spare til leilighet. Så vet du hva, jeg tror faktisk dette kommer til å gå kjempe fint😉

 

 

Anonymous poster hash: c0b66...01f

Skrevet

 

Mine barn får 3000,- hver i mnd, det skal dekke busskort (300,-), hverdagsklær ( ikke yttertøy, sko, treningstøy eller pentøy), kino, lunsj, div shopping (sminke etc) og annet de trenger/ har lyst på.

 

Anonymous poster hash: c0b66...01f

Gled deg til de skal bli studenter eller skal greie seg på normale lønninger hvor de starter med minstelønn!

 

Anonymous poster hash: 1341b...738

Disse barna får nok trolig ukelønn til de er godt voksne fordi de har vært vant til høyt pengeforbruk fra de er 14...

 

 

 

Anonymous poster hash: 069a3...ef2

Skrevet

Jeg syns faktisk ikke 1000 kroner er mye. Får jo nesten ingenting for det i dag.

Så en over her skrev at datteren fikk 5-10000 i feriepenger. Det var mye.

Hi

 

Anonymous poster hash: bcfba...aff

Skrevet

Eneste jeg kan forsvare deg på, er svømmebrillene siden tre av ungene her har vært svømmere. Riktige briller koster FLESK, og for å ikke snakke om FastSkin bukser m.m

Skrevet

Som lærer er jeg helt oppgitt over dere slm betaler ungene for gode karakterer. Det er jo helt pinlig at dere ikke klarer å motivere dem på annet vis. I tillegg gjør dere jobben vår vanskelig, for de bortskjemte ungene deres er komplett umulig å jobbe fornuftig med.

 

Dere gjør ungene en bjørnetjeneste når dere kaster penger etter dem.

 

Anonymous poster hash: 81411...cf4

Skrevet

Hva? Gir noen barna penger for gode karakterer på prøver?

 

Anonymous poster hash: dfd56...801

Skrevet

1000kr er mye!!!

 

Anonymous poster hash: 80116...fde

Skrevet

Vår 14 åring får 200,- Og det får holde.

 

Hun blir kjørt til idrett og venner. Må hun ta buss betaler vi det.

 

Hun får klær utenom. Samme med kino osv.

 

Hun får mobil abb betalt.

 

Hun går på idrett for ca 15.000 i året.

 

Hun bretter tøy og støvsuger to ganger i uka.

 

Å gi tusen i mnd er horribelt. Bortskjemte unger.

 

Anonymous poster hash: f374d...436

Skrevet

Her får 14-åringen 500 kr i uken, blir å gå opp til 1000 kr i uken når hun er 15. Får også sommerpenger (5-10 000 i slutten av juni, summen varierer veldig etter hvor vi drar på ferie, om det er ett billig eller dyrt land). For pengene gjør hun mye husarbeid, lager budsjett og handler for en uke i måneden (vi betaler, men vil at hun skal vite hvordan man lager ett budsjett og hva mat i en uke faktisk koster for en familie på 4) ,får gode karakterer (om hun får en 6'er på en prøve får hun 400 kr ekstra, er det snakk om tentamen/eksamen får hun 800 kr ekstra) og hun forventes å holde "innetider" og være respektfull overfor oss som foreldre og andre.

Svært lite blir brukt på "tull" (junkfood O.l.). Hun har åpnet en sparekonto på eget initativ, kjøper ca 80% av sine egne klær uten at vi har sagt at hun trenger det og sparer det meste til å kunne kjøpe seg en bil når hun fyller 18 og har fullført lappen. Lappen betaler vi OM hun ikke røyker/snuser. En flott jente, veldig smart og hardtarbeidende! Har planer om å utdanne seg til lege. Hun drømmer også om å være en del av Leger Uten Grenser 😊❤️

 

Anonymous poster hash: 0b135...bfb

Hva i all verden skal ungen med så mye penger i uken!? Det er jo helt sykt.

 

Anonymous poster hash: 066e3...d2f

Skrevet

Vår 14 åring får 200,- Og det får holde.

 

Hun blir kjørt til idrett og venner. Må hun ta buss betaler vi det.

 

Hun får klær utenom. Samme med kino osv.

 

Hun får mobil abb betalt.

 

Hun går på idrett for ca 15.000 i året.

 

Hun bretter tøy og støvsuger to ganger i uka.

 

Å gi tusen i mnd er horribelt. Bortskjemte unger.

 

Anonymous poster hash: f374d...436

200 i uka eller i mnd?

 

 

 

Anonymous poster hash: bcfba...aff

Skrevet

1000kr hver fredag



Anonymous poster hash: a03be...b55
Skrevet

Syns beløp på 1000 og over det er svært mye for en 14-åring. Kommer selvsagt an på hva pengene skal dekke, og om han jobber for dem eller ei.

12-åringen her får 400,- i mnd i rene lommepenger. Gjør hun jobber for oss får hun litt ekstra.

Skrevet

 

1000kr hver fredag

 

Anonymous poster hash: a03be...b55

Er det for å skryte eller???

 

 

Anonymous poster hash: a9150...b84

Skrevet

Tror man må se det i forhold til inntekten husstanden har. Har man 2 voksne med helt allminelige lønninger er det vel rundt 40-50 tusen i måneden. Vil tippe de aller fleste har regninger og lån og faste utgifter som gir dem kanske 10.000 til fri bruk. Da syns jeg det er rart å gi en tusenlapp til tenåringen. Hvor mye lommepenger har de voksne som tross alt jobber for disse pengene?

 

Har man millioner på bok og veldig høy inntekt er en tusenlapp bare lommerusk.



Anonymous poster hash: bfc57...041
Skrevet

 

Vår 14 åring får 200,- Og det får holde.

 

Hun blir kjørt til idrett og venner. Må hun ta buss betaler vi det.

 

Hun får klær utenom. Samme med kino osv.

 

Hun får mobil abb betalt.

 

Hun går på idrett for ca 15.000 i året.

 

Hun bretter tøy og støvsuger to ganger i uka.

 

Å gi tusen i mnd er horribelt. Bortskjemte unger.

 

Anonymous poster hash: f374d...436

200 i uka eller i mnd?

 

 

 

Anonymous poster hash: bcfba...aff

I mnd.

 

 

Anonymous poster hash: f374d...436

Skrevet

 

1000kr hver fredag

 

Anonymous poster hash: a03be...b55

Er det for å skryte eller???

 

 

Anonymous poster hash: a9150...b84

 

 

 

skryte virkelig ? stått opp på vel bein du vel  :ler:  :ler:  :ler:  :ler:

 

Anonymous poster hash: a03be...b55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...