Gå til innhold

Ukepenger til 14 åring?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Får deres ungdom ukepenger og evnt hvor mye? Her får 14 åringen 1000 kroner i mnd. Er det lite?

 

Anonymous poster hash: bcfba...aff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det fikk jeg for 10år siden.. Fikk også 500kr hver gang jeg fikk 6 på en prøve.

 

Anonymous poster hash: 7d969...868

Skrevet

Oi!

Jeg synes det var veldig mye!!

 

Men det spørs jo hva han gjør for de pengene og hva han må bruke de til.

 

Anonymous poster hash: 27e61...b4c

Skrevet

Han bruker pengene på kebab, brus og slikt "tull".

Gjør ingenting for pengene.

Hi

 

Anonymous poster hash: bcfba...aff

Skrevet

Det synes jeg var veldig mye! For de pengene hadde jeg tenkt at han måtte kjøpe seg klær også....

 

Anonymous poster hash: 0292c...a83

Skrevet

Det synes jeg var veldig mye! For de pengene hadde jeg tenkt at han måtte kjøpe seg klær også....

 

Anonymous poster hash: 0292c...a83

Får ikke mye klær for 1000 kr 😕

 

 

Anonymous poster hash: bcfba...aff

Skrevet

 

Det synes jeg var veldig mye! For de pengene hadde jeg tenkt at han måtte kjøpe seg klær også....

 

Anonymous poster hash: 0292c...a83

Får ikke mye klær for 1000 kr 😕

 

 

Anonymous poster hash: bcfba...aff

Trenger jo ikke en hel garderobe hver morgenen... Dessuten kan man sponse dyrere plagg som vinterjakke og sko...

 

 

Anonymous poster hash: 0292c...a83

Skrevet

 

 

Det synes jeg var veldig mye! For de pengene hadde jeg tenkt at han måtte kjøpe seg klær også....

 

Anonymous poster hash: 0292c...a83

Får ikke mye klær for 1000 kr 😕

 

 

Anonymous poster hash: bcfba...aff

Trenger jo ikke en hel garderobe hver morgenen... Dessuten kan man sponse dyrere plagg som vinterjakke og sko...

 

 

Anonymous poster hash: 0292c...a83

Hver måned... skulle det stå ;-)

 

 

Anonymous poster hash: 0292c...a83

Skrevet

 

Det synes jeg var veldig mye! For de pengene hadde jeg tenkt at han måtte kjøpe seg klær også....Anonymous poster hash: 0292c...a83

Får ikke mye klær for 1000 kr Anonymous poster hash: bcfba...aff

Eh.....jo, man får ganske mye "bruksklær" for 12000 kr i året!

 

Her i huset hadde tenåringen måttet betale busskort, telefonabonement og hverdagsaktiviteter osv for det beløpet

 

Anonymous poster hash: 27e61...b4c

Skrevet

Han bruker pengene på kebab, brus og slikt "tull".

Gjør ingenting for pengene.

HiAnonymous poster hash: bcfba...aff

Gjør han ingen ting hjemme holder det med 200 kr i mnd

 

Anonymous poster hash: 5963c...185

Skrevet

Her får min 14 åring 200 kr i uken, for dette skal rommet hennes holdes ryddig, hun skal støvsuge en gang, og ta inn og ut av oppvaskmaskin en gang.

Skrevet

Min 14-åring får 50 kr hver lørdag som han kan bruke på snop og sjokolademelk også får han 30 kr hver fredag han kan bruke i kantina på skolen.

 

Mer penger enn det er det faktisk ikke interessant at de skal bruke på sjokolade og brus.

 

Men han får penger når han skal noe da, jeg satte f.eks 200 kr inn på kortet hans da han skulle på kino forrige dagen.

 

Han tjener litt penger på småjobber, som å ta inn posten for naboen, klippe gresset for bestemor, vaske bilen til onkelen sin osv, og de er han flinke til å spare. Akkurat nå har han spart alt han har fått av penger fra besteforeldre, på småjobber, til bursdag osv lenge og har nå 6.000 kr som han skal bruke på PC. Så han er flink til å spare.



Anonymous poster hash: 58ed0...5b8
Skrevet

Sønnen min på 14 får vel rundt 300 hver mnd. Han hjelper til hjemme (tar ut søppel, bytter kattesand, tømmer oppvaskmaskin, holder orden på sine ting). Han får betalt for 5-ere og 6-ere, men det er ikke all verden, 300 og 500 kr.

Han har lært seg å være økonomisk og er bevist på hva han bruker penger på, som regel har han 400-500 tilgjengelig på kortet sitt som han kan bruke på det han selv ønsker.



Anonymous poster hash: 5c053...290
Skrevet

Om det gjekk rett til BSU-kontoen hans hadde det vore greitt med 1000kr/mnd tykkjer eg. :-) Ellers er det alt for mykje. Ein 14-åring bør hjelpe til heime for den summen. 1000kr er mykje peng.

 

Anonymous poster hash: 43115...e41

Skrevet

Seriøst HI?



Anonymous poster hash: 4d968...f09
Skrevet

 

Seriøst HI?

 

Anonymous poster hash: 4d968...f09

Ja!

Han bruker endel penger på hobbyen sin.

hi

 

 

Anonymous poster hash: bcfba...aff

Skrevet

 

Seriøst HI?

 

Anonymous poster hash: 4d968...f09

Ja!

Han bruker endel penger på hobbyen sin.

hi

 

 

Anonymous poster hash: bcfba...aff

 

Hobbyen nå plutselig, du skrev han brukte det på kebab, brus og tull.....

 

Anonymous poster hash: 58ed0...5b8

Skrevet

Ja, det fikk jeg for 10år siden.. Fikk også 500kr hver gang jeg fikk 6 på en prøve.

 

Anonymous poster hash: 7d969...868

Fikk du 1000 kroner i måneden for 10 år siden? Tror nok det heller var uvanlig

 

Anonymous poster hash: 9ef7d...853

Skrevet

 

 

Seriøst HI?

 

Anonymous poster hash: 4d968...f09

Ja!

Han bruker endel penger på hobbyen sin.

hi

 

 

Anonymous poster hash: bcfba...aff

Hobbyen nå plutselig, du skrev han brukte det på kebab, brus og tull.....

 

Anonymous poster hash: 58ed0...5b8

Og litt på hobby

hi

 

 

Anonymous poster hash: bcfba...aff

Skrevet

Hva er hobbyen da?



Anonymous poster hash: 4d968...f09
Skrevet

Får du penger uten å jobbe for det og?

 

Anonymous poster hash: 4a15b...8e2

Skrevet

 

Hva er hobbyen da?

 

Anonymous poster hash: 4d968...f09

Han er med i norges jeger og fiskeforbund. Han binder fluer som han kjøper utstyr til. Han kjøper sluker og div.

Han er konkurransesvømmer så han kjøper nye svømmebriller i ny og ne. Trener 9 ganger i uka.

hi

 

 

Anonymous poster hash: bcfba...aff

Skrevet

Får du penger uten å jobbe for det og?

 

Anonymous poster hash: 4a15b...8e2

Nei, dessverre.

hi

 

 

Anonymous poster hash: bcfba...aff

Skrevet

Begynte å få lommepenger da jeg var 12 og flyttet til faren min. 12 år - 500 i måneden, halvparten inn på sparekonto. 13 år - 600 i måneden. osv..

 

Anonymous poster hash: 91026...cf8

Skrevet

Kan ikke se at en 14-åring har godt av å få 1000 spenn i lomma til forbruk hver måned altså... Hva slags forbruksmønster blir man vant til da???

 

Bjørnetjeneste vil jeg kalle dette..

 

Anonymous poster hash: 707cd...54e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...