Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #1 Skrevet 29. januar 2016 Får deres ungdom ukepenger og evnt hvor mye? Her får 14 åringen 1000 kroner i mnd. Er det lite? Anonymous poster hash: bcfba...aff
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #2 Skrevet 29. januar 2016 Ja, det fikk jeg for 10år siden.. Fikk også 500kr hver gang jeg fikk 6 på en prøve. Anonymous poster hash: 7d969...868
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #3 Skrevet 29. januar 2016 Oi! Jeg synes det var veldig mye!! Men det spørs jo hva han gjør for de pengene og hva han må bruke de til. Anonymous poster hash: 27e61...b4c
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #4 Skrevet 29. januar 2016 Han bruker pengene på kebab, brus og slikt "tull". Gjør ingenting for pengene. Hi Anonymous poster hash: bcfba...aff
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #5 Skrevet 29. januar 2016 Det synes jeg var veldig mye! For de pengene hadde jeg tenkt at han måtte kjøpe seg klær også.... Anonymous poster hash: 0292c...a83
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #6 Skrevet 29. januar 2016 Det synes jeg var veldig mye! For de pengene hadde jeg tenkt at han måtte kjøpe seg klær også.... Anonymous poster hash: 0292c...a83 Får ikke mye klær for 1000 kr 😕 Anonymous poster hash: bcfba...aff
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #7 Skrevet 29. januar 2016 Det synes jeg var veldig mye! For de pengene hadde jeg tenkt at han måtte kjøpe seg klær også.... Anonymous poster hash: 0292c...a83 Får ikke mye klær for 1000 kr 😕 Anonymous poster hash: bcfba...aff Trenger jo ikke en hel garderobe hver morgenen... Dessuten kan man sponse dyrere plagg som vinterjakke og sko... Anonymous poster hash: 0292c...a83
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #8 Skrevet 29. januar 2016 Det synes jeg var veldig mye! For de pengene hadde jeg tenkt at han måtte kjøpe seg klær også.... Anonymous poster hash: 0292c...a83 Får ikke mye klær for 1000 kr 😕 Anonymous poster hash: bcfba...aff Trenger jo ikke en hel garderobe hver morgenen... Dessuten kan man sponse dyrere plagg som vinterjakke og sko... Anonymous poster hash: 0292c...a83 Hver måned... skulle det stå ;-) Anonymous poster hash: 0292c...a83
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #9 Skrevet 29. januar 2016 Det synes jeg var veldig mye! For de pengene hadde jeg tenkt at han måtte kjøpe seg klær også....Anonymous poster hash: 0292c...a83 Får ikke mye klær for 1000 kr Anonymous poster hash: bcfba...aff Eh.....jo, man får ganske mye "bruksklær" for 12000 kr i året! Her i huset hadde tenåringen måttet betale busskort, telefonabonement og hverdagsaktiviteter osv for det beløpet Anonymous poster hash: 27e61...b4c
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #10 Skrevet 29. januar 2016 Han bruker pengene på kebab, brus og slikt "tull". Gjør ingenting for pengene. HiAnonymous poster hash: bcfba...aff Gjør han ingen ting hjemme holder det med 200 kr i mnd Anonymous poster hash: 5963c...185
Monica Skrevet 29. januar 2016 #11 Skrevet 29. januar 2016 Her får min 14 åring 200 kr i uken, for dette skal rommet hennes holdes ryddig, hun skal støvsuge en gang, og ta inn og ut av oppvaskmaskin en gang.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #12 Skrevet 29. januar 2016 Min 14-åring får 50 kr hver lørdag som han kan bruke på snop og sjokolademelk også får han 30 kr hver fredag han kan bruke i kantina på skolen. Mer penger enn det er det faktisk ikke interessant at de skal bruke på sjokolade og brus. Men han får penger når han skal noe da, jeg satte f.eks 200 kr inn på kortet hans da han skulle på kino forrige dagen. Han tjener litt penger på småjobber, som å ta inn posten for naboen, klippe gresset for bestemor, vaske bilen til onkelen sin osv, og de er han flinke til å spare. Akkurat nå har han spart alt han har fått av penger fra besteforeldre, på småjobber, til bursdag osv lenge og har nå 6.000 kr som han skal bruke på PC. Så han er flink til å spare. Anonymous poster hash: 58ed0...5b8
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #13 Skrevet 29. januar 2016 Sønnen min på 14 får vel rundt 300 hver mnd. Han hjelper til hjemme (tar ut søppel, bytter kattesand, tømmer oppvaskmaskin, holder orden på sine ting). Han får betalt for 5-ere og 6-ere, men det er ikke all verden, 300 og 500 kr.Han har lært seg å være økonomisk og er bevist på hva han bruker penger på, som regel har han 400-500 tilgjengelig på kortet sitt som han kan bruke på det han selv ønsker. Anonymous poster hash: 5c053...290
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #14 Skrevet 29. januar 2016 Om det gjekk rett til BSU-kontoen hans hadde det vore greitt med 1000kr/mnd tykkjer eg. :-) Ellers er det alt for mykje. Ein 14-åring bør hjelpe til heime for den summen. 1000kr er mykje peng. Anonymous poster hash: 43115...e41
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #15 Skrevet 29. januar 2016 Seriøst HI? Anonymous poster hash: 4d968...f09
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #16 Skrevet 29. januar 2016 Seriøst HI? Anonymous poster hash: 4d968...f09 Ja! Han bruker endel penger på hobbyen sin. hi Anonymous poster hash: bcfba...aff
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #17 Skrevet 29. januar 2016 Seriøst HI? Anonymous poster hash: 4d968...f09 Ja! Han bruker endel penger på hobbyen sin. hi Anonymous poster hash: bcfba...aff Hobbyen nå plutselig, du skrev han brukte det på kebab, brus og tull..... Anonymous poster hash: 58ed0...5b8
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #18 Skrevet 29. januar 2016 Ja, det fikk jeg for 10år siden.. Fikk også 500kr hver gang jeg fikk 6 på en prøve. Anonymous poster hash: 7d969...868 Fikk du 1000 kroner i måneden for 10 år siden? Tror nok det heller var uvanlig Anonymous poster hash: 9ef7d...853
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #19 Skrevet 29. januar 2016 Seriøst HI? Anonymous poster hash: 4d968...f09 Ja!Han bruker endel penger på hobbyen sin. hi Anonymous poster hash: bcfba...aff Hobbyen nå plutselig, du skrev han brukte det på kebab, brus og tull..... Anonymous poster hash: 58ed0...5b8 Og litt på hobby hi Anonymous poster hash: bcfba...aff
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #20 Skrevet 29. januar 2016 Hva er hobbyen da? Anonymous poster hash: 4d968...f09
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #21 Skrevet 29. januar 2016 Får du penger uten å jobbe for det og? Anonymous poster hash: 4a15b...8e2
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #22 Skrevet 29. januar 2016 Hva er hobbyen da? Anonymous poster hash: 4d968...f09 Han er med i norges jeger og fiskeforbund. Han binder fluer som han kjøper utstyr til. Han kjøper sluker og div. Han er konkurransesvømmer så han kjøper nye svømmebriller i ny og ne. Trener 9 ganger i uka. hi Anonymous poster hash: bcfba...aff
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #23 Skrevet 29. januar 2016 Får du penger uten å jobbe for det og? Anonymous poster hash: 4a15b...8e2 Nei, dessverre. hi Anonymous poster hash: bcfba...aff
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #24 Skrevet 29. januar 2016 Begynte å få lommepenger da jeg var 12 og flyttet til faren min. 12 år - 500 i måneden, halvparten inn på sparekonto. 13 år - 600 i måneden. osv.. Anonymous poster hash: 91026...cf8
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2016 #25 Skrevet 29. januar 2016 Kan ikke se at en 14-åring har godt av å få 1000 spenn i lomma til forbruk hver måned altså... Hva slags forbruksmønster blir man vant til da??? Bjørnetjeneste vil jeg kalle dette.. Anonymous poster hash: 707cd...54e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå