Gå til innhold

Samboeren har bestilt time til sterilisering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg er litt trist pga det.. Hans kropp og han får gjøre som han vil men vanskelig likevel fordi jeg ønsker meg så veldig flere barn. Vi har ingen sammen. Han kom bare hjem I forrige uke og fortalte det..Føler litt at han nå har tatt en avgjørelse som direkte påvirker meg og vet ikke helt hvordan jeg skal klare å legge vekk ønsket mitt.. Jaja, bare litt klaging fra meg så slipper jeg å klage til han

Anonymous poster hash: 101a1...caf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tatt det opp med han? Er vel strengt tatt en avgjørelse dere burde tatt ilag. Selv om han selvsagt har det siste ordet.

Anonymous poster hash: 701df...ea2
Skrevet

Dumt hvis han ikke har snakket med deg om det først, jeg forstår deg og hvordan du tenker.

Men du skriver at dere ikke har barn sammen, betyr det at du har barn fra før?

Å bare sterilisere seg og frarøve partneren muligheten til å få egne barn, det er kjipt gjort. Men hvis begge har barn fra før og den ene ikke ønsker flere (og vil sterilisere seg) så tenker jeg at det er opp til en selv..

Anonymous poster hash: 97c0f...7a6

Skrevet

Nå har han tatt ett valg for seg uten å snakke med deg. Og så må du finne ut hva du vil og ta valg for deg.

Vil du ha flere barn er det mange menn der ute som også vil det.

Anonymous poster hash: 8238f...9db
Skrevet

Har snakket med han om det ja, han vet jeg vil ha flere barn. Han sier han er bombesikker på at jeg ikke går fra han pga dette.. Hans valg ja, nå må jeg ta mitt valg og jeg er ikke sikker på hva jeg skal Gjøre. Var bare så sårt å høre han fortelle om det, som om det var en liten filleting han skal få unnagjort i en fart...som betyr så mye for meg.

HI

Skrevet

Har snakket med han om det ja, han vet jeg vil ha flere barn. Han sier han er bombesikker på at jeg ikke går fra han pga dette.. Hans valg ja, nå må jeg ta mitt valg og jeg er ikke sikker på hva jeg skal Gjøre. Var bare så sårt å høre han fortelle om det, som om det var en liten filleting han skal få unnagjort i en fart...som betyr så mye for meg.

HI

Så arrogant av han å være bombesikker på hva du vil velge.

Jeg vet hva jeg ville valgt. Barn foran en mann.

Skrevet

Det synes jeg var respektløst. Han har rett til å velge selv altså, men man forteller jo om det på forhånd. Rart om han ser på det som en filleting. Synes han høres umoden ut..

Anonymous poster hash: 95fce...c6f

Skrevet

Hvis ønsket ditt om flere barn er større enn kjærligheten til denne mannen, så går du fra han...

Enkelt å si, ja, men det er det rette å gjøre. Du kommer aldri til å glemme at han ikke ville gi deg flere barn...

Anonymous poster hash: 5e095...929
Skrevet

Kjenner jeg blir litt provosert av svarene til flere over her.

Hvem sitt ansvar er det å unngå å bli gravid hvis jeg ikke ønsker flere barn? Det er vel mitt. Er det da respektløst av meg å begynne med prevansjon? Det er vel det han har gjort? Tatt ansvar for at ingen skal bli gravid siden han ikke ønsker flere barn?

I tillegg så skriver HI at de har pratet om det. I tillegg så har han sagt fra på forhånd. Hva mer forventes? Og hvorfor er det et problem at han ser på det som en bagatell? Det er en bagatell for han. Hvorfor lage mer styr utav det?

Så her er det HI som må gå i seg selv og ta en avgjørelse. Mannen hennes har kun gjort det som damene her inne har hevdet så alt for mange ganger tidligere at menn må gjøre hvis de ikke ønsker flere barn. Og har ikke de kuttet strengen er det deres egen feil at dama blir gravid på tross av at de ikke ønsker flere barn...

Anonymous poster hash: c4f23...3ce

Skrevet

Du må i alle fall si til han at han ikke skal være så sikker på at du blir om han gjennomfører. Kanskje han da forstår at dette med barn er viktig for deg. 

Anonymous poster hash: 4c149...221
Skrevet

Du må i alle fall si til han at han ikke skal være så sikker på at du blir om han gjennomfører. Kanskje han da forstår at dette med barn er viktig for deg.

Og så? Man skal ikke få barn fordi partneren ønsker det. Det skal man være 2 om.

Dersom mannen ikke ønsker flere barn er det hans valg, men om HI hr et stort barneønske er det nok ikke rett mann for henne.

Anonymous poster hash: 79191...d7f

Skrevet (endret)

Pussig så raskt det kun svinger til at det kun er kvinner som har rett til å bestemme over egen kropp. Hadde jeg villet sterilisere meg hadde jeg da virkelig ikke spurt om lov, det er ikke en forhandlingssak. Det samme gjelder jo menn. Vil ikke ha flere barn - steriliserer seg. Enkelt.

Endret av sug lut
Skrevet

Og så? Man skal ikke få barn fordi partneren ønsker det. Det skal man være 2 om.

Dersom mannen ikke ønsker flere barn er det hans valg, men om HI hr et stort barneønske er det nok ikke rett mann for henne.

Når han har sagt at han vet at hun ikke drar om han gjennomfører, så viser jo det at han har tatt det med i avgjørelsen, men han har vurdert det dit hen, at hun ikke kommer til å dra, uansett. Med andre ord, han forstår ikke viktigheten av barn for sin samboer. 

Skrevet

Pussig så raskt det kun svinger til at det kun er kvinner som har rett til å bestemme over egen kropp. Hadde jeg villet sterilisere meg hadde jeg da virkelig ikke spurt om lov, det er ikke en forhandlingssak. Det samme gjelder jo menn. Vil ikke ha flere barn - steriliserer seg. Enkelt.

Klart alle bestemmer over egen kropp , men vil man selv ikke ha barn burde man ikke innlede forhold til noen som vil ha det.

Og heller ikke utvise arogansen ved å si at man er bombedikker på at personen som vil ha barn kommer til å bli i forholdet og da velge bort flere barn for seg selv.

Skrevet

HI

Så arrogant av han å være bombesikker på hva du vil velge.

Jeg vet hva jeg ville valgt. Barn foran en mann.

Signerer. Synes at det vitner om egoisme og lite omsorg for deg å si rett i ansiktet ditt at han er bombesikker på at du ikke forlater ham. Hva blir neste? Flørting med andre? Utroskap? Siden han er bombesikker på at du ikke går?

Anonymous poster hash: 4b0da...fc3

Skrevet

Vil du ikke ha flere barn, ikke etabler et forhold med ei som sier ifra at hun vil ha flere. Finn deg ei som ikke vil ha flere barn, flust av sånne der ute. Blir på samme måte som en person som hater sex etablerer forhold med en som liker sex, og ikke sier fra på forhånd, men forlanger sølibat etter en stund. Da er jo vedkommende blitt lurt.

Skrevet

Vil du ikke ha flere barn, ikke etabler et forhold med ei som sier ifra at hun vil ha flere. Finn deg ei som ikke vil ha flere barn, flust av sånne der ute. Blir på samme måte som en person som hater sex etablerer forhold med en som liker sex, og ikke sier fra på forhånd, men forlanger sølibat etter en stund. Da er jo vedkommende blitt lurt.

HI skriver da vitterlig at de har pratet om det. Så den regelen bør vel gå begge veier. Ønsker du barn så inngår ikke du et forhold med noen som ikke ønsker barn...

Skrevet

HI skriver da vitterlig at de har pratet om det. Så den regelen bør vel gå begge veier. Ønsker du barn så inngår ikke du et forhold med noen som ikke ønsker barn...

Men NÅR har de pratet om det og hva sa han? Det står ingenting om dette i tråden, bare at hun tok det opp med ham og at han vet om hennes ønske om flere barn. Det stod ingen plass at han varslet henne før de ble sammen om at han ikke ønsket flere barn.

Skrevet

Vi pratet om det i starten av forholdet, begge var enige om at vi kanskje ville ha barn om noen år men bestemte oss ikke 100% der og da nei..

Jeg er ikke sutrete og kjefter på han, har bare sagt hva jeg ønsker og han vil noe annet så da står vi fast. Så da har jeg valget, bli med han og ikke få flere barn eller finne meg en annen som vil ha barn med meg. Jeg heller mot det siste,selv om samboeren ikke helt vil innse det..

HI

Skrevet

Men NÅR har de pratet om det og hva sa han? Det står ingenting om dette i tråden, bare at hun tok det opp med ham og at han vet om hennes ønske om flere barn. Det stod ingen plass at han varslet henne før de ble sammen om at han ikke ønsket flere barn.

Og nettopp derfor kan vel heller ikke du trekke noen konklusjoner på at han har gått inn i et forhold på falske premisser.

Vil han ikke ha flere barn så vil han ikke. Enkelt og greit. Vi vet hvordan svarene her inne hadde blitt om hun ble gravid og han ønsket abort. "Han vet hvordan barn blir til og ville han ikke ha flere barn så måtte han avholde fra sex eller sterilisert seg".

Anonymous poster hash: 61161...361

Skrevet

Vi pratet om det i starten av forholdet, begge var enige om at vi kanskje ville ha barn om noen år men bestemte oss ikke 100% der og da nei..

Jeg er ikke sutrete og kjefter på han, har bare sagt hva jeg ønsker og han vil noe annet så da står vi fast. Så da har jeg valget, bli med han og ikke få flere barn eller finne meg en annen som vil ha barn med meg. Jeg heller mot det siste,selv om samboeren ikke helt vil innse det..

HI

Hvis begge har barn med tidligere partnerne så holder det. Alt blir mer komplisert med mine, dine og våre. Jeg har tatt konsekvensen av at jeg valgte en annen mann å få mine barn med enn mannen jeg er gift med nå. Barna slipper halvsøsken som bor her fast mens de må dra frem og tilbake mellom samvær. Barna er førsteprioritet og jeg skal ikke gjøre situasjonen mer komplisert. Så her skal vi ikke ha felles barn og mannen er sterilisert.

Skrevet

HI

Hvis begge har barn med tidligere partnerne så holder det. Alt blir mer komplisert med mine, dine og våre. Jeg har tatt konsekvensen av at jeg valgte en annen mann å få mine barn med enn mannen jeg er gift med nå. Barna slipper halvsøsken som bor her fast mens de må dra frem og tilbake mellom samvær. Barna er førsteprioritet og jeg skal ikke gjøre situasjonen mer komplisert. Så her skal vi ikke ha felles barn og mannen er sterilisert.

Men dere var enige! det var ikke HI og samboer. Det som provoserer meg mest, er at han sier han er bombesikker på at HI ikke forlater ham uansett. For en arrogant holdning! Han burde få seg et støkk ved at HI drar bort en ukes tid og beviser at han HAR noe å miste. Ikke for å tvinge ham til å få flere barn, men å få ham til å innse at hun ikke bare skal tas for gitt.

Skrevet

HI

Men dere var enige! det var ikke HI og samboer. Det som provoserer meg mest, er at han sier han er bombesikker på at HI ikke forlater ham uansett. For en arrogant holdning! Han burde få seg et støkk ved at HI drar bort en ukes tid og beviser at han HAR noe å miste. Ikke for å tvinge ham til å få flere barn, men å få ham til å innse at hun ikke bare skal tas for gitt.

Du henger deg opp i bagateller. Selvfølgelig er det ingen som har noen garantier her i livet, verken i et forhold eller i andre aspekter. HI kan gjøre er valg om å bli eller forlate han helt uavhengig av dette utsagnet. Så hvorfor bli mannevond pga den? Ja det er arrogant men forandrer ingenting. Mannen vil ikke ha flere barn og HI kan velge om hun ønsker å bli i forholdet.

Skrevet

Du må i alle fall si til han at han ikke skal være så sikker på at du blir om han gjennomfører. Kanskje han da forstår at dette med barn er viktig for deg.Anonymous poster hash: 4c149...221

Og så? Man skal ikke få barn fordi partneren ønsker det. Det skal man være 2 om.Dersom mannen ikke ønsker flere barn er det hans valg, men om HI hr et stort barneønske er det nok ikke rett mann for henne.Anonymous poster hash: 79191...d7f

Når han har sagt at han vet at hun ikke drar om han gjennomfører, så viser jo det at han har tatt det med i avgjørelsen, men han har vurdert det dit hen, at hun ikke kommer til å dra, uansett. Med andre ord, han forstår ikke viktigheten av barn for sin samboer.  Anonymous poster hash: 4c149...221
Det var mye synsing på én gang.

Skrevet

Her er jeg enig med samboeren din HI. Og du er nok ikke den rette for han, hvis du ikke respekterer at han ikke ønsker flere barn.

Anonymous poster hash: ba484...dbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...