Gå til innhold

Om man blir begravet


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal balsameres, og sitte i titteskap som Jeremy Bentham. Og ikke med vokshode som ham.

Eller kanskje kontakte ein god taxidermist?
Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

Jeg skal kremeres. Det skal være sikkert altså :P

 

Anonymous poster hash: 5ff7f...2a0

Har vært tilfeller der mennesker har blitt levende brent. Høres ikke veldig koselig ut det heller.

 

 

 

Anonymous poster hash: dec94...a28

Å bli begravd levende er bedre alternativ?

 

 

 

Anonymous poster hash: e67fe...d1a

Ja? Lokket på kisten knekker jo tydeligvis i følge folk her inne.

 

 

Anonymous poster hash: dec94...a28

Lokket knekker rimelig raskt pga all jorden over. Det er tynt treverk av den grunn at likt skal råtne raskt...og kisten. Ikke akkurat vanntett heller. Alt er konstruert for at forråtnelsen skal skje raskt

 

 

 

Anonymous poster hash: e67fe...d1a

Nettopp derfor må det være "bedre" å bli levende begravd enn levende brent!

 

 

 

Anonymous poster hash: dec94...a28

Tror du skal søke hjelp hvis du tror det er utbredt at folk blir kremer levende
Hvor har jeg skrevet at det er utbredt? Jeg sier det har hendt.

 

 

 

Anonymous poster hash: dec94...a28

Høres jo sånn ut. Litt moro at du trodde at kisten var hel nedi der. Du trodde vel at vann og leire ikke siver inn etc?

 

 

 

Anonymous poster hash: e67fe...d1a

Skrevet

 

Jeg skal balsameres, og sitte i titteskap som Jeremy Bentham. Og ikke med vokshode som ham.

Eller kanskje kontakte ein god taxidermist?

 

Ikke ueffen tanke.

Skrevet

Når du er død kan du ikke føle noe, og det bør være likegyldig om kroppen råtner, blir brent, blir spist på av makk, blir mumifisert, nedfryst eller uansett hva.

 

Det naturlige er at den får råtne og bli konsumert av nedbrytende organismer... Skjer med dyr i naturen det...

 

Anonymous poster hash: 982a6...312

Skrevet

Jeg skal balsameres, og sitte i titteskap som Jeremy Bentham. Og ikke med vokshode som ham.

Akkurat det har jeg ikke vanskelig for å se for meg 😂

 

 

Anonymous poster hash: dec94...a28

Skrevet

Men dere. Skulle man bli begravd levende så vil man uansett dø før lokket rekker å knekke, av oksygenmangel. Så disse mytene om å våkne opp levende og skrape fingrene mot lokket er jo ikke fysisk mulig at skjer.

derfor måtte det vært verre å kremeres levende. For det er jo ikke absolutt umulig, selv om sjansen er så forsvinnende liten.

 

Anonymous poster hash: dec94...a28

Skrevet

Når du er død kan du ikke føle noe, og det bør være likegyldig om kroppen råtner, blir brent, blir spist på av makk, blir mumifisert, nedfryst eller uansett hva.

 

Det naturlige er at den får råtne og bli konsumert av nedbrytende organismer... Skjer med dyr i naturen det...

 

Anonymous poster hash: 982a6...312

Jeg er enig med deg. Men tanken på mark er så ekkel 😁

 

 

 

Anonymous poster hash: dec94...a28

Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

Jeg skal kremeres. Det skal være sikkert altså :P

 

Anonymous poster hash: 5ff7f...2a0

Har vært tilfeller der mennesker har blitt levende brent. Høres ikke veldig koselig ut det heller.

 

 

 

Anonymous poster hash: dec94...a28

Å bli begravd levende er bedre alternativ?

 

 

 

Anonymous poster hash: e67fe...d1a

Ja? Lokket på kisten knekker jo tydeligvis i følge folk her inne.

 

 

Anonymous poster hash: dec94...a28

Lokket knekker rimelig raskt pga all jorden over. Det er tynt treverk av den grunn at likt skal råtne raskt...og kisten. Ikke akkurat vanntett heller. Alt er konstruert for at forråtnelsen skal skje raskt

 

 

 

Anonymous poster hash: e67fe...d1a

Nettopp derfor må det være "bedre" å bli levende begravd enn levende brent!

 

 

 

Anonymous poster hash: dec94...a28

Det er jo ingen i Norge som blir begravd eller brent levende uansett!

 

Anonymous poster hash: 982a6...312

Link til din påstand?

 

 

Anonymous poster hash: dec94...a28

Det er rutiner ved gravlegging som sikrer at man ikke kremerer eller begraver folk levende. Man blir ikke lagt i kiste før det har gått minst 72 timer etter døden inntraff. Man ville da sett tegn til liv om så skulle være tilfelle.

 

Anonymous poster hash: 982a6...312

Skrevet

Kan alltid stole på at bim gir bisarre tanker og mer og mindre nyttig informasjon ;)

 

Sug lut - hvordan sikre at hodet ikke blir brukt som fotball? ;)

(var jo derfor hans originale hode ble byttet ut med et vokshode)



Anonymous poster hash: 621d7...94a
Skrevet

Trodde gravemaskinen dunket litt i lokket for å hjelpe til i prosessen.

 

Anonymous poster hash: 32e23...f47

Skrevet

 

Kan alltid stole på at bim gir bisarre tanker og mer og mindre nyttig informasjon ;)

 

Sug lut - hvordan sikre at hodet ikke blir brukt som fotball? ;)

(var jo derfor hans originale hode ble byttet ut med et vokshode)

 

Anonymous poster hash: 621d7...94a

Titteskapet skal nok ha døgnbemannet vakthold, pluss et par-tre Rottweilere som pynt 🐺🐺🐺

 

 

Anonymous poster hash: dec94...a28

Skrevet

Siden tråden allerede er temmelig makaber tillater jeg meg å dele en historie. Det er ikke alltid forråtnelsen går så fort som den burde. I min bestemors begravelse var mine to fettere ganske små så de fikk lov til å leke litt under jordpåkastelsen. Og de lekte kjempefint de...helt til vi innså at de hadde fektekamp med hvert sitt lårbein som de hadde funnet i jordhaugen som var blitt gravd opp for å lage plass til min bestemor. Min onkel sprang bort, tok fra dem "sverdene" og la dem andektig tilbake i jordhaugen.

 

Og bare for å komme skeptikerne i forkjøpet: Jeg sverger, på mine barns liv, at historien er sann.

 

Anonymous poster hash: e88c1...fe4

Skrevet

Siden tråden allerede er temmelig makaber tillater jeg meg å dele en historie. Det er ikke alltid forråtnelsen går så fort som den burde. I min bestemors begravelse var mine to fettere ganske små så de fikk lov til å leke litt under jordpåkastelsen. Og de lekte kjempefint de...helt til vi innså at de hadde fektekamp med hvert sitt lårbein som de hadde funnet i jordhaugen som var blitt gravd opp for å lage plass til min bestemor. Min onkel sprang bort, tok fra dem "sverdene" og la dem andektig tilbake i jordhaugen.

 

Og bare for å komme skeptikerne i forkjøpet: Jeg sverger, på mine barns liv, at historien er sann.

 

Anonymous poster hash: e88c1...fe4

 

Sann eller ikke.... jeg ser det for meg ;):sjokkert:

 

Anonymous poster hash: 621d7...94a

Skrevet

 

Kan alltid stole på at bim gir bisarre tanker og mer og mindre nyttig informasjon ;)

 

Sug lut - hvordan sikre at hodet ikke blir brukt som fotball? ;)

(var jo derfor hans originale hode ble byttet ut med et vokshode)

 

Anonymous poster hash: 621d7...94a

Titteskapet skal nok ha døgnbemannet vakthold, pluss et par-tre Rottweilere som pynt

 

 

Anonymous poster hash: dec94...a28

 

 

Da risikerer hun etter hvert få mye selskap, rottweilere er jo kjent for å slippe tyver inn, men ikke ut igjen :D

 

Anonymous poster hash: 621d7...94a

Skrevet

Fordelen med kremason er jo at et urnegravsted har plass til 4 urner. Mens kistegraver går til i størrelsen. Må du begrave et barn er det litt trøst i at det er plass til begge foreldrene i graven.

 

 

Anonymous poster hash: da968...61b

Skrevet

Trodde gravemaskinen dunket litt i lokket for å hjelpe til i prosessen.

 

Anonymous poster hash: 32e23...f47

Stemmer...dvs det skjer også når gravemaskinen banker jorda på plass etter at jorda har fylt graven

 

 

 

Anonymous poster hash: e67fe...d1a

Skrevet

Dere som syns det er ekkelt at noe "spiser oss opp", har dere noen gang sett en død person? Personen er liksom ikke til stede lenger, vanskelig å forklare, men man merker at "nærværet" er borte. Det er bare kroppen igjen. Og kroppen brytes uansett ned når det ikke lenger er liv i den, om den ligger i kiste eller ei. 



Anonymous poster hash: 0eb08...0ad
Skrevet

Jeg skal balsameres, og sitte i titteskap som Jeremy Bentham. Og ikke med vokshode som ham.

Du og gubben, han skal balsameres og settes på en krakk i hagen :)

Skrevet

Jeg skal parteres og begraves i matavfallsposer under et epletre sånn at jeg fortest mulig går tilbake til karbonkretsløpet. Kremering er voldsomt energikrevende og lite bærekraftig. 

Skrevet

Jeg skal parteres og begraves i matavfallsposer under et epletre sånn at jeg fortest mulig går tilbake til karbonkretsløpet. Kremering er voldsomt energikrevende og lite bærekraftig. 

Det må da kunne gå an å koble krematoriet til fjernvarmeanlegget?

Skrevet

 

Jeg skal parteres og begraves i matavfallsposer under et epletre sånn at jeg fortest mulig går tilbake til karbonkretsløpet. Kremering er voldsomt energikrevende og lite bærekraftig. 

Det må da kunne gå an å koble krematoriet til fjernvarmeanlegget?

 

Og det hadde ikke klødd meg en cm å få varme fra et krematorium. Men helt sikker på at mange hadde syntes det var barbarisk.

Skrevet

Da skal jeg sørge for å skaffe meg kiste av betong eller stål den dagen jeg vandrer hen.

 

Anonymous poster hash: dec94...a28

Hvorfor det? Er det et mål å bli Tut-Ankh-Amon...?

Når jeg er død er det da likegyldig hva som skjer. Familien kan kaste meg ut til kråkene om de vil!

 

Anonymous poster hash: 35eb3...bf1

Skrevet

Syns det er fint at insekt og larver får gjere jobben sin, så blir eg til jord der blomster gror☺

Skrevet

Siden tråden allerede er temmelig makaber tillater jeg meg å dele en historie. Det er ikke alltid forråtnelsen går så fort som den burde. I min bestemors begravelse var mine to fettere ganske små så de fikk lov til å leke litt under jordpåkastelsen. Og de lekte kjempefint de...helt til vi innså at de hadde fektekamp med hvert sitt lårbein som de hadde funnet i jordhaugen som var blitt gravd opp for å lage plass til min bestemor. Min onkel sprang bort, tok fra dem "sverdene" og la dem andektig tilbake i jordhaugen.

 

Og bare for å komme skeptikerne i forkjøpet: Jeg sverger, på mine barns liv, at historien er sann.

 

Anonymous poster hash: e88c1...fe4

Det tror jeg så absolutt på!

Mannen min opplevde at det kom fram beinrester da han hadde en gravejobb rett på utsiden av kirkegården. 😱

 

 

Anonymous poster hash: 1e5a5...07e

Skrevet

Jeg vet ikke hva dere skal bli til, men jeg skal iallfall bli til en diamant 💎

 

Innebærer kremering og en prosess.

 

Anonymous poster hash: f2205...124

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...