Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #1 Skrevet 25. januar 2016 Det er vel bare tull det at larver og insekter kryper og spiser av liket? Det skal vel ikke være mulig? Kisten er jo helt tett regner jeg med? 😁 Anonymous poster hash: dec94...a28
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #2 Skrevet 25. januar 2016 Det er tull ja. Det er i hovedsak bakteriene vi har med oss ned som "spiser" oss opp. Anonymous poster hash: 749eb...8ae
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #3 Skrevet 25. januar 2016 hva tror du kisten er laget av? og hva tror du skjer med kisten når ett tonn jord kommer oppå? Anonymous poster hash: 46ff4...515
☆☆☆ Skrevet 25. januar 2016 #4 Skrevet 25. januar 2016 Kista er ikkje tett, i alle fall ikkje lenge. Men det er nok av "kjøtetarar" inni oss. Tidlegare var det ikkje uvanleg at det vart slått hol i kistelokket før gjengraving for å få forråtnelsen til å gå fortare, men det er det slutt på fordi enkelte fann det støtande.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #5 Skrevet 25. januar 2016 Du skulle bare visst hvor mye interessant som lever og blomstrer i et lik. Likmark er ingen myte. Anonymous poster hash: 30558...a87
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #6 Skrevet 25. januar 2016 Gode grunner for kremering, i og for seg. For ikke å snakke om plassbesparelsen. Anonymous poster hash: 30558...a87
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #8 Skrevet 25. januar 2016 Da skal jeg sørge for å skaffe meg kiste av betong eller stål den dagen jeg vandrer hen. Anonymous poster hash: dec94...a28
HvittHus Skrevet 25. januar 2016 #9 Skrevet 25. januar 2016 Da skal jeg sørge for å skaffe meg kiste av betong eller stål den dagen jeg vandrer hen. Anonymous poster hash: dec94...a28 Da må du nok gravlegges i et annet land enn Norge. Her skal kisten være av trevirke og nedbrytbar. https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1997-01-10-16#KAPITTEL_4
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #10 Skrevet 25. januar 2016 Jeg skal kremeres. Det skal være sikkert altså Anonymous poster hash: 5ff7f...2a0
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #11 Skrevet 25. januar 2016 Men hvorfor er det så grusomt at vi blir spist av mark og insekter? Man er jo død, det gjør at vi forsvinner og "resirkuleres", det er naturens gang. Anonymous poster hash: eb372...0c3
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #12 Skrevet 25. januar 2016 Da skal jeg sørge for å skaffe meg kiste av betong eller stål den dagen jeg vandrer hen. Anonymous poster hash: dec94...a28 Hvorfor det? Kroppen din skal jo brytes ned. Hva har det å si hvor store organismene som gjør jobben er? Anonymous poster hash: af910...2a2
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #13 Skrevet 25. januar 2016 Jeg skal kremeres. Det skal være sikkert altså Anonymous poster hash: 5ff7f...2a0 Har vært tilfeller der mennesker har blitt levende brent. Høres ikke veldig koselig ut det heller. Anonymous poster hash: dec94...a28
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #14 Skrevet 25. januar 2016 Da skal jeg sørge for å skaffe meg kiste av betong eller stål den dagen jeg vandrer hen. Anonymous poster hash: dec94...a28 Hvorfor det? Kroppen din skal jo brytes ned. Hva har det å si hvor store organismene som gjør jobben er? Anonymous poster hash: af910...2a2 Ønsker ikke å bryte ned kroppen. Kroppen er mitt tempel. Anonymous poster hash: dec94...a28
TinaK 1990 Skrevet 25. januar 2016 #15 Skrevet 25. januar 2016 Kisten er ikke tett. Lokket er konstruert slik at det knekker ganske raskt etter at all jorden kastes over for at nedbrytningen går raskere.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #16 Skrevet 25. januar 2016 Jeg skal kremeres. Det skal være sikkert altså Anonymous poster hash: 5ff7f...2a0 Har vært tilfeller der mennesker har blitt levende brent. Høres ikke veldig koselig ut det heller. Anonymous poster hash: dec94...a28 Å bli begravd levende er bedre alternativ? Anonymous poster hash: e67fe...d1a
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #17 Skrevet 25. januar 2016 Jeg skal kremeres. Det skal være sikkert altså Anonymous poster hash: 5ff7f...2a0 Har vært tilfeller der mennesker har blitt levende brent. Høres ikke veldig koselig ut det heller. Anonymous poster hash: dec94...a28 Å bli begravd levende er bedre alternativ? Anonymous poster hash: e67fe...d1a Ja? Lokket på kisten knekker jo tydeligvis i følge folk her inne. Anonymous poster hash: dec94...a28
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #18 Skrevet 25. januar 2016 Da skal jeg sørge for å skaffe meg kiste av betong eller stål den dagen jeg vandrer hen. Anonymous poster hash: dec94...a28 Hvorfor det? Kroppen din skal jo brytes ned. Hva har det å si hvor store organismene som gjør jobben er? Anonymous poster hash: af910...2a2 Ønsker ikke å bryte ned kroppen. Kroppen er mitt tempel. Anonymous poster hash: dec94...a28 Du kan jo utsette nedbrytingen en del ved å la deg mumifisere, frysetørre eller rett og slett fryse ned, men det er uansett bare en utsettelse av prosessen og det koster en liten formue. Anonymous poster hash: af910...2a2
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #19 Skrevet 25. januar 2016 Jeg skal kremeres. Det skal være sikkert altså Anonymous poster hash: 5ff7f...2a0 Har vært tilfeller der mennesker har blitt levende brent. Høres ikke veldig koselig ut det heller. Anonymous poster hash: dec94...a28 Å bli begravd levende er bedre alternativ? Anonymous poster hash: e67fe...d1a Ja? Lokket på kisten knekker jo tydeligvis i følge folk her inne. Anonymous poster hash: dec94...a28 Lokket knekker rimelig raskt pga all jorden over. Det er tynt treverk av den grunn at likt skal råtne raskt...og kisten. Ikke akkurat vanntett heller. Alt er konstruert for at forråtnelsen skal skje raskt Anonymous poster hash: e67fe...d1a
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #20 Skrevet 25. januar 2016 Jeg skal kremeres. Det skal være sikkert altså Anonymous poster hash: 5ff7f...2a0 Har vært tilfeller der mennesker har blitt levende brent. Høres ikke veldig koselig ut det heller. Anonymous poster hash: dec94...a28 Å bli begravd levende er bedre alternativ? Anonymous poster hash: e67fe...d1a Ja? Lokket på kisten knekker jo tydeligvis i følge folk her inne. Anonymous poster hash: dec94...a28 Lokket knekker rimelig raskt pga all jorden over. Det er tynt treverk av den grunn at likt skal råtne raskt...og kisten. Ikke akkurat vanntett heller. Alt er konstruert for at forråtnelsen skal skje raskt Anonymous poster hash: e67fe...d1a Nettopp derfor må det være "bedre" å bli levende begravd enn levende brent! Anonymous poster hash: dec94...a28
TinaK 1990 Skrevet 25. januar 2016 #21 Skrevet 25. januar 2016 Jeg skal kremeres. Det skal være sikkert altså Anonymous poster hash: 5ff7f...2a0 Har vært tilfeller der mennesker har blitt levende brent. Høres ikke veldig koselig ut det heller. Anonymous poster hash: dec94...a28 Å bli begravd levende er bedre alternativ? Anonymous poster hash: e67fe...d1a Ja? Lokket på kisten knekker jo tydeligvis i følge folk her inne. Anonymous poster hash: dec94...a28 Lokket knekker rimelig raskt pga all jorden over. Det er tynt treverk av den grunn at likt skal råtne raskt...og kisten. Ikke akkurat vanntett heller. Alt er konstruert for at forråtnelsen skal skje raskt Anonymous poster hash: e67fe...d1a Nettopp derfor må det være "bedre" å bli levende begravd enn levende brent! Anonymous poster hash: dec94...a28 Tror du skal søke hjelp hvis du tror det er utbredt at folk blir kremer levende
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #22 Skrevet 25. januar 2016 Jeg skal kremeres. Det skal være sikkert altså Anonymous poster hash: 5ff7f...2a0 Har vært tilfeller der mennesker har blitt levende brent. Høres ikke veldig koselig ut det heller. Anonymous poster hash: dec94...a28 Å bli begravd levende er bedre alternativ? Anonymous poster hash: e67fe...d1a Ja? Lokket på kisten knekker jo tydeligvis i følge folk her inne. Anonymous poster hash: dec94...a28 Lokket knekker rimelig raskt pga all jorden over. Det er tynt treverk av den grunn at likt skal råtne raskt...og kisten. Ikke akkurat vanntett heller. Alt er konstruert for at forråtnelsen skal skje raskt Anonymous poster hash: e67fe...d1a Nettopp derfor må det være "bedre" å bli levende begravd enn levende brent! Anonymous poster hash: dec94...a28 Det er jo ingen i Norge som blir begravd eller brent levende uansett! Anonymous poster hash: 982a6...312
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #23 Skrevet 25. januar 2016 Jeg skal kremeres. Det skal være sikkert altså Anonymous poster hash: 5ff7f...2a0 Har vært tilfeller der mennesker har blitt levende brent. Høres ikke veldig koselig ut det heller. Anonymous poster hash: dec94...a28 Å bli begravd levende er bedre alternativ? Anonymous poster hash: e67fe...d1a Ja? Lokket på kisten knekker jo tydeligvis i følge folk her inne. Anonymous poster hash: dec94...a28 Lokket knekker rimelig raskt pga all jorden over. Det er tynt treverk av den grunn at likt skal råtne raskt...og kisten. Ikke akkurat vanntett heller. Alt er konstruert for at forråtnelsen skal skje raskt Anonymous poster hash: e67fe...d1a Nettopp derfor må det være "bedre" å bli levende begravd enn levende brent! Anonymous poster hash: dec94...a28 Tror du skal søke hjelp hvis du tror det er utbredt at folk blir kremer levende Hvor har jeg skrevet at det er utbredt? Jeg sier det har hendt. Anonymous poster hash: dec94...a28
sug lut Skrevet 25. januar 2016 #24 Skrevet 25. januar 2016 Jeg skal balsameres, og sitte i titteskap som Jeremy Bentham. Og ikke med vokshode som ham.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2016 #25 Skrevet 25. januar 2016 Jeg skal kremeres. Det skal være sikkert altså Anonymous poster hash: 5ff7f...2a0 Har vært tilfeller der mennesker har blitt levende brent. Høres ikke veldig koselig ut det heller. Anonymous poster hash: dec94...a28 Å bli begravd levende er bedre alternativ? Anonymous poster hash: e67fe...d1a Ja? Lokket på kisten knekker jo tydeligvis i følge folk her inne. Anonymous poster hash: dec94...a28 Lokket knekker rimelig raskt pga all jorden over. Det er tynt treverk av den grunn at likt skal råtne raskt...og kisten. Ikke akkurat vanntett heller. Alt er konstruert for at forråtnelsen skal skje raskt Anonymous poster hash: e67fe...d1a Nettopp derfor må det være "bedre" å bli levende begravd enn levende brent! Anonymous poster hash: dec94...a28 Det er jo ingen i Norge som blir begravd eller brent levende uansett! Anonymous poster hash: 982a6...312 Link til din påstand? Anonymous poster hash: dec94...a28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå