Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #26 Skrevet 20. januar 2016 Jeg blir litt oppgitt av at du henger deg opp i slike ting... Anonymous poster hash: bae80...91e
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #27 Skrevet 20. januar 2016 Og "hvem kjole" skal jeg velge 😳 Anonymous poster hash: 4ca57...034
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #28 Skrevet 20. januar 2016 Synes det er rimelig elitistisk å bli oppgitt over disse tingene her på et slikt forum. Om man ikke har perfekt rettskriving så skal man la være å skrive her inne? Ser flere av dere som påpeker feil dere blir irritert over har skrivefeil, eller tegnsettingsfeil sjøl (og jeg har mange når jeg skriver her inne - men når jeg skriver artikler etc så er jeg nøye med korrekturen). Det å skrive perfekt er for mange veldig lite viktig, noe som hverken gjør dem dårlig i den jobben de har, eller til dumme mennesker. Å rette andres skrivefeil her inne grenser til hersketeknikker og av og til på grensa til mobbing. Det er ikke viktig. La det ligge. Fei for deres egen dør. Anonymous poster hash: 39aa8...bcb
Gjest Antarctica Skrevet 20. januar 2016 #29 Skrevet 20. januar 2016 Man svarer selvfølgelig til tema selv om folk har mange feil. Men noen ganger ødelegger folk selv muligheten for å bli forstått, når det f eks ikke finnes et eneste komma eller punktum. Jeg skjønner heller ikke hvordan folk får til å skrive såpass bisarre feil som "vafel hjerne". Selv ikke når jeg anstrenger meg for å skrive "vafel" klarer jeg det, for autokorrekturen skifter det om og foreslår alt annet enn vafel. Varsel, varsko, vaffel etc...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #30 Skrevet 20. januar 2016 Synes det er rimelig elitistisk å bli oppgitt over disse tingene her på et slikt forum. Om man ikke har perfekt rettskriving så skal man la være å skrive her inne? Ser flere av dere som påpeker feil dere blir irritert over har skrivefeil, eller tegnsettingsfeil sjøl (og jeg har mange når jeg skriver her inne - men når jeg skriver artikler etc så er jeg nøye med korrekturen). Det å skrive perfekt er for mange veldig lite viktig, noe som hverken gjør dem dårlig i den jobben de har, eller til dumme mennesker. Å rette andres skrivefeil her inne grenser til hersketeknikker og av og til på grensa til mobbing. Det er ikke viktig. La det ligge. Fei for deres egen dør. Anonymous poster hash: 39aa8...bcb Er ikke språket ditt viktig...?Hvem skal ta seg av norsk språk hvis ikke en gang nordmenn selv bryr seg? Hvordan kan man forlange troverdighet i påstander som "innvandrere må rette seg etter norske verdier" hvis en av de sentrale tingene som definerer oss som norske, nemlig språket, kan være hipp som happ? Anonymous poster hash: 5036f...53a
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #31 Skrevet 20. januar 2016 Hvet jeg grer alle under en kam her nå, men jeg har store problemer med dems som ikke kan og skrive og å å riktig. Ha en for treffende aften, blunk blunk smilefjes smilefjes. Anonymous poster hash: 02976...b2c Hvet - Vetdems - dem ...kan og skrive - kan å skrive ...og å å - og og å for treffende - fortreffende Pluss noen tegnsettingsfeil o.l. Du tuller sikkert, men jeg greide ikke overse dette! Anonymous poster hash: b298c...6e7 Beklager de fortreffelige, evt. fortryllende skrivefeilene. Anonymous poster hash: 02976...b2c
Elsker livet Skrevet 20. januar 2016 #32 Skrevet 20. januar 2016 Jeg ergrer meg over misbruken av ett/et, som utrolig mange her inne ikke behersker! Anonymous poster hash: cd6ee...755 Jeg sliter litt med den skal jeg innrømme.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #33 Skrevet 20. januar 2016 Synes det er rimelig elitistisk å bli oppgitt over disse tingene her på et slikt forum. Om man ikke har perfekt rettskriving så skal man la være å skrive her inne? Ser flere av dere som påpeker feil dere blir irritert over har skrivefeil, eller tegnsettingsfeil sjøl (og jeg har mange når jeg skriver her inne - men når jeg skriver artikler etc så er jeg nøye med korrekturen). Det å skrive perfekt er for mange veldig lite viktig, noe som hverken gjør dem dårlig i den jobben de har, eller til dumme mennesker. Å rette andres skrivefeil her inne grenser til hersketeknikker og av og til på grensa til mobbing. Det er ikke viktig. La det ligge. Fei for deres egen dør. Anonymous poster hash: 39aa8...bcb For min del handler det ikke om å skrive perfekt, ikke bevisst hvert fall, men jeg reagerer veldig når det er mye skrivefeil og særskriving. Jeg kan ikke hjelpe for det, jeg grøsser litt inni meg, for det er så tydelig når man leser det. Når jeg oppdager feil i mitt eget skriftspråk må jeg også rette på det, selv om det "bare er her inne". Poenget til hi kan gjerne forsvinne for meg om det er dårlig språk, dessverre. Må bare legge til at jeg aldri bemerker det i tråder, men her i denne tråden syns jeg det var greit å si det Anonymous poster hash: 0c5b1...ac4
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #34 Skrevet 20. januar 2016 Jeg sliter litt med den skal jeg innrømme. Hvis du skal understreke at det er én ting, da bruker du ett. I de fleste andre tilfeller bruker du et. Anonymous poster hash: 48786...1ea
Elsker livet Skrevet 20. januar 2016 #35 Skrevet 20. januar 2016 Jeg sliter litt med den skal jeg innrømme. Hvis du skal understreke at det er én ting, da bruker du ett. I de fleste andre tilfeller bruker du et. Anonymous poster hash: 48786...1ea Som at man teller på en måte? - Jeg bor i et hus. - Naboen har to hus, jeg har ett hus.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #36 Skrevet 20. januar 2016 Jeg sliter litt med den skal jeg innrømme. Hvis du skal understreke at det er én ting, da bruker du ett. I de fleste andre tilfeller bruker du et. Anonymous poster hash: 48786...1ea Som at man teller på en måte? - Jeg bor i et hus. - Naboen har to hus, jeg har ett hus. Jepp, akkurat slik Anonymous poster hash: 48786...1ea
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #37 Skrevet 20. januar 2016 Jeg "lever av" å kunne skrive temmelig korrekt, og driver med opplæring i god språkbruk. Dette fører til yrkesskader i form av at jeg veldig fort ser andres skrivefeil og dårlige formuleringer. Særskriving har jeg falkeblikk på. Av og til er det vanskelig å ikke rette på opplagte feil, av og til blir jeg direkte irritert over dårlig språkbruk og mange ganger river jeg meg i håret av fortvilelse over rent slurv. Mange ganger klarer jeg å unnlate og komme med retting og kommentarer, noen ganger lar jeg frustrasjonen ta meg og da kan jeg til og med bli sarkastisk i mine kommentarer, og noen ganger nevner jeg riktig skrivemåte i en liten bisetning i tillegg til tilsvaret til trådens tema. Det gjør fysisk vondt for en språknerd å se at språket forfaller. Anonymous poster hash: e7b53...fdb
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #38 Skrevet 20. januar 2016 Synes det er rimelig elitistisk å bli oppgitt over disse tingene her på et slikt forum. Om man ikke har perfekt rettskriving så skal man la være å skrive her inne? Ser flere av dere som påpeker feil dere blir irritert over har skrivefeil, eller tegnsettingsfeil sjøl (og jeg har mange når jeg skriver her inne - men når jeg skriver artikler etc så er jeg nøye med korrekturen). Det å skrive perfekt er for mange veldig lite viktig, noe som hverken gjør dem dårlig i den jobben de har, eller til dumme mennesker. Å rette andres skrivefeil her inne grenser til hersketeknikker og av og til på grensa til mobbing. Det er ikke viktig. La det ligge. Fei for deres egen dør. Anonymous poster hash: 39aa8...bcb Er ikke språket ditt viktig...?Hvem skal ta seg av norsk språk hvis ikke en gang nordmenn selv bryr seg? Hvordan kan man forlange troverdighet i påstander som "innvandrere må rette seg etter norske verdier" hvis en av de sentrale tingene som definerer oss som norske, nemlig språket, kan være hipp som happ? Anonymous poster hash: 5036f...53a På et forum er ikke språket det viktigste. Det handler om å klare å kommunisere - noe de aller fleste gjør. Om man derimot er journalist, forfatter, lærer, kommunikasjonsmedarbeider etc er selvfølgelig språket viktig. Og rettskrivinga. Når det kommer til viktige egenskaper som deltaker her inne vil jeg sette språk og rettkskriving langt ned på den lista. (Det er mange andre ting jeg irriterer meg over her inne som dårlig folkeskikk, dårlig evne til å la tvilen komme noen tilgode, manglende raushet og tålmodighet kan nevnes). Men, for all del - vi er alle forskjellige og har alle ulike verdier. Anonymous poster hash: 39aa8...bcb
sug lut Skrevet 20. januar 2016 #39 Skrevet 20. januar 2016 (endret) Det er jo knefall for middelmådigheten å si at det ikke spiller en rolle på forum. Å kunne skrive korrekt skal være en automatisert ferdighet for alle voksne oppegående mennesker, ikke noe man plukker fram til fest. Endret 20. januar 2016 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2016 #40 Skrevet 20. januar 2016 Hvet jeg grer alle under en kam her nå, men jeg har store problemer med dems som ikke kan og skrive og å å riktig. Ha en for treffende aften, blunk blunk smilefjes smilefjes. Anonymous poster hash: 02976...b2c Kanskje du skulle lære deg å stave riktig selv først Anonymous poster hash: aa466...017 Øøøhhhhhh, ikkje skarpaste kniven i skuffen du.... Anonymous poster hash: dedc5...5f4 Ehhh jo, faktisk så er jeg det Anonymous poster hash: aa466...017
Gjest Antarctica Skrevet 20. januar 2016 #41 Skrevet 20. januar 2016 Jeg sliter litt med den skal jeg innrømme. Hvis du skal understreke at det er én ting, da bruker du ett. I de fleste andre tilfeller bruker du et. Anonymous poster hash: 48786...1ea Som at man teller på en måte? - Jeg bor i et hus. - Naboen har to hus, jeg har ett hus. Jepp, akkurat slik Anonymous poster hash: 48786...1ea Tenk på "a" eller "one" i en engelsk setning, så har du den.
Nebbdyret Skrevet 21. januar 2016 #42 Skrevet 21. januar 2016 Eg har full forståelse over at nokre ord ikkje blir stava riktig når ein skriv mykje. Men når eit innlegg er på 2 setningar og halvparten av orda er feil, tenker eg det er latskap... Slit sjølv med og/å, men går aktivt inn for å pugge reglar,får kolleger til å lese over jobbtekstar etc Er ein vaksen kan ein faktisk lære seg noko, ein må ikkje gøyme seg bak " jammen det er vanskelig" Og for å legge ballen død, dysleksi er sjølvsagt ei god forklaring. Men nektar å tru at halvparten av dei som er på dette forumet har det
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #43 Skrevet 21. januar 2016 Hvet jeg grer alle under en kam her nå, men jeg har store problemer med dems som ikke kan og skrive og å å riktig. Ha en for treffende aften, blunk blunk smilefjes smilefjes. Anonymous poster hash: 02976...b2c Kanskje du skulle lære deg å stave riktig selv først Anonymous poster hash: aa466...017 Øøøhhhhhh, ikkje skarpaste kniven i skuffen du.... Anonymous poster hash: dedc5...5f4 Ehhh jo, faktisk så er jeg det Anonymous poster hash: aa466...017 Åpen bart ikke. Anonymous poster hash: 02976...b2c
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #44 Skrevet 21. januar 2016 DAO VIL E FAO GRATULERA ADLE AOTTE MED DAGJEN I DAG, HA AIN KNAKANDES FLÅTT DAGJE. Anonymous poster hash: 825bf...f02
Salomine Skrevet 21. januar 2016 #45 Skrevet 21. januar 2016 Ser at de som er kjappest på å heve pekefingeren, når noen skriver en feil her inne, ofte er helt på bærtur selv når det gjelder tegnsetting. Dette blir jeg litt opogitt over. Det hender til og med at de har ordfeil selv. Den ene feilen skulle vel være like god som den andre? Som jeg nok før har sagt, har jeg enda tilgode å se noen som skriver helt korrekt norsk her inne. Meg selv inkludert. Så lenge man forstår hva vedkommende prøver å uttrykke, er det greit for meg. Tror de fleste av oss kan skrive et mye bedre norsk enn vi viser her inne.
Luksusdyret Skrevet 21. januar 2016 #47 Skrevet 21. januar 2016 Jeg blir mest oppgitt av folk som skriker at vi utlendinger må lære oss korrekt norsk, eller så kan vi bare dra tilbake dit vi kommer fra. Samtidig som de selv gjerne bruker ord som "intrisert", "nysgjerrig" og "statestikk". Noen som har nevnt noe som stein og glasshus en gang, tror jeg...
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #48 Skrevet 21. januar 2016 Lurer på om jeg skal slutte å skrive her inne. Vet jeg skriver mye feil, men det har sine grunner. Har noe som heter Løpsk tale og det virker innpå på min egen setningsoppbygging og rettskriving av ord. Er veldig nøye på jobb og jobber ekstra mye med at alt jeg skal levere fra meg er riktig. På ett forum som dette orker jeg ikke å bruke en halv time på å å skrive ut og lese igjenom også rette alt før jeg sender det fra meg. Får ofte ros av andre fordi jwg skriver bra, men de vet ikke hvilken insats som ligger bak. Har etterhvert fått erfarning og kunskap om hva som er rett. En logoped lurte veldig på hvordan jeg har klart det. Høy iq og hukommelse han fram til. Sliter forsatt i en aldermå stave ord jeg aldri har sett før. Ser veldig fort hva andre skriver feil, men bryr meg ikke. Har andre viktige ting og drive med Anonymous poster hash: 2af38...3e2
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2016 #49 Skrevet 21. januar 2016 Jeg så nettopp en litt spesiell skrivefeil her inne.Personen skriv kjinki og ikke kinkig...helt utrolig! Anonymous poster hash: 8d8b6...624 Og dette er grunnen til at man ikke skal kritisere andre....Lærte du noe av det? Anonymous poster hash: 15e63...de1
sug lut Skrevet 21. januar 2016 #50 Skrevet 21. januar 2016 Jeg blir mest oppgitt av folk som skriker at vi utlendinger må lære oss korrekt norsk, eller så kan vi bare dra tilbake dit vi kommer fra. Samtidig som de selv gjerne bruker ord som "intrisert", "nysgjerrig" og "statestikk". Noen som har nevnt noe som stein og glasshus en gang, tror jeg... Nå er "nysgjerrig" helt korrekt, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå