Gå til innhold

Senabort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er vanskelig å få innvilget abort i uke 15/16? Etter uke 18 må det tungtveiende grunner til, men før det får man det stort sett innvilget? Er det jeg har lest meg frem til. Stemmer dette?

Har mange gode grunner, er bare redd de ikke er gode nok. Verken jeg eller far kan eller vil ta oss av barnet.Ingen stygge kommentarer takk.

Anonymous poster hash: d3781...96a

Sorry, men jeg kan ikke annet enn å tenke at du nå må ta ansvar for dine handlinger og bære frem barnet, for å så adoptere det bort! Det er en baby du tenker å drepe!

Anonymous poster hash: 16e91...8c0

Du skulle holdt deg til å bare tenke det... Du vet ingenting om hva som ligger bak og du har ingen rett til å dømme.

Anonymous poster hash: d07aa...7fc

Når det er snakk om å drepe babyer, kan alle i hele verden dømme.

Anonymous poster hash: 55fcc...a7e

Det er ikke det samne som å drepe en baby. Du må gjerne mene det, men det gjør det ikke mer sant...

bare lurer, når mener du det er en baby og ikke et foster? Når det er født?

Jeg sier ikke at det er babydrap, men det er utvilsomt å ta et liv selv om det er lovlig og ikke kvalifiserer til drap.

Anonymous poster hash: 44fa9...bbf

Jeg trenger ikke mene noe som helst. Det finnes sikkert definisjoner på dette.

Å ta et liv er ikke nødvendigvis en utelukkende grusom handling. Det fødes vel nok av uønskede barn i verden...

Jeg mener selvsagt at abort bør være siste utvei. Når denne muligheten eksisterer, må vi også godta at noen velger å benytte seg av den.

Jeg synes også det er trist at noen velger abort, spesielt senabort. Men jeg føler ikke jeg har rett til å dømme likevel!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at eneste grunnen til at det er lov å ta abort er pga det koster for mye for samfunnet å ha uønskede barn her..

Etisk er det HELT GRUSOMT! !!!

DESSUTEN kan ikke et nyfødt barn klare seg selv heller. De er HELT AVHENGIG av noen

Anonymous poster hash: 4a670...e1d

Skrevet

Forstår ikke hvordan man kan vente i så mange uker før man gidder å ta kontakt med sykehuset. Skal man først ta abort så vær så snill å gjør det så fort som mulig! Det er bare latskap og dårlig gjort. At en er usikker hvor langt en er på vei eller om en får innvilget er ingen unnskyldning for å vente noen uker til. Da tar man en rask telefonsamtale med en gang og finner det ut. Skjønner at HI har det vanskelig her, men det er faktisk et liv som har det vanskeligere. Et liv som bare blir fjernet og som tydeligvis ikke har noe verdi. Tenk om du kunne gitt noen den gleden å adoptere barnet i stedet. DET hadde virkelig vært stort av deg og noe å være stolt over når en ser tilbake.Anonymous poster hash: 7b054...11b

Tror du virkelig fosteret tenker eller føler noe? Sånn på ekte? Eneste dette er dårlig gjort mot er evt helsepersonell som kan bli triste av det. Ikke tillegg uutviklede fostre følelsesliv, det blir for dumt. Det er mer enn mange nok barn i verden, vi trenger IKKE sette flere til livet.Anonymous poster hash: cb8ac...124

oj du har jo virkelig ikke peiling.

Selvfølgelig kan de føle noe. Personen over har uansett ikke skrevet noe om dette?

Jeg er helt enig, skal man ta abort bør man selvfølgelig gjøre det så raskt som mulig. At noen står i en slik situasjon er synd, jeg ønsker ikke å dømme. Men det er såklart litt spesielt å lese at noen aborterer friske fostre i uke 18. Anonymous poster hash: 44fa9...bbf

Smerte kanskje, men ikke "huff så trist at mamma dreper meg". Det har jo uansett ikke hjernekapasitet til å prosessere en eventuell smertefølelse den korte stunden før det dør. Hun skriver "det er et liv som har det vanskeligere", noe som høres veldig ut som at hun tillegger fosteret menneskelige egenskaper.Anonymous poster hash: cb8ac...124

Selvfølgelig har et babyfoster menneskelige egenskaper! Hva ellers? Fosteret skjønner nok tvilsomt at moren ønsker å drepe det. Men det føler smerte og kan føle redsel over at noe skjer. Men det skjønner selvsagt ikke noe før det faktisk skjer. ikke "huff så trist at mamma dreper meg". Du høres veldig kald ut..

Anonymous poster hash: 7b054...11b

Skrevet

Noen som vet om det er vanskelig å få innvilget abort i uke 15/16? Etter uke 18 må det tungtveiende grunner til, men før det får man det stort sett innvilget? Er det jeg har lest meg frem til. Stemmer dette?

Har mange gode grunner, er bare redd de ikke er gode nok. Verken jeg eller far kan eller vil ta oss av barnet.Ingen stygge kommentarer takk.Anonymous poster hash: d3781...96a

Sorry, men jeg kan ikke annet enn å tenke at du nå må ta ansvar for dine handlinger og bære frem barnet, for å så adoptere det bort! Det er en baby du tenker å drepe!Anonymous poster hash: 16e91...8c0
Du skulle holdt deg til å bare tenke det... Du vet ingenting om hva som ligger bak og du har ingen rett til å dømme.Anonymous poster hash: d07aa...7fc
Når det er snakk om å drepe babyer, kan alle i hele verden dømme.Anonymous poster hash: 55fcc...a7e
Det er ikke det samne som å drepe en baby. Du må gjerne mene det, men det gjør det ikke mer sant...Anonymous poster hash: d07aa...7fc

Jeg sier ikke at det er babydrap, men det er utvilsomt å ta et liv selv om det er lovlig og ikke kvalifiserer til drap. Anonymous poster hash: 44fa9...bbf

Når det kan overleve utenfor livmoren. Ikke at det er mitt innlegg altså, men jeg anser ikke noe som ikke klarer å leve av seg selv en baby.Anonymous poster hash: cb8ac...124

Når det kan leve utenfor livmoren er avhengig av det medisinske fremskrittet. Nå kan de overleve ca fra uke 22. Før var det senere. Hva om man om 10 år kan redde fostre i uke 18? Hva med barn som blir født i uke 37, men som hadde dødd om det ikke fikk medisinsk hjelp? De hadde jo da ikke overlevd utenfor livmoren hadde det ikke vært for mulighetene vi har i dag.

Skrevet

Jeg tror at eneste grunnen til at det er lov å ta abort er pga det koster for mye for samfunnet å ha uønskede barn her..

Etisk er det HELT GRUSOMT! !!!

DESSUTEN kan ikke et nyfødt barn klare seg selv heller. De er HELT AVHENGIG av noen

Anonymous poster hash: 4a670...e1d

Grunnen til at det er lov er nok ikke bare derfor. Hadde det vært ulovlig, hadde det blitt utført illegale aborter slik som i mange andre land, og slik det ble gjort før i tiden. Det er stor risiko forbundet med dette, og mange blir syke og kan dø av slike inngrep. Det er også tilfeller hvor mor etterlater nyfødte barn for å dø. Da må abort være et bedre alternativ.

At det er lovlig sikrer at abort kan skje i kontrollerte og trygge omgivelser.

Skrevet

Forstår ikke hvordan man kan vente i så mange uker før man gidder å ta kontakt med sykehuset. Skal man først ta abort så vær så snill å gjør det så fort som mulig! Det er bare latskap og dårlig gjort. At en er usikker hvor langt en er på vei eller om en får innvilget er ingen unnskyldning for å vente noen uker til. Da tar man en rask telefonsamtale med en gang og finner det ut. Skjønner at HI har det vanskelig her, men det er faktisk et liv som har det vanskeligere. Et liv som bare blir fjernet og som tydeligvis ikke har noe verdi. Tenk om du kunne gitt noen den gleden å adoptere barnet i stedet. DET hadde virkelig vært stort av deg og noe å være stolt over når en ser tilbake.Anonymous poster hash: 7b054...11b

Tror du virkelig fosteret tenker eller føler noe? Sånn på ekte? Eneste dette er dårlig gjort mot er evt helsepersonell som kan bli triste av det. Ikke tillegg uutviklede fostre følelsesliv, det blir for dumt. Det er mer enn mange nok barn i verden, vi trenger IKKE sette flere til livet.Anonymous poster hash: cb8ac...124
oj du har jo virkelig ikke peiling.

Selvfølgelig kan de føle noe. Personen over har uansett ikke skrevet noe om dette?

Jeg er helt enig, skal man ta abort bør man selvfølgelig gjøre det så raskt som mulig. At noen står i en slik situasjon er synd, jeg ønsker ikke å dømme. Men det er såklart litt spesielt å lese at noen aborterer friske fostre i uke 18. Anonymous poster hash: 44fa9...bbf

Smerte kanskje, men ikke "huff så trist at mamma dreper meg". Det har jo uansett ikke hjernekapasitet til å prosessere en eventuell smertefølelse den korte stunden før det dør. Hun skriver "det er et liv som har det vanskeligere", noe som høres veldig ut som at hun tillegger fosteret menneskelige egenskaper.Anonymous poster hash: cb8ac...124
Selvfølgelig har et babyfoster menneskelige egenskaper! Hva ellers? Fosteret skjønner nok tvilsomt at moren ønsker å drepe det. Men det føler smerte og kan føle redsel over at noe skjer. Men det skjønner selvsagt ikke noe før det faktisk skjer. ikke "huff så trist at mamma dreper meg". Du høres veldig kald ut..

Whaaaat?? Foster kan føle redsel? Jeg kan ikke diskutere med folk på et slikt nivå.

Jeg er ikke kald, jeg er rasjonell og vitenskapelig anlagt. Jeg gråter ofte for de barna rundt i verden som har blitt født inn i katastrofer, sult og krig. Jeg gråter for alle som må se barna sine sulte, helt maktesløse. Jeg gråter for alle dyr som plages og pines unødig. Null kulde her, men jeg menneskeliggjør ikke ting som ikke har hjernekapasitet utover rene basale instinkter ennå.

Anonymous poster hash: cb8ac...124

Skrevet

Har mange gode grunner, er bare redd de ikke er gode nok. Verken jeg eller far kan eller vil ta oss av barnet.Ingen stygge kommentarer takk.Anonymous poster hash: d3781...96a

Sorry, men jeg kan ikke annet enn å tenke at du nå må ta ansvar for dine handlinger og bære frem barnet, for å så adoptere det bort! Det er en baby du tenker å drepe!Anonymous poster hash: 16e91...8c0
Du skulle holdt deg til å bare tenke det... Du vet ingenting om hva som ligger bak og du har ingen rett til å dømme.Anonymous poster hash: d07aa...7fc
Når det er snakk om å drepe babyer, kan alle i hele verden dømme.Anonymous poster hash: 55fcc...a7e
Det er ikke det samne som å drepe en baby. Du må gjerne mene det, men det gjør det ikke mer sant...Anonymous poster hash: d07aa...7fc

Jeg sier ikke at det er babydrap, men det er utvilsomt å ta et liv selv om det er lovlig og ikke kvalifiserer til drap. Anonymous poster hash: 44fa9...bbf

Når det kan overleve utenfor livmoren. Ikke at det er mitt innlegg altså, men jeg anser ikke noe som ikke klarer å leve av seg selv en baby.Anonymous poster hash: cb8ac...124
Når det kan leve utenfor livmoren er avhengig av det medisinske fremskrittet. Nå kan de overleve ca fra uke 22. Før var det senere. Hva om man om 10 år kan redde fostre i uke 18? Hva med barn som blir født i uke 37, men som hadde dødd om det ikke fikk medisinsk hjelp? De hadde jo da ikke overlevd utenfor livmoren hadde det ikke vært for mulighetene vi har i dag.

Ok, samme for meg, vent med å kalle det en baby til det er fullbårent da. Men i uke 18 er det fortsatt et foster.

Anonymous poster hash: cb8ac...124

Skrevet

hadde det vært i "gamle dager" ville jeg tilbudt deg husrom og penger for å fullføre svangerskapet i smug. Så kunne barnet fått omsorg og kjærlighet her til livet var annerledes, og du eventuelt hadde lyst og kapasitet til å ta deg av det.

Skjønner at dette er utrolig vanskelig for deg❤️

Anonymous poster hash: 8f2f4...c91

Skrevet

Jeg tok abort i uke 17-18. Det var helt jævlig, og mange år senere sørger jeg fremdeles.

Likevel var det riktig valg. Barnefar viste seg utover i svangerskapet å være svært psykisk syk, og det ble klart at livet mitt og barnets liv ville blitt et rent helvete av psykisk terror. Vi måtte ha flyttet på hemmelig adresse og levd i frykt bestandig. Å adoptere bort ville ikke løst noe. Det ville bare gjort hele prosessen tusen ganger vondere og vanskeligere for meg, samt at mannen var sprøyte gal og antageligvis ville ha funnet ut hvor barnet var og forsøkt å kidnappe det til utlandet. Ingen fortjener et sånt liv, verken barn eller voksne. Jeg er glad for at jeg gjorde det, selv om det er det vanskeligste jeg noen gang har gjort.

Anonymous poster hash: d3380...3e3

Det er aldri rett å drepe et barn. Uansett hvor mye man rasjonaliserer det.

Anonymous poster hash: 55fcc...a7e

Mennesker som har en trang til å dømme og tråkke på andre som har det vanskelig er enten onde eller psykisk syke.

Anonymous poster hash: b56fa...5c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...