Gå til innhold

Synes DU dette er en sunn kropp?

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Skrevet

Sunnhet vises ikke automatisk utenpå, så hun kan være alt fra Birken-vinner til døden nær. Bare hun og legen hennes kjenner svaret.

"Du SER da frisk ut!" er det dummeste jeg hører. Som om man kan se magesår, kols, leddgikt, kreft eller psykoser utenpå et menneske!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere som sier hun ikke har magefett. Hun har jo det!

http://cdn2-b.examiner.com/sites/default/files/styles/image_content_width/hash/f4/76/f4767958b7e6bd8a74f7c31497637c69.png?itok=D-FyZzk2

Anonymous poster hash: 8ce8a...b3d

Hun har litt på magen ja... Det har besteveninna mi på 160 cm og 50kg som trener fem dager i uka og løper marraton et par ganger i året også.

Anonymous poster hash: 4aba3...cb0

Skrevet

Dere som sier hun ikke har magefett. Hun har jo det!

http://cdn2-b.examiner.com/sites/default/files/styles/image_content_width/hash/f4/76/f4767958b7e6bd8a74f7c31497637c69.png?itok=D-FyZzk2

Hun har litt på magen ja... Det har besteveninna mi på 160 cm og 50kg som trener fem dager i uka og løper marraton et par ganger i året også.

Altså,det hun har er ikke farlig magefett, men du er kanskje mer opptatt av synlig six pack enn helse?

Skrevet

Igjen.... En mellomting er vel best? Hva er greia med enten six pack eller fett? Og hvorfor snakker du om helse? Som om hun er sunnere enn ei med lik høyde som veier 10 -15 kilo mindre? Og nei.... Det var absolutt ikke like mange så småfete på 70/80 tallet. Hverken ungdom eller voksne damer. Ta en titt på jenter på ungdomsskoler og vg skoler og sammenlign med for 20-30 år siden. Skummel utvikling men klart det skal ikke nevnes ... Det vi ser i usa og england ser vi etterhvert her og når det at folk blir fetere og fetere skal ties ihjel og i tilleg se på det som normalt.

Anonymous poster hash: b93f1...434

Skrevet

I mine øyner er ikke det en sunn kropp. For mye fett over det hele.

Anonymous poster hash: 2fba4...0c2

Skrevet

Igjen.... En mellomting er vel best? Hva er greia med enten six pack eller fett? Og hvorfor snakker du om helse? Som om hun er sunnere enn ei med lik høyde som veier 10 -15 kilo mindre? Og nei.... Det var absolutt ikke like mange så småfete på 70/80 tallet. Hverken ungdom eller voksne damer. Ta en titt på jenter på ungdomsskoler og vg skoler og sammenlign med for 20-30 år siden. Skummel utvikling men klart det skal ikke nevnes ... Det vi ser i usa og england ser vi etterhvert her og når det at folk blir fetere og fetere skal ties ihjel og i tilleg se på det som normalt.

At gjennomsnittsvekten var lavere før betyr ikke at det ikke var mange som lå i øvre del av normal-kmi.Hvor har du det fra at noen her mener at det var like mange overvektige da? Det vet vi at det ikke var. Overvekt er et samfunnsproblem, men denne modellen er ikke et eksempel på det når hun har kmi på 25. Da er hun innenfor spekteret av mellomting som du etterlyser 

Skrevet

Ja, jeg synes det ser ut som en sunn kropp. Ikke undervektig og ikke sykelig overvektig. Hun ser jo frisk ut...

Men om hun faktisk er sunn kommer jo an på bl.a. kosthold og aktivitetsnivå.

Jeg hadde en mye sunnere kropp da jeg veide 70 kg, spiste sunt og trente jevnlig, enn da jeg var 59 kg, røkte og spiste usunt og ikke trente i det hele tatt.

Anonymous poster hash: dc87e...340

Skrevet

Vel da har vi forskjellige meninger om hva som er en ok mellomting ivertfall ..

Skrevet

Synes hun ser veldig flott ut!

Tviler på hun spiser masse godteri og junk når hun er modell (med tanke på huden). Mosjonere gjør hun sikkert også. Om det jeg antar stemmer, så synes jeg det er en sunn kropp ja. Slank midje og fett på de riktige stedene (rumpe og lår).

Anonymous poster hash: 85bd8...357
Skrevet

Tviler på hun spiser masse godteri og junk når hun er modell (med tanke på huden). Mosjonere gjør hun sikkert også. Om det jeg antar stemmer, så synes jeg det er en sunn kropp ja. Slank midje og fett på de riktige stedene (rumpe og lår).

Huden hennes er jo retusjert! Sjekk instagrammen hennes, der ser du bilder av hvordan lårene hennes egentlig ser ut

Gjest Antarctica
Skrevet

Huden hennes er jo retusjert! Sjekk instagrammen hennes, der ser du bilder av hvordan lårene hennes egentlig ser ut

Og selv cellulitter er ikke noen målestokk på helse...

Skrevet

Ja sjekk insta. Og kom ikke å si det der ikke er en fet dame. Pen i ansiktet selvfølgelig men det der er ikke det de fleste mener er en sunn kropp tror jeg. Store damer vil si hun er sunn pga dems egen str .

Skrevet

Ja, du velger å forholde deg til egen standard for hva som er pent og rangere mennesker etter det. Jeg forholder meg til hva som faktisk er overvekt og helsefarlig, forutsatt at hun faktisk har kmi på 25.

Skrevet

Jeg rangerer henne ikke noe mer enn du gjør vel? Jeg har en mening om henne slik du har selv om vi ikke er enig. Vi har bare forskjellig syn på hva som er sunt men også hva som er pent.

Skrevet

Ja, du velger å forholde deg til egen standard for hva som er pent og rangere mennesker etter det. Jeg forholder meg til hva som faktisk er overvekt og helsefarlig, forutsatt at hun faktisk har kmi på 25.

Hun har høy en høyere bmi enn som så. En kjent sak at kjendiser lyver om vekt

Skrevet

Jeg rangerer henne ikke noe mer enn du gjør vel? Jeg har en mening om henne slik du har selv om vi ikke er enig. Vi har bare forskjellig syn på hva som er sunt men også hva som er pent.

Du får problemer med argumentasjonen din når det blir tydelig at du ikke forholder deg til hva som egentlig er sunt, men bare ønsker å rakke ned på mennesker som ikke er i nedre sjikt for normal kmi. Jeg har ikke sagt noe om hva jeg syns er pent, men når det kommer til mennesker kan jeg synes at både tynne, tykke, lubne og slanke er pene å se på. 

Skrevet

Ja. Lite magefett, og mye fett på rumpe og lår, som har vist seg å være beskyttende mot hjerte/kar lidelser.

De som er i øvre skiktet av normal BMI/lett overvektige, er også de som lever lengst.

Anonymous poster hash: 7d211...4f2

Enig i denne.

Overvektige er mye sunnere enn undervektige og faktisk også normalvektige. Det kombinert med smal midje gjør at jeg tror dette er en person som mest sannsynlig er sunn.

Nå ser jeg ikke på denne jenta her som spesielt overvektig, men....

Jeg er uansett ikke legen hennes, så jeg vet jo ikke noe før jeg eventuelt tar blodtrykk, kolesterol, blodsukker og sjekker vitaminbalansen.

Anonymous poster hash: f5fd4...a49

"Overvektige er mye sunnere enn undervektige og faktisk også normalvektige."

HÆH!? Dette er virkelig ikke basert på vitenskap. ENESTE som er bevist å forlenge livet og reversere aldringsprosessen er kaloriunderskudd. Å hevde at en hvilken som helst overvektig skal være sunnere enn meg som er normalvektig er latterlig.

Anonymous poster hash: 4f61b...000

Skrevet

Ja. Lite magefett, og mye fett på rumpe og lår, som har vist seg å være beskyttende mot hjerte/kar lidelser.

De som er i øvre skiktet av normal BMI/lett overvektige, er også de som lever lengst.

Enig i denne.

Overvektige er mye sunnere enn undervektige og faktisk også normalvektige. Det kombinert med smal midje gjør at jeg tror dette er en person som mest sannsynlig er sunn.

Jeg er uansett ikke legen hennes, så jeg vet jo ikke noe før jeg eventuelt tar blodtrykk, kolesterol, blodsukker og sjekker vitaminbalansen.

HÆH!? Dette er virkelig ikke basert på vitenskap. ENESTE som er bevist å forlenge livet og reversere aldringsprosessen er kaloriunderskudd. Å hevde at en hvilken som helst overvektig skal være sunnere enn meg som er normalvektig er latterlig.

Hvilken livsstil du har vet jeg ikke, men det er også forsket på lett overvektige og en har kommet frem til at de som gruppe lever lenger enn normalvektige. 

Skrevet

Til sammenligning tror jeg denne dama har en bmi på 25. Muligens noe lavere også.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/49/82/31/498231f7be21987afc7b46718fa7f63c.jpg

Hun har garantert ikke så høy kmi som 25. Hun er bare velltrent og har store pupper, da ser en ikke ut som ett gresstrå selv om en er slank.

25 er ikke høyt. Og BMI tar som kjent ikke hensyn til muskelmasse.

Skrevet

Enig i denne.

Det er så absolutt basert på vitenskap. Du får syntes det er så latterlig som du bare vil.

http://healthland.time.com/2013/01/02/being-overweight-is-linked-to-lower-risk-of-mortality/

Skrevet

Enig i denne.

Hvilken livsstil du har vet jeg ikke, men det er også forsket på lett overvektige og en har kommet frem til at de som gruppe lever lenger enn normalvektige.

Det forutsetter at de er aktive og spiser sunt. Er du lett overvektig fordi du er lat og spiser feil, lever du IKKE lenger. Jeeez.

Skrevet

At bmi ikke er basert på muskelmasse har uansett ikke noe med hun hi linka for der er det jo ikke musklene som veier akuratt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...