Gå til innhold

Synes DU dette er en sunn kropp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan i al verden skal jeg vite det? Hun har ikke sykdommer som synes på bildet, men for hva jeg vet kan hun ha kreft, dårlig hjerte og diabetes.

Anonymous poster hash: 202b1...9b1
Skrevet

Hun har jo øyensynlig lite visceralt fett, så sålenge hun ikke er overvektig på grunn av inaktivitet og høyt inntak av sukker og herdet fett, kan hun være kjernesunn. Null problem å være feit og sunn.

Anonymous poster hash: 4f61b...000
Skrevet

Enkelt. En kropp som er sterk, frisk, får tilgang til mye sunn mat og lite usunn mat, og jevnlig blir mosjonert.

Anonymous poster hash: 63f34...6f6
Skrevet

Å være overvektig er ikke ensbetydende med å være usunn, så hun kan være mye sunnere og bedre trent enn mange tynne.

En av mine venninner er større enn kvinnen på disse bildene og er nok å anse som tykk, men hun er i så god form at hun gruser de fleste andre i både sykling, ski, løping etc.

Skrevet

Enkelt. En kropp som er sterk, frisk, får tilgang til mye sunn mat og lite usunn mat, og jevnlig blir mosjonert.

Haha, beklager! Jeg leste feil i overskriften. Jeg trodde du spurte hva vi synes var en sunn kropp.

Nei, jeg kan vanskelig tenke meg at en som har såpass mye fett på kroppen er veldig sunn.

Skrevet

Hun bærer overvekten sin på en fin måte, men noen kjernesunn kropp er det neppe.

De sier vel at overvekt rundt magen er den farligste og mest usunne overvekten, denne dama har mest på pupper, rumpe og lår så fasingen hennes er jo riktig. Men hun er uten tvil overvektig.

Anonymous poster hash: b110b...91a
Skrevet

Hvordan kan vi vite det? Vi vet ikke hva hun spiser, eller hvor mye hun trener.

Jeg er lett overvektig, og sunn. Har fått målt det. Jeg spiser sunt, og trener. Men som jeg blir dømt. Nå er jeg og i mye bedre form enn mine slanke venninner, spiser sunnere enn de og. Men det er jeg som blir dømt som den usunne. Og kjenner jeg er så utrolig lei av det.

Anonymous poster hash: 06a3c...618
Skrevet

Om hun er sunn vet jeg ikke, men hun er ihvertfall slående vakker!

Skrevet

Det kan se ut som en sunn kropp. Men nå vet ikke jeg hvordan aktivitetsnivået, kostholdet, evt. uvaner, søvnvaner, stressnivået og psyken hennes er. Alt dette spiller inn på kroppen.

Skrevet

Hun dreier nok sikkert hodet til de fleste menn (og kvinner) på stranda, men sunnheten vet vi jo ikke noe om. Det er mulig å være sunn selv om man veier 15-20 pluss, om det er det du tenker på.

Anonymous poster hash: f44c0...dd9
Skrevet

Ikke ulikt min kropp, litt mindre pupper her da.....:)

I så fall kan hun være veldig sunn da siden jeg betegner meg selv som forholdsvis sunn og frisk og i god form....Jeg trener litt hver dag, spiser godteri og drikker annen drikke enn vann og kaffe kun på fredagsKVELD og lørdagsKVELD.... Spiser meg mett og god,- og kunne vært LITT sunnere i matveien, men er nok helt gjennomsnittlig der..  

Jeg trener bl.a Jillian Michaels 30 days shred med vekter på  hender/føtter alle øvelser...3 til 6kg manualer blir brukt,- jeg jogger 10km på rett under 55 min om jeg må,- på løp har jeg vært nede i 51min,- jeg jogger 21km på 2t20min på trening, på ca 2t på løp. Jeg er aldri syk, hvis ikke den h.... omgangssyka kommer eller jeg kan bli litt småforkjøla.... ( da jeg startet så var det den letteste utgave av alle øvelser på videoen,- og 1kg manualer..... Jeg løp 10 km første gang med tid på 70 min,- og halvmarathon første prøvetur var 2t 40min...Så jeg har forbedret meg mye.)

SÅ denne dama kan være kjernesunn! Men om hun genetisk er disponert for og være slank,- så kan hun likesågodt være veldig usunn og fryktelig overvektig,- like gjerne som at hun kan være helt innafor sin "idealvekt" for hvordan hun er bygd opp....

Jeg synes hun har et av de mest fotogene ansikt jeg har sett på lenge da. Og IRL vil jeg tro hun ikke vil bli tatt for særlig stor heller.

Anonymous poster hash: 5ae32...1bd
Skrevet

Ja. Lite magefett, og mye fett på rumpe og lår, som har vist seg å være beskyttende mot hjerte/kar lidelser.

De som er i øvre skiktet av normal BMI/lett overvektige, er også de som lever lengst.

Anonymous poster hash: 7d211...4f2

Skrevet

Ja. Lite magefett, og mye fett på rumpe og lår, som har vist seg å være beskyttende mot hjerte/kar lidelser.

De som er i øvre skiktet av normal BMI/lett overvektige, er også de som lever lengst.

Anonymous poster hash: 7d211...4f2

Enig i denne.

Overvektige er mye sunnere enn undervektige og faktisk også normalvektige. Det kombinert med smal midje gjør at jeg tror dette er en person som mest sannsynlig er sunn.

Nå ser jeg ikke på denne jenta her som spesielt overvektig, men....

Jeg er uansett ikke legen hennes, så jeg vet jo ikke noe før jeg eventuelt tar blodtrykk, kolesterol, blodsukker og sjekker vitaminbalansen. 

Anonymous poster hash: f5fd4...a49

Skrevet

Haha, beklager! Jeg leste feil i overskriften. Jeg trodde du spurte hva vi synes var en sunn kropp.

Nei, jeg kan vanskelig tenke meg at en som har såpass mye fett på kroppen er veldig sunn.

SÅPASS mye fett? Eh?

Anonymous poster hash: f5fd4...a49

Skrevet

Mulig hun er nokså sunn men flott var hun ikke. For mye fett. Og at hun dreier så mange hoder på stranda? Eh nei kun de som foretrekker litt fete damer.

Anonymous poster hash: b93f1...434

Skrevet

Om hun er sunn eller ikke kommer ann på veldig mye mer enn hvordan hun ser ut, personlig ville jeg mye heller sett ut som henne enn hva folk her inne mener er korrekt. Heller litt ekstra på kroppen og se ut som enn kvinne, enn å være syltynn og ikke ha noen myke kurver!

Anonymous poster hash: 10197...83d
Skrevet

Hvorfor mener dere som liker hennes kroppstørelse at vi som synes hun er for stor foretrekker syltynne kropper. Kommer frem hele tiden. Syltynne uten myke former... Hva med en mellomting? En normalt slank? Må man være eller foretrekke enten småfet eller syltynn? Hva med normal eller slank? Latterlig det kommer hver gang.

Skrevet

Et kjapt Google-søk viser at hun er 175 cm og 77 kg. Det gir en bmi på 25. Det indikerer i seg selv ingen risiko for helseproblemer. Folk har sett for mange anorektiske modeller og reagerer da med "for ei feit dame" når de ser mer normale modeller. Trist!

Skrevet

Det der er muligens normal fordi folk blir fetere og fetere men nei det er ikke en normal sunn og frisk kropp. En bmi på 25 er på vei til overvektig! Så mange ut som henne på 70 og 80 tallet? Nei....

Skrevet

Det der er muligens normal fordi folk blir fetere og fetere men nei det er ikke en normal sunn og frisk kropp. En bmi på 25 er på vei til overvektig! Så mange ut som henne på 70 og 80 tallet? Nei....

Fordi alle var så sunne på 70- og -80-tallet? (For å sette det på spissen).

Denne modellen er ikke liten, har ikke påstått det. Men man kan heller ikke vurdere hennes helse utifra at hun kanskje har noen kilo for mye.

For meg ser hun sunn ut. Smal midje ifht resten av kroppen, fine feminine kurver og utstråling.

Skrevet

Nei, en BMI på 25 er akkurat innenfor normalen og kan fint være sunn. Hun løper på ingen måte noen risiko for å bli usunn med mindre hun har ustabil vekt. Mange så nok ut som henne på 70 og 80-tallet selv om hun er litt over gjennomsnittet som rådet da. Idag vet man også at det er lengre levetid  forbundet med en vekt som tilsier kmi på 25-28 enn det er når kmi er 18-24. Hun blir ikke usunn av at du syns det er penere å være tynn.

Anonymous poster hash: 4aba3...cb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...