GÃ¥ til innhold

Hva sliter du med?💕

Anbefalte innlegg

Skrevet

Depresjon, schizofreni, angst, tvangstanker/-handlinger, spiseforstyrrelser, struma og stoffskifteproblemer og cøliaki. Sliter kanskje ikke med det siste der, men jeg synes det er vanskelig i alle matsituasjoner som er utenfor hjemmet, i tillegg til at jeg får DH-utslett som klør og svir noe voldsomt i flere uker etter et uhell med gluten.

Men, jeg synes jeg har et ganske bra liv. Fine venner og en fantastisk familie, flotte folk i helsevesenet og mange interesser og hobbyer. :D 

Anonymous poster hash: 9a44b...686
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har dessverre brystkreft.Er redd for å dø.Anonymous poster hash: a01c1...10b

Jeg har også bryst kreft. Hvordan går det med deg? Når ble du syk? Jeg lever vär dag med en döds angst. Vet ikke hvordan livet mitt blir eller hva som skjer
Det går greit med meg foreløpig.Jeg fikk beskjeden 21 september.Har gått årlig til mr og mammografi pga genfeil som gir veldig økt sjanse for kreft.De fant det tidlig og det var ingen spredning.Ble operert og fikk to nye bryster.Har til nå hatt fire av seksten behandlinger.Jeg er ferdig behandlet i midten av april.Det ser ganske greit ut med tanke på helbredelse,men man vet aldri,så jeg er veldig redd.Mistet begge mine foreldre også av kreft,så det preger meg nok endel.Hvordan startet dette for deg?Anonymous poster hash: a01c1...10b

Jeg fikk vite at jeg var syk den 21 januar i fjor. Så jeg har snart värt syk i 1 år. Oppdaget en stor svulst 2 månder etter at min sönn ble födt. Tumören var på 10cm i diameter med spredning til lymfene under armen. Så jeg hadde cellegifter fra januar til mai. Op bort det ene brystet i juni, og hadde en omgang med ny cellegifter fra august til oktober. Startet på stråling nå i desember og ble ferdig med det nå den 8 januar. Venter på å komme til legen,så jeg vet ingen ting. 

Skal du ha stråling?

Jeg skal ikke ha stråling,nei.Fikk beskjed om at det var unødvendig så lenge svulsten var mindre enn fem cm.Håper virkelig at du får gode nyheter hos legen.Hva tror du selv?Jeg håpet bare at det ikke er noe mer når behandlingen er ferdig.Liveredd for at jeg ikke blir frisk og må ha mer behandling.Du kan gjerne skrive en personlig melding om du vil.

Anonymous poster hash: a01c1...10b

Skrevet

Jeg har dessverre brystkreft.Er redd for å dø.Anonymous poster hash: a01c1...10b

Jeg har også bryst kreft. Hvordan går det med deg? Når ble du syk? Jeg lever vär dag med en döds angst. Vet ikke hvordan livet mitt blir eller hva som skjer
Det går greit med meg foreløpig.Jeg fikk beskjeden 21 september.Har gått årlig til mr og mammografi pga genfeil som gir veldig økt sjanse for kreft.De fant det tidlig og det var ingen spredning.Ble operert og fikk to nye bryster.Har til nå hatt fire av seksten behandlinger.Jeg er ferdig behandlet i midten av april.Det ser ganske greit ut med tanke på helbredelse,men man vet aldri,så jeg er veldig redd.Mistet begge mine foreldre også av kreft,så det preger meg nok endel.Hvordan startet dette for deg?Anonymous poster hash: a01c1...10b
Jeg fikk vite at jeg var syk den 21 januar i fjor. Så jeg har snart värt syk i 1 år. Oppdaget en stor svulst 2 månder etter at min sönn ble födt. Tumören var på 10cm i diameter med spredning til lymfene under armen. Så jeg hadde cellegifter fra januar til mai. Op bort det ene brystet i juni, og hadde en omgang med ny cellegifter fra august til oktober. Startet på stråling nå i desember og ble ferdig med det nå den 8 januar. Venter på å komme til legen,så jeg vet ingen ting. 

Skal du ha stråling?

Jeg skal ikke ha stråling,nei.Fikk beskjed om at det var unødvendig så lenge svulsten var mindre enn fem cm.Håper virkelig at du får gode nyheter hos legen.Hva tror du selv?Jeg håpet bare at det ikke er noe mer når behandlingen er ferdig.Liveredd for at jeg ikke blir frisk og må ha mer behandling.Du kan gjerne skrive en personlig melding om du vil.

Er faktisk livredd for hva legen sier. At jeg må ha mer behandling eller at de har funnet mer kreft noen andre steder. Så bra at du fikk nye bryster med en gang, jeg må vente til jeg er ferdig med alt. Tok du bort begge eller bare ett?

Skrevet

Skal du ha stråling?

Jeg skal ikke ha stråling,nei.Fikk beskjed om at det var unødvendig så lenge svulsten var mindre enn fem cm.Håper virkelig at du får gode nyheter hos legen.Hva tror du selv?Jeg håpet bare at det ikke er noe mer når behandlingen er ferdig.Liveredd for at jeg ikke blir frisk og må ha mer behandling.Du kan gjerne skrive en personlig melding om du vil.Anonymous poster hash: a01c1...10b

Er faktisk livredd for hva legen sier. At jeg må ha mer behandling eller at de har funnet mer kreft noen andre steder. Så bra at du fikk nye bryster med en gang, jeg må vente til jeg er ferdig med alt. Tok du bort begge eller bare ett?
Jeg fjernet begge og fikk de rekonstruert i samme operasjon.Dette var en operasjon jeg uansett skulle hatt pga genfeilen,men jeg ventet for lenge.Er "bare" 38,så jeg trodde jeg hadde bedre tid...Håper du får gode nyheter hos legen.Du har vært gjennom mye.Skjønner godt at du gruer deg til legebesøket.Dette er en forferdelig sykdom.Vil jo bare få lov til å leve!

Skrevet

Sorg etter mitt døde barn.

Fem år og like vondt.

Anonymous poster hash: ba793...9da

Uff kjære deg, så grusomt.

Å miste et barn må være en sorg man aldri kommer over. Håper den ihvertfall blir litt lettere år for år. Stor klem

Anonymous poster hash: 5af5b...254

Skrevet

Det jeg sliter med er

Hadde en " rar " ungdomstid (nei ikke dop) så noen av tennene mine ble ødelagte og jeg hater å smile, det gikk utover tenner litt lenger bak men hver eneste dag tenker jeg på at jeg ikke må smile for mye. Utrolig slitsomt og trist. Plager meg svært mye

Jeg er Sjalu. Får vondt inni meg da andre rundt meg gjør ting JEG ønsker. Feks hus barn bryllup bra jobb ol.

Sjalu da andre venner er sammen oh jeg sitter hjemme alene - de vet ikke at jeg er sjalu.

Er litt for feit, 2o kg for mye

Er dårlig på å prate. Sier mye feil ofte. Stokker om ord ol. Det Plager meg

Og føler jeg ikke er god nok 😥

Mye hodepine og vondt

Anonymous poster hash: c087f...7d0

Skrevet

En type kronisk blodkreft. Gir meg mye smerter og fatigue og utallige legebesøk..

Anonymous poster hash: 02524...cd0

Skrevet

Migrene

Angst

Depresjon

Lavt selvbilde

Jeg sliter mye med at jeg har det så vanskelig når jeg egentlig bare har småtterier å hanskes med. Skulle ønske jeg kunne gitt litt av meg til de som har det tøft men har mer livslyst enn meg

Anonymous poster hash: 231db...a1b

Skrevet

DÃ¥rlig stressmestring, sosial angst, panikklidelse, svimmelhet, hodepine og kvalme(kommer ofte i forbindelse med stress)

Anonymous poster hash: f063f...b21
Skrevet

Klem til deg, HI! Husk at du ikke alltid trenger å late som at alt er bra - det hjelper å dele med andre!

Jeg er en klein, ukomfortabel person når jeg snakker med folk jeg ikke ser å ofte. Høres litt teit ut kanskje, men jeg sliter virkelig med det. Jeg er en utrolig hyggelig person som folk jeg kjenner liker å omgås med, MEN jeg klarer ikke prate ordentlig med nye mennesker. Skulle så gjerne ønske jeg kunne vise dem hvem jeg egentlig er, foran dem.

Ellers sliter jeg med lav selvfølelse, ekstrem hodepine (legene finner ikke ut hvorfor) og ensomhet. Ikke lenge siden jeg fikk barn, og både under graviditeten og spedbarnstiden mistet jeg mange venner. Flytting og kolikkbarn passet ikke helt sammen med å komme inn i det sosiale.

Der beskrev du meg- nøyaktig lik- til og med hodepinen😣

Anonymous poster hash: 042db...5aa

Skrevet

Sliten med kronisk svimmelhet som de ikke finner ut av. Blir fryktelig sliten og kvalm av det. Sliter med spiseforstyrrelse og dårlig selvtillit.

Anonymous poster hash: 4ab5a...1dc

Skrevet

Du skal ikke dø!! De er heldigvis så flinke til å "kurere" brystkreft. Trodde også jeg skulle dø for 5 1/2 år siden. Det så veldig mørkt ut: 1 cm kule og 18 av 24 lymfer med kreft. Er her enda:-) Fikk se minstemann begynne på skole og selv om jeg har mange mèn så lever jeg. Og det kommer du også til. En lang og hard vei å gå, men det er lys i enden.Masse klem Anonymous poster hash: 561f0...904
Tusen takk for oppmuntrende ord.Dette hjelper meg til å tro at det kan gå bra.Så utrolig bra at du ble frisk.Kjipt å leve med ettervirkninger,men alternativet er mye verre.Stor klem til deg!

• 3 uker senere...
Skrevet

Skal du ha stråling?

Jeg skal ikke ha stråling,nei.Fikk beskjed om at det var unødvendig så lenge svulsten var mindre enn fem cm.Håper virkelig at du får gode nyheter hos legen.Hva tror du selv?Jeg håpet bare at det ikke er noe mer når behandlingen er ferdig.Liveredd for at jeg ikke blir frisk og må ha mer behandling.Du kan gjerne skrive en personlig melding om du vil.Anonymous poster hash: a01c1...10b
Jeg fjernet begge og fikk de rekonstruert i samme operasjon.Dette var en operasjon jeg uansett skulle hatt pga genfeilen,men jeg ventet for lenge.Er "bare" 38,så jeg trodde jeg hadde bedre tid...Håper du får gode nyheter hos legen.Du har vært gjennom mye.Skjønner godt at du gruer deg til legebesøket.Dette er en forferdelig sykdom.Vil jo bare få lov til å leve!Anonymous poster hash: a01c1...10b
Har du vært hos legen og fått svar Hilde?Har tenkt på deg og er veldig spent på hvordan det gikk!

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Kjenner jeg bare har lyst til å gi dere en god klem!

Skulle ønske at ingen av dere trengte å føle dere verdiløse, ubetydelige og venneløse og at ingen av dere trengte å oppleve å miste et barn eller få kreft.

Man klager over så mye rart i livet og huffameg om man har noen kilo for mye, sure naboer eller om man "bare" har 3000 kr å leve for den neste uka!

Slike historier dere deler setter ting i perspektiv og gir også meg en tankevekker om å være takknemlig over de små ting i livet, som de man ofte tar som en selvfølge.

Takk for at dere deler og ønsker dere alle bedre tider, at dere finner gode venner, blir bedre i helsen, får hjelp til å mestre hverdagen i en tung sorg...

Dere er gode nok! 

Skrevet

Uhebredelig, aggressiv kreft.. Vet ikke hvor lenge jeg har igjen. Håper å få leve så lenge at barna mine husker meg..

Anonymous poster hash: 224e6...a8a

Skrevet

Huff får en følelse av at alle føler seg dumme, teite, usosiale osv. Kanskje vi egentlig ikke er så ille. Jeg har gitt litt mer blaffen og fått flere venner og et mye bedre liv. Vi som ikke har kreft og ikke mistet et barn bør kanskje bare glede oss litt mer og prøve enda litt hardere. Trist at så mange har det så vondt:( klem til dere som sliter med sykdom og tap av barn!

Anonymous poster hash: 0cfa2...4d3

Skrevet

Uhebredelig, aggressiv kreft.. Vet ikke hvor lenge jeg har igjen. Håper å få leve så lenge at barna mine husker meg..

Ord blir fattige! HÃ¥per du har gode mennesker rundt deg! Stor klem!!

Anonymous poster hash: 09419...29b

Skrevet

Ord blir fattige! HÃ¥per du har gode mennesker rundt deg! Stor klem!!

Anonymous poster hash: 09419...29b

Tusen takk :) Ja, jeg har fantastiske mennesker rundt meg! De henter barna i barnehagen, rydder huset vårt, har middager hjemme hos seg, sitter barnevakt etc. Det har gjort det lettere for meg å slappe av når jeg trenger det, noe som igjen gir meg energi til å leke med jentene mine :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...