Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #51 Skrevet 4. januar 2016 Han har trenerjobb og slipper sannsynligvis derfor sin del av dugnad, altså 50% Da har du din 50 % igjen, som du kan utføre selv, eller overlate til besteforeldre eller andre. Tviler på at dere har 200% trenerjobb og dugnad til sammen. Da må det være unikt for deres idrettslag. Skjønner ikke heller helt hvilken idrett barnet driver med, som krever dugnader flere ganger i mnd. gjennom hele året. Anonymous poster hash: 34fff...412 Det handler vel kanskje mer om idrettslagets økonomi enn hvilken sport det er? HI Anonymous poster hash: 404de...c93
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #52 Skrevet 4. januar 2016 Jeg er vant med at trenerne er fritatt fra dugnad. Men det gjelder også den andre foreldren til barnet siden den ene tar det ekstra arbeidet med å Være trener. Dvs det spiller ingen rolle om dere er skilt eller ei. Du og din eks bør slippe dugnad siden han har valgt å ta på seg trenerjobben. Holder med at en foreldre representerer barnet. Anonymous poster hash: 93101...36d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #53 Skrevet 4. januar 2016 Hva med å enkelt si at den barnet er hos må ta dugnadene? Er barnet 50-50 tar du dugnader som kommer den uka barnet er hos deg og far den uka barnet er hos han. Er barnet kun annenhver helg hos far så tar han dugnader disse helgene og du de andre når barnet er hos deg. Hva far gjør med din dugnad blander du deg ikke oppi. Du gir kun beskjed om at dette er far sin helg, så kontakt han. Dersom far da får fritak for sine dugnader pga trenerjobben så har det ikke nor med dine dugnader å gjøre. Far må vel stille på cup osv som trener selv om han ikke har samvær den helgen. Anonymous poster hash: 04810...4dd Jeg ville gjerne hatt en slik løsning, men han nekter. Må legge til igjen: Laget hadde allrede trenere, faktisk tre stykker. Han valgte å bli trener fordi han hadde lyst. Laget har nå fire trenere, og de bytter på å stille på treninger og cuper. Det er altså ikke slik at det ikke ville blitt noen trening for barnet dersom faren ikke stilte opp. HI Anonymous poster hash: 404de...c93 Her har og fotballaget 5 trenere. Ikke alltid alle kan møte på alt pga jobb og familieliv. Trenerjobben går faktisk ikke foran alt annet .som regel er de 3-4 trenere på hver trening. De er 17 barn og kan da dele de inn i ulike grupper etter nivå eller hva de vil øve på. Barna slipper stå i lange køer for å utføre et skudd osv. Tror du bør ta en tur på trening å se, de fleste trenere står ikke å prater med hverandre bare på gøy. Hva med å ringe klubben og sjekke hvordan det er ang trenere å dugnad. Så sender du en Mail til oppmann på laget og sier at du har barnet partallsuker og kan stille på dugnad disse ukene, mens dugnad oddetallsuker tas med faren. Jeg skjønner ikke hvorfor du møter på alle? Skal du bort så gi beskjed om det og henvis til at barnet har samvær med far. Så får far sin dugnad bli mellom han og klubben. Anonymous poster hash: 04810...4dd
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #54 Skrevet 4. januar 2016 Hva med å enkelt si at den barnet er hos må ta dugnadene? Er barnet 50-50 tar du dugnader som kommer den uka barnet er hos deg og far den uka barnet er hos han. Er barnet kun annenhver helg hos far så tar han dugnader disse helgene og du de andre når barnet er hos deg. Hva far gjør med din dugnad blander du deg ikke oppi. Du gir kun beskjed om at dette er far sin helg, så kontakt han. Dersom far da får fritak for sine dugnader pga trenerjobben så har det ikke nor med dine dugnader å gjøre. Far må vel stille på cup osv som trener selv om han ikke har samvær den helgen. Anonymous poster hash: 04810...4dd Jeg ville gjerne hatt en slik løsning, men han nekter. Må legge til igjen: Laget hadde allrede trenere, faktisk tre stykker. Han valgte å bli trener fordi han hadde lyst. Laget har nå fire trenere, og de bytter på å stille på treninger og cuper. Det er altså ikke slik at det ikke ville blitt noen trening for barnet dersom faren ikke stilte opp. HI Anonymous poster hash: 404de...c93 Her har og fotballaget 5 trenere. Ikke alltid alle kan møte på alt pga jobb og familieliv. Trenerjobben går faktisk ikke foran alt annet .som regel er de 3-4 trenere på hver trening. De er 17 barn og kan da dele de inn i ulike grupper etter nivå eller hva de vil øve på. Barna slipper stå i lange køer for å utføre et skudd osv. Tror du bør ta en tur på trening å se, de fleste trenere står ikke å prater med hverandre bare på gøy. Hva med å ringe klubben og sjekke hvordan det er ang trenere å dugnad. Så sender du en Mail til oppmann på laget og sier at du har barnet partallsuker og kan stille på dugnad disse ukene, mens dugnad oddetallsuker tas med faren. Jeg skjønner ikke hvorfor du møter på alle? Skal du bort så gi beskjed om det og henvis til at barnet har samvær med far. Så får far sin dugnad bli mellom han og klubben. Anonymous poster hash: 04810...4dd Hva i all verden får deg til å tro at jeg ikke er på treninger? Og jo, der er så mange trenere at ingen har mer enn en fast trening i uka. Det vet jeg. HI Anonymous poster hash: 404de...c93
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #55 Skrevet 4. januar 2016 Hva med å enkelt si at den barnet er hos må ta dugnadene?Er barnet 50-50 tar du dugnader som kommer den uka barnet er hos deg og far den uka barnet er hos han.Er barnet kun annenhver helg hos far så tar han dugnader disse helgene og du de andre når barnet er hos deg.Hva far gjør med din dugnad blander du deg ikke oppi. Du gir kun beskjed om at dette er far sin helg, så kontakt han. Dersom far da får fritak for sine dugnader pga trenerjobben så har det ikke nor med dine dugnader å gjøre.Far må vel stille på cup osv som trener selv om han ikke har samvær den helgen.Anonymous poster hash: 04810...4dd Jeg ville gjerne hatt en slik løsning, men han nekter.Må legge til igjen: Laget hadde allrede trenere, faktisk tre stykker. Han valgte å bli trener fordi han hadde lyst. Laget har nå fire trenere, og de bytter på å stille på treninger og cuper. Det er altså ikke slik at det ikke ville blitt noen trening for barnet dersom faren ikke stilte opp.HIAnonymous poster hash: 404de...c93 Her har og fotballaget 5 trenere. Ikke alltid alle kan møte på alt pga jobb og familieliv. Trenerjobben går faktisk ikke foran alt annet.som regel er de 3-4 trenere på hver trening. De er 17 barn og kan da dele de inn i ulike grupper etter nivå eller hva de vil øve på. Barna slipper stå i lange køer for å utføre et skudd osv.Tror du bør ta en tur på trening å se, de fleste trenere står ikke å prater med hverandre bare på gøy.Hva med å ringe klubben og sjekke hvordan det er ang trenere å dugnad. Så sender du en Mail til oppmann på laget og sier at du har barnet partallsuker og kan stille på dugnad disse ukene, mens dugnad oddetallsuker tas med faren.Jeg skjønner ikke hvorfor du møter på alle? Skal du bort så gi beskjed om det og henvis til at barnet har samvær med far. Så får far sin dugnad bli mellom han og klubben.Anonymous poster hash: 04810...4dd Hva i all verden får deg til å tro at jeg ikke er på treninger? Og jo, der er så mange trenere at ingen har mer enn en fast trening i uka. Det vet jeg. HI Anonymous poster hash: 404de...c93 Hvorfor er du på treningene hvis du ikke har tid til dugnadene? Anonymous poster hash: 3b513...0b7
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #56 Skrevet 4. januar 2016 Om pappaen har en fast trening i uka og du må ta to dugnader i måneden er vel ikke det urettferdig. Da stiller han dobbelt så ofte som deg. Anonymous poster hash: e5666...af1
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #57 Skrevet 4. januar 2016 Om pappaen har en fast trening i uka og du må ta to dugnader i måneden er vel ikke det urettferdig. Da stiller han dobbelt så ofte som deg. Anonymous poster hash: e5666...af1 Poenget er: Vi delte på dugnadene. Så ble han trener, og plutselig fikk jeg dobbelt så mange dugnader som jeg hadde før. Han kan være trener så mye han bare lyster, men han kan ikke forvente at jeg plutselig skal overta det som var hans oppgaver. De er fremdeles hans, jeg har aldri gått med på å ta dem. Har gjort det en stund for ikke å virke kranglete, men nå er det nok. Jeg kommer til å gi beskjed om at jeg stiller opp halvparten av gangene. Så får de andre gangene bli hans problem. HI Anonymous poster hash: 404de...c93
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #58 Skrevet 4. januar 2016 Hva med å enkelt si at den barnet er hos må ta dugnadene?Er barnet 50-50 tar du dugnader som kommer den uka barnet er hos deg og far den uka barnet er hos han.Er barnet kun annenhver helg hos far så tar han dugnader disse helgene og du de andre når barnet er hos deg.Hva far gjør med din dugnad blander du deg ikke oppi. Du gir kun beskjed om at dette er far sin helg, så kontakt han. Dersom far da får fritak for sine dugnader pga trenerjobben så har det ikke nor med dine dugnader å gjøre.Far må vel stille på cup osv som trener selv om han ikke har samvær den helgen.Anonymous poster hash: 04810...4dd Jeg ville gjerne hatt en slik løsning, men han nekter.Må legge til igjen: Laget hadde allrede trenere, faktisk tre stykker. Han valgte å bli trener fordi han hadde lyst. Laget har nå fire trenere, og de bytter på å stille på treninger og cuper. Det er altså ikke slik at det ikke ville blitt noen trening for barnet dersom faren ikke stilte opp.HIAnonymous poster hash: 404de...c93 Her har og fotballaget 5 trenere. Ikke alltid alle kan møte på alt pga jobb og familieliv. Trenerjobben går faktisk ikke foran alt annet.som regel er de 3-4 trenere på hver trening. De er 17 barn og kan da dele de inn i ulike grupper etter nivå eller hva de vil øve på. Barna slipper stå i lange køer for å utføre et skudd osv.Tror du bør ta en tur på trening å se, de fleste trenere står ikke å prater med hverandre bare på gøy.Hva med å ringe klubben og sjekke hvordan det er ang trenere å dugnad. Så sender du en Mail til oppmann på laget og sier at du har barnet partallsuker og kan stille på dugnad disse ukene, mens dugnad oddetallsuker tas med faren.Jeg skjønner ikke hvorfor du møter på alle? Skal du bort så gi beskjed om det og henvis til at barnet har samvær med far. Så får far sin dugnad bli mellom han og klubben.Anonymous poster hash: 04810...4dd Hva i all verden får deg til å tro at jeg ikke er på treninger? Og jo, der er så mange trenere at ingen har mer enn en fast trening i uka. Det vet jeg. HI Anonymous poster hash: 404de...c93 Hvorfor er du på treningene hvis du ikke har tid til dugnadene? Anonymous poster hash: 3b513...0b7 Du er ikke så veldig lur, er du det? HI Anonymous poster hash: 404de...c93
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #59 Skrevet 4. januar 2016 Om pappaen har en fast trening i uka og du må ta to dugnader i måneden er vel ikke det urettferdig. Da stiller han dobbelt så ofte som deg. Anonymous poster hash: e5666...af1 Poenget er: Vi delte på dugnadene. Så ble han trener, og plutselig fikk jeg dobbelt så mange dugnader som jeg hadde før. Han kan være trener så mye han bare lyster, men han kan ikke forvente at jeg plutselig skal overta det som var hans oppgaver. De er fremdeles hans, jeg har aldri gått med på å ta dem. Har gjort det en stund for ikke å virke kranglete, men nå er det nok. Jeg kommer til å gi beskjed om at jeg stiller opp halvparten av gangene. Så får de andre gangene bli hans problem. HI Anonymous poster hash: 404de...c93 Gi beskjed til både far og dugnadsansvarlig at du stiller på dugnad når barnet bor hos deg. Når barnet er på samvær hos far stiller far opp. Dere har vel plan for samvær, så da gir du beskjed at feks oddetallsuker er dine, partallsuker far. Evt du stiller uker + partallshelger mens far har snsvar for dugnader i oddetallshelger og onsdager osv. Så brur du deg ikke mer om det. Du kan jo ikke bare si at du stiller halvparten av dugnadene? Hvordan skal far vite hvilke dugnader du gidder stille på? Det må jo være et system som gjør at dugnadsansvarlig vet hvem/hvor mange som kommer. Anonymous poster hash: 04810...4dd
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #60 Skrevet 4. januar 2016 Jeg er enig i at du bør si til mannen at han har ansvar for halvparten av dugnadene. Om han mener det ikke er riktig at han skal stille på dugnader så lenge han er trener en gang i uken (som jeg kan forstå) så er det da en sak mellom han og klubben å frita ham for sin del av dugnadene. Om han ikke vil ta på seg å snakke med klubben (noe jeg tviler sterkt på at han vil) så hadde jeg gitt beskjed til klubben om at din mann har overlatt alle dugnader til deg etter at han ble trener, og at du derfor ber om fritak på halvparten av dugnadene, da du ikke har mulighet til å stille på alle selv. En noenlunde oppegående mann ville selvfølgelig ha sagt fra om at dere burde få noe fritak fra dugnader pga. hans trenerjobb. Men vil tro han er typen som skal være "storkar" og at han mener det er under hans verdighet å si fra om noe slikt Snakk med mannen, ikke gå inn i en diskusjon med ham om han selv ikke vil snakke med klubben, da bare avslutter du temaet med ham. Uten å si noe til ham skriver du så en mail til ansvarlig i klubben og ber om fritak for din eksmanns dugnadsarbeid. Det kan gjøre din eksmann provosert fordi han kan føle du har gått bak ryggen på ham, men jeg tror det er viktig at du da bare holder deg saklig og si at han fikk muligheten til å rydde opp for seg selv, når han ikke ville det så måtte du ta ansvar. Det er lov å håpe at mannen da forstår at han ikke kan kontrollere deg i fremtiden... Anonymous poster hash: 7b3bf...b5f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #61 Skrevet 4. januar 2016 Jeg er enig i at du bør si til mannen at han har ansvar for halvparten av dugnadene. Om han mener det ikke er riktig at han skal stille på dugnader så lenge han er trener en gang i uken (som jeg kan forstå) så er det da en sak mellom han og klubben å frita ham for sin del av dugnadene. Om han ikke vil ta på seg å snakke med klubben (noe jeg tviler sterkt på at han vil) så hadde jeg gitt beskjed til klubben om at din mann har overlatt alle dugnader til deg etter at han ble trener, og at du derfor ber om fritak på halvparten av dugnadene, da du ikke har mulighet til å stille på alle selv. En noenlunde oppegående mann ville selvfølgelig ha sagt fra om at dere burde få noe fritak fra dugnader pga. hans trenerjobb. Men vil tro han er typen som skal være "storkar" og at han mener det er under hans verdighet å si fra om noe slikt Snakk med mannen, ikke gå inn i en diskusjon med ham om han selv ikke vil snakke med klubben, da bare avslutter du temaet med ham. Uten å si noe til ham skriver du så en mail til ansvarlig i klubben og ber om fritak for din eksmanns dugnadsarbeid. Det kan gjøre din eksmann provosert fordi han kan føle du har gått bak ryggen på ham, men jeg tror det er viktig at du da bare holder deg saklig og si at han fikk muligheten til å rydde opp for seg selv, når han ikke ville det så måtte du ta ansvar. Det er lov å håpe at mannen da forstår at han ikke kan kontrollere deg i fremtiden... Anonymous poster hash: 7b3bf...b5f Der var det en som forsto hva innlegget mitt handlet om. Takk skal du ha! Jeg har ingen ting imot å gjøre min del av dugnadsinnsatsen. Jeg har heller ingen ting imot å skulle ta i et ekstra tak dersom det trengs, eller å ta en av eksmannens dugnader dersom han ikke har mulighet til å stille. Men jeg har noe imot at han bare går ut i fra at jeg uten å protestere skal påta meg merarbeid fordi han har gjort et valg. Ja, han var veldig kontrollerende da vi var gift. Det var faktisk en av grunnene til at vi ble skilt. HI Anonymous poster hash: 404de...c93
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #62 Skrevet 4. januar 2016 Jeg er enig i at du bør si til mannen at han har ansvar for halvparten av dugnadene. Om han mener det ikke er riktig at han skal stille på dugnader så lenge han er trener en gang i uken (som jeg kan forstå) så er det da en sak mellom han og klubben å frita ham for sin del av dugnadene. Om han ikke vil ta på seg å snakke med klubben (noe jeg tviler sterkt på at han vil) så hadde jeg gitt beskjed til klubben om at din mann har overlatt alle dugnader til deg etter at han ble trener, og at du derfor ber om fritak på halvparten av dugnadene, da du ikke har mulighet til å stille på alle selv. En noenlunde oppegående mann ville selvfølgelig ha sagt fra om at dere burde få noe fritak fra dugnader pga. hans trenerjobb. Men vil tro han er typen som skal være "storkar" og at han mener det er under hans verdighet å si fra om noe slikt Snakk med mannen, ikke gå inn i en diskusjon med ham om han selv ikke vil snakke med klubben, da bare avslutter du temaet med ham. Uten å si noe til ham skriver du så en mail til ansvarlig i klubben og ber om fritak for din eksmanns dugnadsarbeid. Det kan gjøre din eksmann provosert fordi han kan føle du har gått bak ryggen på ham, men jeg tror det er viktig at du da bare holder deg saklig og si at han fikk muligheten til å rydde opp for seg selv, når han ikke ville det så måtte du ta ansvar. Det er lov å håpe at mannen da forstår at han ikke kan kontrollere deg i fremtiden... Anonymous poster hash: 7b3bf...b5f Der var det en som forsto hva innlegget mitt handlet om. Takk skal du ha! Jeg har ingen ting imot å gjøre min del av dugnadsinnsatsen. Jeg har heller ingen ting imot å skulle ta i et ekstra tak dersom det trengs, eller å ta en av eksmannens dugnader dersom han ikke har mulighet til å stille. Men jeg har noe imot at han bare går ut i fra at jeg uten å protestere skal påta meg merarbeid fordi han har gjort et valg. Ja, han var veldig kontrollerende da vi var gift. Det var faktisk en av grunnene til at vi ble skilt. HI Anonymous poster hash: 404de...c93 Og da er det stor grunn til å tro at mannen din gjør dette veldig bevisst. Når du skilte deg så mistet han kontrollen over deg, nå prøver han å kontrollere deg på avstand. Når han er slik, da tenker jeg at siden du allerede har snakket med ham om saken, da kan du egentlig bare gå rett til klubben og sende mail til klubben og be om at du fritas for din eksmanns del av dugnadene - og så foreslår du en løsning ut fra hvordan du vet klubben legger opp dugnadene, og hva som passer for deg. Da tar du kontrollen over ditt liv og unngår å involvere mannen noe mer Anonymous poster hash: 7b3bf...b5f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #63 Skrevet 4. januar 2016 Hva far velger å engasjere seg i på fritiden skal ikke ha noe å si på hans deltakelse på dugnader ol. Anonymous poster hash: d813a...940
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #64 Skrevet 4. januar 2016 Jeg er enig i at du bør si til mannen at han har ansvar for halvparten av dugnadene. Om han mener det ikke er riktig at han skal stille på dugnader så lenge han er trener en gang i uken (som jeg kan forstå) så er det da en sak mellom han og klubben å frita ham for sin del av dugnadene. Om han ikke vil ta på seg å snakke med klubben (noe jeg tviler sterkt på at han vil) så hadde jeg gitt beskjed til klubben om at din mann har overlatt alle dugnader til deg etter at han ble trener, og at du derfor ber om fritak på halvparten av dugnadene, da du ikke har mulighet til å stille på alle selv. En noenlunde oppegående mann ville selvfølgelig ha sagt fra om at dere burde få noe fritak fra dugnader pga. hans trenerjobb. Men vil tro han er typen som skal være "storkar" og at han mener det er under hans verdighet å si fra om noe slikt Snakk med mannen, ikke gå inn i en diskusjon med ham om han selv ikke vil snakke med klubben, da bare avslutter du temaet med ham. Uten å si noe til ham skriver du så en mail til ansvarlig i klubben og ber om fritak for din eksmanns dugnadsarbeid. Det kan gjøre din eksmann provosert fordi han kan føle du har gått bak ryggen på ham, men jeg tror det er viktig at du da bare holder deg saklig og si at han fikk muligheten til å rydde opp for seg selv, når han ikke ville det så måtte du ta ansvar. Det er lov å håpe at mannen da forstår at han ikke kan kontrollere deg i fremtiden... Anonymous poster hash: 7b3bf...b5f Der var det en som forsto hva innlegget mitt handlet om. Takk skal du ha! Jeg har ingen ting imot å gjøre min del av dugnadsinnsatsen. Jeg har heller ingen ting imot å skulle ta i et ekstra tak dersom det trengs, eller å ta en av eksmannens dugnader dersom han ikke har mulighet til å stille. Men jeg har noe imot at han bare går ut i fra at jeg uten å protestere skal påta meg merarbeid fordi han har gjort et valg. Ja, han var veldig kontrollerende da vi var gift. Det var faktisk en av grunnene til at vi ble skilt. HI Anonymous poster hash: 404de...c93 Og da er det stor grunn til å tro at mannen din gjør dette veldig bevisst. Når du skilte deg så mistet han kontrollen over deg, nå prøver han å kontrollere deg på avstand. Når han er slik, da tenker jeg at siden du allerede har snakket med ham om saken, da kan du egentlig bare gå rett til klubben og sende mail til klubben og be om at du fritas for din eksmanns del av dugnadene - og så foreslår du en løsning ut fra hvordan du vet klubben legger opp dugnadene, og hva som passer for deg. Da tar du kontrollen over ditt liv og unngår å involvere mannen noe mer Anonymous poster hash: 7b3bf...b5f Det tror jeg du har rett i. Takk igjen! HI Anonymous poster hash: 404de...c93
aanonym Skrevet 4. januar 2016 #65 Skrevet 4. januar 2016 Dugnadstimene regnes per barn, ikke per forelder. Dersom en av foreldrene wt trenger er dugnadsplikten oppfylt. Sånn er det her, i hvert fall.
Yellow Brick Road Skrevet 4. januar 2016 #66 Skrevet 4. januar 2016 Når det er sånn, ville jeg ha tatt det direkte med klubben. Ev. kan du spørre mannen først om det er sånn er trenere er fritatt fra dugnad i følge klubbens regler. Sier han ja, er jo saken grei, da gjør du din del i form av dugnad og han sin del i form av dugnad. Dvs. at du tar dugnadene i ukene du har barnet, eller gjør en annen avtale med ham om hvilken halvpart du skal ta. Den andre delen er han jo allerede fritatt for, i følge seg selv. Si samtidig at du kommer til å ta kontakt med klubben for å gi beskjed om hva dere har blitt enige om. Sier han nei, har han jo selv svart på at trenere ikke er fritatt, og da gjelder det han som alle andre. Så gir du klubben beskjed om at du ikke lenger har anledning til å ta alle dugnadene, så heretter tar du din del og far resten. Så blir det klubben som får problemer med ham, ikke du som trenger å ta den diskusjonen. Du kan jo også være ærlig med klubben at du har tatt på deg å gjøre fars del også, men det har du ikke lenger kapasitet til. Ferdig prata.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå