Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #26 Skrevet 4. januar 2016 Hvis det er slik at deres familie må stille på dugnad like mye som andre familier der ingen stiller som trenere synes jeg nok han bør ta noen dugnadsoppgaver, men at du tar det meste. Han stiller jo allerede opp masse for barnet på denne aktiviteten. Hvor mange dugnader i året kan det egentlig være snakk om? Med mindre det dreier seg om en fotbaklubb, der barneidretten må være med på å finansiere et topplag, er det vell sjelden dugnad mer enn to ganger i halvåret eller noe sånt? Hvis det er for mye dugnadsjobbing så ta det opp på årsmøtet. I de fleste klubber skjer vell det nå de neste to månedene regner jeg med. Anonymous poster hash: 3b513...0b7 Det er mange dugnader i løpet av året. Flere i måneden, faktisk. Jeg har ikke noe imot å stille opp for at barnet mitt skal kunne trene. Men: Barnets far og jeg er skilt. Han valgte selv å bli trener, fordi han ønsket det. Dette valget tok han helt på egenhånd, uten å snakke med meg. Allikevel mener han at det er riktig at jeg skal ta konsekvensene av hans valg. Det er jeg ikke enig i. HI Anonymous poster hash: 404de...c93 Her er du jammen egoistisk. Mener du virkelig at far skulle spurt deg om han fikk lov til å bli trener? Om det passet inn i ditt liv at han ble trener for barnet deres? Det er faktisk det mest idiotiske jeg har hørt på lang tid. Tenk at han stiller opp for barnet deres, som han sikkert kun har vanlig samvær med. Han ønsker å delta på barnets treninger og får da se barnet sitt ekstra. Så syter du fordi han (som faktisk er skilt fra deg) ikke har spurt deg om lov. Han gjør en innsats for barnet og laget så får du ta dugnadene. MEN jeg hadde aldri avlyst en planlagt tur/avtale for å gå dugnad. Da hadde jeg enkelt sendt en Mail til dugnadsansvarlig med kopi til xen at " beklager jeg er bortreist og kan ikke stille dugnad, Ida er på samvær hos far denne helgen, så mangler dere folk så hør med han" Er faktisk også enig med hun som sa at om dere/du ikke kan stille på dugnader så må barnet se seg om etter en annen idrett. Sånner det dessverre. Noen idretter krever mye dugnader eller koster mye. Ikke alle barn kan drive med det de vil om foreldrene ikke kan stille opp/betale. Anonymous poster hash: 04810...4dd
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #27 Skrevet 4. januar 2016 I tillegg bør jo den foreldren som har lite samvær ha mindre ansvar for dugnader enn der barnet bor mest. Anonymous poster hash: 04810...4dd
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. januar 2016 #28 Skrevet 4. januar 2016 Men altså, skal du bort så skal du bort. Uavhenig av om han er trener eller om dere er skilt. Vi strekker oss langt for å stille på det som er, men ærlig talt.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #29 Skrevet 4. januar 2016 Dere kan vel bytte på det? At du tar trenerjobben, og far tar dugnaden. Ære være de som tar på seg (og har baller nok til egne avgjørelser) trenerjobben, slik at barn har et allsidig fritidstilbud. Anbefaler deg å møte på barnets trening, for å se at en trenerjobb ikke er en unnasluntringsoppgave, kun for å irritere mor. Anonymous poster hash: 34fff...412
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #30 Skrevet 4. januar 2016 Hvis det er slik at deres familie må stille på dugnad like mye som andre familier der ingen stiller som trenere synes jeg nok han bør ta noen dugnadsoppgaver, men at du tar det meste. Han stiller jo allerede opp masse for barnet på denne aktiviteten. Hvor mange dugnader i året kan det egentlig være snakk om? Med mindre det dreier seg om en fotbaklubb, der barneidretten må være med på å finansiere et topplag, er det vell sjelden dugnad mer enn to ganger i halvåret eller noe sånt? Hvis det er for mye dugnadsjobbing så ta det opp på årsmøtet. I de fleste klubber skjer vell det nå de neste to månedene regner jeg med. Anonymous poster hash: 3b513...0b7 Det er mange dugnader i løpet av året. Flere i måneden, faktisk. Jeg har ikke noe imot å stille opp for at barnet mitt skal kunne trene. Men: Barnets far og jeg er skilt. Han valgte selv å bli trener, fordi han ønsket det. Dette valget tok han helt på egenhånd, uten å snakke med meg. Allikevel mener han at det er riktig at jeg skal ta konsekvensene av hans valg. Det er jeg ikke enig i. HI Anonymous poster hash: 404de...c93 Her er du jammen egoistisk. Mener du virkelig at far skulle spurt deg om han fikk lov til å bli trener? Om det passet inn i ditt liv at han ble trener for barnet deres? Det er faktisk det mest idiotiske jeg har hørt på lang tid. Tenk at han stiller opp for barnet deres, som han sikkert kun har vanlig samvær med. Han ønsker å delta på barnets treninger og får da se barnet sitt ekstra. Så syter du fordi han (som faktisk er skilt fra deg) ikke har spurt deg om lov. Han gjør en innsats for barnet og laget så får du ta dugnadene. MEN jeg hadde aldri avlyst en planlagt tur/avtale for å gå dugnad. Da hadde jeg enkelt sendt en Mail til dugnadsansvarlig med kopi til xen at " beklager jeg er bortreist og kan ikke stille dugnad, Ida er på samvær hos far denne helgen, så mangler dere folk så hør med han" Er faktisk også enig med hun som sa at om dere/du ikke kan stille på dugnader så må barnet se seg om etter en annen idrett. Sånner det dessverre. Noen idretter krever mye dugnader eller koster mye. Ikke alle barn kan drive med det de vil om foreldrene ikke kan stille opp/betale. Anonymous poster hash: 04810...4dd Han ( som faktisk er skilt fra hi) har bestemt at hi skal ta alle dugnadene. De er skilte og han kan ikke bestemme dette for hi. Anonymous poster hash: 7f242...f4f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #31 Skrevet 4. januar 2016 Hvis det er slik at deres familie må stille på dugnad like mye som andre familier der ingen stiller som trenere synes jeg nok han bør ta noen dugnadsoppgaver, men at du tar det meste. Han stiller jo allerede opp masse for barnet på denne aktiviteten. Hvor mange dugnader i året kan det egentlig være snakk om? Med mindre det dreier seg om en fotbaklubb, der barneidretten må være med på å finansiere et topplag, er det vell sjelden dugnad mer enn to ganger i halvåret eller noe sånt? Hvis det er for mye dugnadsjobbing så ta det opp på årsmøtet. I de fleste klubber skjer vell det nå de neste to månedene regner jeg med. Anonymous poster hash: 3b513...0b7 Det er mange dugnader i løpet av året. Flere i måneden, faktisk. Jeg har ikke noe imot å stille opp for at barnet mitt skal kunne trene. Men: Barnets far og jeg er skilt. Han valgte selv å bli trener, fordi han ønsket det. Dette valget tok han helt på egenhånd, uten å snakke med meg. Allikevel mener han at det er riktig at jeg skal ta konsekvensene av hans valg. Det er jeg ikke enig i. HI Anonymous poster hash: 404de...c93 Her er du jammen egoistisk. Mener du virkelig at far skulle spurt deg om han fikk lov til å bli trener? Om det passet inn i ditt liv at han ble trener for barnet deres? Det er faktisk det mest idiotiske jeg har hørt på lang tid. Tenk at han stiller opp for barnet deres, som han sikkert kun har vanlig samvær med. Han ønsker å delta på barnets treninger og får da se barnet sitt ekstra. Så syter du fordi han (som faktisk er skilt fra deg) ikke har spurt deg om lov. Han gjør en innsats for barnet og laget så får du ta dugnadene. MEN jeg hadde aldri avlyst en planlagt tur/avtale for å gå dugnad. Da hadde jeg enkelt sendt en Mail til dugnadsansvarlig med kopi til xen at " beklager jeg er bortreist og kan ikke stille dugnad, Ida er på samvær hos far denne helgen, så mangler dere folk så hør med han" Er faktisk også enig med hun som sa at om dere/du ikke kan stille på dugnader så må barnet se seg om etter en annen idrett. Sånner det dessverre. Noen idretter krever mye dugnader eller koster mye. Ikke alle barn kan drive med det de vil om foreldrene ikke kan stille opp/betale. Anonymous poster hash: 04810...4dd Han ( som faktisk er skilt fra hi) har bestemt at hi skal ta alle dugnadene. De er skilte og han kan ikke bestemme dette for hi. Anonymous poster hash: 7f242...f4f Og hva skal barna gjøre uten trener? Da må hi sjekke opp hvordan det gjøres med de andre som er trener. Er de fritatt dugnader eller må alle stille? Hi kan jo også bli trener og slippe dugnader. Mener jo tydeligvis dette er en enkel jobb og unnasluntring. Siden hi er sur over at xen har tatt på seg trenerjobb uten hennes tillatelse, så lurer jeg på om du ringer til din xmann og ber om lov til ting du også? Anonymous poster hash: 04810...4dd
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #32 Skrevet 4. januar 2016 Dere kan vel bytte på det? At du tar trenerjobben, og far tar dugnaden. Ære være de som tar på seg (og har baller nok til egne avgjørelser) trenerjobben, slik at barn har et allsidig fritidstilbud. Anbefaler deg å møte på barnets trening, for å se at en trenerjobb ikke er en unnasluntringsoppgave, kun for å irritere mor. Anonymous poster hash: 34fff...412 Det kan faktusk enkelte menn finne på å gjøre. Nesten så jeg tror ex mannen til hi er min bror. Han vil heller trene og gjøre morro ting enn å ta dugnadene og han ville elske å prøve å fortsatt bestemme over ex. Som han gjorde da de var gifte, Jeg forst aldri at hun orket og firsto henne godt da hun til slutt fikk nok. Anonymous poster hash: 7f242...f4f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #33 Skrevet 4. januar 2016 Hvis det er slik at deres familie må stille på dugnad like mye som andre familier der ingen stiller som trenere synes jeg nok han bør ta noen dugnadsoppgaver, men at du tar det meste. Han stiller jo allerede opp masse for barnet på denne aktiviteten. Hvor mange dugnader i året kan det egentlig være snakk om? Med mindre det dreier seg om en fotbaklubb, der barneidretten må være med på å finansiere et topplag, er det vell sjelden dugnad mer enn to ganger i halvåret eller noe sånt? Hvis det er for mye dugnadsjobbing så ta det opp på årsmøtet. I de fleste klubber skjer vell det nå de neste to månedene regner jeg med. Anonymous poster hash: 3b513...0b7 Det er mange dugnader i løpet av året. Flere i måneden, faktisk. Jeg har ikke noe imot å stille opp for at barnet mitt skal kunne trene. Men: Barnets far og jeg er skilt. Han valgte selv å bli trener, fordi han ønsket det. Dette valget tok han helt på egenhånd, uten å snakke med meg. Allikevel mener han at det er riktig at jeg skal ta konsekvensene av hans valg. Det er jeg ikke enig i. HI Anonymous poster hash: 404de...c93 Her er du jammen egoistisk. Mener du virkelig at far skulle spurt deg om han fikk lov til å bli trener? Om det passet inn i ditt liv at han ble trener for barnet deres? Det er faktisk det mest idiotiske jeg har hørt på lang tid. Tenk at han stiller opp for barnet deres, som han sikkert kun har vanlig samvær med. Han ønsker å delta på barnets treninger og får da se barnet sitt ekstra. Så syter du fordi han (som faktisk er skilt fra deg) ikke har spurt deg om lov. Han gjør en innsats for barnet og laget så får du ta dugnadene. MEN jeg hadde aldri avlyst en planlagt tur/avtale for å gå dugnad. Da hadde jeg enkelt sendt en Mail til dugnadsansvarlig med kopi til xen at " beklager jeg er bortreist og kan ikke stille dugnad, Ida er på samvær hos far denne helgen, så mangler dere folk så hør med han" Er faktisk også enig med hun som sa at om dere/du ikke kan stille på dugnader så må barnet se seg om etter en annen idrett. Sånner det dessverre. Noen idretter krever mye dugnader eller koster mye. Ikke alle barn kan drive med det de vil om foreldrene ikke kan stille opp/betale. Anonymous poster hash: 04810...4dd Han ( som faktisk er skilt fra hi) har bestemt at hi skal ta alle dugnadene. De er skilte og han kan ikke bestemme dette for hi. Anonymous poster hash: 7f242...f4f Og hva skal barna gjøre uten trener? Da må hi sjekke opp hvordan det gjøres med de andre som er trener. Er de fritatt dugnader eller må alle stille? Hi kan jo også bli trener og slippe dugnader. Mener jo tydeligvis dette er en enkel jobb og unnasluntring. Siden hi er sur over at xen har tatt på seg trenerjobb uten hennes tillatelse, så lurer jeg på om du ringer til din xmann og ber om lov til ting du også? Anonymous poster hash: 04810...4dd Jeg er ikke skilt, men jeg sjekker selvfølgelig med mannen før jeg tar avgjørelser som vil påvirke han. Anonymous poster hash: 7f242...f4f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #34 Skrevet 4. januar 2016 Hvis det er slik at deres familie må stille på dugnad like mye som andre familier der ingen stiller som trenere synes jeg nok han bør ta noen dugnadsoppgaver, men at du tar det meste. Han stiller jo allerede opp masse for barnet på denne aktiviteten. Hvor mange dugnader i året kan det egentlig være snakk om? Med mindre det dreier seg om en fotbaklubb, der barneidretten må være med på å finansiere et topplag, er det vell sjelden dugnad mer enn to ganger i halvåret eller noe sånt? Hvis det er for mye dugnadsjobbing så ta det opp på årsmøtet. I de fleste klubber skjer vell det nå de neste to månedene regner jeg med. Anonymous poster hash: 3b513...0b7 Det er mange dugnader i løpet av året. Flere i måneden, faktisk. Jeg har ikke noe imot å stille opp for at barnet mitt skal kunne trene. Men: Barnets far og jeg er skilt. Han valgte selv å bli trener, fordi han ønsket det. Dette valget tok han helt på egenhånd, uten å snakke med meg. Allikevel mener han at det er riktig at jeg skal ta konsekvensene av hans valg. Det er jeg ikke enig i. HI Anonymous poster hash: 404de...c93 Her er du jammen egoistisk. Mener du virkelig at far skulle spurt deg om han fikk lov til å bli trener? Om det passet inn i ditt liv at han ble trener for barnet deres? Det er faktisk det mest idiotiske jeg har hørt på lang tid. Tenk at han stiller opp for barnet deres, som han sikkert kun har vanlig samvær med. Han ønsker å delta på barnets treninger og får da se barnet sitt ekstra. Så syter du fordi han (som faktisk er skilt fra deg) ikke har spurt deg om lov. Han gjør en innsats for barnet og laget så får du ta dugnadene. MEN jeg hadde aldri avlyst en planlagt tur/avtale for å gå dugnad. Da hadde jeg enkelt sendt en Mail til dugnadsansvarlig med kopi til xen at " beklager jeg er bortreist og kan ikke stille dugnad, Ida er på samvær hos far denne helgen, så mangler dere folk så hør med han" Er faktisk også enig med hun som sa at om dere/du ikke kan stille på dugnader så må barnet se seg om etter en annen idrett. Sånner det dessverre. Noen idretter krever mye dugnader eller koster mye. Ikke alle barn kan drive med det de vil om foreldrene ikke kan stille opp/betale. Anonymous poster hash: 04810...4dd Han ( som faktisk er skilt fra hi) har bestemt at hi skal ta alle dugnadene. De er skilte og han kan ikke bestemme dette for hi. Anonymous poster hash: 7f242...f4f Og hva skal barna gjøre uten trener? Da må hi sjekke opp hvordan det gjøres med de andre som er trener. Er de fritatt dugnader eller må alle stille? Hi kan jo også bli trener og slippe dugnader. Mener jo tydeligvis dette er en enkel jobb og unnasluntring. Siden hi er sur over at xen har tatt på seg trenerjobb uten hennes tillatelse, så lurer jeg på om du ringer til din xmann og ber om lov til ting du også? Anonymous poster hash: 04810...4dd Jeg er ikke skilt, men jeg sjekker selvfølgelig med mannen før jeg tar avgjørelser som vil påvirke han. Anonymous poster hash: 7f242...f4f Det er jo fordel å være skilt, man ringer ikke xen å ber om lov. Han stiller opp for barnet sitt som trener. Hvorfor i all verden er dette en dårlig ting? Han er skilt og kan gjøre hva han vil på sin fritid, så lenge det ikke går ut over samværet med barnet. Jeg tviler på hi ringer xen og ber om lov til ting. Anonymous poster hash: 04810...4dd
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #35 Skrevet 4. januar 2016 Hvis du virklig ikke vil gjøre den nødvendige dugnadsinnsatsen og faren heller ikke vil, så må dere ta barnet ut av idretten. Det går an å finne andre aktiviteter som ikke krever så mye oppfølging. Dere kan nekte begge to, men da er jo konsekvensen at barnet må slutte. Anonymous poster hash: 3b513...0b7 HI sier da ikke at hun ikke vil delta på dugnad, men at hun syns far også må ta sin del. Det er jeg enig i! Men jeg ville kanskje bedt han ta 1/3 av dem, og tatt 2/3 selv. Å være trener er også nødvendig for å ha et fotballlag, men det betyr ikke at mor skal jobbe dobbelt av andre foreldrepar som ikke er trenere. Det skal for så vidt ikke far heller, men som HI sier - det er flere trenere og de bytter på det. Jeg ville krevd at far stiller opp på dugnader også! Anonymous poster hash: 56b63...b0a
Love my kidz Skrevet 4. januar 2016 #36 Skrevet 4. januar 2016 (endret) Hvis du virklig ikke vil gjøre den nødvendige dugnadsinnsatsen og faren heller ikke vil, så må dere ta barnet ut av idretten. Det går an å finne andre aktiviteter som ikke krever så mye oppfølging. Dere kan nekte begge to, men da er jo konsekvensen at barnet må slutte. Anonymous poster hash: 3b513...0b7 HI sier da ikke at hun ikke vil delta på dugnad, men at hun syns far også må ta sin del. Det er jeg enig i! Men jeg ville kanskje bedt han ta 1/3 av dem, og tatt 2/3 selv. Å være trener er også nødvendig for å ha et fotballlag, men det betyr ikke at mor skal jobbe dobbelt av andre foreldrepar som ikke er trenere. Det skal for så vidt ikke far heller, men som HI sier - det er flere trenere og de bytter på det. Jeg ville krevd at far stiller opp på dugnader også! Anonymous poster hash: 56b63...b0a Enig med denne siste her. Sett grenser HI, spesielt siden han ikke trener laget alene. Og skal du reise bort så sier du bare fra om det. Tror ikke de fleste stiller opp så ofte som du gjør. Du er en oppofrende mor, og det er bra, men synes du gjør riktig i å be barnets far ta litt i tillegg til trenerbiten. :-) Endret 4. januar 2016 av Love my kidz
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #37 Skrevet 4. januar 2016 Dere kan vel bytte på det? At du tar trenerjobben, og far tar dugnaden. Ære være de som tar på seg (og har baller nok til egne avgjørelser) trenerjobben, slik at barn har et allsidig fritidstilbud. Anbefaler deg å møte på barnets trening, for å se at en trenerjobb ikke er en unnasluntringsoppgave, kun for å irritere mor. Anonymous poster hash: 34fff...412 Tror du det er slik det fungerer? At man bare kan møte på en trening og si "hei, nå er det min tur til å være trener"? Hehehe.. Syns jeg hadde sett det Anonymous poster hash: a1564...18a
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #38 Skrevet 4. januar 2016 Hvis du virklig ikke vil gjøre den nødvendige dugnadsinnsatsen og faren heller ikke vil, så må dere ta barnet ut av idretten. Det går an å finne andre aktiviteter som ikke krever så mye oppfølging. Dere kan nekte begge to, men da er jo konsekvensen at barnet må slutte.Anonymous poster hash: 3b513...0b7 Tullete svar som ikke har noe med spørsmålet mitt å gjøre. HI Anonymous poster hash: 404de...c93 Jo, det har mye med spørsmålet ditt å gjøre. Det er ikke slik at noen av dere må være med på dugnadene. Det er noe dere velger selv. Konsekvensen av at ingen av dere vil stille er at barnet ikke kan være med på aktiviteten, akkurat som konsekvensen av at ingen stiller som trener er at det ikke blir noen trening. Du har et valg og far har et valg.du kan ikke pålegge far dugnadsarbeid mer enn han kan pålegge deg det. Bli enige eller ta barnet ut. Anonymous poster hash: 3b513...0b7
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #39 Skrevet 4. januar 2016 Hvis det er slik at deres familie må stille på dugnad like mye som andre familier der ingen stiller som trenere synes jeg nok han bør ta noen dugnadsoppgaver, men at du tar det meste. Han stiller jo allerede opp masse for barnet på denne aktiviteten. Hvor mange dugnader i året kan det egentlig være snakk om? Med mindre det dreier seg om en fotbaklubb, der barneidretten må være med på å finansiere et topplag, er det vell sjelden dugnad mer enn to ganger i halvåret eller noe sånt? Hvis det er for mye dugnadsjobbing så ta det opp på årsmøtet. I de fleste klubber skjer vell det nå de neste to månedene regner jeg med. Anonymous poster hash: 3b513...0b7 Det er mange dugnader i løpet av året. Flere i måneden, faktisk. Jeg har ikke noe imot å stille opp for at barnet mitt skal kunne trene. Men: Barnets far og jeg er skilt. Han valgte selv å bli trener, fordi han ønsket det. Dette valget tok han helt på egenhånd, uten å snakke med meg. Allikevel mener han at det er riktig at jeg skal ta konsekvensene av hans valg. Det er jeg ikke enig i. HI Anonymous poster hash: 404de...c93 Her er du jammen egoistisk. Mener du virkelig at far skulle spurt deg om han fikk lov til å bli trener? Om det passet inn i ditt liv at han ble trener for barnet deres? Det er faktisk det mest idiotiske jeg har hørt på lang tid. Tenk at han stiller opp for barnet deres, som han sikkert kun har vanlig samvær med. Han ønsker å delta på barnets treninger og får da se barnet sitt ekstra. Så syter du fordi han (som faktisk er skilt fra deg) ikke har spurt deg om lov. Han gjør en innsats for barnet og laget så får du ta dugnadene. MEN jeg hadde aldri avlyst en planlagt tur/avtale for å gå dugnad. Da hadde jeg enkelt sendt en Mail til dugnadsansvarlig med kopi til xen at " beklager jeg er bortreist og kan ikke stille dugnad, Ida er på samvær hos far denne helgen, så mangler dere folk så hør med han" Er faktisk også enig med hun som sa at om dere/du ikke kan stille på dugnader så må barnet se seg om etter en annen idrett. Sånner det dessverre. Noen idretter krever mye dugnader eller koster mye. Ikke alle barn kan drive med det de vil om foreldrene ikke kan stille opp/betale. Anonymous poster hash: 04810...4dd Han ( som faktisk er skilt fra hi) har bestemt at hi skal ta alle dugnadene. De er skilte og han kan ikke bestemme dette for hi. Anonymous poster hash: 7f242...f4f Og hva skal barna gjøre uten trener? Da må hi sjekke opp hvordan det gjøres med de andre som er trener. Er de fritatt dugnader eller må alle stille? Hi kan jo også bli trener og slippe dugnader. Mener jo tydeligvis dette er en enkel jobb og unnasluntring. Siden hi er sur over at xen har tatt på seg trenerjobb uten hennes tillatelse, så lurer jeg på om du ringer til din xmann og ber om lov til ting du også? Anonymous poster hash: 04810...4dd Jeg er ikke skilt, men jeg sjekker selvfølgelig med mannen før jeg tar avgjørelser som vil påvirke han. Anonymous poster hash: 7f242...f4f Det er jo fordel å være skilt, man ringer ikke xen å ber om lov. Han stiller opp for barnet sitt som trener. Hvorfor i all verden er dette en dårlig ting? Han er skilt og kan gjøre hva han vil på sin fritid, så lenge det ikke går ut over samværet med barnet. Jeg tviler på hi ringer xen og ber om lov til ting. Anonymous poster hash: 04810...4dd Han kan gjøre hva han vil så lenge det ikke gir andre merarbeid. Han kan ikke bestemme at hi skal ta all dugnaden for felles barn. Anonymous poster hash: 7f242...f4f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #40 Skrevet 4. januar 2016 Hvis det er slik at deres familie må stille på dugnad like mye som andre familier der ingen stiller som trenere synes jeg nok han bør ta noen dugnadsoppgaver, men at du tar det meste. Han stiller jo allerede opp masse for barnet på denne aktiviteten. Hvor mange dugnader i året kan det egentlig være snakk om? Med mindre det dreier seg om en fotbaklubb, der barneidretten må være med på å finansiere et topplag, er det vell sjelden dugnad mer enn to ganger i halvåret eller noe sånt? Hvis det er for mye dugnadsjobbing så ta det opp på årsmøtet. I de fleste klubber skjer vell det nå de neste to månedene regner jeg med. Anonymous poster hash: 3b513...0b7 Det er mange dugnader i løpet av året. Flere i måneden, faktisk. Jeg har ikke noe imot å stille opp for at barnet mitt skal kunne trene. Men: Barnets far og jeg er skilt. Han valgte selv å bli trener, fordi han ønsket det. Dette valget tok han helt på egenhånd, uten å snakke med meg. Allikevel mener han at det er riktig at jeg skal ta konsekvensene av hans valg. Det er jeg ikke enig i. HI Anonymous poster hash: 404de...c93 Her er du jammen egoistisk. Mener du virkelig at far skulle spurt deg om han fikk lov til å bli trener? Om det passet inn i ditt liv at han ble trener for barnet deres? Det er faktisk det mest idiotiske jeg har hørt på lang tid. Tenk at han stiller opp for barnet deres, som han sikkert kun har vanlig samvær med. Han ønsker å delta på barnets treninger og får da se barnet sitt ekstra. Så syter du fordi han (som faktisk er skilt fra deg) ikke har spurt deg om lov. Han gjør en innsats for barnet og laget så får du ta dugnadene. MEN jeg hadde aldri avlyst en planlagt tur/avtale for å gå dugnad. Da hadde jeg enkelt sendt en Mail til dugnadsansvarlig med kopi til xen at " beklager jeg er bortreist og kan ikke stille dugnad, Ida er på samvær hos far denne helgen, så mangler dere folk så hør med han" Er faktisk også enig med hun som sa at om dere/du ikke kan stille på dugnader så må barnet se seg om etter en annen idrett. Sånner det dessverre. Noen idretter krever mye dugnader eller koster mye. Ikke alle barn kan drive med det de vil om foreldrene ikke kan stille opp/betale. Anonymous poster hash: 04810...4dd Si at det er 20 dugnader i året (ja, det er ca. så mange). I utgangspunktet skal far og jeg ta 10 hver. Så bestemmer han seg, uten å ha spurt meg, for å bli trener. Da mener han at jeg automatisk må stille på 20 dugnader i stedet for 10. Han tar et valg, og det påvirker meg. Ja, jeg mener han burde ha spurt meg om det. For saken er jo at han overhodet ikke har noen myndighet til å pålegge meg det som i utgangspunktet var hans oppgaver. HI Anonymous poster hash: 404de...c93
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #41 Skrevet 4. januar 2016 Hvis det er slik at deres familie må stille på dugnad like mye som andre familier der ingen stiller som trenere synes jeg nok han bør ta noen dugnadsoppgaver, men at du tar det meste. Han stiller jo allerede opp masse for barnet på denne aktiviteten. Hvor mange dugnader i året kan det egentlig være snakk om? Med mindre det dreier seg om en fotbaklubb, der barneidretten må være med på å finansiere et topplag, er det vell sjelden dugnad mer enn to ganger i halvåret eller noe sånt? Hvis det er for mye dugnadsjobbing så ta det opp på årsmøtet. I de fleste klubber skjer vell det nå de neste to månedene regner jeg med.Anonymous poster hash: 3b513...0b7 Det er mange dugnader i løpet av året. Flere i måneden, faktisk. Jeg har ikke noe imot å stille opp for at barnet mitt skal kunne trene. Men: Barnets far og jeg er skilt. Han valgte selv å bli trener, fordi han ønsket det. Dette valget tok han helt på egenhånd, uten å snakke med meg. Allikevel mener han at det er riktig at jeg skal ta konsekvensene av hans valg. Det er jeg ikke enig i. HIAnonymous poster hash: 404de...c93 Her er du jammen egoistisk.Mener du virkelig at far skulle spurt deg om han fikk lov til å bli trener? Om det passet inn i ditt liv at han ble trener for barnet deres? Det er faktisk det mest idiotiske jeg har hørt på lang tid. Tenk at han stiller opp for barnet deres, som han sikkert kun har vanlig samvær med. Han ønsker å delta på barnets treninger og får da se barnet sitt ekstra. Så syter du fordi han (som faktisk er skilt fra deg) ikke har spurt deg om lov. Han gjør en innsats for barnet og laget så får du ta dugnadene. MEN jeg hadde aldri avlyst en planlagt tur/avtale for å gå dugnad. Da hadde jeg enkelt sendt en Mail til dugnadsansvarlig med kopi til xen at " beklager jeg er bortreist og kan ikke stille dugnad, Ida er på samvær hos far denne helgen, så mangler dere folk så hør med han" Er faktisk også enig med hun som sa at om dere/du ikke kan stille på dugnader så må barnet se seg om etter en annen idrett. Sånner det dessverre. Noen idretter krever mye dugnader eller koster mye. Ikke alle barn kan drive med det de vil om foreldrene ikke kan stille opp/betale.Anonymous poster hash: 04810...4dd Han ( som faktisk er skilt fra hi) har bestemt at hi skal ta alle dugnadene. De er skilte og han kan ikke bestemme dette for hi.Anonymous poster hash: 7f242...f4f Og hva skal barna gjøre uten trener?Da må hi sjekke opp hvordan det gjøres med de andre som er trener. Er de fritatt dugnader eller må alle stille? Hi kan jo også bli trener og slippe dugnader. Mener jo tydeligvis dette er en enkel jobb og unnasluntring. Siden hi er sur over at xen har tatt på seg trenerjobb uten hennes tillatelse, så lurer jeg på om du ringer til din xmann og ber om lov til ting du også? Anonymous poster hash: 04810...4dd Jeg er ikke skilt, men jeg sjekker selvfølgelig med mannen før jeg tar avgjørelser som vil påvirke han.Anonymous poster hash: 7f242...f4f Det er jo fordel å være skilt, man ringer ikke xen å ber om lov.Han stiller opp for barnet sitt som trener. Hvorfor i all verden er dette en dårlig ting? Han er skilt og kan gjøre hva han vil på sin fritid, så lenge det ikke går ut over samværet med barnet. Jeg tviler på hi ringer xen og ber om lov til ting.Anonymous poster hash: 04810...4dd Han kan gjøre hva han vil så lenge det ikke gir andre merarbeid. Han kan ikke bestemme at hi skal ta all dugnaden for felles barn. Anonymous poster hash: 7f242...f4f Det gir ikke HI merarbeid. Ingen av dem kan tvinges til dugnadsarbeid. Hi kan ta kontakt med klubben og be om halvparten så mye dugnader som de andre siden faren er trener. Det kan godt hende hun får det, men hun kan ikke tvinge far til å ta dugnadsarbeid om han ikke vil. Anonymous poster hash: 3b513...0b7
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #42 Skrevet 4. januar 2016 Hvis du virklig ikke vil gjøre den nødvendige dugnadsinnsatsen og faren heller ikke vil, så må dere ta barnet ut av idretten. Det går an å finne andre aktiviteter som ikke krever så mye oppfølging. Dere kan nekte begge to, men da er jo konsekvensen at barnet må slutte.Anonymous poster hash: 3b513...0b7 Tullete svar som ikke har noe med spørsmålet mitt å gjøre. HI Anonymous poster hash: 404de...c93 Jo, det har mye med spørsmålet ditt å gjøre. Det er ikke slik at noen av dere må være med på dugnadene. Det er noe dere velger selv. Konsekvensen av at ingen av dere vil stille er at barnet ikke kan være med på aktiviteten, akkurat som konsekvensen av at ingen stiller som trener er at det ikke blir noen trening. Du har et valg og far har et valg.du kan ikke pålegge far dugnadsarbeid mer enn han kan pålegge deg det. Bli enige eller ta barnet ut. Anonymous poster hash: 3b513...0b7 Nei, det er bare et forsøk på å provosere, og jeg gidder ikke å underholde deg. Jeg har stilt på alle dugnadene siden faren ble trener, men jeg mener det er urimelig. Svaret ditt har ingen ting med den faktiske situasjonen å gjøre. HI Anonymous poster hash: 404de...c93
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #43 Skrevet 4. januar 2016 Dere kan vel bytte på det? At du tar trenerjobben, og far tar dugnaden. Ære være de som tar på seg (og har baller nok til egne avgjørelser) trenerjobben, slik at barn har et allsidig fritidstilbud. Anbefaler deg å møte på barnets trening, for å se at en trenerjobb ikke er en unnasluntringsoppgave, kun for å irritere mor. Anonymous poster hash: 34fff...412 Jeg har faktisk vært trener selv tidligere, innen en annen idrett, så jeg vet hva det går ut på. Svaret ditt har heller ingen ting med mitt spørsmål å gjøre, som er: Er det rimelig at en forelder helt på egenhånd skal ta et valg, og så kreve at den andre av foreldrene tar konsekvensene av det? HI Anonymous poster hash: 404de...c93
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #44 Skrevet 4. januar 2016 Hvis det er slik at deres familie må stille på dugnad like mye som andre familier der ingen stiller som trenere synes jeg nok han bør ta noen dugnadsoppgaver, men at du tar det meste. Han stiller jo allerede opp masse for barnet på denne aktiviteten. Hvor mange dugnader i året kan det egentlig være snakk om? Med mindre det dreier seg om en fotbaklubb, der barneidretten må være med på å finansiere et topplag, er det vell sjelden dugnad mer enn to ganger i halvåret eller noe sånt? Hvis det er for mye dugnadsjobbing så ta det opp på årsmøtet. I de fleste klubber skjer vell det nå de neste to månedene regner jeg med. Anonymous poster hash: 3b513...0b7 Det er mange dugnader i løpet av året. Flere i måneden, faktisk. Jeg har ikke noe imot å stille opp for at barnet mitt skal kunne trene. Men: Barnets far og jeg er skilt. Han valgte selv å bli trener, fordi han ønsket det. Dette valget tok han helt på egenhånd, uten å snakke med meg. Allikevel mener han at det er riktig at jeg skal ta konsekvensene av hans valg. Det er jeg ikke enig i. HI Anonymous poster hash: 404de...c93 Her er du jammen egoistisk. Mener du virkelig at far skulle spurt deg om han fikk lov til å bli trener? Om det passet inn i ditt liv at han ble trener for barnet deres? Det er faktisk det mest idiotiske jeg har hørt på lang tid. Tenk at han stiller opp for barnet deres, som han sikkert kun har vanlig samvær med. Han ønsker å delta på barnets treninger og får da se barnet sitt ekstra. Så syter du fordi han (som faktisk er skilt fra deg) ikke har spurt deg om lov. Han gjør en innsats for barnet og laget så får du ta dugnadene. MEN jeg hadde aldri avlyst en planlagt tur/avtale for å gå dugnad. Da hadde jeg enkelt sendt en Mail til dugnadsansvarlig med kopi til xen at " beklager jeg er bortreist og kan ikke stille dugnad, Ida er på samvær hos far denne helgen, så mangler dere folk så hør med han" Er faktisk også enig med hun som sa at om dere/du ikke kan stille på dugnader så må barnet se seg om etter en annen idrett. Sånner det dessverre. Noen idretter krever mye dugnader eller koster mye. Ikke alle barn kan drive med det de vil om foreldrene ikke kan stille opp/betale. Anonymous poster hash: 04810...4dd Han ( som faktisk er skilt fra hi) har bestemt at hi skal ta alle dugnadene. De er skilte og han kan ikke bestemme dette for hi. Anonymous poster hash: 7f242...f4f Og det var nettopp mitt poeng da jeg skrev innlegget. Takk. HI Anonymous poster hash: 404de...c93
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #45 Skrevet 4. januar 2016 Hvis det er slik at deres familie må stille på dugnad like mye som andre familier der ingen stiller som trenere synes jeg nok han bør ta noen dugnadsoppgaver, men at du tar det meste. Han stiller jo allerede opp masse for barnet på denne aktiviteten. Hvor mange dugnader i året kan det egentlig være snakk om? Med mindre det dreier seg om en fotbaklubb, der barneidretten må være med på å finansiere et topplag, er det vell sjelden dugnad mer enn to ganger i halvåret eller noe sånt? Hvis det er for mye dugnadsjobbing så ta det opp på årsmøtet. I de fleste klubber skjer vell det nå de neste to månedene regner jeg med. Anonymous poster hash: 3b513...0b7 Det er mange dugnader i løpet av året. Flere i måneden, faktisk.Jeg har ikke noe imot å stille opp for at barnet mitt skal kunne trene. Men: Barnets far og jeg er skilt. Han valgte selv å bli trener, fordi han ønsket det. Dette valget tok han helt på egenhånd, uten å snakke med meg. Allikevel mener han at det er riktig at jeg skal ta konsekvensene av hans valg. Det er jeg ikke enig i. HI Anonymous poster hash: 404de...c93 Her er du jammen egoistisk. Mener du virkelig at far skulle spurt deg om han fikk lov til å bli trener? Om det passet inn i ditt liv at han ble trener for barnet deres? Det er faktisk det mest idiotiske jeg har hørt på lang tid. Tenk at han stiller opp for barnet deres, som han sikkert kun har vanlig samvær med. Han ønsker å delta på barnets treninger og får da se barnet sitt ekstra. Så syter du fordi han (som faktisk er skilt fra deg) ikke har spurt deg om lov. Han gjør en innsats for barnet og laget så får du ta dugnadene. MEN jeg hadde aldri avlyst en planlagt tur/avtale for å gå dugnad. Da hadde jeg enkelt sendt en Mail til dugnadsansvarlig med kopi til xen at " beklager jeg er bortreist og kan ikke stille dugnad, Ida er på samvær hos far denne helgen, så mangler dere folk så hør med han" Er faktisk også enig med hun som sa at om dere/du ikke kan stille på dugnader så må barnet se seg om etter en annen idrett. Sånner det dessverre. Noen idretter krever mye dugnader eller koster mye. Ikke alle barn kan drive med det de vil om foreldrene ikke kan stille opp/betale. Anonymous poster hash: 04810...4dd Han ( som faktisk er skilt fra hi) har bestemt at hi skal ta alle dugnadene. De er skilte og han kan ikke bestemme dette for hi. Anonymous poster hash: 7f242...f4f Og hva skal barna gjøre uten trener? Da må hi sjekke opp hvordan det gjøres med de andre som er trener. Er de fritatt dugnader eller må alle stille? Hi kan jo også bli trener og slippe dugnader. Mener jo tydeligvis dette er en enkel jobb og unnasluntring. Siden hi er sur over at xen har tatt på seg trenerjobb uten hennes tillatelse, så lurer jeg på om du ringer til din xmann og ber om lov til ting du også? Anonymous poster hash: 04810...4dd Hvis jeg tok avgjørelser som påvirket hans liv, så ville jeg selvsagt tatt kontakt med ham og hørt om det var greit. Ville aldri falt meg inn å ta en avgjørelse og så bare forvente at han skulle danse etter min pipe. Respekt, kalles det. HI Anonymous poster hash: 404de...c93
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #46 Skrevet 4. januar 2016 Hvis du virklig ikke vil gjøre den nødvendige dugnadsinnsatsen og faren heller ikke vil, så må dere ta barnet ut av idretten. Det går an å finne andre aktiviteter som ikke krever så mye oppfølging. Dere kan nekte begge to, men da er jo konsekvensen at barnet må slutte.Anonymous poster hash: 3b513...0b7 Tullete svar som ikke har noe med spørsmålet mitt å gjøre. HI Anonymous poster hash: 404de...c93 Jo, det har mye med spørsmålet ditt å gjøre. Det er ikke slik at noen av dere må være med på dugnadene. Det er noe dere velger selv. Konsekvensen av at ingen av dere vil stille er at barnet ikke kan være med på aktiviteten, akkurat som konsekvensen av at ingen stiller som trener er at det ikke blir noen trening. Du har et valg og far har et valg.du kan ikke pålegge far dugnadsarbeid mer enn han kan pålegge deg det. Bli enige eller ta barnet ut.Anonymous poster hash: 3b513...0b7 Nei, det er bare et forsøk på å provosere, og jeg gidder ikke å underholde deg. Jeg har stilt på alle dugnadene siden faren ble trener, men jeg mener det er urimelig. Svaret ditt har ingen ting med den faktiske situasjonen å gjøre. HI Anonymous poster hash: 404de...c93 Problemet er at forutsetningene i spørsmålet ditt er feil. Jeg forstår godt at det er irriterende når far sier han ikke vil stille på dugnad mer, men det er ikke noe du kan gjøre noe med. Ingen av dere kan tvinge den andre til å ta disse oppgavene. Du kan godt si det er urimelig av ham å forvente at du tar alt, men du trenger ikke bry deg om en slik forventning. Anonymous poster hash: 3b513...0b7
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #47 Skrevet 4. januar 2016 Hva med å enkelt si at den barnet er hos må ta dugnadene? Er barnet 50-50 tar du dugnader som kommer den uka barnet er hos deg og far den uka barnet er hos han. Er barnet kun annenhver helg hos far så tar han dugnader disse helgene og du de andre når barnet er hos deg. Hva far gjør med din dugnad blander du deg ikke oppi. Du gir kun beskjed om at dette er far sin helg, så kontakt han. Dersom far da får fritak for sine dugnader pga trenerjobben så har det ikke nor med dine dugnader å gjøre. Far må vel stille på cup osv som trener selv om han ikke har samvær den helgen. Anonymous poster hash: 04810...4dd
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #48 Skrevet 4. januar 2016 Hva med å enkelt si at den barnet er hos må ta dugnadene? Er barnet 50-50 tar du dugnader som kommer den uka barnet er hos deg og far den uka barnet er hos han. Er barnet kun annenhver helg hos far så tar han dugnader disse helgene og du de andre når barnet er hos deg. Hva far gjør med din dugnad blander du deg ikke oppi. Du gir kun beskjed om at dette er far sin helg, så kontakt han. Dersom far da får fritak for sine dugnader pga trenerjobben så har det ikke nor med dine dugnader å gjøre. Far må vel stille på cup osv som trener selv om han ikke har samvær den helgen. Anonymous poster hash: 04810...4dd Hva far gjør med SIN dugnad.... Anonymous poster hash: 04810...4dd
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #49 Skrevet 4. januar 2016 Han har trenerjobb og slipper sannsynligvis derfor sin del av dugnad, altså 50% Da har du din 50 % igjen, som du kan utføre selv, eller overlate til besteforeldre eller andre. Tviler på at dere har 200% trenerjobb og dugnad til sammen. Da må det være unikt for deres idrettslag. Skjønner ikke heller helt hvilken idrett barnet driver med, som krever dugnader flere ganger i mnd. gjennom hele året. Anonymous poster hash: 34fff...412
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2016 #50 Skrevet 4. januar 2016 Hva med å enkelt si at den barnet er hos må ta dugnadene? Er barnet 50-50 tar du dugnader som kommer den uka barnet er hos deg og far den uka barnet er hos han. Er barnet kun annenhver helg hos far så tar han dugnader disse helgene og du de andre når barnet er hos deg. Hva far gjør med din dugnad blander du deg ikke oppi. Du gir kun beskjed om at dette er far sin helg, så kontakt han. Dersom far da får fritak for sine dugnader pga trenerjobben så har det ikke nor med dine dugnader å gjøre. Far må vel stille på cup osv som trener selv om han ikke har samvær den helgen. Anonymous poster hash: 04810...4dd Jeg ville gjerne hatt en slik løsning, men han nekter. Må legge til igjen: Laget hadde allrede trenere, faktisk tre stykker. Han valgte å bli trener fordi han hadde lyst. Laget har nå fire trenere, og de bytter på å stille på treninger og cuper. Det er altså ikke slik at det ikke ville blitt noen trening for barnet dersom faren ikke stilte opp. HI Anonymous poster hash: 404de...c93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå