Miss Chocolate Skrevet 2. januar 2016 #26 Skrevet 2. januar 2016 (endret) Jeg har aldri skjønt dette med krav til ring.. Hadde sagt ja til kjæresten uansett hvordan ring jeg hadde fått (han fridde uten ring, men fikk en ring (uventet) senere). Man giftet seg da av kjærlighet, ikke for penger eller stas eller glitter eller en ring 😳 Endret 2. januar 2016 av chocolate
MammaTilNick Skrevet 2. januar 2016 #27 Skrevet 2. januar 2016 Så en mann skal ned på kne og fri uten ring? Jeg vil helst ha en fin ring i hvitt gull med 3 småsteiner 😄 er ikke så fan av stor diamant
Superdolly Skrevet 2. januar 2016 #28 Skrevet 2. januar 2016 Krav til ring...? Mannen skal ned på kne...? Jeg er nok temmelig langt unna bridezilla, begynner jeg å skjønne. Jeg er gift, men ikke knelte han. Ikke fikk jeg noen ring heller. Vi snakket om det og ble enige om å gifte oss. Vi kjøpte gifteringer, helt enkle i gull. Jeg forstår ikke helt greia. Forteller dere mannen om disse kravene deres? "Når du skal fri til meg må ringen koste minst x kroner og ha en stor diamant. Og du må knele ned og du må..." Eller forventer dere at han skal være tankeleser og skjønne hva dere forventer? Sier dere nei hvis han frir "feil" og med feil ring?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #29 Skrevet 2. januar 2016 Nå er jeg imot diamant industrien, så får da virkelig håpe han ikke kommer med en diamant ring. Han vet og at jeg liker det veldig enkelt. Og for mitt vedkommende kan han gjerne fri med en godteri ring. Det viktigste er at han frir. Jeg har en ganske stor diamantring. Den er veldig gammel, og arvet. Og jeg bruker den så og si aldri. Fordi den blir for stor, jeg blir redd for å miste den, og den henger seg fast i alt. Jeg har et yrke, hvor jeg uansett må ha en enklest mulig ring. Anonymous poster hash: 0f903...1c4
Brennheite Badeand Skrevet 2. januar 2016 #30 Skrevet 2. januar 2016 Krav!??! Javisst. Den skal fortsatt ha prislappen på. Og jeg kommer til å finregne på at vi ikke snakker ei krone under en månedslønn. Kneling skal skje med høyre ben og uten knekkelyd. Ellers blir det blankt nei.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #31 Skrevet 2. januar 2016 Er damer virkelig så lite kravstore?? Jeg er ikke bridezilla, og skal jeg gifte meg er det kun nærmeste familie som blir invitert. Alt skal være enkelt, kanskje for enkelt.. Men ringen - den bør være veldig bling 😍 Synes det virker som diamantringer er helt vanlig jeg også, hmm... Trådstarter Anonymous poster hash: a7295...5ff
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #32 Skrevet 2. januar 2016 Dere som har " krav" til forlovelsesring eller ble fridd til med store diamantringer, hvor gamle er dere? De her i området som får diamantring er unge, tidlig eller midten av 20 åra og er oppfostret på mer amerikanske filmer enn det vi i 30 årene er. Forøvrig hadde jeg blitt pinlig berørt om mannen skulle gått ned på kne med røde roser og poppet opp en diamantring. Kan han ikke fri uten at han må glo opp i dobbelthaken min? Anonymous poster hash: ae4f4...209
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #33 Skrevet 2. januar 2016 Jeg hadde ikke likt om han hadde brukt så mye penger på en ring. Han fridde, og tok meg så med til gullsmeden hvor jeg fikk velge meg en ring, så bestilte han ringer til oss begge med "din ...." (mitt navn i hans og hans navn i sin) og de bruker vi også som gifteringer Til sammen kostet de vel 4-5000 tror jeg. Husker ikke helt. For meg er ringen kun symbolsk. Hadde jeg villet ha en til 30 000 hadde jeg sikkert fått det, men det ville jeg ikke. Vi hadde delvis felles økonomi allerede før vi giftet oss etter mange år som samboere dessuten Anonymous poster hash: 45c07...371
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #34 Skrevet 2. januar 2016 Er damer virkelig så lite kravstore?? Jeg er ikke bridezilla, og skal jeg gifte meg er det kun nærmeste familie som blir invitert. Alt skal være enkelt, kanskje for enkelt.. Men ringen - den bør være veldig bling 😍 Synes det virker som diamantringer er helt vanlig jeg også, hmm... Trådstarter Anonymous poster hash: a7295...5ff Nei, men de er nok i 40-50-årene og tror at normalen da de giftet seg på 80-tallet fortsatt er slik det er nå... Synes det er mest morsomt med de som "hadde blitt sinna eller flau" om mannen hadde fridd med en ordentlig ring... 😂 Virker jo ikke misunnelig i det hele tatt... Hehehe... Anonymous poster hash: 65957...5a3
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #35 Skrevet 2. januar 2016 Vi forlovet oss uten ringer, ingen som gikk ned på kne heller, vi ble bare enige om at vi ønsket å gifte oss. Gikk sammen til gullsmeden og valgte ut ringer, helt vanlige gullringer som ble pusset opp og gravert på ny når vi giftet oss. Kunne aldri ønsket meg en diamantring som forlovelsesring, jeg ønsket meg de typiske ringene som begge går med og som viser at vi er forlovet/gift. En vanlig diamantring til henne og ingen ring til han? Nei takk... Anonymous poster hash: 88716...3da
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #36 Skrevet 2. januar 2016 Er damer virkelig så lite kravstore?? Jeg er ikke bridezilla, og skal jeg gifte meg er det kun nærmeste familie som blir invitert. Alt skal være enkelt, kanskje for enkelt.. Men ringen - den bør være veldig bling 😍 Synes det virker som diamantringer er helt vanlig jeg også, hmm... Trådstarter Anonymous poster hash: a7295...5ff Nei, men de er nok i 40-50-årene og tror at normalen da de giftet seg på 80-tallet fortsatt er slik det er nå... Synes det er mest morsomt med de som "hadde blitt sinna eller flau" om mannen hadde fridd med en ordentlig ring... 😂 Virker jo ikke misunnelig i det hele tatt... Hehehe... Anonymous poster hash: 65957...5a3 Og vips så er det misunnelse igjen! Er det virkelig utenkelig at det er andre grunner til at noen er uenig med deg? Jeg er 28 år, giftet meg i fjor, har de samme ringene som giftering og forlovelsesring. En helt enkel gullring. Jeg liker ikke prangende smykker. Sånn er det bare. Jeg hadde blitt lei meg hvis mannen hadde kommet med en svær diamant, for det ville vist at ha. ikke kjenner meg.. Så ikke alle uenigheter er misunnelse... Anonymous poster hash: 6f11f...264
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #37 Skrevet 2. januar 2016 Er damer virkelig så lite kravstore?? Jeg er ikke bridezilla, og skal jeg gifte meg er det kun nærmeste familie som blir invitert. Alt skal være enkelt, kanskje for enkelt.. Men ringen - den bør være veldig bling 😍 Synes det virker som diamantringer er helt vanlig jeg også, hmm... Trådstarter Anonymous poster hash: a7295...5ff Nei, men de er nok i 40-50-årene og tror at normalen da de giftet seg på 80-tallet fortsatt er slik det er nå... Synes det er mest morsomt med de som "hadde blitt sinna eller flau" om mannen hadde fridd med en ordentlig ring... 😂 Virker jo ikke misunnelig i det hele tatt... Hehehe... Anonymous poster hash: 65957...5a3 Det kan godt tenkes noen blir misunnelige av slikt, men ikke jeg. Jeg er ikke en smykke-person. De smykkene jeg har ligger pakket bort. Det eneste smykket jeg går med er gifteringen til et par tusenlapper. Kjøper meg heller utstyr som flott speilreflekskamera og objektiver. Mannen min har skjønt hvordan jeg er og hva jeg liker, så han kjøper Apple Watch til meg og MacBook Air heller enn smykker med diamanter på. Alt har med prioriteringer å gjøre. Om man vil ha dyre smykker så er det prioritering. Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Synes bling bling er veldig harry, minner meg om hiphop, pakistanere og arabere. Foretrekker mer minimalistisk og funksjonell stil. Men smaken er som baken. Så mitt poeng, det trenger ikke være misunnelse for de av oss som sier vi ikke ville blitt glade om mannen vår hadde brukt 30 000 på en ring. Anonymous poster hash: 45c07...371
Superdolly Skrevet 2. januar 2016 #38 Skrevet 2. januar 2016 Er damer virkelig så lite kravstore?? Jeg er ikke bridezilla, og skal jeg gifte meg er det kun nærmeste familie som blir invitert. Alt skal være enkelt, kanskje for enkelt.. Men ringen - den bør være veldig bling Synes det virker som diamantringer er helt vanlig jeg også, hmm... Trådstarter Anonymous poster hash: a7295...5ff Nei, men de er nok i 40-50-årene og tror at normalen da de giftet seg på 80-tallet fortsatt er slik det er nå... Synes det er mest morsomt med de som "hadde blitt sinna eller flau" om mannen hadde fridd med en ordentlig ring... Virker jo ikke misunnelig i det hele tatt... Hehehe... Anonymous poster hash: 65957...5a3 Og der kom misunnelseskortet, ja. Er det virkelig så fullstendig utenkelig at andre kan ha en annen mening, uten at de enten er gift på 80-tallet og ikke har fulgt med i tiden, eller er misunnelige? For all del, jeg bryr meg ikke så hardt om du tror jeg er misunnelig. Hvis det for dere er den eneste tenkelig grunnen til at jeg ikke ønsker dette, så for all del. Men kan du ikke forklare meg dette: Sier dere nei hvis han kommer med en "kjip" ring? Og hvordan har dere formidlet disse kravene? Sier dere det rett ut til ham?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #39 Skrevet 2. januar 2016 Hvorfor skulle jeg være misunnelig? Jeg har da økonomi til å kjøpe min egen diamantring til 30 000 om jeg vil, trenger ikke at mannen kjøper det til meg. Er heller ikke i 50-årene, men 30 og giftet oss da vi var 26. Men kanskje litt mer moden enn dere som tenker at stor ring er lik stor kjærlighet. Anonymous poster hash: ae4f4...209
TPK Skrevet 2. januar 2016 #40 Skrevet 2. januar 2016 Selvfølgelig har jeg ikke krav! Jeg ble kjempeglad da samboer fridde uansett, og det var bare en enorm bonus at han hadde kjøpt en fantastisk diamantring!
☆☆☆ Skrevet 2. januar 2016 #41 Skrevet 2. januar 2016 Har ikkje vore gift så veldig lenge, men synes ikkje noko om glorete ringar. Har brukt samme glatte gullring både som forlovelsesring og gullring.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #42 Skrevet 2. januar 2016 Har ingen krav til ring, bare at den ikke skal være stor og glorete En enkel i hvitt gull er min "drøm" Og jeg håper for guds skyld at han ikke går i kne om han skal fri!😂 Anonymous poster hash: a9853...1d5
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #43 Skrevet 2. januar 2016 Jeg valgte til og med å gifte meg uten giftering - fordi jeg ikke kan tenke meg å gå med ring hver eneste dag = tvangstrøye. Det går altså an det også Damer som vil ha store diamantringer ser jeg rett og slett ned på. Kan ikke forstå dem. Dersom man har litt kjennskap til diamantindustrien så må være en utnyttende selvopptatt kunnskapsløs ku om man ønsker seg en diamant.... Anonymous poster hash: ae562...f4c
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #44 Skrevet 2. januar 2016 Er damer virkelig så lite kravstore?? Jeg er ikke bridezilla, og skal jeg gifte meg er det kun nærmeste familie som blir invitert. Alt skal være enkelt, kanskje for enkelt.. Men ringen - den bør være veldig bling 😍 Synes det virker som diamantringer er helt vanlig jeg også, hmm... Trådstarter Anonymous poster hash: a7295...5ff Nei, men de er nok i 40-50-årene og tror at normalen da de giftet seg på 80-tallet fortsatt er slik det er nå... Synes det er mest morsomt med de som "hadde blitt sinna eller flau" om mannen hadde fridd med en ordentlig ring... 😂 Virker jo ikke misunnelig i det hele tatt... Hehehe... Anonymous poster hash: 65957...5a3 Er du litt enkelt utrustet? Noen mennesker verdsetter andre ting enn materialistisk dilldall. Det har ingebting med misunnelse å gjøre. Vi har bare litt andre verdier enn deg. Anonymous poster hash: 4d0e8...ad4
Englenemine Skrevet 2. januar 2016 #45 Skrevet 2. januar 2016 Hadde ingen krav selvfølgelig og visste heller ikke han skulle fri og vi hadde aldri sett på eller snakket om ringer . Men er jo glad han gikk ned på kne med en fin diamantring. Ikke stor og prangende men enkel og fin og slik jeg liker. Ville ikke likt å bruke en gigantisk diamant i det daglige .
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #46 Skrevet 2. januar 2016 Nei, absolutt ingen krav til ring og jeg ville hatt store problemer med å bruke den, og dessuten ikke kunnet bruke den store deler av tiden. 1) Jeg er ingen smykkeperson, og det eneste jeg bruker hver dag er min glatte, enkle giftering i gull. 2) Jeg har i alle år (frem til nå) hatt en jobb hvor smykker og sminke er helt uaktuelt. 3) Å bruke 30 000 kroner på en ring (!), eller veske eller klesplagg for den saks skyld, er i mime øyne ren og skjær galskap. Og ja, vi hat isolert sett råd til det. Anonymous poster hash: ed5b8...31a
sug lut Skrevet 2. januar 2016 #47 Skrevet 2. januar 2016 Krav til ring...? Mannen skal ned på kne...? Jeg er nok temmelig langt unna bridezilla, begynner jeg å skjønne. Jeg er gift, men ikke knelte han. Ikke fikk jeg noen ring heller. Vi snakket om det og ble enige om å gifte oss. Vi kjøpte gifteringer, helt enkle i gull. Jeg forstår ikke helt greia. Forteller dere mannen om disse kravene deres? "Når du skal fri til meg må ringen koste minst x kroner og ha en stor diamant. Og du må knele ned og du må..." Eller forventer dere at han skal være tankeleser og skjønne hva dere forventer? Sier dere nei hvis han frir "feil" og med feil ring? Du vet, småripsa har like enkle menn med like enkle forståelsesrammer og referanser.
Iiiiik Skrevet 2. januar 2016 #48 Skrevet 2. januar 2016 Om den store diamantringen er vanlig eller ikke, er vel avhengig av hvor gammel man er, kanskje også hvor man bor og utdanningsnivå. I min omgangskrets er den store ringen som koster mye, ikke vanlig. Jeg har heller aldri blitt bedt i en babyshower, mistenker at ringen som koster minst en månedslønn er sterkt korrelert med forekomsten av babyshower. Heldigvis kjenner min mann meg godt nok til å skjønne at en knalldyr ring ikke er meg. Sånn sett har jo jeg også noen krav. Vil heller bruke 30 000 på en ferie enn en ring. Jeg synes sånne tydelige ytre markeringer av penger, status osv er litt pinlig. Ville ikke hatt en sportsbil eller BMW heller, eller badebasseng i hagen. Vi har råd, så det handler ikke om misunnelse. Ble ikke fridd til i knestående heller, men syntes det var fint at han spurte heller enn at vi bestemte det sammen.
frk Nilsen Skrevet 2. januar 2016 #49 Skrevet 2. januar 2016 Jeg fridde, vi kjøpte like ringer sammen. Enkle i hvitt gull, ikke noe fiksfakseri og fjas. Jeg hadde seriøst fått latterkrampe om mannen hadde gått ned på kne med noe bling.... Det er så fjernt fra meg så jeg hadde virkelig lurt på om han kjente meg i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2016 #50 Skrevet 2. januar 2016 Herregud, kneling må være noe av det kleineste noen kan finne på, hadde dratt ham opp med en gang. Jeg vil gjerne bli fridd til, men uten edelstener. Det er fortsatt ingen 100% etiske produsenter, så jeg takker klart nei til smykker på bekostning av fattige slavearbeidere i andre land. Jeg synes store smykker, dyre vesker, dyre biler og annet "se hvor mye penger vi har" (alternativt "se hvor faen vi gir i at andre mennesker i verden kunne trengt mat, vi skal bruke på megmegmeg") er ekstremt harry. Jeg har penger nok til å kjøpe sånne ting uten problem, men gir det heller til de som ikke har noe. Anonymous poster hash: 093c5...c56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå