Gå til innhold

Hva mener du om Listhaug sine krav til asylanter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes faktisk det var gode forslag. Støtter henne fullt ut. Der må stilles krav til de som ønsker å integreres.

Anonymous poster hash: a15e7...c85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt på sin plass. Jobber med dem, skulle ha vært en selvfølge.

Anonymous poster hash: 626c0...aeb

Skrevet

Noen av dem er helt ok.

Noen av dem er ok om det finnes unntaksordninger. F.eks krav til selvforsørgelse i tre år: Dette vil effektivt utelukke flyktninger med omfattende helseproblemer (psykisk/somatisk) fra permanent opphold. Det er jeg selvfølgelig i mot.

Det samme gjelder språkkravet. Jeg jobber i en oslobydel med høy minoritetsandel, og mange av personene jeg er i kontakt med har så omfattende traumeerfaringer at de ikke har sjans til å lære noe som helst med det første. Kanskje vil de aldri bli friske. Ofte får de ikke den helseoppfølgingen de behøver. De fungerer på et vis, men lever stort sett på sosialen. Ikke fordi de ønsker å snylte på noen.

Det er en absolutt uting om reelle flyktninger skal måtte vente fem år på familiegjenforening. De kommer aldri til å bli velfungerende borgere i samfunnet vårt så lenge ektefelle eller barn vansmekter i en leir et sted eller er i fare i hjemlandet. Få dem hit så snart det er avklart at vedkommende er reell flyktning.

Jeg er helt for alle delene av forslaget som går på å speede opp saksbehandlingen og å raskt utvise de som ikke på noen måte oppfyller vilkårene for asyl. Det er i midlertid ganske betenkelig å fjerne de avvistes tilgang på rettshjelp.

Anonymous poster hash: fcb76...e58
Skrevet

Strålende!!!!! På tide noen tar tak!

Anonymous poster hash: 7b985...364

Gjest Antarctica
Skrevet

Noen av dem er helt ok.

Noen av dem er ok om det finnes unntaksordninger. F.eks krav til selvforsørgelse i tre år: Dette vil effektivt utelukke flyktninger med omfattende helseproblemer (psykisk/somatisk) fra permanent opphold. Det er jeg selvfølgelig i mot.

Det samme gjelder språkkravet. Jeg jobber i en oslobydel med høy minoritetsandel, og mange av personene jeg er i kontakt med har så omfattende traumeerfaringer at de ikke har sjans til å lære noe som helst med det første. Kanskje vil de aldri bli friske. Ofte får de ikke den helseoppfølgingen de behøver. De fungerer på et vis, men lever stort sett på sosialen. Ikke fordi de ønsker å snylte på noen.

Det er en absolutt uting om reelle flyktninger skal måtte vente fem år på familiegjenforening. De kommer aldri til å bli velfungerende borgere i samfunnet vårt så lenge ektefelle eller barn vansmekter i en leir et sted eller er i fare i hjemlandet. Få dem hit så snart det er avklart at vedkommende er reell flyktning.

Jeg er helt for alle delene av forslaget som går på å speede opp saksbehandlingen og å raskt utvise de som ikke på noen måte oppfyller vilkårene for asyl. Det er i midlertid ganske betenkelig å fjerne de avvistes tilgang på rettshjelp.

Anonymous poster hash: fcb76...e58

Tenker som du.

Og hvis alle land innfører femårsregel på familiegjenforening, vi vi se at Middelhavets tragedier vil øke i omfang og menneskesmuglere vil tjene stort. Da vil kvinner, barn, syke og handikappede lastes ombord i gummibåtene de også, i stedet for å holde seg i skjul et eller annet sted. Mange flere vil fryse ihjel, drukne, dø av sykdommer, vannmangel og overanstrengelse underveis. Kan ikke se at vilkårlig død er den riktige "utsilingsmetoden"...

Skrevet

Jeg synes det er noe selvimotsigende i å både snakke om reelt behov for beskyttelse og å kreve full integrering og språkferdigheter i løpet av noen få år. Det finnes dessverre sterkt krigstraumatiserte mennesker som på ingen måte kan være i jobb etter fem år, og som trenger langvarig hjelp og beskyttelse. Dessuten lurer jeg på hvordan man tenker at disse menneskene i det hele tatt skal kunne få seg en jobb. Også annengenerasjons innvandrere i Norge strever med å få seg jobb, kun fordi de blir sortert ut av bunken på grunn av et fremmedartet navn.

Skrevet

Synes det er vanskelig.

Vi må helt klart gjøre landet vårt mindre atraktivt for lykkegjegere, men da uten å ramme de svakeste som har et reelt behov for beskyttelse.

Problemet blir jo da at de sykeste, de svakeste, de makter ikke leve opp til kravene hennes...

Det er uten tvil en vanskelig problemstilling.

Anonymous poster hash: 34d9d...50a

Skrevet

Lykkejegerne ødelegger for de som har reelle behov.

Anonymous poster hash: 42091...cf7

Skrevet

Helt greie krav, slett ikke urimelige.

Anonymous poster hash: 5eab8...154
Skrevet

støtter dem 100%

Så klart DU gjør. Ganske gøy at du har brukernavn Blair waldorff. Det passer deg virkelig. Dere er meget like hva det kommer til å se andre menneskers verdi.

Anonymous poster hash: 50fc3...c16

Skrevet

Jeg syns nesten det er imponerende hvordan hun så lett ignorerer at det er mennesker med traumer som trenger asyl. Hun snakker som det er mennesker som har kommet her kun for å prøve noe nytt, ikke fordi de risikerer livet om de ikke kommer seg bort.

Jeg syns hele dama er skummel der hun står med et lite smil og besegler skjebnen til mennesker i nød.

Men at man må sette inn tiltak som skiller klinten fra hveten er jeg helt enig i. Jeg tror bare ikke en FrP'er er rette person til å legge de føringene.

Skrevet

Sylvia Listhaug, rett dame på rett plass. Noe må vi gjøre for å minske tilstrømmingen, vi er jo sykt attraktive for alle med asylbehov, enten det er reelt eller påstått. En stat har først og fremst ansvar for egen befolkning. Burde være selvsagt.

Kan nok være at enkelte av forslagene vil slå uheldig ut for enkeltindivider, men nå er vi inne i en krise. Da vil det alltid bli ofte, dessverre.

Anonymous poster hash: cfa91...28a

Skrevet

Ofte=ofre

Anonymous poster hash: cfa91...28a

Skrevet

Håper det kommer lignende krav også til nordmenn som ikke bidrar. Feks. hjemmeværende, folk som aldri har vært i jobb etc.

Anonymous poster hash: c9bef...7bc
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg syns nesten det er imponerende hvordan hun så lett ignorerer at det er mennesker med traumer som trenger asyl. Hun snakker som det er mennesker som har kommet her kun for å prøve noe nytt, ikke fordi de risikerer livet om de ikke kommer seg bort.

Jeg syns hele dama er skummel der hun står med et lite smil og besegler skjebnen til mennesker i nød.

Men at man må sette inn tiltak som skiller klinten fra hveten er jeg helt enig i. Jeg tror bare ikke en FrP'er er rette person til å legge de føringene.

Jeg blir mer skremt enn imponert over ignoransen dama legger for dagen. Helt greit å sile asylsøkerne litt, men dette kommer til å ramme de med størst behov for hjelp aller hardest. Ikke uventet fra FrP.

Skrevet

Håper det kommer lignende krav også til nordmenn som ikke bidrar. Feks. hjemmeværende, folk som aldri har vært i jobb etc.

Tuller du? Folk som klarer seg selv grunnet arv/ektefelle/egen forume etc må da søren meg få leve uten å jobbe dersom det passer de best! Husk, de bidrar mest sannsynlig med langt større skatteinntekter for sin kommune enn du noen gang vil kunne gjøre om du jobber aldri så lenge!

Anonymous poster hash: 8cd4d...041

Skrevet

Jeg syns ikke det er urimelig krav. Men jeg tenker også på dem som faller utenfor pga traumer eller andre problemer.. Dessuten øker nå arbeidsledigheten i landet og denne nedgangsperioden vil fortsette. Hvor skal disse menneskene jobbe? De vil jo garantert stilles bakerst i køen hos arbeidsgivere.

Anonymous poster hash: c43e0...2ec
Skrevet

Tuller du? Folk som klarer seg selv grunnet arv/ektefelle/egen forume etc må da søren meg få leve uten å jobbe dersom det passer de best! Husk, de bidrar mest sannsynlig med langt større skatteinntekter for sin kommune enn du noen gang vil kunne gjøre om du jobber aldri så lenge!

Like regler uansett om man er nordmann eller ikke. Skal man bo i Norge må man bidra. Kan ikke bare benytte seg av godene uten å gi noe tilbake.

Å leve på ektefellen er ikke å bidra.Og de færreste har stor nok arv til å kunne forsørge dem og barna resten av livet.

Skrevet

Gir forslaget stående applaus

Dessverre er nok de fleste for feige eller for dummeste til å gjøre det samme.

Burde da være en selvfølge at alle må ida og ingen bare kan få og få.

Anonymous poster hash: 6a62a...5cd
Skrevet

Like regler uansett om man er nordmann eller ikke. Skal man bo i Norge må man bidra. Kan ikke bare benytte seg av godene uten å gi noe tilbake.

Å leve på ektefellen er ikke å bidra.Og de færreste har stor nok arv til å kunne forsørge dem og barna resten av livet.

Å være litt nyansert skader ikke, du burde prøve. De fleste som er hjemmeværende og forsørges av sin mann har en mann som bidrar med langt mer enn to personer med vanlig lønn gjør, mao de tapte skatteinntektene blir lett dekket inn. Det er min familie et godt eksempel på. Vi har valgt at min mann skal være hjemmeværende i noen år da vi har 3 barn, og jeg driver et firma som er meget krevende. Han bidrar da ikke med skatteinntekter, men jeg har betalt over 900.000 i personskatt i år så jeg har fint dekket inn for hva min mann ikke betaler. Fokuset må være på sosialhjelpsmottakere mottakere, det er de vi må gjøre noe med og stille krav til når det kommer til nordmenn.

Anonymous poster hash: e5ced...f38

Skrevet

Å være litt nyansert skader ikke, du burde prøve. De fleste som er hjemmeværende og forsørges av sin mann har en mann som bidrar med langt mer enn to personer med vanlig lønn gjør, mao de tapte skatteinntektene blir lett dekket inn. Det er min familie et godt eksempel på. Vi har valgt at min mann skal være hjemmeværende i noen år da vi har 3 barn, og jeg driver et firma som er meget krevende. Han bidrar da ikke med skatteinntekter, men jeg har betalt over 900.000 i personskatt i år så jeg har fint dekket inn for hva min mann ikke betaler. Fokuset må være på sosialhjelpsmottakere mottakere, det er de vi må gjøre noe med og stille krav til når det kommer til nordmenn.

Tull. Alle har et selvstendig ansvar for å bidra. Burde ikke være mulig å bare lene seg på verken staten eller ektefelle.

Anonymous poster hash: e21de...edd

Skrevet

Han bidrar ikke. Kun forbruker. Han burde komme seg ut i jobb og ikke lene seg på st andre skal betale for ham.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...