Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #26 Skrevet 29. desember 2015 Men har du snakket med broren din? Hva vil han? Skjønner dere har problemer med henne, hadde nok hatt det selv, likevel, hun venter barn med din bror. Ønsker du ikke din bror velkommen pga henne? Høres merkelig ut å utestenge sin bror fordi han har en "dum" kjæreste. Får også litt følelsen av at du egentlig er i den dumme enden av skalaen selv. Tror ikke noe på at samtalene rundt bordet er så veldig intellektuelle. Bare å ta opp temaet her som et problem vitner om litt dårlig omløp i hodet. Kan du ikke heller fortelle om den egentlige årsaken til at du ikke liker henne? Anonymous poster hash: bdca8...385
*Miss Marple* Skrevet 29. desember 2015 #27 Skrevet 29. desember 2015 (endret) Snakk om svigerfamilie fra helvete! Dere virker uspiselige og høye på dere selv og jeg vet godt hvem av dere jeg hadde valgt å omgås. Endret 29. desember 2015 av *Miss Marple*
Iiiiik Skrevet 29. desember 2015 #28 Skrevet 29. desember 2015 Oj, du fikk jammen mange kjipe svar! Jeg mener at man må kunne velge selv hvem man omgås. Antar at dere har vært sammen med familie, og dermed også broren din, i jula. For meg er det ingen selvfølge at hvis man inviterer et søsken på noe, så må andre søsken også inkluderes. Det er klart at det hyggeligste hadde vært hvis alle seks trivdes veldig godt sammen, men når det ikke er sånn, så må det være lov å ikke invitere alle hver gang.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #29 Skrevet 29. desember 2015 Akkurat i denne situasjonen tror jeg ikke dere har noe annet valg? Hvordan er forholdet til broren din? Prøv å tenk på han oppi dette. Jeg har en svigerbror som hele familien takker dårlig. Han er meget spesiell. Men vi holder ut, smiler og prater som ingenting, og så roper vi inn i en pute når han har dratt. Vi gjør dette for søsteren min, for hun er verdens snilleste. Jeg kan trøste deg med at deg er mange som har et menneske som dette i familien sin. Hvis du ønsker å ha et forhold til broren og tantebarnet ditt så må dere bite det i dere. Anonymous poster hash: 6222b...214
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #30 Skrevet 29. desember 2015 Typisk BIM ! De fleste skriker ut om hvor forferdelige HI og søsteren må være, blablabla osv! Men dere som blir så forferdet, har dere hatt det slik selv!? Skal man sitte å være "statist" i sitt eget hjem på selveste nyttårsaften fordi man MÅ invitere sin bror med samboer, som man overhode ikke koser seg sammen med, men oppleves som en plikt!?! Hvis det er en i klassen ungene deres ikke går særlig godt sammen med, så inviterer dere vel aldri/skjeldent dette barnet med hjem? Det er en selvfølge ved bursdagsinvitasjoner,men tipper dere ikke tvinger deres eget barn til å være med lille Lise på privaten! Det gjør vel ikke barnet usympatisk,ekkel,arrogant osv!? Det må da være greit at man ikke kommer overens med alle!! Og når HI sier at de har prøvd, med å invitere på jentekveld, middag, og selvfølgelig alle store familietilstelninger, så må det vel være greit at HI kan velge å feire nyttår med sin søster/venninne uten å måtte invitere kreti og pleti! Hadde hun derimot også invitert foreldre osv, så er det jo klart at man ikke utelater noe (igjen blir det litt som obligatorisk invitasjon til bursdagsfeiring på barneskolen) Gjør det du føler for HI! Og jeg syns du får ufortjent mye pepper i denne tråden! Anonymous poster hash: c9955...f48
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #31 Skrevet 29. desember 2015 Typisk BIM ! De fleste skriker ut om hvor forferdelige HI og søsteren må være, blablabla osv! Men dere som blir så forferdet, har dere hatt det slik selv!? Skal man sitte å være "statist" i sitt eget hjem på selveste nyttårsaften fordi man MÅ invitere sin bror med samboer, som man overhode ikke koser seg sammen med, men oppleves som en plikt!?! Hvis det er en i klassen ungene deres ikke går særlig godt sammen med, så inviterer dere vel aldri/skjeldent dette barnet med hjem? Det er en selvfølge ved bursdagsinvitasjoner,men tipper dere ikke tvinger deres eget barn til å være med lille Lise på privaten! Det gjør vel ikke barnet usympatisk,ekkel,arrogant osv!? Det må da være greit at man ikke kommer overens med alle!! Og når HI sier at de har prøvd, med å invitere på jentekveld, middag, og selvfølgelig alle store familietilstelninger, så må det vel være greit at HI kan velge å feire nyttår med sin søster/venninne uten å måtte invitere kreti og pleti! Hadde hun derimot også invitert foreldre osv, så er det jo klart at man ikke utelater noe (igjen blir det litt som obligatorisk invitasjon til bursdagsfeiring på barneskolen) Gjør det du føler for HI! Og jeg syns du får ufortjent mye pepper i denne tråden! Anonymous poster hash: c9955...f48 Så lenge det ikke er snakk om mobbing så inviteres alle barna. Kan ikke lese at svigersøsteren mobber, er frekk, er slem eller plager HI på andre måter som skal tilsi at hun burde utestenges fra en familiefest? HI er voksen og burde kunne klare å omgås et menneske som ikke har den helt store relasjonen til. Å invitere 1 av 2 søsken er bare slemt. Man kan saktens undre seg over hvem som er slem mot hvem? Svigersøsteren som prøver å passe inn, men ikke er helt på samme kanal? Eller HI som utestenger? Anonymous poster hash: 681af...f44
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #32 Skrevet 29. desember 2015 Jeg bli skikkelig provosert når jeg leser innlegget ditt, hi! Hvordan er det dere behandler andre mennesker egentlig? Anonymous poster hash: e4296...7e9
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 29. desember 2015 #33 Skrevet 29. desember 2015 Hun kan da ikke noe for at hun er yngre enn dere? Og så hyggelig at hun tar initiativ til å samle familien, siden broren din ikke gjør det! Høres ut som hun kan bli en fin brikke i en sammensveiset familie etterhvert! Gi henne nå litt rom til å slappe an og trives, så skal dere se at hun blomstrer...at hun er interessert i interiør betyr ikke at hun er mindre begavet. Bare at dere har forskjellige interesser...og siden dere er så kultiverte burde dere jo strengt tatt se dette selv...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #34 Skrevet 29. desember 2015 Typisk BIM ! De fleste skriker ut om hvor forferdelige HI og søsteren må være, blablabla osv! Men dere som blir så forferdet, har dere hatt det slik selv!? Skal man sitte å være "statist" i sitt eget hjem på selveste nyttårsaften fordi man MÅ invitere sin bror med samboer, som man overhode ikke koser seg sammen med, men oppleves som en plikt!?! Hvis det er en i klassen ungene deres ikke går særlig godt sammen med, så inviterer dere vel aldri/skjeldent dette barnet med hjem? Det er en selvfølge ved bursdagsinvitasjoner,men tipper dere ikke tvinger deres eget barn til å være med lille Lise på privaten! Det gjør vel ikke barnet usympatisk,ekkel,arrogant osv!? Det må da være greit at man ikke kommer overens med alle!! Og når HI sier at de har prøvd, med å invitere på jentekveld, middag, og selvfølgelig alle store familietilstelninger, så må det vel være greit at HI kan velge å feire nyttår med sin søster/venninne uten å måtte invitere kreti og pleti! Hadde hun derimot også invitert foreldre osv, så er det jo klart at man ikke utelater noe (igjen blir det litt som obligatorisk invitasjon til bursdagsfeiring på barneskolen) Gjør det du føler for HI! Og jeg syns du får ufortjent mye pepper i denne tråden! Anonymous poster hash: c9955...f48 Joda, jeg har også en svigerinne jeg ikke går så godt sammen med. Hun snakker HØYT og MYE, hun er verdensmester i alt, uansett hva som blir fortalt har hun opplevd noe som er litt kulere, litt mer spennende eller litt morsommere. Hun fremstår ofte som litt mindre intelligent, hun avbryter, hun overdøver andre og tar utrolig mye plass. Det kunne aldri falle meg inn å omgås henne når det kommer til venninnekvelder og slikt, middag en gang i uka er helt uaktuelt... Men hun er familie. Hun har flere psykiske diagnoser og ofte har jeg vondt av henne når hun har tøffe perioder. Hun har gode sider også, hun er omsorgsfull og veldig flink til å stille opp for og hjelpe de gamle i familien. Hun har en veldig omsorg for dyr og jobber frivillig for flere dyrevernorganisasjoner. Det jeg reagerer på i innlegget til HI er arrogansen og den nedlatende tonen. Ikke minst reagerer jeg på at nyttårsaften skal feires med familie (altså en familiesammenkomst), men akkurat denne svigerinnen er ikke velkommen. Jeg er helt sikker på at også denne svigerinnen har gode sider, og når man velger å feire nyttår med familie ekskluderer man ikke. Hadde dere valgt å feire med venner kunne dere sagt det og heller møtt familien en annen dag. Men man sier ikke at nei dessverre, vi vil bare feire nyttår med "kremen" i familien og dere holder ikke mål. Anonymous poster hash: 861fb...5fe
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #35 Skrevet 29. desember 2015 Jeg kan ikke annet enn å få sympati for denne jenta. Hun prøver virkelig - og som det skrives her - man velger venner men ikke familie. Du er utrolig arrogant og nedlatende. Selvom interessene hennes ikke i dine øyne er like "høyverdige" som dine/deres så er det avvisende, negativt og rett og slett barnslig å avvise alt hun bryr seg om som "unødvendig dilldall". Stakkars jente som har blitt gravid og nå er stuck med en svigerfamilie som tror de er guds gave til interessante samtaler men uten evne til å inkludere noen som ikke har gitt det ønskede førsteinntrykket. Hun er søren meg en helt som ikke gir opp - men kjemper for at hun og etterhvert barnet skal ha et forhold til dere som liksom skal forestille familien deres. Jeg tror dere - du og mannen din - forsterker hverandres forestilling om at oppførselen deres er akseptabel og at alt er denne "klengete" unge kvinnens feil. Vel - våkn opp. Det er ikke henne. Hun prøver. Det er faktisk DERE som er ufyselige. Anonymous poster hash: 362e4...daf
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #36 Skrevet 29. desember 2015 Kjenner jeg får vondt i meg når jeg leser denne tråden.. Vi er en familie (søsken, svogere og svigerinner) der det faktisk er 30 år mellom den eldste og yngste. Og innimellom der er det store sprik også. Men vet du? Vi tilpasser snakket slik vi snakker om det som vi alle kan snakke om. Barna, hverandre og hverdagslige ting. Ja innimellom snakker de som interesserer seg for fjell og sjø om det osv. Men ingen av oss føler oss utenfor fordi alle jobber med å få alle inkludert! Og vet du, vi trives alle i hverandres selskap. Vi drar til og med på ferie sammen! Hadde mine søsken kun snakket politikk, kultur og natur og vært så oppstoppet hadde ikke jeg orket å være sammen med de.. Beklager her får dere ingen støtte.. Nei dere trenger ikke middag en gang i uken,men her er en jente som ikke har noe nettverk på stedet der hun bor.. Hun er gravid og trenger folk å støtte seg til,og det er naturligvis dere som er familien hennes.. Ja for det er det dere er nå. Det er tantebarnet deres hun bærer.. Anonymous poster hash: 7913c...02b
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #37 Skrevet 29. desember 2015 Oi, begynner å forstå hvor de usympatiske svarene på folks spørsmål her inne kommer fra! Vil dere virkelig utestenge deres bror og tantebarn? Klarer dere ikke være overbærende hyggelig med ei som virkelig prøver? Eneste feilen hennes er alderen. Hva om 10 år? Kanskje dere da vil sette pris på hennes energi feks? Tenk dere om! Anonymous poster hash: c4398...179
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #38 Skrevet 29. desember 2015 Hva er det broren din liker med henne,da? Hun er tydeligvis ikke frekk, høylytt eller noe slik, bare ung og bryr seg mer om kahler-vaser enn politikk. Greit nok at det kanskje ikke er venninnemateriale for deg, men hvorfor er det så ille å ha henne på besøk blant masse andre? Anonymous poster hash: b5355...1a9
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #39 Skrevet 29. desember 2015 Jeg har sittet på motsatt side av gjerdet her. Ikke er jeg overfladisk, men jeg er annerledes enn svigerinnene. Jeg har helt andre interesser som for eksempel fysikk, sjakk og lingvistikk, liker å følge med på nyhetene i andre medier enn VG og Dagbladet. Svigerinnene mine liker å diskutere hvem nabodama lå med forrige uka, hva venninnene har kjøpt på Ikea, hvem som gikk ut av Paradise Hotel i forrige episode og lignende. Jeg kan diskutere disse tingene også, men fra dag en ble jeg dømt til å mislykkes i å etablere vennskap med svigerinnene, da de så meg som en "overklassesnobb" (fikk for eksempel stygge kommentarer da jeg spanderte middag på mannen, kjøpte svindyr barnevogn - siden jeg tjener 3 ganger så mye som mannen, og er eneste i storfamilien som har 5-årig høyere utdanning). Jeg kommer fra et annet land, og sliter litt med norske sosiale koder, kan tråkke i salaten i ny og ne simpelthen fordi jeg ikke vet hvordan reagere, hva si osv. Istedet for å hjelpe og veilede meg, blir det her stygge blikk, baksnakking og himling med øynene. Den ene av svigerinnene har aktivt prøvd å splitte meg og mannen da jeg var høygravid. Da vi klarte oss gjennom den tøffe perioden, sluttet hun å hilse på meg offentlig. Jeg har heller ingen venner her jeg bor, fordi vi bor på en liten plass, og ryktene og drittkastingen om meg har ødelagt alle mine sjanser til å etablere vennskap her. Jeg prøvde å knytte vennskapelige bånd til mannens familie, men det er umulig, så da aksepterer jeg situasjonen og prøver å leve uten venner. Jeg har også vært den som var mye yngre enn andre. Var gift med en mye eldre mann før jeg traff min nåværende mann (det ble ikke skilsmisse på grunn av alder, men på grunn av eksmannens notoriske utroskap og eskalerende vold mot meg). Hans familie anser meg fortsatt som stokk dum, mislykket og rar. Jeg klarte å henge med i samtalen med ekssvigers og vennene til eksmannen, men svigermor var av den gamle skolen og mente jeg var et dårlig menneske som ikke var husmor og mor 24/7, ikke stelte for mannen min hele tiden og adlød alle hans ordre. Hans venner mente jeg var postordrebrud-lykkejeger som bare var ute etter pengene hans (så rart når jeg etter 2 år i Norge tjente mer enn han, som var uføretrygdet med ganske lav sats). HI, DU fremstår som den dumme her som ikke forstår noen ting. "Hun prøver å bli en del av familien" - hun ER en del av familien, enten du liker det eller ikke. At din mann omtaler et hyggelig ungt menneske som bærer på hans nevø eller niese, for UTYSKE av et kvinnfolk og lager drama fordi hun må sitte og spiser middag i samme hus som ham, forteller meg at din mann ikke er intelligent eller kultivert, han er stokk dum og har store fordommer. Man kan ikke kalle mennesker som ikke har gjort deg noe vondt for utyske (du vet hvor uttrykket stammer fra, ikke sant? Sammenligner du virkelig din svigerinne med det der?) og lage drama fordi hun ønsker å være med familien på nyttårsaften. Hun er GRAVID, jeg tipper også at hun ikke har familie boende nært seg? Dere er de eneste hun har, hvis hun heller ikke har venner. Som gravid er man ofte veldig sårbar og trenger folk rundt seg. Hun har helt sikkert fått med seg at dere forakter henne (siden du skriver "hun er like overfladisk som først ANTATT" - dere dømte henne allerede fra første møte og ga aldri henne en ordentlig sjanse), og da er man ekstra keitete og prøver ekstra hardt - tenk deg selv hvordan det er å få innpass hos folk som viser tydelig at de er så mye bedre enn deg, og at de misliker deg sterkt? All ære til henne for at hun fortsatt prøver, men du trenger ikke å uroe deg, hun slutter nok med det snart. Det er bare tull å kaste perler for svin, og tålmodighet varer ikke evig. Så snart vil hun slutte å plage dere og heller prøve å etablere relasjoner til folk utenfor svigerfamilien sin. Anonymous poster hash: 33c38...68a
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #40 Skrevet 29. desember 2015 Vet du hvordan det er å være den som ikke blir forstått? Den som ikke klarer å henge med i samtalen? Samtalen handler om ting hun ikke interesserer seg for, men hun vil så gjerne, hun prøver og får det ikke til. Så prøver hun å pendle samtalen inn på noe hun kan, men folk vil ikke, de er ikke interessert. Jeg har vært den personen, men vet du hva. Jeg ble også eldre, jeg ble også mer moden, og begynte å interessere meg for andre ting enn typiske tenåringsinteresser. Svigerinnen din trenger tid, hun modnes nok med tiden. Gi henne den tiden. Mens dere venter, kan dere gi henne den tryggheten hun trenger, følelsen av å bli akseptert, til tross for at hun er annerledes. Anonymous poster hash: 45067...05e
februarprins2013 Skrevet 29. desember 2015 #41 Skrevet 29. desember 2015 uff så trist lesning. STAKKARS jente
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #42 Skrevet 29. desember 2015 Ta deg sammen! Jeg tilbringer hver høytid, flere ferier og helger med svigermor fra helvete av hensyn til min mann. Hun prøver ikke være hyggelig, tvert om, men hun er syk og familie så da gjør man det beste ut av det. Anonymous poster hash: 2bead...a73
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #43 Skrevet 29. desember 2015 Ta deg sammen! Jeg tilbringer hver høytid, flere ferier og helger med svigermor fra helvete av hensyn til min mann. Hun prøver ikke være hyggelig, tvert om, men hun er syk og familie så da gjør man det beste ut av det. Anonymous poster hash: 2bead...a73 Det er lite sjarmerende å dra frem seg selv som har det værre, men tar det bedre! Anonymous poster hash: c4398...179
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #44 Skrevet 29. desember 2015 Ta deg sammen! Jeg tilbringer hver høytid, flere ferier og helger med svigermor fra helvete av hensyn til min mann. Hun prøver ikke være hyggelig, tvert om, men hun er syk og familie så da gjør man det beste ut av det. Anonymous poster hash: 2bead...a73 Det er lite sjarmerende å dra frem seg selv som har det værre, men tar det bedre! Anonymous poster hash: c4398...179 Vanligvis ville jeg vært enig, men denne jenta hi beskriver prøver å gjøre sitt beste. Hun har ikke gjort noe galt, men blir ekskludert fordi de mener hun er mindre intelligent. Familie tar man vare på, nesten uansett hva. Anonymous poster hash: 2bead...a73
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #45 Skrevet 29. desember 2015 Jeg synes DERE virker slitsomme å være rundt, utrolig fisefine og arrogante! Dette er ei jente som er usikker, som gjerne vil være endel av familien. Hun er nok stolt av å skulle ha barn med broren sin og føler seg naturlig nok en større del av familien deres. At hun er interessert i "overfladisk dilldall" haf vel ærlig talt ikke du noe du skulle hatt noen mening om! Hun tenker nok sitt om dere også, måten dere prater på (får et inntrykk hvordan du formulerer deg skriftlig..!), ar dere hever dere iver henne på en negativ og stygg måte. Aksepter henne og at hun ikke er lik dere! Hun bærer deres tantebarn! Og til saken: bare si at det ikke passer. Anonymous poster hash: fc8f0...6d7
Gjest Antarctica Skrevet 29. desember 2015 #46 Skrevet 29. desember 2015 Mitt råd er å holde ut, prøve så godt dere kan. Gjerne bruke litt tid på å samtale om ting hun interesserer seg for. Hun merker nok godt at dere starter samtale om noe annet eller med noen andre så snart hun er ferdig å snakke. Stakkars jente. La hun få være en del av familien, tenk på henne som en lillesøster, en som må beskyttes for trollene i familien. Høres ut som hun har gjort noe alvorlig galt slik hun blir omtalt, men du skriver ikke hva. Hva er det mannen din mener med at dere vil få et problem dere aldri kommer ut av? Han mener at hun vil ha en utstrakt sosial relasjon som vi faktisk ikke ønsker, og han ser på det som et problem. Hun snakker allerede om ukentlige middager hjemme hos oss, det blir helt klaustrofobisk og oppleves veldig klengete. I tillegg er det faktisk aldri min bror som initierer noen av disse sammenkomstene, kun henne. Jeg har som sagt ingen problemer med å ha med henne å gjøre i familiesammenheng, det er hyggelig nok, men vi er såpass forskjellige at noe vennskapsforhold ser jeg ikke for meg at vi kommer til å ha. Jeg må ha mer ut av en sosial relasjon enn "det er hyggelig", beklager om det høres hardt ut. Jeg tviler på at alle dere som svarer velger venner ut ifra at de er hyggelige. Jeg regner med at dere velger å omgås mennesker dere ønsker å være sammen med? Anonymous poster hash: 14a3f...8c1 Skulle ikke foreldrene dine til broren og den unge svigerinna di? Da kan vel søstera di og du samles hos deg med familier. Nyttårsaften er ikke en kveld som forplikter. Du trenger ikke gjøre mer enn du må. HI, jeg får også vondt av denne ynkelige og noe enkle personen som har blitt del av familien. Men jeg forstår også deg. Å sitte og "forbarme" meg over folk jeg aldri ville ha omgåttes om jeg gikk velge er ikke en drømmesituasjon. Du behøver verken være hennes venninne eller ha ukentlige middager, du kan bare kreves å være høflig og grei. Men når babyen kommer er det viktig at dere som er litt mer møblert kanskje tar en aktiv rolle i barnets liv? Både foreldrene og ungen vil tjene på at nettverket deler av sine ressurser.
Salomine Skrevet 29. desember 2015 #47 Skrevet 29. desember 2015 Har medfølelse med din svigerinne. Hun merker nok holdningene deres. Ikke lett å komme med interessante innlegg da,hun er vel kjempenervøs. Syns det må være sårende å være de som ikke blir invitert. Av og til må man bare gjøre sin plikt, også på nyttårsaften. Er selv ikke spesielt glad i det jeg kaller kaldprat, prat om gardiner, interiør, klær, naboene osv. Men jeg kan da ta meg sammen og snakke med folk som liker dette og. Og av og til lærer man noe nytt da også. Gi jenta en sjanse, kanskje hun overrasker etterhvert.
annomanno Skrevet 29. desember 2015 #48 Skrevet 29. desember 2015 Hmmm,det virker da svært merkelig at mannen skal ha så mye imot henne.. Hadde hun vært et ondt og fælt menneske hadde det vært en helt annen sak,men problemet er kanskje ikke henne men dere.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #49 Skrevet 29. desember 2015 Hun er vel ikke tilfeldigvis pen i tillegg til ung? Det er jo den største dødssynd. Anonymous poster hash: 47d55...58d
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #50 Skrevet 29. desember 2015 Haha, vedder på at mannen din føler seg tiltrukket av henne, han skjuler det bak sin agressive kritikk 😉 Anonymous poster hash: 861fb...5fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå