Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #1 Skrevet 24. desember 2015 Han har ikke spist i hele dag og har lavt blodsukker. Jeg sendte ham på rommet isted for at han skulle pynte seg, men det nekta han. Jeg forklarte at man ikke feirer jul i slitt joggis og t-skjorte med hull i. Nå ligger han i senga, nekter å gå ned og feire. Er det greit å si at greit, da feirer vi uten ham og utsetter gaveåpningen til nyttårsaften? Synes ikke han skal premieres med noe som helst. Har prøvd å overtale ham å komme ned to ganger allerede, han nekter. Jeg er liksom ingen slave for å stå der og trygle ham om å bli med. Da blir det julemiddag uten ham og gaveåpning uten ham. Synes dere jeg er helt på jordet, eller har alternative løsninger? Anonymous poster hash: 506cf...3ce
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #2 Skrevet 24. desember 2015 Jeg hadde nok bare feiret uten ham og ikke utsatt gaveåpning til nyttårsaften. Anonymous poster hash: 77929...33d
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #3 Skrevet 24. desember 2015 Jeg håper du troller? Om det ikke er trolling.... jeg har vanskelig å se for meg at det ikke er noe han har ønsket å spise i dag.... Du kommer ingen vei uten at du får i ham noe som kan få opp blodsukkeret. Få i ham ett eller annet som får opp blodsukkeret hans, da kan du snakke ordentlig med ham etterpå. Anonymous poster hash: d12bd...94f
moota m storebror&lillebror Skrevet 24. desember 2015 #4 Skrevet 24. desember 2015 Vi har også et barn som kan være utfordrende og låse seg sånn og slik kunne vi også løst den situasjonen. Det eneste jeg tenker er at jeg hadde nok ikke utsatt gaveåpningen med fastsatt tidspunkt og hadde heller ikke samlet oss rundt barnet dersom det skal åpne alle gavene etter dere.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #5 Skrevet 24. desember 2015 Det synes jeg du gjør helt rett i! Han må forstå at det der er uakseptabel oppførsel, spesielt på julaften. Skjønner at det uansett ødelegger for dere andre, men prøv å ignorere han og fortsett middag og gaver slik dere har tenkt. Når man er 11 år er man stor nok til å forstå at ting får konsekvenser. Anonymous poster hash: 8c90f...c87
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #6 Skrevet 24. desember 2015 Har en 11-åring selv som kan være ganske så vrang. Han sier ofte at han ikke kan noe for det, det bare blir sånn. Rekner med det er hormoner ute og går... Jeg hadde i dette tilfellet (hvis du ikke har prøvd) latt ham være i fred, men satt et fat med noe du vet han liker å spise utafor rommet hans og sagt at det står der, og at du håper han spiser og ombestemmer seg ang. klær og julefeiring for du hadde gledet deg til å feire jul sammen. Har ingeting med å være slave å gjøre. Når man har en 11-åring i hus må man være tolmodig og forståelsesfull. Jeg kommer ingen vei ved å være streng med 11-åringen min iallfall. Anonymous poster hash: d3a13...3bd
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #7 Skrevet 24. desember 2015 Jeg hadde smurt en skive med pålegg han liker, lagt litt oppkuttet frukt på siden, blandet et glass oboy og gått på rommet hans med. Hadde satt det på pulten hans, sagt at jeg skjønner du har gått litt i vranglås nå og det synes jeg er leit. Hadde sagt at jeg håper han vil spise litt og komme ned når han har blitt seg selv igjen for han er så stor nå at jeg forventer at han klarer ta seg sammen litt selv om han møter motstand. Kommer du ikke feirer vi jul uten deg... Så hadde jeg gått fra han. Forhåpentligvis hadde han blitt fristet av litt mat, kommet på bedre tanker og dukket opp. Om ikke hadde vi jo bare måttet feire uten han, hadde ikke dillet noe mer. Anonymous poster hash: c9c3f...eb1
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #8 Skrevet 24. desember 2015 Han kommer vel ned når han skjønner at dere starter feiringen likevel? Anonymous poster hash: 510fa...e75
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #9 Skrevet 24. desember 2015 Hadde som andre sier gitt han beskjeden st vi feirer uten han, og så bare startet. Om han kommer ned hadde jeg gitt han et kort " så hyggelig at du kom" men at hverken jeg eller de andre gjestene skulke prøve å lokke han ut eller blåse fanfarer om han kom ned. Om han åpner pakkene senere hadde jeg heller ikke samlet folk for å se på. Det er nå det er julaften, take it or leave it Anonymous poster hash: e6801...e6c
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #10 Skrevet 24. desember 2015 Her feirer 11 åringen jul i pysj, vi andre er pyntet. Jeg velger mine kamper. Det blir en hyggelig jul og enten ler han eller blir flau over bildene fra jula. Vi har til og med tatt familiebilder, vi i finklær og han i pysj. Bildene er minner fra jula og han smiler fint! Anonymous poster hash: c7f8c...3a1
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #11 Skrevet 24. desember 2015 6 åringen min gikk i nissedrakt. Jul skal verne kos for alle! Anonymous poster hash: 8256d...3fc
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #12 Skrevet 24. desember 2015 Hvordan gikk det? Anonymous poster hash: d0250...1bc
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #13 Skrevet 24. desember 2015 Her feirer 11 åringen jul i pysj, vi andre er pyntet. Jeg velger mine kamper. Det blir en hyggelig jul og enten ler han eller blir flau over bildene fra jula. Vi har til og med tatt familiebilder, vi i finklær og han i pysj. Bildene er minner fra jula og han smiler fint! Anonymous poster hash: c7f8c...3a1 Du velger å slippe kamper, høres det ut til. Anonymous poster hash: 0d54b...96e
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #14 Skrevet 24. desember 2015 Her feirer 11 åringen jul i pysj, vi andre er pyntet. Jeg velger mine kamper. Det blir en hyggelig jul og enten ler han eller blir flau over bildene fra jula. Vi har til og med tatt familiebilder, vi i finklær og han i pysj. Bildene er minner fra jula og han smiler fint! Anonymous poster hash: c7f8c...3a1 Du velger å slippe kamper, høres det ut til. Anonymous poster hash: 0d54b...96e Nei det gjør jeg ikke. Det er mye som forventes av han. Idag forventes det at han er hyggelig, leker med søskenbarnet (som er mindre og ser opp til vår gutt), takker for gaver og deltar i julefeiringen. Han må hjelpe å rydde bordet og etter gaver. Han prøvde seg på å sutre, men fikk da klar beskjed og valgte å ta seg sammen. Vi har mange kamper. Hvilke klær han går inne med er ikke en kamp jeg velger å ta. For meg er ikke det viktig, han kan gå i hva som helst. Ble det et problem for noen at han gikk i pysj? Ingen! Noen kommenterte det og flirte litt av han, det får han tåle. Vi er kun sammen ned familien. Utenom en liten episode (som han fikk klar beskjed om), så har han oppført seg eksemplarisk (i pysj!) hele kvelden! Anonymous poster hash: c7f8c...3a1
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #15 Skrevet 24. desember 2015 Her feirer 11 åringen jul i pysj, vi andre er pyntet. Jeg velger mine kamper. Det blir en hyggelig jul og enten ler han eller blir flau over bildene fra jula. Vi har til og med tatt familiebilder, vi i finklær og han i pysj. Bildene er minner fra jula og han smiler fint! Anonymous poster hash: c7f8c...3a1 Du velger å slippe kamper, høres det ut til. Anonymous poster hash: 0d54b...96e Nei det gjør jeg ikke. Det er mye som forventes av han. Idag forventes det at han er hyggelig, leker med søskenbarnet (som er mindre og ser opp til vår gutt), takker for gaver og deltar i julefeiringen. Han må hjelpe å rydde bordet og etter gaver. Han prøvde seg på å sutre, men fikk da klar beskjed og valgte å ta seg sammen. Vi har mange kamper. Hvilke klær han går inne med er ikke en kamp jeg velger å ta. For meg er ikke det viktig, han kan gå i hva som helst. Ble det et problem for noen at han gikk i pysj? Ingen! Noen kommenterte det og flirte litt av han, det får han tåle. Vi er kun sammen ned familien. Utenom en liten episode (som han fikk klar beskjed om), så har han oppført seg eksemplarisk (i pysj!) hele kvelden! Anonymous poster hash: c7f8c...3a1 Ved 11 års alder er ikke normal oppførsel "mye å forvente". Hvis han var 4, kanskje. Anonymous poster hash: 0d54b...96e
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #16 Skrevet 24. desember 2015 Hvem lar ungene gå i pysj på julaften...MEGET spesielt!😂 Anonymous poster hash: 1ea61...e5d
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #17 Skrevet 24. desember 2015 Hvem lar ungene gå i pysj på julaften...MEGET spesielt!😂 Anonymous poster hash: 1ea61...e5d Foreldre uten ryggrad gjør det. Anonymous poster hash: a3694...ac1
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #18 Skrevet 24. desember 2015 Hvem lar ungene gå i pysj på julaften...MEGET spesielt!😂 Anonymous poster hash: 1ea61...e5d Eller foreldre til "diagnosebarn" som er nødt til å velge sine kamper Anonymous poster hash: c9c3f...eb1
Iiiiik Skrevet 24. desember 2015 #19 Skrevet 24. desember 2015 Hvem lar ungene gå i pysj på julaften...MEGET spesielt! Anonymous poster hash: 1ea61...e5d Foreldre uten ryggrad gjør det. Anonymous poster hash: a3694...ac1 Å, det er så deilig å være verdensmester, er det ikke? Sånn trygt på avstand uten å vite noe som helst om 11-åringen eller om foreldrene hans. Hos oss er det heldigvis ingen pysj på julaften, og ingen som går i vranglås på rommene sine. Jeg klarer allikevel godt å unngå å være så arrogant at jeg tenker at det skyldes kun min egen fortreffelighet og optimale foreldreferdigheter.
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #20 Skrevet 24. desember 2015 Her feirer 11 åringen jul i pysj, vi andre er pyntet. Jeg velger mine kamper. Det blir en hyggelig jul og enten ler han eller blir flau over bildene fra jula. Vi har til og med tatt familiebilder, vi i finklær og han i pysj. Bildene er minner fra jula og han smiler fint! Anonymous poster hash: c7f8c...3a1 Du velger å slippe kamper, høres det ut til. Anonymous poster hash: 0d54b...96e Nei det gjør jeg ikke. Det er mye som forventes av han. Idag forventes det at han er hyggelig, leker med søskenbarnet (som er mindre og ser opp til vår gutt), takker for gaver og deltar i julefeiringen. Han må hjelpe å rydde bordet og etter gaver. Han prøvde seg på å sutre, men fikk da klar beskjed og valgte å ta seg sammen. Vi har mange kamper. Hvilke klær han går inne med er ikke en kamp jeg velger å ta. For meg er ikke det viktig, han kan gå i hva som helst. Ble det et problem for noen at han gikk i pysj? Ingen! Noen kommenterte det og flirte litt av han, det får han tåle. Vi er kun sammen ned familien. Utenom en liten episode (som han fikk klar beskjed om), så har han oppført seg eksemplarisk (i pysj!) hele kvelden! Anonymous poster hash: c7f8c...3a1 Min 4 åringer Gjør jo mer enn det. Og forventer mer enn det. Og når det er slike høytider forventer jeg at at han går med de klærne jeg legger frem. Hvis vi har flere skjorter osv å velge mellom får han velge. Men penklær skal han ha på seg. Anonymous poster hash: be0ca...fa0
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2015 #21 Skrevet 24. desember 2015 Her feirer 11 åringen jul i pysj, vi andre er pyntet. Jeg velger mine kamper. Det blir en hyggelig jul og enten ler han eller blir flau over bildene fra jula. Vi har til og med tatt familiebilder, vi i finklær og han i pysj. Bildene er minner fra jula og han smiler fint! Anonymous poster hash: c7f8c...3a1 Du velger å slippe kamper, høres det ut til. Anonymous poster hash: 0d54b...96e Nei det gjør jeg ikke. Det er mye som forventes av han. Idag forventes det at han er hyggelig, leker med søskenbarnet (som er mindre og ser opp til vår gutt), takker for gaver og deltar i julefeiringen. Han må hjelpe å rydde bordet og etter gaver. Han prøvde seg på å sutre, men fikk da klar beskjed og valgte å ta seg sammen. Vi har mange kamper. Hvilke klær han går inne med er ikke en kamp jeg velger å ta. For meg er ikke det viktig, han kan gå i hva som helst. Ble det et problem for noen at han gikk i pysj? Ingen! Noen kommenterte det og flirte litt av han, det får han tåle. Vi er kun sammen ned familien. Utenom en liten episode (som han fikk klar beskjed om), så har han oppført seg eksemplarisk (i pysj!) hele kvelden! Anonymous poster hash: c7f8c...3a1 Min 4 åringer Gjør jo mer enn det. Og forventer mer enn det. Og når det er slike høytider forventer jeg at at han går med de klærne jeg legger frem. Hvis vi har flere skjorter osv å velge mellom får han velge. Men penklær skal han ha på seg. Anonymous poster hash: be0ca...fa0 Da min nå 12 åring var 4, var han mye lettere å lede enn nå. Til opplysning. Anonymous poster hash: cf054...283
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #22 Skrevet 25. desember 2015 Her feirer 11 åringen jul i pysj, vi andre er pyntet. Jeg velger mine kamper. Det blir en hyggelig jul og enten ler han eller blir flau over bildene fra jula. Vi har til og med tatt familiebilder, vi i finklær og han i pysj. Bildene er minner fra jula og han smiler fint! Anonymous poster hash: c7f8c...3a1 Du velger å slippe kamper, høres det ut til. Anonymous poster hash: 0d54b...96e Nei det gjør jeg ikke. Det er mye som forventes av han. Idag forventes det at han er hyggelig, leker med søskenbarnet (som er mindre og ser opp til vår gutt), takker for gaver og deltar i julefeiringen. Han må hjelpe å rydde bordet og etter gaver. Han prøvde seg på å sutre, men fikk da klar beskjed og valgte å ta seg sammen. Vi har mange kamper. Hvilke klær han går inne med er ikke en kamp jeg velger å ta. For meg er ikke det viktig, han kan gå i hva som helst. Ble det et problem for noen at han gikk i pysj? Ingen! Noen kommenterte det og flirte litt av han, det får han tåle. Vi er kun sammen ned familien. Utenom en liten episode (som han fikk klar beskjed om), så har han oppført seg eksemplarisk (i pysj!) hele kvelden! Anonymous poster hash: c7f8c...3a1 Min 4 åringer Gjør jo mer enn det. Og forventer mer enn det. Og når det er slike høytider forventer jeg at at han går med de klærne jeg legger frem. Hvis vi har flere skjorter osv å velge mellom får han velge. Men penklær skal han ha på seg. Anonymous poster hash: be0ca...fa0 Da min nå 12 åring var 4, var han mye lettere å lede enn nå. Til opplysning. Anonymous poster hash: cf054...283 Denne har neppe vært lett å lede noen gang. Ettersom foreldrene velger bort kampene. Anonymous poster hash: 0d54b...96e
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2015 #23 Skrevet 25. desember 2015 Her feirer 11 åringen jul i pysj, vi andre er pyntet. Jeg velger mine kamper. Det blir en hyggelig jul og enten ler han eller blir flau over bildene fra jula. Vi har til og med tatt familiebilder, vi i finklær og han i pysj. Bildene er minner fra jula og han smiler fint! Anonymous poster hash: c7f8c...3a1 Du velger å slippe kamper, høres det ut til. Anonymous poster hash: 0d54b...96e Nei det gjør jeg ikke. Det er mye som forventes av han. Idag forventes det at han er hyggelig, leker med søskenbarnet (som er mindre og ser opp til vår gutt), takker for gaver og deltar i julefeiringen. Han må hjelpe å rydde bordet og etter gaver. Han prøvde seg på å sutre, men fikk da klar beskjed og valgte å ta seg sammen. Vi har mange kamper. Hvilke klær han går inne med er ikke en kamp jeg velger å ta. For meg er ikke det viktig, han kan gå i hva som helst. Ble det et problem for noen at han gikk i pysj? Ingen! Noen kommenterte det og flirte litt av han, det får han tåle. Vi er kun sammen ned familien. Utenom en liten episode (som han fikk klar beskjed om), så har han oppført seg eksemplarisk (i pysj!) hele kvelden! Anonymous poster hash: c7f8c...3a1 Min 4 åringer Gjør jo mer enn det. Og forventer mer enn det. Og når det er slike høytider forventer jeg at at han går med de klærne jeg legger frem. Hvis vi har flere skjorter osv å velge mellom får han velge. Men penklær skal han ha på seg. Anonymous poster hash: be0ca...fa0 Da min nå 12 åring var 4, var han mye lettere å lede enn nå. Til opplysning. Anonymous poster hash: cf054...283 Denne har neppe vært lett å lede noen gang. Ettersom foreldrene velger bort kampene. Anonymous poster hash: 0d54b...96e Hvordan kan du utifra denne tråden komme med en slik påstand? Anonymous poster hash: cf054...283
Askepotten Skrevet 25. desember 2015 #24 Skrevet 25. desember 2015 Meget spesielt at en 11 åringen velger å gå i pysj på julaften. Skjønner hvem som er sjefen i huset. Enig i at man skal velge sine kamper, men dette har ikke noe med det å gjøre. Dette handler om normal oppførsel.
Mandala Skrevet 25. desember 2015 #25 Skrevet 25. desember 2015 Her feirer 11 åringen jul i pysj, vi andre er pyntet. Jeg velger mine kamper. Det blir en hyggelig jul og enten ler han eller blir flau over bildene fra jula. Vi har til og med tatt familiebilder, vi i finklær og han i pysj. Bildene er minner fra jula og han smiler fint! Anonymous poster hash: c7f8c...3a1 Du velger å slippe kamper, høres det ut til. Anonymous poster hash: 0d54b...96e Nei det gjør jeg ikke. Det er mye som forventes av han. Idag forventes det at han er hyggelig, leker med søskenbarnet (som er mindre og ser opp til vår gutt), takker for gaver og deltar i julefeiringen. Han må hjelpe å rydde bordet og etter gaver. Han prøvde seg på å sutre, men fikk da klar beskjed og valgte å ta seg sammen. Vi har mange kamper. Hvilke klær han går inne med er ikke en kamp jeg velger å ta. For meg er ikke det viktig, han kan gå i hva som helst. Ble det et problem for noen at han gikk i pysj? Ingen! Noen kommenterte det og flirte litt av han, det får han tåle. Vi er kun sammen ned familien. Utenom en liten episode (som han fikk klar beskjed om), så har han oppført seg eksemplarisk (i pysj!) hele kvelden! Anonymous poster hash: c7f8c...3a1 Min 4 åringer Gjør jo mer enn det. Og forventer mer enn det. Og når det er slike høytider forventer jeg at at han går med de klærne jeg legger frem. Hvis vi har flere skjorter osv å velge mellom får han velge. Men penklær skal han ha på seg. Anonymous poster hash: be0ca...fa0 Da min nå 12 åring var 4, var han mye lettere å lede enn nå. Til opplysning. Anonymous poster hash: cf054...283 Denne har neppe vært lett å lede noen gang. Ettersom foreldrene velger bort kampene. Anonymous poster hash: 0d54b...96e Jeg er imponert over evnen din til å belyse problemet så tydelig ("denne har nok aldri vært lett å lede", ergo barn er ulike), og likevel så totalt ikke forstå årsak og sammenheng.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå