Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #51 Skrevet 11. desember 2015 Mine barn hadde ikke foreldre på foreldrekaffe denne uka, vi var på jobb og hadde ikke mulighet til å gå. Gikk fint det. Men på neste arrangement kan vi stille begge to, sånn er det bare. Jobben gir en ikke fri for å drikke kaffe i barnehagen. Anonymous poster hash: 54d5c...ac1
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #52 Skrevet 11. desember 2015 Jeg jobber forresten på sykehjem, så om jeg ikke er der må jeg faktisk ha vikar. Er ikke mulig å bare forlate pasientene og overlate dem til seg selv Anonymous poster hash: 54d5c...ac1
Hellejenta Skrevet 11. desember 2015 #53 Skrevet 11. desember 2015 (endret) Jeg jobber i barnehage, men bytta til seinvaakt og rakk fint jobb etter feiring. Hvorfor måå man ta fri? Har ikke de fleste arbeidsplasser åpent ganske lenge?Enn om du jobbet med flere som har barn og at dere i den barnehagen du jobber i skulle ha luciafeiring samtidig? Sånn har vi det. Og da blir det komplisert og kniving om å ta sv.Det er ikke så lett for mange å få fri. Derfor syns jeg barnehagen skal være obs og ikke ha så mange arrangementer som krever at foreldrene skal være med. Jeg tør å påstå at ingen oppegående foreldre ønsker at sitt barn skal sitte der alene. Endret 11. desember 2015 av Hellejenta
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #54 Skrevet 11. desember 2015 Jeg skjønner folk har grusomt viktige jobber, men setter man barn til verden skal de faktisk følges opp. De er ikke i barnehagen kun for å passes på, de får et pedagogisk opplegg. Da inngår det luciafrokost, foeldrekaffier (så foreldrene blir kjent med barnehagen, ansatte, andre foreldre ol) og andre hendelser. Det blir ikke akkurat mindre ting som skal følges opp når de skal på skolen hvis dere tror det. Har tre barn, full jobb, mann som jobber lange dager, men har likevel alltid klart å være der på alt som skjer i barnehagen og på skolen. Anonymous poster hash: ae578...91e Foreldrefrukoster jul og påske, lucia,sommerfester,høstfester, FN dag og juleverksted. Alle disse tingene mener jeg er bare noe tull. Ikke blir vi kjent med verken voksne eller barn på slike tilstelninger da det er fullstendig kaos, barna gråter sårt i flere dager etterpå da det forventer at nå skal mamma/pappa være igjen i bhg slik som forrige dag. Små barn forstår ikke hvorfor og hva som er greien. Større barn som går selv i toget er noe annet, da er det naturlig å komme å se sitt barn gå. Men at vi må stille som voksne på avdelingen med små barn gjør bare alt veldig usikkert for de. Jeg vil heller bruke disse timene til å hente tidligere for å bruke tiden på mitt barn alene enn å bruke det på visvas i bhg uten mening. Og det er ikke fordi jeg ser på bhg som oppbevaring og ikke bryr meg, men hvorfor ødelegge rutiner til barnet bare for å tilfredsstille andre voksne (som andre foreldre og ansatte i bhg) Anonymous poster hash: 95856...a9b
peggy08 Skrevet 11. desember 2015 #55 Skrevet 11. desember 2015 Jeg har to store barn og ett på 3 år. Jeg synes barnehagene har endret seg en god del fra de største gikk og til i dag. Nå forventes det ganske ofte at foreldrene skal stille på ulike arrangementer midt i arbeidstiden. Når de eldste mine gikk i barnehagen var de fleste arrangementer på ettermiddagen og det var selvfølgelig mye enklere for oss foreldre. For det er jammen ikke alltid like enkelt å komme fra.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #56 Skrevet 11. desember 2015 Det er foreldrekaffe, julefrokost, sommerfest, avslutning med fotball, danseoppvisning, påskefrokost, Lucia, foreldresamtaler, tannlegetimer, legetimer, helsestasjonskontroller. Vi har ikke besteforeldre som kan gå. Vi har tre barn og to krevende jobber som ikke er fleksible. Det må prioriteres og da kommer ikke alltid foreldrearrangement i barnehagen på topp. Vi er engasjerte foreldre og ikke pokker om jeg godtar at mitt fravær på en eller to Luciafrokoster kan sammenlignes med å bli misbrukt av en full far. Anonymous poster hash: b2164...ff7
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #57 Skrevet 11. desember 2015 Lurer litt på hva barnehagen gjorde for denne gutten som gikk og gråt i flere timer?!? Anonymous poster hash: b4bdc...20a
LivetErEnLek Skrevet 11. desember 2015 #58 Skrevet 11. desember 2015 Jeg skjønner folk har grusomt viktige jobber, men setter man barn til verden skal de faktisk følges opp. De er ikke i barnehagen kun for å passes på, de får et pedagogisk opplegg. Da inngår det luciafrokost, foeldrekaffier (så foreldrene blir kjent med barnehagen, ansatte, andre foreldre ol) og andre hendelser. Det blir ikke akkurat mindre ting som skal følges opp når de skal på skolen hvis dere tror det. Har tre barn, full jobb, mann som jobber lange dager, men har likevel alltid klart å være der på alt som skjer i barnehagen og på skolen. Anonymous poster hash: ae578...91e Foreldrefrukoster jul og påske, lucia,sommerfester,høstfester, FN dag og juleverksted. Alle disse tingene mener jeg er bare noe tull. Ikke blir vi kjent med verken voksne eller barn på slike tilstelninger da det er fullstendig kaos, barna gråter sårt i flere dager etterpå da det forventer at nå skal mamma/pappa være igjen i bhg slik som forrige dag. Små barn forstår ikke hvorfor og hva som er greien. Større barn som går selv i toget er noe annet, da er det naturlig å komme å se sitt barn gå. Men at vi må stille som voksne på avdelingen med små barn gjør bare alt veldig usikkert for de. Jeg vil heller bruke disse timene til å hente tidligere for å bruke tiden på mitt barn alene enn å bruke det på visvas i bhg uten mening. Og det er ikke fordi jeg ser på bhg som oppbevaring og ikke bryr meg, men hvorfor ødelegge rutiner til barnet bare for å tilfredsstille andre voksne (som andre foreldre og ansatte i bhg) Anonymous poster hash: 95856...a9b Tror du virkelig at de som jobber i bhg synes slike ting er gøy??!!??. Det er mye ekstrajobb og ofte innebærer det å gå ekstra lange vakter disse dagene. Nei, disse arrangementene er for foreldrene. Vi prøvde noen år å kutte ned på disse tingene og da blei det ramaskrik og fau kom på banen og krevde det reinført. Til lags åt alle kan ingen gjera...
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #59 Skrevet 11. desember 2015 Jeg skjønner folk har grusomt viktige jobber, men setter man barn til verden skal de faktisk følges opp. De er ikke i barnehagen kun for å passes på, de får et pedagogisk opplegg. Da inngår det luciafrokost, foeldrekaffier (så foreldrene blir kjent med barnehagen, ansatte, andre foreldre ol) og andre hendelser. Det blir ikke akkurat mindre ting som skal følges opp når de skal på skolen hvis dere tror det. Har tre barn, full jobb, mann som jobber lange dager, men har likevel alltid klart å være der på alt som skjer i barnehagen og på skolen. Anonymous poster hash: ae578...91e Eh, det er da mye mindre tilstelninger på dagtid i skolealder! Barnehagen hadde masse mer Anonymous poster hash: a80d4...ee1 Jeg vet ikke, jeg... På skolen mine barn går på arrangeres det hvert år turdag, foreldrekafe, juleverksted, skidag, akedag, og på alle disse arrangementene kommer det lapp hjem om foreldrene kan delta. Jeg har ikke anledning til å ta fri 5 dager for skolebarna, og i tillegg delta på påskefrokost og Luciafeiring i barnehagen... Det er mange som jobber deltid her, og mange er med på alt. Jeg får det ganske enkelt ikke til!!! Prøver å få utvidet familie til å delta på det de kan, men innimellom er de alene.. Anonymous poster hash: 760dc...979
Gjest ronja5 Skrevet 11. desember 2015 #60 Skrevet 11. desember 2015 Jeg jobber også i barnehage, tror det er viktig for både foreldresamarbeid og for at foreldrene i barnehagen skal bli trygge på hverandre at det er et par arrangementer i løpet av året. Nå er det slik at økonomien ikke tillater så mye lenger, derfor får vi ikke gå overtid og arrangementer blir flyttet og gjennomført f.eks. fra kl 15 til 16:30, istedenfor senere osv. Blir det arrangert senere er det i regi av fau, men det forutsetter jo engasjerte foreldre! Om høsten er det foreldremøte på kveldstid, på dagtid er det en frokost (som varer frem til kl 9) kombinert med lucia og et FN-arrangement som starter kl 15. De fleste foreldre får det til, men det er ikke alle som får det til pga jobb o.l.. Det er da vanlig at en voksen har ansvar for de barna som ikke blir hentet/som sitter alene, sørger for at de har det bra og at de og får mat osv.. Sånn vil det vel alltid være? Merker selv at det er vanskelig å komme på lucia i barnehagen til mitt eget barn, når det samtidig foregår lucia på jobben min.. Heldigvis fikk mannen min gått i dag!
Hjertefru Skrevet 11. desember 2015 #61 Skrevet 11. desember 2015 Det er foreldrekaffe, julefrokost, sommerfest, avslutning med fotball, danseoppvisning, påskefrokost, Lucia, foreldresamtaler, tannlegetimer, legetimer, helsestasjonskontroller. Vi har ikke besteforeldre som kan gå. Vi har tre barn og to krevende jobber som ikke er fleksible. Det må prioriteres og da kommer ikke alltid foreldrearrangement i barnehagen på topp. Vi er engasjerte foreldre og ikke pokker om jeg godtar at mitt fravær på en eller to Luciafrokoster kan sammenlignes med å bli misbrukt av en full far. Anonymous poster hash: b2164...ff7 Det har jeg lagt merke til også. Men til hi. Jeg tar det til meg.Neste år skal jeg ta fri. Bestefar Arne får bare tisse i bleia og oldemor Gunvor kan dessverre ikke komme opp av senga for jeg skal på luciafrokost i barnehagen og må overlate de pleietrengende pasientene mine til min ene og enslige kollega. Men barna først så det får stå sin prøve. Om det det blir klager fra pårørende, avisoverskrifter og at jeg kanskje mister jobben er ikke så nøye. Barnet mitt er viktigst i verden. Og så må jeg ikke få vondt i mammahjertet mitt. <3 Ærlig talt hi. Hvor blæst går det an å bli.
Hjertefru Skrevet 11. desember 2015 #62 Skrevet 11. desember 2015 Siterte feil innlegg. Mente at jeg har lagt merke til at kravet om å delta på arrangement i barnehagetida har økt siden jeg fikk første barnet.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #63 Skrevet 11. desember 2015 Vel, jeg opererer gjerne hjerner klokken halv ni om morgenen jeg, dessverre kan jeg ikke "jobbe inn" akkurat det! Anonymous poster hash: b0deb...c88 Kan du ikke bare ta et par ekstra hjerner dagen i forveien? Anonymous poster hash: a9f44...2a1
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #64 Skrevet 11. desember 2015 Jeg får gå litt mot strømmen og mener at å delta på 2-3 arrangement i løpet av et år for hvert av barna er noe man bør bestrebe seg på. Ofte er det vel sånn at de som har jobber det er vanskelig å komme fra eller jobbe inn avspasering er de som jobber turnus og der kan man kanskje planlegge litt frem i tid - man får jo årsplan ved barnehage og skolestart som gjør det mulig å bytte skift osv. Det er svært sjelden at alle kollegaene har barn i samme barnehage og er opptatt på samme tid. Når det er sagt så er det selvsagt ganger man ikke får det til og da er det barnehagepersonalets fordømte plikt å sørge for at barnet får oppmerksomhet og omsorg! Anonymous poster hash: 0b6fa...c1d
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #65 Skrevet 11. desember 2015 Jeg skjønner godt at det er vanskelig å få med seg alt! Jeg strever for å få det til, er helt alene med barnet mitt og jobber 100%. Men har lagt inn fridager og avspasering de dagene jeg vet noe dukker opp og jeg har enda ikke fått glipp av noe. Men jeg føler meg veldig heldig! Og jeg synes det er fælt at man skal sitte å gi foreldre dårlig samvittighet for at de overhode ikke har mulighet til å stille opp:-/ barnehager og skoler burde absolutt trappe ned på alle disse arrangementene ! Anonymous poster hash: 2eb37...e33
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #66 Skrevet 11. desember 2015 Jeg får gå litt mot strømmen og mener at å delta på 2-3 arrangement i løpet av et år for hvert av barna er noe man bør bestrebe seg på. Ofte er det vel sånn at de som har jobber det er vanskelig å komme fra eller jobbe inn avspasering er de som jobber turnus og der kan man kanskje planlegge litt frem i tid - man får jo årsplan ved barnehage og skolestart som gjør det mulig å bytte skift osv. Det er svært sjelden at alle kollegaene har barn i samme barnehage og er opptatt på samme tid. Når det er sagt så er det selvsagt ganger man ikke får det til og da er det barnehagepersonalets fordømte plikt å sørge for at barnet får oppmerksomhet og omsorg! Anonymous poster hash: 0b6fa...c1d Vi er så heldig at vi har kort vei fra jobb til barnehagen. Til nå har en av oss klart å "stikke av" slik at vi kan delta. I vår barnehage er det ikke snakk om å delta på 2-3 arrangementer i året. Jeg skal gi noen eksempler. i høst har det vært lunsj for besteforeldrene. Siden vi ikke har besteforeldre valgte jeg å være hjemme med barnet. Foreldrekaffe. To planleggingsdager som man må ha fri (vanskelig nok når jeg ikke har opparbeidet avspasering) julefrokost, luciafeiring og så stenger barnehagen 22 desember og åpner 4 januar. Hadde ikke vært noe problem om jeg var arbeidsledig, men det er jeg ikke. Det som Anonymous poster hash: 4101a...98a
LittLykkelig Skrevet 11. desember 2015 #67 Skrevet 11. desember 2015 Som pedleder så synes jeg personalet har sviktet dersom barnet satt og gråt hele tiden. Har flere barn i Bhg der foreldrene ikke kan stille på sånt og har aldri opplevd at de hadde det kjipt av den grunn. Vi har på forhånd forhørt oss ang om foreldrene kommer eller ikke slik at vi har forberedt de barna. Når frokosten/middagen pågår har vi tatt oss ekstra av disse og de har hygget seg. Når det er sagt så holder jeg på å bli gal som forelder av at det så ofte er slike ting i bhg. Jeg har virkelig etterstrebet å stille på alt selv om det innebærer masse planlegging, bytte av vakt, planlegging og etc. Irriterer meg grønn over at barnehagen har sluttet å være et tilbud for foreldrene, men at det tilsynelatende er foreldrene som skal planlegge livet etter barnehagens opplegg. Mine går i en bhg der det stadig er foreldefrokoster, middager, forestillinger, jubileum, dugnadstimer med bot dersom man ikke kan, regler for når man kan levere på morgenen, utflukter som krever tidlig levering ++. Og da har jeg ikke begynt å snakke om alle mailene vi får flere ganger for dag angående det pedagogiske opplegget. Jeg er enkel, ønsker at barna skal trives, være trygge og all læring er bonus. Og at jeg kan ha fokus på jobben min mens de er i barnehagen. Skjønner godt at folk kvier seg for å ansette småbarnsforeldre..
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #68 Skrevet 12. desember 2015 Enig med deg, HI. Anonymous poster hash: 35453...351
*Miss Marple* Skrevet 12. desember 2015 #69 Skrevet 12. desember 2015 Som pedleder så synes jeg personalet har sviktet dersom barnet satt og gråt hele tiden. Har flere barn i Bhg der foreldrene ikke kan stille på sånt og har aldri opplevd at de hadde det kjipt av den grunn. Vi har på forhånd forhørt oss ang om foreldrene kommer eller ikke slik at vi har forberedt de barna. Når frokosten/middagen pågår har vi tatt oss ekstra av disse og de har hygget seg. Når det er sagt så holder jeg på å bli gal som forelder av at det så ofte er slike ting i bhg. Jeg har virkelig etterstrebet å stille på alt selv om det innebærer masse planlegging, bytte av vakt, planlegging og etc. Irriterer meg grønn over at barnehagen har sluttet å være et tilbud for foreldrene, men at det tilsynelatende er foreldrene som skal planlegge livet etter barnehagens opplegg. Mine går i en bhg der det stadig er foreldefrokoster, middager, forestillinger, jubileum, dugnadstimer med bot dersom man ikke kan, regler for når man kan levere på morgenen, utflukter som krever tidlig levering ++. Og da har jeg ikke begynt å snakke om alle mailene vi får flere ganger for dag angående det pedagogiske opplegget. Jeg er enkel, ønsker at barna skal trives, være trygge og all læring er bonus. Og at jeg kan ha fokus på jobben min mens de er i barnehagen. Skjønner godt at folk kvier seg for å ansette småbarnsforeldre.. Du verden, for et styr! Jeg kjenner at jeg er takknemlig for vår barnehage som har en ganske stressfri årsplan. Foruten planleggingsdager og foreldresamtaler har vi høstfest med suppe servert fra kl 14.30 og til bhg stenger, altså trenger ingen å gå tidligere fra jobb for å hente. Vi har luciafeiring og påskefrokost fra 8-9, da er det jo noen som må trikse litt for å få fri, men det bør absolutt være overkommelig. Sammenkomstene krever mye av personalet og jeg vil heller at de skal ha tid til ungene enn å styre med mat og kaffe til foreldrene til alle tider.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #70 Skrevet 12. desember 2015 Til HI: kan du se for deg en mulighet i den bittelille verdenen din at kanskje foreldrene til dette barnet pleier å møte opp på alt, men at akkurat denne gangen kunne de ikke? Kanskje jobb, sykdom, akutt tannlegetime, hjemme med sykt søsken osv? Uansett, å sitte med en jobb som tydeligvis er så lite viktig at du kan ta fri hele tiden for å drikke kaffi gir deg ingen rett til å være dømmende for de som ikke har det. Anonymous poster hash: a9f44...2a1
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #71 Skrevet 12. desember 2015 Det er foreldrekaffe, julefrokost, sommerfest, avslutning med fotball, danseoppvisning, påskefrokost, Lucia, foreldresamtaler, tannlegetimer, legetimer, helsestasjonskontroller. Vi har ikke besteforeldre som kan gå. Vi har tre barn og to krevende jobber som ikke er fleksible. Det må prioriteres og da kommer ikke alltid foreldrearrangement i barnehagen på topp. Vi er engasjerte foreldre og ikke pokker om jeg godtar at mitt fravær på en eller to Luciafrokoster kan sammenlignes med å bli misbrukt av en full far. Anonymous poster hash: b2164...ff7 Det har jeg lagt merke til også. Men til hi. Jeg tar det til meg.Neste år skal jeg ta fri. Bestefar Arne får bare tisse i bleia og oldemor Gunvor kan dessverre ikke komme opp av senga for jeg skal på luciafrokost i barnehagen og må overlate de pleietrengende pasientene mine til min ene og enslige kollega. Men barna først så det får stå sin prøve. Om det det blir klager fra pårørende, avisoverskrifter og at jeg kanskje mister jobben er ikke så nøye. Barnet mitt er viktigst i verden. Og så må jeg ikke få vondt i mammahjertet mitt. <3 Ærlig talt hi. Hvor blæst går det an å bli. Shit, det må være tungt å drive en aldershjem alene! Her jeg bor er det flere som jobber på aldershjemmet, så foreldrene bytter seg fri eller bytter til senvakt. Anonymous poster hash: ae578...91e
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #72 Skrevet 12. desember 2015 Synes heller synd på barn av foreldre som er hjemmeværende som ikke møter opp på slike arrangementer. Her i våres barnehage var det faktisk to barn av mødre som er hjemmeværende som ikke møtte opp. Barna satt helt alene. DET er kjipe foreldre. Ikke de som faktisk må jobbe, og bidrar i samfunnet. Anonymous poster hash: 8ef6b...976
Gjest Antarctica Skrevet 12. desember 2015 #73 Skrevet 12. desember 2015 Unnskyld meg, du "forstår" at det er vanskelig sier du, men det virker jo ikke sånn likevel! Tror du ikke alle foreldre helst ville vært med?! Men man må sette brød på bordet også. Det var mange barnehager som hadde lucia i dag, sier seg selv at ikke alle med småbarn på en arbeidsplass kan få fri. Og hvorfor tror du at alle har familie der de bor?Anonymous poster hash: f1741...bcc Strengt talt betyr det ingenting hva jeg forstår, det som betyr noe er hva barnet forstår. Dette stakkars lille barnet forstod ikke hvorfor ikke foreldrene hans var til stede når alle andre sine var der. Det var så hjerteskjærende at jeg var på gråten selv!Anonymous poster hash: df5b2...d26 Ja, og hvem er det som har satt barnet i den situasjonen? De som arrangerer frokosten. Ikke alle har noen som kan stille opp. Gni salt i såret til de stakkars foreldrene som sikkert har grisedårlig samvittighetHvorfor skal foreldre som påfører så mye smerte på barna sine skånes? Det er da vitterlig barnet som burde skånes! Santa-lucia frokost var allerede tradisjon for 30 år siden da jeg gikk i barnehage, det burde ikke komme som noe sjokk for foreldre at de må kunne planlegge såpass at de kan stille. Selv mannen min som er flykaptein klarer å planlegge såpass at han får med seg alle viktige arrangement, og det er jaggu det ikke lett, men gjennomførlig. Anonymous poster hash: df5b2...d26 Vi gikk også Luciatog da jeg var barnehagebarn, men mamma og pappa kom ikke og så på. Vi besøkte andre avdelinger i bhg, så vidt jeg husker, eller andre årskull. Men barnehagene nå er blitt totalt "hands-on". Foreldrene skal være mer der enn på jobb, i alle fall i desember...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #74 Skrevet 12. desember 2015 Til HI: kan du se for deg en mulighet i den bittelille verdenen din at kanskje foreldrene til dette barnet pleier å møte opp på alt, men at akkurat denne gangen kunne de ikke? Kanskje jobb, sykdom, akutt tannlegetime, hjemme med sykt søsken osv? Uansett, å sitte med en jobb som tydeligvis er så lite viktig at du kan ta fri hele tiden for å drikke kaffi gir deg ingen rett til å være dømmende for de som ikke har det.Anonymous poster hash: a9f44...2a1 Siden du lurer kan jeg informere om at foreldrene til dette barnet aldri stiller på arrangementer, foreldrene er riktignok i en vanskelig situasjon siden de har skilt seg (men dette er flere år siden nå), men jeg syns ikke det kan unnskylde at man aldri stiller på arrangementer. Videre vet jeg at barnet ofte ikke blir hentet i barnehagen ved stengetid, dette vet jeg fordi jeg er blant de siste som henter og jeg står gjerne å skravler med de ansatte til over stengetid (de må jo uansett være der til dette barnet blir hentet). Dette er jo ikke relevant for problemstillingen, men det kan tenkes at kanskje dette barnet var så fortvilet på grunn av flere faktorer. I barnehagen vår har man ikke like mange arrangement som foreldre skal stille på som dere andre, vi har Santalucia, påskefrokost og sommeravslutning. I tillegg har vi foreldresamtaler, men her er barnehagen veldig fleksible på tidspunkt, og planleggingsdager. Datoene får vi i årsplanen så man vet det lenge på forhånd, dermed kan man i større grad bytte vakter med andre. Jeg har tidligere jobbet innen omsorg, så jeg vet det er vanskelig å få fri i ferier og helligdager. Men på dager som Santalucia syns jeg ikke det var spesielt utfordrende, de opp i årene med voksne barn syns som regel det var deilig å slippe senvakter. Jeg kan gå med på at jeg kanskje overdrev en smule i går, men jeg vart bare så sinnsykt trist, sint og lei på dette barnets vegne. Anonymous poster hash: df5b2...d26
Gjest Antarctica Skrevet 12. desember 2015 #75 Skrevet 12. desember 2015 Til HI: kan du se for deg en mulighet i den bittelille verdenen din at kanskje foreldrene til dette barnet pleier å møte opp på alt, men at akkurat denne gangen kunne de ikke? Kanskje jobb, sykdom, akutt tannlegetime, hjemme med sykt søsken osv? Uansett, å sitte med en jobb som tydeligvis er så lite viktig at du kan ta fri hele tiden for å drikke kaffi gir deg ingen rett til å være dømmende for de som ikke har det.Anonymous poster hash: a9f44...2a1 Siden du lurer kan jeg informere om at foreldrene til dette barnet aldri stiller på arrangementer, foreldrene er riktignok i en vanskelig situasjon siden de har skilt seg (men dette er flere år siden nå), men jeg syns ikke det kan unnskylde at man aldri stiller på arrangementer. Videre vet jeg at barnet ofte ikke blir hentet i barnehagen ved stengetid, dette vet jeg fordi jeg er blant de siste som henter og jeg står gjerne å skravler med de ansatte til over stengetid (de må jo uansett være der til dette barnet blir hentet). Dette er jo ikke relevant for problemstillingen, men det kan tenkes at kanskje dette barnet var så fortvilet på grunn av flere faktorer. I barnehagen vår har man ikke like mange arrangement som foreldre skal stille på som dere andre, vi har Santalucia, påskefrokost og sommeravslutning. I tillegg har vi foreldresamtaler, men her er barnehagen veldig fleksible på tidspunkt, og planleggingsdager. Datoene får vi i årsplanen så man vet det lenge på forhånd, dermed kan man i større grad bytte vakter med andre. Jeg har tidligere jobbet innen omsorg, så jeg vet det er vanskelig å få fri i ferier og helligdager. Men på dager som Santalucia syns jeg ikke det var spesielt utfordrende, de opp i årene med voksne barn syns som regel det var deilig å slippe senvakter. Jeg kan gå med på at jeg kanskje overdrev en smule i går, men jeg vart bare så sinnsykt trist, sint og lei på dette barnets vegne. Anonymous poster hash: df5b2...d26 Og i god gammel DiB-stil kommer utdypingen om hvordan det EGENTLIG var etter to sider med motbør... Skjerp deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå