Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #1 Skrevet 11. desember 2015 I dag hadde vi lucia-feiring i barnehagen med frokost. Dessverre var det ingen av foreldrene til det ene barnet som dukket opp, det stakkars lille barnet gråt i fra start til slutt, det var hjerteskjærende. Jeg har forståelse for at det ikke er like lett for alle å stikke fra jobb noen timer, men tenk hva noe slikt gjør med selvfølelsen til så små barn. Jeg oppfordrer alle foreldre til å delta på slike ting, i det minste sende en tante, besteforeldre eller venn med slik at deres barn slipper å oppleve dette. Anonymous poster hash: df5b2...d26
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #2 Skrevet 11. desember 2015 Det er heller feil fra brhg sin side, ikke alle foreldre har en jobb hvor det er mulig med fri midt på dagen og ofte jobber jo besteforeldre, tanter osv også. Anonymous poster hash: a9f44...2a1
Stina <3 Skrevet 11. desember 2015 #3 Skrevet 11. desember 2015 Mine barn er stort sett alene på slike frokoster. Hverken jeg eller mannen har mulighet til å ta fri noen timer. Det har for store konsekvenser for jobbene våre.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #4 Skrevet 11. desember 2015 Unnskyld meg, du "forstår" at det er vanskelig sier du, men det virker jo ikke sånn likevel! Tror du ikke alle foreldre helst ville vært med?! Men man må sette brød på bordet også. Det var mange barnehager som hadde lucia i dag, sier seg selv at ikke alle med småbarn på en arbeidsplass kan få fri. Og hvorfor tror du at alle har familie der de bor? Anonymous poster hash: f1741...bcc
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #5 Skrevet 11. desember 2015 Synes at bhgene har altfor mange tilstelninger hvor foreldrene skal komme til. Barna er i bhg for en grunn og det er fordi foreldre må jobbe. Nå har jeg ikke bhgbarn lenger, men synes det var altfor mye, julefrokost, påskefrokost, sommerfest, FN-dag, Lucia, fastelavn osv. I vår bhg hadde de til og med foreldrefrokost 1 dag i måneden, altfor mye. Når du har 3 barn som du har fulgt i bhg er en ganske lei av alt dette og det krever mye fri fra jobb. Anonymous poster hash: cbbbd...adc
Surogvanskelig Skrevet 11. desember 2015 #6 Skrevet 11. desember 2015 Reagerer mer på at det finnes sånne arrangementer. Det er jo barnehagen som lager slike frokoster som setter barnet i den situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #7 Skrevet 11. desember 2015 Unnskyld meg, du "forstår" at det er vanskelig sier du, men det virker jo ikke sånn likevel! Tror du ikke alle foreldre helst ville vært med?! Men man må sette brød på bordet også. Det var mange barnehager som hadde lucia i dag, sier seg selv at ikke alle med småbarn på en arbeidsplass kan få fri. Og hvorfor tror du at alle har familie der de bor?Anonymous poster hash: f1741...bcc Strengt talt betyr det ingenting hva jeg forstår, det som betyr noe er hva barnet forstår. Dette stakkars lille barnet forstod ikke hvorfor ikke foreldrene hans var til stede når alle andre sine var der. Det var så hjerteskjærende at jeg var på gråten selv! Anonymous poster hash: df5b2...d26
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #8 Skrevet 11. desember 2015 Unnskyld meg, du "forstår" at det er vanskelig sier du, men det virker jo ikke sånn likevel! Tror du ikke alle foreldre helst ville vært med?! Men man må sette brød på bordet også. Det var mange barnehager som hadde lucia i dag, sier seg selv at ikke alle med småbarn på en arbeidsplass kan få fri. Og hvorfor tror du at alle har familie der de bor?Anonymous poster hash: f1741...bcc Strengt talt betyr det ingenting hva jeg forstår, det som betyr noe er hva barnet forstår. Dette stakkars lille barnet forstod ikke hvorfor ikke foreldrene hans var til stede når alle andre sine var der. Det var så hjerteskjærende at jeg var på gråten selv! Anonymous poster hash: df5b2...d26 Javel, men da burde heller innlegget ditt være en oppfordring til barnehagen om å droppe slike feiringer eller legge de til sent på ettermiddagen. Anonymous poster hash: f1741...bcc
Surogvanskelig Skrevet 11. desember 2015 #9 Skrevet 11. desember 2015 Unnskyld meg, du "forstår" at det er vanskelig sier du, men det virker jo ikke sånn likevel! Tror du ikke alle foreldre helst ville vært med?! Men man må sette brød på bordet også. Det var mange barnehager som hadde lucia i dag, sier seg selv at ikke alle med småbarn på en arbeidsplass kan få fri. Og hvorfor tror du at alle har familie der de bor?Anonymous poster hash: f1741...bcc Strengt talt betyr det ingenting hva jeg forstår, det som betyr noe er hva barnet forstår. Dette stakkars lille barnet forstod ikke hvorfor ikke foreldrene hans var til stede når alle andre sine var der. Det var så hjerteskjærende at jeg var på gråten selv! Anonymous poster hash: df5b2...d26 Ja, og hvem er det som har satt barnet i den situasjonen? De som arrangerer frokosten. Ikke alle har noen som kan stille opp. Gni salt i såret til de stakkars foreldrene som sikkert har grisedårlig samvittighet
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #10 Skrevet 11. desember 2015 Jeg syns heller bhg burde forstå at ungene er der for at foreldrene må jobbe og det burde ikke være slike ting i bhg tiden. Det kan foreldrene gjøre på fritiden. Anonymous poster hash: c7a20...751
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #11 Skrevet 11. desember 2015 Unnskyld meg, du "forstår" at det er vanskelig sier du, men det virker jo ikke sånn likevel! Tror du ikke alle foreldre helst ville vært med?! Men man må sette brød på bordet også. Det var mange barnehager som hadde lucia i dag, sier seg selv at ikke alle med småbarn på en arbeidsplass kan få fri. Og hvorfor tror du at alle har familie der de bor?Anonymous poster hash: f1741...bcc Strengt talt betyr det ingenting hva jeg forstår, det som betyr noe er hva barnet forstår. Dette stakkars lille barnet forstod ikke hvorfor ikke foreldrene hans var til stede når alle andre sine var der. Det var så hjerteskjærende at jeg var på gråten selv!Anonymous poster hash: df5b2...d26 Ja, og hvem er det som har satt barnet i den situasjonen? De som arrangerer frokosten. Ikke alle har noen som kan stille opp. Gni salt i såret til de stakkars foreldrene som sikkert har grisedårlig samvittighet Hvorfor skal foreldre som påfører så mye smerte på barna sine skånes? Det er da vitterlig barnet som burde skånes! Santa-lucia frokost var allerede tradisjon for 30 år siden da jeg gikk i barnehage, det burde ikke komme som noe sjokk for foreldre at de må kunne planlegge såpass at de kan stille. Selv mannen min som er flykaptein klarer å planlegge såpass at han får med seg alle viktige arrangement, og det er jaggu det ikke lett, men gjennomførlig. Anonymous poster hash: df5b2...d26
Surogvanskelig Skrevet 11. desember 2015 #12 Skrevet 11. desember 2015 (endret) Unnskyld meg, du "forstår" at det er vanskelig sier du, men det virker jo ikke sånn likevel! Tror du ikke alle foreldre helst ville vært med?! Men man må sette brød på bordet også. Det var mange barnehager som hadde lucia i dag, sier seg selv at ikke alle med småbarn på en arbeidsplass kan få fri. Og hvorfor tror du at alle har familie der de bor?Anonymous poster hash: f1741...bcc Strengt talt betyr det ingenting hva jeg forstår, det som betyr noe er hva barnet forstår. Dette stakkars lille barnet forstod ikke hvorfor ikke foreldrene hans var til stede når alle andre sine var der. Det var så hjerteskjærende at jeg var på gråten selv!Anonymous poster hash: df5b2...d26 Ja, og hvem er det som har satt barnet i den situasjonen? De som arrangerer frokosten. Ikke alle har noen som kan stille opp. Gni salt i såret til de stakkars foreldrene som sikkert har grisedårlig samvittighetHvorfor skal foreldre som påfører så mye smerte på barna sine skånes? Det er da vitterlig barnet som burde skånes! Santa-lucia frokost var allerede tradisjon for 30 år siden da jeg gikk i barnehage, det burde ikke komme som noe sjokk for foreldre at de må kunne planlegge såpass at de kan stille. Selv mannen min som er flykaptein klarer å planlegge såpass at han får med seg alle viktige arrangement, og det er jaggu det ikke lett, men gjennomførlig. Anonymous poster hash: df5b2...d26 Er du dum eller tuller du nå? Endret 11. desember 2015 av Surogvanskelig
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #13 Skrevet 11. desember 2015 Unnskyld meg, du "forstår" at det er vanskelig sier du, men det virker jo ikke sånn likevel! Tror du ikke alle foreldre helst ville vært med?! Men man må sette brød på bordet også. Det var mange barnehager som hadde lucia i dag, sier seg selv at ikke alle med småbarn på en arbeidsplass kan få fri. Og hvorfor tror du at alle har familie der de bor?Anonymous poster hash: f1741...bcc Strengt talt betyr det ingenting hva jeg forstår, det som betyr noe er hva barnet forstår. Dette stakkars lille barnet forstod ikke hvorfor ikke foreldrene hans var til stede når alle andre sine var der. Det var så hjerteskjærende at jeg var på gråten selv!Anonymous poster hash: df5b2...d26 Ja, og hvem er det som har satt barnet i den situasjonen? De som arrangerer frokosten. Ikke alle har noen som kan stille opp. Gni salt i såret til de stakkars foreldrene som sikkert har grisedårlig samvittighetHvorfor skal foreldre som påfører så mye smerte på barna sine skånes? Det er da vitterlig barnet som burde skånes! Santa-lucia frokost var allerede tradisjon for 30 år siden da jeg gikk i barnehage, det burde ikke komme som noe sjokk for foreldre at de må kunne planlegge såpass at de kan stille. Selv mannen min som er flykaptein klarer å planlegge såpass at han får med seg alle viktige arrangement, og det er jaggu det ikke lett, men gjennomførlig. Anonymous poster hash: df5b2...d26 Er du dum eller tuller du nå? Dum? Mener du dette er greit? Syns du det var greit at dette stakkars barnet satt å gråt så lenge? Tror du barnet skjønte at mamma og pappa har en superduper viktig jobb der man aldri få fri? Eller tror du det følte seg mindre elsket og mindre viktig? Dersom du oppfatter meg som dum og "tullete" fordi jeg syns dette var grusomt så er det helt greit... Anonymous poster hash: df5b2...d26
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #14 Skrevet 11. desember 2015 Haha foreldre som "påfører barna sine så mye smerte".. Skaff deg litt perspektiv du. Anonymous poster hash: f1741...bcc
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #15 Skrevet 11. desember 2015 Første foreldre, en av de, eller en besteforeldre har mulighet. Men langt fra alle som gidder. Snakk om noen få ganger i året. Anonymous poster hash: 31fcc...e8a
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #16 Skrevet 11. desember 2015 Unnskyld meg, du "forstår" at det er vanskelig sier du, men det virker jo ikke sånn likevel! Tror du ikke alle foreldre helst ville vært med?! Men man må sette brød på bordet også. Det var mange barnehager som hadde lucia i dag, sier seg selv at ikke alle med småbarn på en arbeidsplass kan få fri. Og hvorfor tror du at alle har familie der de bor?Anonymous poster hash: f1741...bcc Strengt talt betyr det ingenting hva jeg forstår, det som betyr noe er hva barnet forstår. Dette stakkars lille barnet forstod ikke hvorfor ikke foreldrene hans var til stede når alle andre sine var der. Det var så hjerteskjærende at jeg var på gråten selv!Anonymous poster hash: df5b2...d26 Ja, og hvem er det som har satt barnet i den situasjonen? De som arrangerer frokosten. Ikke alle har noen som kan stille opp. Gni salt i såret til de stakkars foreldrene som sikkert har grisedårlig samvittighetHvorfor skal foreldre som påfører så mye smerte på barna sine skånes? Det er da vitterlig barnet som burde skånes! Santa-lucia frokost var allerede tradisjon for 30 år siden da jeg gikk i barnehage, det burde ikke komme som noe sjokk for foreldre at de må kunne planlegge såpass at de kan stille. Selv mannen min som er flykaptein klarer å planlegge såpass at han får med seg alle viktige arrangement, og det er jaggu det ikke lett, men gjennomførlig. Anonymous poster hash: df5b2...d26 Er du dum eller tuller du nå? Dum? Mener du dette er greit? Syns du det var greit at dette stakkars barnet satt å gråt så lenge? Tror du barnet skjønte at mamma og pappa har en superduper viktig jobb der man aldri få fri? Eller tror du det følte seg mindre elsket og mindre viktig? Dersom du oppfatter meg som dum og "tullete" fordi jeg syns dette var grusomt så er det helt greit... Anonymous poster hash: df5b2...d26 Du burde gitt de bhg ansatte beskjed om å gjøre jobben sin og ikke skylde på foreldrene som har betalt de for å passe ungen mens de er på jobb. Anonymous poster hash: c7a20...751
Surogvanskelig Skrevet 11. desember 2015 #17 Skrevet 11. desember 2015 Unnskyld meg, du "forstår" at det er vanskelig sier du, men det virker jo ikke sånn likevel! Tror du ikke alle foreldre helst ville vært med?! Men man må sette brød på bordet også. Det var mange barnehager som hadde lucia i dag, sier seg selv at ikke alle med småbarn på en arbeidsplass kan få fri. Og hvorfor tror du at alle har familie der de bor?Anonymous poster hash: f1741...bcc Strengt talt betyr det ingenting hva jeg forstår, det som betyr noe er hva barnet forstår. Dette stakkars lille barnet forstod ikke hvorfor ikke foreldrene hans var til stede når alle andre sine var der. Det var så hjerteskjærende at jeg var på gråten selv!Anonymous poster hash: df5b2...d26 Ja, og hvem er det som har satt barnet i den situasjonen? De som arrangerer frokosten. Ikke alle har noen som kan stille opp. Gni salt i såret til de stakkars foreldrene som sikkert har grisedårlig samvittighetHvorfor skal foreldre som påfører så mye smerte på barna sine skånes? Det er da vitterlig barnet som burde skånes! Santa-lucia frokost var allerede tradisjon for 30 år siden da jeg gikk i barnehage, det burde ikke komme som noe sjokk for foreldre at de må kunne planlegge såpass at de kan stille. Selv mannen min som er flykaptein klarer å planlegge såpass at han får med seg alle viktige arrangement, og det er jaggu det ikke lett, men gjennomførlig. Anonymous poster hash: df5b2...d26 Er du dum eller tuller du nå?Dum? Mener du dette er greit? Syns du det var greit at dette stakkars barnet satt å gråt så lenge? Tror du barnet skjønte at mamma og pappa har en superduper viktig jobb der man aldri få fri? Eller tror du det følte seg mindre elsket og mindre viktig? Dersom du oppfatter meg som dum og "tullete" fordi jeg syns dette var grusomt så er det helt greit... Anonymous poster hash: df5b2...d26 snobb. Ikke alle har arbeidsgiver som gir fri, selv om det i dine jobber som søppelkjørere, hjelpepleier, miljøarbeid... Tenkt på det? Eller man har eksamen. Aner ikke hvorfor disse foreldrene ikke kunne komme, men jeg vet nok om arbeidslivet til å vite at alle ikke lan planlegge seg fri. Men det tviler jeg på at overklasse du og flygermannen din ikke aner noe om. Og vet du. Luciafrokost har jeg aldri hørt om før. Selv ikke for 30 år siden da jeg selv var barnehagebarn. I de barnehagene jeg har hatt barn har luciatoget gått 15.30, så det blir i forbindelse med henting.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #18 Skrevet 11. desember 2015 Jeg jobber i barnehage. Alle mine kolleger (ja,alle) har også barn i barnehage. Hvordan skulle vi løst det, hi? Stenge barnehagen for å være med barna våre på Luciafrokost? Anonymous poster hash: 85e2a...d81
Surogvanskelig Skrevet 11. desember 2015 #19 Skrevet 11. desember 2015 Første foreldre, en av de, eller en besteforeldre har mulighet. Men langt fra alle som gidder. Snakk om noen få ganger i året. Anonymous poster hash: 31fcc...e8a Vet du. Jeg har INGEN som kunne stilt opp på dagtid. Døde foreldre og svigerforeldre som jobber. Og vennene mine er og i jobb
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #20 Skrevet 11. desember 2015 Første foreldre, en av de, eller en besteforeldre har mulighet. Men langt fra alle som gidder. Snakk om noen få ganger i året. Anonymous poster hash: 31fcc...e8a Mine foreldre bor 5 timer unna, mannens i et annet land. Anonymous poster hash: f1741...bcc
LivetErEnLek Skrevet 11. desember 2015 #21 Skrevet 11. desember 2015 Mine barn stiller ikke alene på sånne dager, så enkelt og greit er det. Hadde ikke mulighet til å stille på julefrokosten på skolen i år og egentlig skulle pappaen vært borte med jobben. Avtalte da med mammaen til hennes beste venninne at de skulle komme og hente henne og at hun skulle være sammen med dem. Men heldigvis klarte faren å stokke om på sitt, så han kunne følge. Min datter fortalte om en gutt i klassen som kom alene og som var trist pga det. Hadde vi vist om det, hadde mannen selvsagt reist innom og hentet han og hatt han sammen med oss.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #22 Skrevet 11. desember 2015 Haha foreldre som "påfører barna sine så mye smerte".. Skaff deg litt perspektiv du.Anonymous poster hash: f1741...bcc Vet du, jeg har, dessverre, ganske godt perspektiv på hvordan det er å være barn å bli påført smerte. Og tro meg, denne smerten hvor man ikke føler seg elsket, kan måles med følelsen av å bli slått eller misbrukt av en altfor full far. Det er bare en annen form for smerte. Anonymous poster hash: df5b2...d26
Surogvanskelig Skrevet 11. desember 2015 #23 Skrevet 11. desember 2015 Haha foreldre som "påfører barna sine så mye smerte".. Skaff deg litt perspektiv du.Anonymous poster hash: f1741...bcc Vet du, jeg har, dessverre, ganske godt perspektiv på hvordan det er å være barn å bli påført smerte. Og tro meg, denne smerten hvor man ikke føler seg elsket, kan måles med følelsen av å bli slått eller misbrukt av en altfor full far. Det er bare en annen form for smerte. Anonymous poster hash: df5b2...d26 Derfor synes jeg det et tullete av barnehagen med slike arrangementer. De færreste foreldre lar være å komme fordi de ikke elsker barna sine.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #24 Skrevet 11. desember 2015 Haha foreldre som "påfører barna sine så mye smerte".. Skaff deg litt perspektiv du.Anonymous poster hash: f1741...bcc Vet du, jeg har, dessverre, ganske godt perspektiv på hvordan det er å være barn å bli påført smerte. Og tro meg, denne smerten hvor man ikke føler seg elsket, kan måles med følelsen av å bli slått eller misbrukt av en altfor full far. Det er bare en annen form for smerte.Anonymous poster hash: df5b2...d26 Jeg HÅPER virkelig du ikke sitter der og sammenligner det at foreldrene ikke kan komme på den ene luciafeiringen med " misbruk og en følelse at du ikke er elsket"! Forøvrig er det bare tull at alle kan ta seg fri, ig i så fall er det på bekostning av andre kollegaer. Skal kollegaer uten barnehagebarn jobbe ekstra fordi en bare 'må" på dugnad, lucia, fastelaven, FN, nissefest, 17 mai tog osv osv osv? Anonymous poster hash: a9f44...2a1
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #25 Skrevet 11. desember 2015 Jeg jobber inn disse timene i forveien. Når barnet begynner i barnehagen vet man at den dagen kommer og vi visste allerede i august nøyaktig dato. Jeg vet allerede når påskefrokosten er og kan ordne meg fri til den dagen. Hvis det er krise, så har jeg alltids en feriedag eller kan søke om velferdspermisjon u/lønn den ene timen frokosten varer. Anonymous poster hash: 0ed74...d60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå