Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #51 Skrevet 11. desember 2015 Anonym bruker, on 10 Dec 2015 - 15:36, said: Anonym bruker, on 10 Dec 2015 - 15:33, said: Anonym bruker" data-cid="147603419" data-time="1449755287" data-date="i dag, 15:48 said: Anonym bruker, on 10 Dec 2015 - 14:48, said: Anonym bruker" data-cid="147603391" data-time="1449753686" data-date="i dag, 15:21 said: Anonym bruker, on 10 Dec 2015 - 14:21, said: Jeg kjenner ei som har hund og hest, og ingen barn. Hun er fryktelig opptatt og gir tydelig beskjed om at hun er det - hele tiden :-P<br /><br />Jeg kan ikke annet enn å smile litt inni meg noen ganger. Anonymous poster hash: 5dcf9...621 Hva får deg til å tro at hund og hest ikke tar tid? Er det ikke litt arrogant å mene at det bare er foreldre som har mye å gjøre? Anonymous poster hash: fe44a...3a7 Poenget mitt er at det er hennes hobby. Og at det er det hun bruker tiden sin på. Min hobby har jeg måtte kutte drastisk ned på, da tiden ikke strekker til til kun meg, meg, meg lenger. Hund tar tid ja, det har jeg selv så det vet jeg godt. Anonymous poster hash: 5dcf9...621 Spiller det noen rolle om det er er hobby eller ei, tid tar det jo uansett. Men er det kanskje ikke "viktig" nok siden det ikke er barn? Anonymous poster hash: 9d88b...9fc Uffda, føler jeg traff et sårt punkt hos deg. Mulig det er deg jeg har omtalt her......? Du vil tydeligvis ikke skjønne poenget mitt. Jeg skriver ikke at det er mindre viktig. Jeg svarer på HI sitt spørsmål om hva folk uten unger gjør. Anonymous poster hash: 5dcf9...621 Det er to forskjellige anonyme som har kommentert deg. Anonymous poster hash: 9d88b...9fc
klishe89 Skrevet 11. desember 2015 #52 Skrevet 11. desember 2015 Jeg jobbet mye og pendlet, reiste en del, besøkte familie og venner, spiste middag ute, gikk lange turer med hunden, studerte, gikk på kino, satt barnevakt, husarbeid. Stort sett det samme som jeg gjør/skal gjøre resten av livet: med barn.
Gjest Antarctica Skrevet 11. desember 2015 #53 Skrevet 11. desember 2015 Jobber, har tv-serier vi følger med på, spiller dataspill, lager mat, spiser sammen, trener, drar på kjøpesenteret sammen, går tur med hundene, besøker venner og familie, drar på kino, drar på kafe eller restaurant, leser bøker, husarbeid, osv.Hm.. Jeg gjør jo også det meste av det samme, i tillegg til ungene. Gjør kanskje mer av det meste da? Anonymous poster hash: 23150...81d Eller...jeg spiller ikke dataspill. Det er bortkastet tid. Anonymous poster hash: 23150...81d Hater slike svar. Det er ikke bortkastet tid for dem som liker det. Blir like dumt som å si at tv-serier/filmer/bøker er bortkastet tid. Anonymous poster hash: 36922...e5b Ok. Men ei bok gir en noe. En lærer noe nytt feks. Dataspill ... Not so much. Anonymous poster hash: 23150...81d Kommer an på hvilket spill, det. Matte, naturfag, geografi, sang etter noter, språk - alt dette og mye mer finnes i form av læringsspill og mobil-apper. Jeg har Babbel og Rosettastone (språkapper) på min mobil, samt en som heter Sight singing. Sønnen min har lært Norges fylker og kommuner på et dataspill, "livet i innsjøen" og mye mer. Han er p.t. hekta på et mattespill på mobilen, og vi her hjemme har alle sammen spilt mye sjakk på dataen. Så du kan egentlig lære hva du vil, det trenger ikke være kun Mario...
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #54 Skrevet 11. desember 2015 Jobber, har tv-serier vi følger med på, spiller dataspill, lager mat, spiser sammen, trener, drar på kjøpesenteret sammen, går tur med hundene, besøker venner og familie, drar på kino, drar på kafe eller restaurant, leser bøker, husarbeid, osv.Hm.. Jeg gjør jo også det meste av det samme, i tillegg til ungene. Gjør kanskje mer av det meste da? Anonymous poster hash: 23150...81d Eller...jeg spiller ikke dataspill. Det er bortkastet tid. Anonymous poster hash: 23150...81d Hater slike svar. Det er ikke bortkastet tid for dem som liker det. Blir like dumt som å si at tv-serier/filmer/bøker er bortkastet tid. Anonymous poster hash: 36922...e5b Ok. Men ei bok gir en noe. En lærer noe nytt feks. Dataspill ... Not so much. Anonymous poster hash: 23150...81d Kommer an på hvilket spill, det. Matte, naturfag, geografi, sang etter noter, språk - alt dette og mye mer finnes i form av læringsspill og mobil-apper. Jeg har Babbel og Rosettastone (språkapper) på min mobil, samt en som heter Sight singing. Sønnen min har lært Norges fylker og kommuner på et dataspill, "livet i innsjøen" og mye mer. Han er p.t. hekta på et mattespill på mobilen, og vi her hjemme har alle sammen spilt mye sjakk på dataen. Så du kan egentlig lære hva du vil, det trenger ikke være kun Mario... Hehe jo, men tror du det er slike spill 'spillere' driver med? Er vel mer rollespill ol. Og de gir meg ingenting. Anonymous poster hash: 23150...81d
Gjest Antarctica Skrevet 11. desember 2015 #55 Skrevet 11. desember 2015 Jobber, har tv-serier vi følger med på, spiller dataspill, lager mat, spiser sammen, trener, drar på kjøpesenteret sammen, går tur med hundene, besøker venner og familie, drar på kino, drar på kafe eller restaurant, leser bøker, husarbeid, osv.Hm.. Jeg gjør jo også det meste av det samme, i tillegg til ungene. Gjør kanskje mer av det meste da? Anonymous poster hash: 23150...81d Eller...jeg spiller ikke dataspill. Det er bortkastet tid. Anonymous poster hash: 23150...81d Hater slike svar. Det er ikke bortkastet tid for dem som liker det. Blir like dumt som å si at tv-serier/filmer/bøker er bortkastet tid. Anonymous poster hash: 36922...e5b Ok. Men ei bok gir en noe. En lærer noe nytt feks. Dataspill ... Not so much. Anonymous poster hash: 23150...81d Kommer an på hvilket spill, det. Matte, naturfag, geografi, sang etter noter, språk - alt dette og mye mer finnes i form av læringsspill og mobil-apper. Jeg har Babbel og Rosettastone (språkapper) på min mobil, samt en som heter Sight singing. Sønnen min har lært Norges fylker og kommuner på et dataspill, "livet i innsjøen" og mye mer. Han er p.t. hekta på et mattespill på mobilen, og vi her hjemme har alle sammen spilt mye sjakk på dataen. Så du kan egentlig lære hva du vil, det trenger ikke være kun Mario...Hehe jo, men tror du det er slike spill 'spillere' driver med? Er vel mer rollespill ol. Og de gir meg ingenting. Anonymous poster hash: 23150...81d Du får spørre Pobie, det var hun som hadde dataspill på lista. Og vil du ha et som gir deg noe, har du herved fått forslagene fra meg!
Pobie Skrevet 11. desember 2015 #56 Skrevet 11. desember 2015 Jobber, har tv-serier vi følger med på, spiller dataspill, lager mat, spiser sammen, trener, drar på kjøpesenteret sammen, går tur med hundene, besøker venner og familie, drar på kino, drar på kafe eller restaurant, leser bøker, husarbeid, osv.Hm.. Jeg gjør jo også det meste av det samme, i tillegg til ungene. Gjør kanskje mer av det meste da? Anonymous poster hash: 23150...81d Eller...jeg spiller ikke dataspill. Det er bortkastet tid. Anonymous poster hash: 23150...81d Hater slike svar. Det er ikke bortkastet tid for dem som liker det. Blir like dumt som å si at tv-serier/filmer/bøker er bortkastet tid. Anonymous poster hash: 36922...e5b Ok. Men ei bok gir en noe. En lærer noe nytt feks. Dataspill ... Not so much. Anonymous poster hash: 23150...81d Er ikke alt som må være produktivt og lærerikt vel? Er ikke alle bøker hvor man lærer noe, mange bøker er ren underholdning. Samme med filmer og tv-serier. Og dataspill kan være underholdning, eller man kan også lære av dem. Hvis man har vært produktiv og effektiv hele dagen, vil man gjerne koble av og kun underholdes. Det kan være en bok, en film, eller et dataspill. At DU ikke liker et dataspill betyr ikke at de er noe mer bortkastet tid enn f eks en film.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #57 Skrevet 11. desember 2015 Jobber, har tv-serier vi følger med på, spiller dataspill, lager mat, spiser sammen, trener, drar på kjøpesenteret sammen, går tur med hundene, besøker venner og familie, drar på kino, drar på kafe eller restaurant, leser bøker, husarbeid, osv.Hm.. Jeg gjør jo også det meste av det samme, i tillegg til ungene. Gjør kanskje mer av det meste da? Anonymous poster hash: 23150...81d Eller...jeg spiller ikke dataspill. Det er bortkastet tid. Anonymous poster hash: 23150...81d Hater slike svar. Det er ikke bortkastet tid for dem som liker det. Blir like dumt som å si at tv-serier/filmer/bøker er bortkastet tid. Anonymous poster hash: 36922...e5b Ok. Men ei bok gir en noe. En lærer noe nytt feks. Dataspill ... Not so much. Anonymous poster hash: 23150...81d Kommer an på hvilket spill, det. Matte, naturfag, geografi, sang etter noter, språk - alt dette og mye mer finnes i form av læringsspill og mobil-apper. Jeg har Babbel og Rosettastone (språkapper) på min mobil, samt en som heter Sight singing. Sønnen min har lært Norges fylker og kommuner på et dataspill, "livet i innsjøen" og mye mer. Han er p.t. hekta på et mattespill på mobilen, og vi her hjemme har alle sammen spilt mye sjakk på dataen. Så du kan egentlig lære hva du vil, det trenger ikke være kun Mario...Hehe jo, men tror du det er slike spill 'spillere' driver med? Er vel mer rollespill ol. Og de gir meg ingenting. Anonymous poster hash: 23150...81d De gir DEG ingenting og derfor er det bortkastet tid? OK. Anonymous poster hash: 36922...e5b
Hengebukksvinet Skrevet 21. desember 2015 #58 Skrevet 21. desember 2015 (endret) Vi gjør akkurat som vi vil.Slik kommer det til å fortsette,da det dessverre ikke blir barn her! Endret 21. desember 2015 av Hengebukksvinet
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #59 Skrevet 21. desember 2015 Jeg jobbet mye. Mye for at de med barn skulle slippe ukurante arbeidstider og ekstra for de med syke barn. Jobbet hele julen. Syntes det var helt topp! Nå har jeg fri hele julen og de yngre uten barn jobber. Anonymous poster hash: bc9ca...d62
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #60 Skrevet 21. desember 2015 Jeg reiste mye, trente mye, leste bøker, gjorde frivillig arbeid. Traff venner mye oftere, og man slapp og planlegge. Kunne få spørsmål kvelden før, skal vi ut å stå snowboard i morgen, ja selvfølgelig. Eller spørsmål om kino om 30 min. Så jeg gjorde mye, var veldig sosial av meg. Var og mer engasjert politisk. Jeg gjør jo fortsatt noe av det samme, men jeg er enslig mor 100%. Så å være sosial er jeg nesten ikke. Heller ikke politisk engasjert, eller jobber frivillig. Og kjenner at jeg faktisk gleder meg til barna blir store, så jeg kan få tilbake litt mer av det gamle livet mitt. Anonymous poster hash: 71fe2...2d4
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #61 Skrevet 21. desember 2015 Jeg har en kollega på jobb som er 40 og ikke har barn. Vi ler ofte fordi det er så tydelig forskjell mellom henne og meg. Når hun går av vakt så går hun sakte,tar av klær og rolig går ut døra,stopper og snakker med flere på vei ut. Det hender ofte at hun ikke er helt ferdig med jobben og det er ikke så big deal å fortsette til kl12 feks etter nattvakt. Klokka tikker hos meg,jeg kler av og på under 2minutter,ofter haster avgårde. Ingen time å miste etter jobben,middagen barna osv. Da jeg ikke hadde barn og vi var nygift var vi ofte ut på tur,kaffe med venner,kino,fest. Alle våre venner er gift og har barn så vet ikke helt hva ville vi gjort om vi ikke hadde dem. Anonymous poster hash: 285fb...d36
MammantilNurket Skrevet 21. desember 2015 #62 Skrevet 21. desember 2015 Hva gjorde jeg før jeg fikk barn? Var på kino eller teater nesten ukentlig, gikk på café med venninner, spiste ute/take away flere ganger i uken og var på fest eller på byen i helgene. Studerte på deltid, fulgte med på haugevis med TV-serier og leste en bok i uken. Jeg er mindre på kino og teater enn før. Dette har sammenheng med at vi har flyttet ut av byen. Ser på film på NetFlix og ViaPlay hjemme. Synes ikke at det er noen TV-serier som er bra lenger og følger bare med på noen få. Vi har en fin-fin kaffemaskin hjemme og cafébesøkene finner sted sammen med Kjæresten og Herr Sønn. Vi er mindre ute og spiser, men vi lager nydelig mat hjemme og har en stor vinhylle. Jeg studerer fortsatt på deltid og hører på lydbøker slik at jeg faktisk kommer meg igjennom en bok i uken
Guttemamman:-) Skrevet 21. desember 2015 #63 Skrevet 21. desember 2015 Jeg gjorde ikke noe særlig mere før jeg fikk barn enn nå...så tror jeg bare har blitt jævlig effektiv 😛
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2015 #64 Skrevet 21. desember 2015 Vet ikke hva de gjør men det må være sykt mye for de er jo så sliiiiitne hele tiden..avlyser konstant når man skal møtes fordi de er helt "ødelagt" etter en dag på jobben og bare må ligge på sofaen og sove ut før de tar natta og sover sammenhengende til de skal stå opp og kun stelle seg selv(!!) før de drar direkte til jobb.. Tror seriøst man får mer energi av å gjøre mye og springe etter ungene.. barnløse, maken til slappe folk skal man lete lenge etter! ;p Anonymous poster hash: 97651...cec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå