Gå til innhold

Hva gjør folk som ikke har unger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonym bruker, on 10 Dec 2015 - 14:48, said:

Anonym bruker, on 10 Dec 2015 - 14:21, said:

Jeg kjenner ei som har hund og hest, og ingen barn. Hun er fryktelig opptatt og gir tydelig beskjed om at hun er det - hele tiden :-P<br /><br />Jeg kan ikke annet enn å smile litt inni meg noen ganger.

Anonymous poster hash: 5dcf9...621

Hva får deg til å tro at hund og hest ikke tar tid?

Er det ikke litt arrogant å mene at det bare er foreldre som har mye å gjøre?

Anonymous poster hash: fe44a...3a7

Poenget mitt er at det er hennes hobby. Og at det er det hun bruker tiden sin på. Min hobby har jeg måtte kutte drastisk ned på, da tiden ikke strekker til til kun meg, meg, meg lenger. Hund tar tid ja, det har jeg selv så det vet jeg godt. Anonymous poster hash: 5dcf9...621

Du har valgt barn like mye som hun har valgt dyr. Det kan likegodt kalles en livsstil, og det tar tid - avhengig av hvor mye du investerer i det dyret/de dyrene. Noe sier meg at du aldri har satt føttene dine i en stall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ei som har hund og hest, og ingen barn. Hun er fryktelig opptatt og gir tydelig beskjed om at hun er det - hele tiden :-P<br /><br />Jeg kan ikke annet enn å smile litt inni meg noen ganger.

Poenget mitt er at det er hennes hobby. Og at det er det hun bruker tiden sin på. Min hobby har jeg måtte kutte drastisk ned på, da tiden ikke strekker til til kun meg, meg, meg lenger. Hund tar tid ja, det har jeg selv så det vet jeg godt. Anonymous poster hash: 5dcf9...621

Du har valgt barn like mye som hun har valgt dyr. Det kan likegodt kalles en livsstil, og det tar tid - avhengig av hvor mye du investerer i det dyret/de dyrene. Noe sier meg at du aldri har satt føttene dine i en stall...

Beklager den ufine tonen... Kan selvsagt godt hende du har ridd masse. Poenget mitt er ikke "at du ikke har peiling" eller noe slikt, så stryk den siste kommentaren om føtter og stall ;)

Poenget mitt er bare at dere har valgt begge to, og bare fordi du har valgt annerledes så betyr ikke det at hun har lite å gjøre.

Skrevet

Det vet jeg! De gjør det de vil når de vil det. F.eks når man kommer hjem etter en intens runde med julegaveshopping. Da slenger de uten barn posene i gangen, tar en kjapp tur innom kjøleskapet og synker ned i sofaen. Akkurat det savner jeg! Å slappe av når jeg kommer inn etter noe utmattende, i stedet for å starte med legging osv..

Anonymous poster hash: 9e032...1fa

Skrevet

Fikk ikke barn før jeg var 30, og 20-årene levde jeg veldig fint uten barn:) Jeg var masse med venner, ute og spiste, gikk på konserter ol, leste, datet, på fester, gikk på yoga/trening, dyrket interessene mine, hadde masse tid til egenpleie, reiste mye etc. Det er da virkelig MASSE meningsfylt å fylle tiden med som ikke involverer barn! Synes det er litt trist hvis noen føler at det eneste som gir mening her i livet er å få barn! Jeg er kjempeglad for tiden alene i 20- årene, og jeg er kjempeglad for tiden som mor nå i 30-årene. Jeg gleder meg også til mer tid til meg selv og oss når barna blir eldre og mer selvstendige.

Anonymous poster hash: 90f22...f38

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg fikk barn så tidlig at jeg ikke kjenner livet uten.

Hadde en uke uten barn i sommer, da jobba jeg, og gjorde ingenting Når jeg kom hjem. Så dro jeg 3 dager på festival. Også spiste vi middag på gatekjøkken. Haha! Det var tider!

Skrevet

Hva gjør folk som ikke har unger?

- Lever livet.

Anonymous poster hash: 7798b...c75

:D

Skrevet

De tenker at :nå tar jeg meg en tur ut, og gjør det, bare tar på seg sko og jakke og bare går ut.

Skrevet

Jeg har det mye mindre travelt og stresser mindre etter jeg fikk barn. Før barna kom jobbet jeg sinnsykt mye, reiste, hadde tidkrevende hobbyer, tok meg av farmor i påvente av sykehjemsplass, satt barnevakt for barna til mine såkalt travle småbarnsmorvenninner, jobber enda mer, var frivillig, sprang på fjellet osv.. Sov lite og var nesten aldri hjemme.

Nå lever jeg livets glade dager som småbarnsmor og livet er mye roligere. Sover mer gør jeg også :)

Anonymous poster hash: 21ea0...e39
Skrevet (endret)

Eg var 37 før eg fekk barn, men likevel lurer eg på av og til kva eg eigentleg dreiv med før.  Eg gjorde meir handarbeid, besøkte vener, trente, drog oftare på byen og på kino ol.  Men det var og meir tv-kikking den gang enn det vert no.

-ja, og så var eg med i kor og frivillig arbeid.  Det vert det ikkje så mykje tid til no, men satsar på betre tider når ungane vert større.

Endret av soleia
Skrevet

Før vi fikk barn.. Tja. Vi var mye ute å besøkte venner og familie til kveldstid, vi gikk på cafe/restaurant, vi kjørte/gikk turer, gikk på kino, hadde vin og spillkvelder, fikk A på studiene (hehe), trente, dro ut og lå i sengen halve dagen etter mens vi hadde seriemaration.. Sikkert mye mer også. Vi har sjeldent mulighet til pass til vår snuppe på straks 2, så har begrenset seg en god del, for å si det sånn. Men det er helt greit. Det jeg faktisk savner mest er å kunne kjøre tur på kveldstid om vi ikke hadde noe å gjøre. Da bare kjørte vi rundt på nye steder, tittet og hadde mange gode samtaler. Savner å være impulsiv på kveldstid, men bortsett fra det er hverdagen rimelig bra nå også :-)

Anonymous poster hash: 9d3a0...4e9

Skrevet

Jeg får gjort mye mer nå enn før jeg fikk barn. Nå kommer jeg meg opp om morran, i stedet for å sove/tulle bort dagen som jeg gjorde før når jeg fex hadde fri eller senvakt.

Etter tidligvakt gjør jeg bare det mest nødvendige ift middag, unger osv. Omtrent slik jeg hadde det før , bortsett fra at jeg da kunne ta en dupp på sofaen uten at kjøkkenet blir rasert ;)

Leste nok mer som singel. Men fri følte jeg meg ikke. Føler meg av en eller annen mystisk grunn mye mer fri med barn enn uten, selv om jeg er mer fysisk bundet til heimen.

Skrevet

De tenker at :nå tar jeg meg en tur ut, og gjør det, bare tar på seg sko og jakke og bare går ut.

:legrine:  :legrine:  :legrine:  :legrine:  :legrine:  :legrine:

Skrevet

Jeg vet hva jeg ville gjort, og som jeg gjorde før: Gå lange turer, reise på helgeturer, sove lenge, masse sex på impuls, kafe, restaurant, kino, venninnekvelder, teater, lese bøker osv.

Anonymous poster hash: 71a4b...261

Skrevet

Jeg drakk mye mer varm kaffe, jobbet mye mer og så avsindig mye på tv, gjerne langt utover nettene. Crazy stuff.

Skrevet

Jeg har bare vært mamma i fem år, så jeg husker "livet før".

Da leste jeg mye bøker. Kino og tv-serier, jeg hadde sett det meste.

Jobbet mye ekstra, var mye på fest, cafe, shopping, jenteturer til syden eller europeiske byer.

Sov halve dagen når jeg hadde fri.

Levde på sjokolade og vin over lengre perioder.

Det var et fint liv. Kan aldri huske jeg kjeder meg.

Men har alltid ønsket med barn 👶🏻👶🏻

Anonymous poster hash: 7f537...f2c

Skrevet

Enklest fortalt: selvdyrking ;)

Anonymous poster hash: 2d891...189

Skrevet

Jeg fikk barn da jeg var 39, så husker godt hva jeg pleide å gjøre ...

Jobbet

Reiste til utlandet flere ganger i året

Gikk på kino og restaurant nesten hver uke

Trente masse

Festet en del

Leste bøker

Gikk på arrangementer

Gikk på quiz

Brukte masse tid på å holde meg velstelt

Anonymous poster hash: dca37...d2f

Skrevet

Lurer ofte på hva jeg gjorde før ;)

Anonymous poster hash: cd7c3...218

Skrevet

Vi sov middagshvil hver dag etter jobb! Og spiste lang og god middag foran tv'en. Og så dro vi på trening nesten hver kveld... og festet bort helgene (fyllesjuk søndag).

Vet ikke om jeg savner det livet, jeg.... jo, av og til ville det vært godt 😊

Skrevet

Oi... Mange svar!

Jeg mener ikke at livet uten barn er fattigere enn med.

Jeg bare savnet litt egentid i formiddag og satt og tenkte på hvordan det er for 'voksne' som ikke har barn.

Da mannen min tok ungene med til svigers ei helg og jeg bare gikk en kveld på kafé med venninner uten å enten ha lagt et par unger eller ryddet og vasket etter middag føltes det helt rart.

Så synes svaret om at de bare tar på seg skoene og går ut når de ønsker var bra😄

Hi

Anonymous poster hash: 23150...81d

Gjest Antarctica
Skrevet

Kva gjorde du før du fekk barn?

Jeg husker ikke. Er 18 år siden, og jeg var ung.

Husker at jeg hadde tid til å lese bøker...

Samme her. Det var noe med bøker, minnes jeg vagt, og så drakk vi oss fulle helt spontant når det måtte passe. Og dro på helgeturer.

Særlig ryddig og reint var det ikke da heller, men det meste av rotet var mitt eget...

Skrevet

Jobber, har tv-serier vi følger med på, spiller dataspill, lager mat, spiser sammen, trener, drar på kjøpesenteret sammen, går tur med hundene, besøker venner og familie, drar på kino, drar på kafe eller restaurant, leser bøker, husarbeid, osv.

Hm.. Jeg gjør jo også det meste av det samme, i tillegg til ungene.

Gjør kanskje mer av det meste da?

Eller...jeg spiller ikke dataspill. Det er bortkastet tid.

Hater slike svar. Det er ikke bortkastet tid for dem som liker det. Blir like dumt som å si at tv-serier/filmer/bøker er bortkastet tid.

Anonymous poster hash: 36922...e5b

Skrevet

Jobber, har tv-serier vi følger med på, spiller dataspill, lager mat, spiser sammen, trener, drar på kjøpesenteret sammen, går tur med hundene, besøker venner og familie, drar på kino, drar på kafe eller restaurant, leser bøker, husarbeid, osv.

Hm.. Jeg gjør jo også det meste av det samme, i tillegg til ungene.

Gjør kanskje mer av det meste da?

Eller...jeg spiller ikke dataspill. Det er bortkastet tid.

Hater slike svar. Det er ikke bortkastet tid for dem som liker det. Blir like dumt som å si at tv-serier/filmer/bøker er bortkastet tid.

Anonymous poster hash: 36922...e5b

Ok.

Men ei bok gir en noe. En lærer noe nytt feks.

Dataspill ... Not so much.

Skrevet

Jeg spilte wow før jeg fikk barn. Har tenkt å begynne igjen når de flytter ut. :P

Anonymous poster hash: 0b593...8e0
Skrevet

Anonym bruker, on 10 Dec 2015 - 15:36, said:

Anonym bruker, on 10 Dec 2015 - 15:33, said:

Anonym bruker" data-cid="147603419" data-time="1449755287" data-date="i dag, 15:48 said:

Anonym bruker" data-cid="147603391" data-time="1449753686" data-date="i dag, 15:21 said:

Jeg kjenner ei som har hund og hest, og ingen barn. Hun er fryktelig opptatt og gir tydelig beskjed om at hun er det - hele tiden :-P&lt;br /&gt;&lt;br /&gt;Jeg kan ikke annet enn å smile litt inni meg noen ganger.

Spiller det noen rolle om det er er hobby eller ei, tid tar det jo uansett. Men er det kanskje ikke "viktig" nok siden det ikke er barn?

Anonymous poster hash: 9d88b...9fc

Uffda, føler jeg traff et sårt punkt hos deg. Mulig det er deg jeg har omtalt her......? Du vil tydeligvis ikke skjønne poenget mitt. Jeg skriver ikke at det er mindre viktig. Jeg svarer på HI sitt spørsmål om hva folk uten unger gjør. Anonymous poster hash: 5dcf9...621

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...