Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #1 Skrevet 10. desember 2015 Haha. Plutselig falt en tanke i hodet mitt. Hva gjør egentlig folk som ikke har barn? Hele dagen min består jo av et eller annet ungerelatert. Stå opp med dem, lage mat til dem, få de på skole/bhg. Nå er jeg i permisjon, så hele formiddagen handler jo om baby og amming. Men når jeg jobber er jeg jo selvsagt på jobb. Vaskemaskiner går kontinuerlig når vi er hjemme. 3-4 barn og to voksne bruker mye klær i løpet av uka. Lekser før eller etter middag (kommer an på når vi er ferdige). Hva søren skulle jeg brukt tida mi til? Hadde ganske sikkert hatt det ryddig og rent iallfall, uten tre små (og to voksne) til å rote og skitne til. Har hatt barn i 18 år nå, så jeg husker ikke hva jeg gjorde på fritida. Anonymous poster hash: 23150...81d
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #2 Skrevet 10. desember 2015 Har snakket om det noen ganger jeg og mannen også, hva i alle dager skal vi bruke tiden på når ungene blir store Vi har 4 barn, under 8 år mellom eldste og yngste, så det å være foreldre tar all vår tid akkurat nå.... Anonymous poster hash: 10645...f81
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #4 Skrevet 10. desember 2015 Kva gjorde du før du fekk barn? Jeg husker ikke. Er 18 år siden, og jeg var ung. Husker at jeg hadde tid til å lese bøker... Anonymous poster hash: 23150...81d
*Miss Marple* Skrevet 10. desember 2015 #5 Skrevet 10. desember 2015 Det samme tenker jeg. Jeg har hatt barn i over 20 år og kommer til å ha hjemmeboende barn i ca 15-16 år til (kryss fingrer) og lurer virkelig på hva mine jevngamle venninner får dagene til å gå med greit at de har mer tid til hobbyer og trening, men det tar tross alt ikke sååå mange timer i uken. Og så sover de nok litt mer, kanskje. Før jeg fikk barn var jeg tenåring og brukte tiden på skole, kjæresten og festing. Og myyye soving. Ser ikke helt for meg å gå tilbake dit som 60 åring
Pobie Skrevet 10. desember 2015 #6 Skrevet 10. desember 2015 (endret) Jobber, har tv-serier vi følger med på, spiller dataspill, lager mat, spiser sammen, trener, drar på kjøpesenteret sammen, går tur med hundene, besøker venner og familie, drar på kino, drar på kafe eller restaurant, leser bøker, husarbeid, osv. Endret 10. desember 2015 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #7 Skrevet 10. desember 2015 Jobber, har tv-serier vi følger med på, spiller dataspill, lager mat, spiser sammen, trener, drar på kjøpesenteret sammen, går tur med hundene, besøker venner og familie, drar på kino, drar på kafe eller restaurant, leser bøker, husarbeid, osv. Hm.. Jeg gjør jo også det meste av det samme, i tillegg til ungene. Gjør kanskje mer av det meste da? Anonymous poster hash: 23150...81d
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #8 Skrevet 10. desember 2015 Jobber, har tv-serier vi følger med på, spiller dataspill, lager mat, spiser sammen, trener, drar på kjøpesenteret sammen, går tur med hundene, besøker venner og familie, drar på kino, drar på kafe eller restaurant, leser bøker, husarbeid, osv. Hm.. Jeg gjør jo også det meste av det samme, i tillegg til ungene. Gjør kanskje mer av det meste da? Anonymous poster hash: 23150...81d Eller...jeg spiller ikke dataspill. Det er bortkastet tid. Anonymous poster hash: 23150...81d
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #9 Skrevet 10. desember 2015 Jeg jobber kun med mennesker over 50. Virker som alle ser alt som er på tv. Jeg faller helt ut av samtalene, vi har ikke tid til å se mer en maks 1,5 time tv på kvelden. Anonymous poster hash: 6938e...61e
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #10 Skrevet 10. desember 2015 Før vi fikk barn gikk vi mye ut. Middag, på byen, kino osv. Var på besøk hos venner og bare pratet, drakk vin eller så film. Og vi så MYE på tv! Like greit at det er redusert litt kanskje. Hadde også god tid til å trene og andre hobbyer. Og så jobbet vi ved siden av fullt studie da. Fikk barn så snart jeg hadde fast jobb :-) Anonymous poster hash: c1c6c...164
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #11 Skrevet 10. desember 2015 Hatt barn i to år og vet godt hva de uten barn gjør. De gjør det DE vil på fritiden. Og vil de sove på sofaen etter jobb gjør de det også. Eller et glass vin med en venninne etter jobb, på en torsdag. Anonymous poster hash: 99d57...8e0
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #12 Skrevet 10. desember 2015 Jeg kjenner ei som har hund og hest, og ingen barn. Hun er fryktelig opptatt og gir tydelig beskjed om at hun er det - hele tiden :-P<br /><br />Jeg kan ikke annet enn å smile litt inni meg noen ganger. Anonymous poster hash: 5dcf9...621
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #13 Skrevet 10. desember 2015 Hva gjør folk som ikke har unger? - Lever livet. Anonymous poster hash: 7798b...c75
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #14 Skrevet 10. desember 2015 Tenker "virkelig?" når man har sykt barn, IGJEN. Himler med øynene når 3-åringen din går amok i butikken fordi du er blakk og ikke kan kjøpe en lekebil, men kun mat. Kommenterer "er vel på tide at han får lov til å gå selv?" når du kommer inn i heisen på et kjøpesenter med 2-åringen. Tenker "herreguuuud, er det muuuulig å bli så kjedelig bare fordi man har barn?". Tenker "når JEG får barn skal jeg ikke la det påvirke livsstilen min, jeg skal pumpe så mannen kan mate, trene, få tilbake kroppen min med en gang og treffe venninner like ofte som før". Osv Anonymous poster hash: 4a61b...66c
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #15 Skrevet 10. desember 2015 Jeg kjenner ei som har hund og hest, og ingen barn. Hun er fryktelig opptatt og gir tydelig beskjed om at hun er det - hele tiden :-P<br /><br />Jeg kan ikke annet enn å smile litt inni meg noen ganger. Anonymous poster hash: 5dcf9...621 Hva får deg til å tro at hund og hest ikke tar tid? Er det ikke litt arrogant å mene at det bare er foreldre som har mye å gjøre? Anonymous poster hash: fe44a...3a7
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #16 Skrevet 10. desember 2015 Jeg trente mye mer i alle fall! Jobbet noe mer. Var mer sammen med venner. Var mer ute med mannen min. Savnet barn inderlig (forsøkte lenge før jeg ble gravid). Leste mye mer! Og så nok en del mer tv.. Anonymous poster hash: 17f81...347
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #17 Skrevet 10. desember 2015 Jeg kjenner ei som har hund og hest, og ingen barn. Hun er fryktelig opptatt og gir tydelig beskjed om at hun er det - hele tiden :-P<br /><br />Jeg kan ikke annet enn å smile litt inni meg noen ganger. Anonymous poster hash: 5dcf9...621 Hva får deg til å tro at hund og hest ikke tar tid? Er det ikke litt arrogant å mene at det bare er foreldre som har mye å gjøre? Anonymous poster hash: fe44a...3a7 Hun er nok en som ikke forstår at å ha dyr er en livsstil og at man kan bli glad i dyr. Finnes sånne damer. Du vet ikke hva travelt er før du får barn damer. 🙊 Anonymous poster hash: 99d57...8e0
Syngensang Skrevet 10. desember 2015 #18 Skrevet 10. desember 2015 Tippar dei gjer det dei har lyst til!!! Og at dei slepp å vaske yoghurt av alle overflater til ei kvar tid.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #19 Skrevet 10. desember 2015 Sover etter jobb. Kan feks bare reise bort uten å tenke på andre. Drikker vin midt i uka. Har tid til venner. Jeg har snart vært mamma i 7 år selv og gjør ikke disse tingene de få gangene med barnefri er det rart å stå opp uten unger å stelle og mate. Julaften for to år siden var jeg gravid. Eldste dro til faren sin på julaften. Jeg gråt fordi jeg ikke hadde unger den julen! Hehe.. Man venner seg fort til med tilværelsen man er i. Anonymous poster hash: ffada...d71
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #20 Skrevet 10. desember 2015 Tippar dei gjer det dei har lyst til!!! Og at dei slepp å vaske yoghurt av alle overflater til ei kvar tid. Eller leverpostei.. 🙈 Anonymous poster hash: 17f81...347
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #21 Skrevet 10. desember 2015 Ikke en dritt. Ligger på sofaen og glor i taket.......... Anonymous poster hash: 9d88b...9fc
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #22 Skrevet 10. desember 2015 Vi har ikke barn. Jeg drar på yogatimer noen ganger i uken. Reiser utenlands. Enkelte helger gjør jeg absolutt ingenting og ser på tv-serier hele helgen. Hekler. Har så smått begynt med litt fargelegging for voksne. Så har jeg en 100% jobb. Er også friluftsmenneske så kan gjerne pakke sekken med telt og sovepose en helg og være ute. Såiser ute nå og da. Drar på kino. Lever livet Anonymous poster hash: 06c18...35d
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #23 Skrevet 10. desember 2015 Fikk barn da jeg var 19 og hverdagen før det var ganske fri! Gjorde hva man ville etter jobb... Sov litt, hadde mye sex, leste bøker, så filmer, dro til byen, fant på noen sprell, festet, besøkte venner, kafébesøk, osv. Syns ærlig talt hverdagen med barn er mye mer koselig og innholdsrik:) Anonymous poster hash: 70298...1dc
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #24 Skrevet 10. desember 2015 Anonym bruker, on 10 Dec 2015 - 14:48, said: Anonym bruker, on 10 Dec 2015 - 14:21, said: Jeg kjenner ei som har hund og hest, og ingen barn. Hun er fryktelig opptatt og gir tydelig beskjed om at hun er det - hele tiden :-P<br /><br />Jeg kan ikke annet enn å smile litt inni meg noen ganger. Anonymous poster hash: 5dcf9...621 Hva får deg til å tro at hund og hest ikke tar tid? Er det ikke litt arrogant å mene at det bare er foreldre som har mye å gjøre? Anonymous poster hash: fe44a...3a7 Poenget mitt er at det er hennes hobby. Og at det er det hun bruker tiden sin på. Min hobby har jeg måtte kutte drastisk ned på, da tiden ikke strekker til til kun meg, meg, meg lenger. Hund tar tid ja, det har jeg selv så det vet jeg godt. Anonymous poster hash: 5dcf9...621
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #25 Skrevet 10. desember 2015 Anonym bruker, on 10 Dec 2015 - 14:48, said: Anonym bruker, on 10 Dec 2015 - 14:21, said: Jeg kjenner ei som har hund og hest, og ingen barn. Hun er fryktelig opptatt og gir tydelig beskjed om at hun er det - hele tiden :-P<br /><br />Jeg kan ikke annet enn å smile litt inni meg noen ganger. Anonymous poster hash: 5dcf9...621 Hva får deg til å tro at hund og hest ikke tar tid? Er det ikke litt arrogant å mene at det bare er foreldre som har mye å gjøre? Anonymous poster hash: fe44a...3a7 Poenget mitt er at det er hennes hobby. Og at det er det hun bruker tiden sin på. Min hobby har jeg måtte kutte drastisk ned på, da tiden ikke strekker til til kun meg, meg, meg lenger. Hund tar tid ja, det har jeg selv så det vet jeg godt. Anonymous poster hash: 5dcf9...621 Spiller det noen rolle om det er er hobby eller ei, tid tar det jo uansett. Men er det kanskje ikke "viktig" nok siden det ikke er barn? Anonymous poster hash: 9d88b...9fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå