Gå til innhold

abort i uke 11? litt sent?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Handler ikke om å skjerpe seg, man kan diskutere alle veier om når grensen for abort bør være, men når man har visst om graviditeten så lenge, men ikke får fingeren ut, så tar abort på et foster som føler smerte og er en liten baby, det er fakta og det bør hun vite før hun tar abort så sent. En venninne spontanaborterte i uke 13 og hjertet slo i noen minutter etter babyen kom ut. Det sier litt om hvor sent det faktisk er. Man har faktisk gått gjennom 1/3 av svangerskapet. Jeg jeg vet det er lovlig, og en kvinnes rett, men det er ikke et valg man bør ta fordi mannen er lat og man ikke er helt motivert for en baby,  det finnes alltid et alternativ og det er faktisk mulig å adoptere bort barn i Norge også. Dessuten spør hun jo om uke 11 er for sent, og vi som mener det sier jo da vår mening. Anonymous poster hash: 38bed...ccf

Takk for at du legger sten til byrde for oss som ufrivillig mistet i både uke 12 og 15. Takk for at du gnir inn at det er barn vi mistet og ikke foster som ikke var levedyktige. Enten er du litt kort eller litt ond... Bare du vet svaret på det.

 

Anonymous poster hash: 4a1e3...653

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller du kan få barnet, å gi det til meg Anonymous poster hash: 49af5...264

Hvorfor skulle hun gjøre det? Tror du hi er helt ufølsom og ville satt bort barnet sitt til hvem som helst? Du kan ikke sammenligne et foster med et fullbårent barn, det skjønner du vel?

 

Anonymous poster hash: 4a1e3...653

Skrevet

 

 

Eller du kan få barnet, å gi det til meg

 

Anonymous poster hash: 49af5...264

Du hadde ikke fått det uansett. Det forstår du vel?

 

 

 

Anonymous poster hash: 23c35...a73

Selvfølgelig.

 

 

Anonymous poster hash: 49af5...264

Skrevet

Nå er det nok! Dere som vil diskutere abort/ikke abort, lag deres egen jævla tråd og pell dere ut av denne hvis dere ikke har svar på det hi spør om! Makan til begredelig oppførsel! DET er lavklasse, ikke hvorvidt man har tørkestativet i stua eller ikke! Ærlig talt.

 

Anonymous poster hash: 6e681...a5e

Skrevet

Jeg har mistet 5 foster ufrivillig pga blodpropper i morkaken, og jeg vet likevel at det ikke var min feil, men jeg vet likevel hvor langt jeg var på vei og hvor langt utviklingen har kommet. Og jeg legger ingen sten til byrde, og vet hvor grusomt det er. Jeg er heller verken kort eller ond. Men jeg mener fortsatt at uke 12 er for sent for abort, det er min mening, og jeg dømmer ikke HI. Men det er faktisk mange som ikke er klar over hvor langt utviklingen har kommet i uke 12. Det er en grunn for at legene ikke snur ultralyd skjermen før aborten, det blir for tøft for mange å gjennomføre hvis de har sett hvor utviklet fosteret allerede er.

 

Nei så klart er ikke babyen ferdig, men den har amer, ben, fingre og tær og trenger bare å vokse og utvikle seg.



Anonymous poster hash: 38bed...ccf
Skrevet

Jeg synes det er for sent,

Men ifølge loven har du litt over en uke på deg.

 

Kanskje likegreit, det er vel ikke bare kjæresten som er lat, når du har utsatt aborten til siste frist pga få bussavganger

 

Anonymous poster hash: eeb3e...93f

Skrevet

ta kontakt med sykehuset og be om hastetime. forklar situasjonen. så ordener det seg nok, nå er det jo også slik at man kan få pillene å gjøre dette hjemme, men anbefaler selvsagt å gjøre dette på sykehuset, da har man helsepersonell rundt seg.

 

husk at under svangerskap blir man ganske hormonell. disse hormonen kan spille en ett puss i forhold til valg og hvordan man ser påpartneren sin.

 

har jobbet på fødestuen og hadde en pasient som ba kjøresten ryke og reise, og hun ville aldri se han mer, ungen kom ut og de var som nyforelsket igjen. 



Anonymous poster hash: 924a3...a34
Skrevet

Jeg synes det er sent, den er ganske så ferdig nå, om enn liten. Jeg synes det er fælt at man ta abort frem til uke 12. Men du kan gjøre det så du får da vel fikse deg annen transport da. Veldig tafatt å utsette slikt å sørge for at sjansen for at fosteret vil kjenne smerte fordi du ikke engang prøver å komme deg dit uten han ...



Anonymous poster hash: 0b392...93e
Skrevet

Jeg synes det er for sent,

Men ifølge loven har du litt over en uke på deg.

 

Kanskje likegreit, det er vel ikke bare kjæresten som er lat, når du har utsatt aborten til siste frist pga få bussavganger

 

Anonymous poster hash: eeb3e...93f

Har ikke skrevet noen steder at det er derfor. Er du dum? Og jeg har ikke skrevet at jeg har visst om graviditen i evigheter til dere som sa det. Jeg sa at han ikke er enig i abort, og jeg vil at vi skal bli enige før jeg tar et valg! Det er ikke så enkelt bestandig. Du har ingenting med grunnene til at jeg ikke vil ha barn nå. Er det noen som vet om grensen er 11+6 eller 12+6 uker?

 

Anonymous poster hash: 631dd...918

Skrevet

 

Jeg synes det er for sent,

Men ifølge loven har du litt over en uke på deg.

 

Kanskje likegreit, det er vel ikke bare kjæresten som er lat, når du har utsatt aborten til siste frist pga få bussavganger

 

Anonymous poster hash: eeb3e...93f

Har ikke skrevet noen steder at det er derfor. Er du dum? Og jeg har ikke skrevet at jeg har visst om graviditen i evigheter til dere som sa det. Jeg sa at han ikke er enig i abort, og jeg vil at vi skal bli enige før jeg tar et valg! Det er ikke så enkelt bestandig. Du har ingenting med grunnene til at jeg ikke vil ha barn nå. Er det noen som vet om grensen er 11+6 eller 12+6 uker?

 

Anonymous poster hash: 631dd...918

 

Ring sykehuset å spør da, det må du vel klare selv ....??

 

Anonymous poster hash: 0b392...93e

Skrevet

 

Jeg synes det er for sent,

Men ifølge loven har du litt over en uke på deg.

 

Kanskje likegreit, det er vel ikke bare kjæresten som er lat, når du har utsatt aborten til siste frist pga få bussavganger

 

Anonymous poster hash: eeb3e...93f

Har ikke skrevet noen steder at det er derfor. Er du dum? Og jeg har ikke skrevet at jeg har visst om graviditen i evigheter til dere som sa det. Jeg sa at han ikke er enig i abort, og jeg vil at vi skal bli enige før jeg tar et valg! Det er ikke så enkelt bestandig. Du har ingenting med grunnene til at jeg ikke vil ha barn nå. Er det noen som vet om grensen er 11+6 eller 12+6 uker?

 

Anonymous poster hash: 631dd...918

Øh.. Hvis det er noen som er dum er det du. Jeg bryr meg ikke om hvorfor du gjør det, ikke har jeg spurt heller. Du skriver selv at du har tenkt abort er det beste, men kommer med grunner som at du ikke har lappen og at s3t sjelden går buss som grunner på at det har tatt lang tid.

 

Du har allerede fått svar, 12+6. Det er veldig stusselig at du ikke kan ta den telefonen å få det avklart når det tydeligvis haster for deg å få det utført.

 

Du tar opp et tema mange har nye følelser rundt, du må bare regne med å få reaksjoner.

Du sitter å sier at kjæresten din er ditt og datt, vel, min oppfattelse ut ifra hva du har skrevet er at du er lat også. Leit om det gjør deg så opprørt.

 

Jeg er for selvbestemt abort i en del tilfeller, så det har ingenting med det å gjøre.

Du har ikke skrevet når du fant det ut, men du skriver at du ville beholde i starten.. det har åpenbart gått noen uker...

 

Anonymous poster hash: eeb3e...93f

Skrevet

Nei, det er ikke for sent. Ring nærmeste sykehus i morgen og fortell hvor langt du er på vei. De slipper til raskt når det er nært grensen for selvbestemt abort. Du må kunne klare å skaffe deg transport til sykehuset.

 

Og dere som mener det er for sent, deres mening spiller ingen rolle. Det er ikke for sent innenfor loven så klapp igjen og misjoner antiabortsyn i andre trådet.

 

Anonymous poster hash: 0c811...d43

Skrevet

 

Jeg har mistet 5 foster ufrivillig pga blodpropper i morkaken, og jeg vet likevel at det ikke var min feil, men jeg vet likevel hvor langt jeg var på vei og hvor langt utviklingen har kommet. Og jeg legger ingen sten til byrde, og vet hvor grusomt det er. Jeg er heller verken kort eller ond. Men jeg mener fortsatt at uke 12 er for sent for abort, det er min mening, og jeg dømmer ikke HI. Men det er faktisk mange som ikke er klar over hvor langt utviklingen har kommet i uke 12. Det er en grunn for at legene ikke snur ultralyd skjermen før aborten, det blir for tøft for mange å gjennomføre hvis de har sett hvor utviklet fosteret allerede er.

 

Nei så klart er ikke babyen ferdig, men den har amer, ben, fingre og tær og trenger bare å vokse og utvikle seg.

 

Anonymous poster hash: 38bed...ccf

Jeg har sett mange fostre i uke 12. Jeg er ikke enig med deg. Hva du mener er for sent er helt uinteressant.

 

Anonymous poster hash: 0c811...d43

Skrevet

Nå er overskriften her "abort i uke 11? litt sent?" og da må det være lov å si at ja, det synes enkelte av oss. Det er helt lovlig i Norge, men det er lovlig sent også. 



Anonymous poster hash: 5144d...ced
Skrevet

Er 11+2. Er det for sent å ringe sykehuset for å ta abort nå? Har vært hos lege og også fått time til ordinær ul. Fordi jeg ikke har klart å bestemme meg om jeg vil beholde eller ikke. Kjæresten vil ha barnet. Jeg vil egentlig ikke.. og forholdet er dødt, vi krangler masse. Er det dumt nå å ringe for å få en abort? ?

 

Anonymous poster hash: 631dd...918

Ut i fra de grunnene du har nå, så er det sent, ja. Ta å bestill en hurtigtime til ultralyd, så skal jeg love deg at du kommer til å få svar på hva som er riktig.

 

Anonymous poster hash: 049f6...a07

Skrevet

 

Nå er overskriften her "abort i uke 11? litt sent?" og da må det være lov å si at ja, det synes enkelte av oss. Det er helt lovlig i Norge, men det er lovlig sent også.

 

Anonymous poster hash: 5144d...ced

Hun spør vel om det er for sent i forhold til hennes lovbestemte rett til selvbestemt abort. Ikke om diverse fremmede damers synsing om hvor grensen på "akseptabel" abort går.

 

Anonymous poster hash: 0c811...d43

Skrevet

har du vært på ultralyd og vet med sikkerhet at du ikke er lengre på vei da? De fleste får flyttet terminen frem eller tilbake etter ultralyd.. jeg var helt sikker på hvor langt jeg var på vei med sistemann, dro på tidlig ultralyd pga bilulykke og var 3 uker lengre på vei en jeg trodde..



Anonymous poster hash: 529d6...b7e
Skrevet

 

Er 11+2. Er det for sent å ringe sykehuset for å ta abort nå? Har vært hos lege og også fått time til ordinær ul. Fordi jeg ikke har klart å bestemme meg om jeg vil beholde eller ikke. Kjæresten vil ha barnet. Jeg vil egentlig ikke.. og forholdet er dødt, vi krangler masse. Er det dumt nå å ringe for å få en abort? ?

 

Anonymous poster hash: 631dd...918

Ut i fra de grunnene du har nå, så er det sent, ja. Ta å bestill en hurtigtime til ultralyd, så skal jeg love deg at du kommer til å få svar på hva som er riktig.

 

Anonymous poster hash: 049f6...a07

 

Helt greit at dere synes det er i seneste laget. Det synes jeg også. Er 11 uker ifølge menstermin, men vet at jeg er litt kortere på vei ut fra når jeg ble gravid. Men de regner jo ut fra menstermin så. Tenker å ringe sykehuset i mårra. og sier ikke noe til kjæresten før det er gjort.

Hva mener du med at jeg får svar på hva som er riktig?

 

Anonymous poster hash: 631dd...918

Skrevet

det er 11+6 som er frist..



Anonymous poster hash: 529d6...b7e
Skrevet

 

 

 

Er 11+2. Er det for sent å ringe sykehuset for å ta abort nå? Har vært hos lege og også fått time til ordinær ul. Fordi jeg ikke har klart å bestemme meg om jeg vil beholde eller ikke. Kjæresten vil ha barnet. Jeg vil egentlig ikke.. og forholdet er dødt, vi krangler masse. Er det dumt nå å ringe for å få en abort? ?

 

Anonymous poster hash: 631dd...918

Ut i fra de grunnene du har nå, så er det sent, ja. Ta å bestill en hurtigtime til ultralyd, så skal jeg love deg at du kommer til å få svar på hva som er riktig.

 

Anonymous poster hash: 049f6...a07

Helt greit at dere synes det er i seneste laget. Det synes jeg også. Er 11 uker ifølge menstermin, men vet at jeg er litt kortere på vei ut fra når jeg ble gravid. Men de regner jo ut fra menstermin så. Tenker å ringe sykehuset i mårra. og sier ikke noe til kjæresten før det er gjort.

Hva mener du med at jeg får svar på hva som er riktig?

 

Anonymous poster hash: 631dd...918

Syns det er uhørt å gjøre dette uten å informere kjæresten..

 

Anonymous poster hash: 4ba0d...579

Skrevet

Han ble drit forbanna sist jeg nevnte det! Ja, det er ikke fint gjort mot han. Er jo hans ''barn'' også. Men er jo min kropp og mitt valg. Sist slamret han med døren og forsvant



Anonymous poster hash: 631dd...918
Skrevet

Ring legen og forhør deg, vil tro du får en hastetime siden du allerede er langt på vei. Ta den bussen som går eller få noen andre til å kjøre deg. Lykke til. Og prøv å overse unødvendige kommentarer i innlegget ditt.

Skrevet

Ja jeg synes det er for sent! Men du har jo allerede bestemt deg, så da spiller det vel liten rolle. Synd for samboeren din!

 

Anonymous poster hash: 08414...916

Skrevet

 

 

 

Er 11+2. Er det for sent å ringe sykehuset for å ta abort nå? Har vært hos lege og også fått time til ordinær ul. Fordi jeg ikke har klart å bestemme meg om jeg vil beholde eller ikke. Kjæresten vil ha barnet. Jeg vil egentlig ikke.. og forholdet er dødt, vi krangler masse. Er det dumt nå å ringe for å få en abort? ?

 

Anonymous poster hash: 631dd...918

Ut i fra de grunnene du har nå, så er det sent, ja. Ta å bestill en hurtigtime til ultralyd, så skal jeg love deg at du kommer til å få svar på hva som er riktig.

 

Anonymous poster hash: 049f6...a07

Helt greit at dere synes det er i seneste laget. Det synes jeg også. Er 11 uker ifølge menstermin, men vet at jeg er litt kortere på vei ut fra når jeg ble gravid. Men de regner jo ut fra menstermin så. Tenker å ringe sykehuset i mårra. og sier ikke noe til kjæresten før det er gjort.

Hva mener du med at jeg får svar på hva som er riktig?

 

Anonymous poster hash: 631dd...918

Det virker ikke som det har gått helt opp for deg at det er et liv det er snakk om. Du virker bare opptatt av å ta det abort, fordi du krangler med samboeren. Nesten for at du skal vise han hvem som bestemmer og har makten. Jeg skjønner at enkelte er tvungen til å ta abort av visse årsaker. Men du fremstiller det å ta abort, som bare noe du må rekke før en viss dato. Ikke som verken vanskelig eller trist.

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 049f6...a07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...