Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #1 Skrevet 8. desember 2015 Er 11+2. Er det for sent å ringe sykehuset for å ta abort nå? Har vært hos lege og også fått time til ordinær ul. Fordi jeg ikke har klart å bestemme meg om jeg vil beholde eller ikke. Kjæresten vil ha barnet. Jeg vil egentlig ikke.. og forholdet er dødt, vi krangler masse. Er det dumt nå å ringe for å få en abort? ? Anonymous poster hash: 631dd...918
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #2 Skrevet 8. desember 2015 Kontakt legen i morgon og hør der. Anonymous poster hash: dc88b...dbe
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #3 Skrevet 8. desember 2015 Nei. Frem til uke 12. Kontakt sykehuset direkte. Anonymous poster hash: 7476b...afc
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #4 Skrevet 8. desember 2015 Ring sykehuset så snart som mulig du Anonymous poster hash: 5bfbe...5be
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #5 Skrevet 8. desember 2015 Har lest her inne at mange må vente en uke eller to for å få det utført. Det har jo ikke jeg tid til. Får håpe det ikke er noe ventetid da. Anonymous poster hash: 631dd...918
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #6 Skrevet 8. desember 2015 Har lest her inne at mange må vente en uke eller to for å få det utført. Det har jo ikke jeg tid til. Får håpe det ikke er noe ventetid da. Anonymous poster hash: 631dd...918 Men det må jo ha vært en grunn til at du har ventet? Er du plutselig helt sikker nå? Hva har dere gjort for å redde forholdet? Anonymous poster hash: 5406d...693
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #7 Skrevet 8. desember 2015 Men da forklarer du til de på sykehuset hvilken uke du er i. De kan jo matte og skjønner at det ikke kan vente 14 dager om de skal holde seg innafor loven. Anonymous poster hash: 7476b...afc
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #8 Skrevet 8. desember 2015 Har lest her inne at mange må vente en uke eller to for å få det utført. Det har jo ikke jeg tid til. Får håpe det ikke er noe ventetid da.Anonymous poster hash: 631dd...918 Men det må jo ha vært en grunn til at du har ventet? Er du plutselig helt sikker nå? Hva har dere gjort for å redde forholdet? Anonymous poster hash: 5406d...693 Det har vel ikke du noe med å spør om? Anonymous poster hash: 4a1e3...653
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #9 Skrevet 8. desember 2015 Har du bestemt deg tar du kontakt med sykehuset så fort som mulig. Anonymous poster hash: 23c35...a73
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #10 Skrevet 8. desember 2015 Har lest her inne at mange må vente en uke eller to for å få det utført. Det har jo ikke jeg tid til. Får håpe det ikke er noe ventetid da. Anonymous poster hash: 631dd...918 Men det må jo ha vært en grunn til at du har ventet? Er du plutselig helt sikker nå? Hva har dere gjort for å redde forholdet? Anonymous poster hash: 5406d...693 Forholdet er ikke noe å prøve å redde mer. Uten at jeg trenger å gå inn på detaljer. Har ikke plutselig bestemt meg, har tenkt de siste par ukene at abort kanskje er det beste. Men typen nekter, jeg har ikke lappen og her jeg bor går det ikke buss/tog. Kanskje buss en gang i døgnet. Og sykehuset er timevis unna. Han må nesten kjøre meg men han er imot abort. Tror han ser på det som et barn allerede men umoden og lat som han er vil jeg ikke ha unge med han. De første ukene av svangerskapet ville jeg også beholde, men ikke nå. Anonymous poster hash: 631dd...918
*Miss Marple* Skrevet 8. desember 2015 #11 Skrevet 8. desember 2015 Har lest her inne at mange må vente en uke eller to for å få det utført. Det har jo ikke jeg tid til. Får håpe det ikke er noe ventetid da. Anonymous poster hash: 631dd...918 Men det må jo ha vært en grunn til at du har ventet? Er du plutselig helt sikker nå? Hva har dere gjort for å redde forholdet? Anonymous poster hash: 5406d...693 Forholdet er ikke noe å prøve å redde mer. Uten at jeg trenger å gå inn på detaljer. Har ikke plutselig bestemt meg, har tenkt de siste par ukene at abort kanskje er det beste. Men typen nekter, jeg har ikke lappen og her jeg bor går det ikke buss/tog. Kanskje buss en gang i døgnet. Og sykehuset er timevis unna. Han må nesten kjøre meg men han er imot abort. Tror han ser på det som et barn allerede men umoden og lat som han er vil jeg ikke ha unge med han.De første ukene av svangerskapet ville jeg også beholde, men ikke nå. Anonymous poster hash: 631dd...918 Kjære deg, så tafatt kan man ikke være! Om det bare går en buss i døgnet så får du vel ta den bussen da! Du kan da ikke basere valget om abort eller ikke på mangel på transport. Om du går for abort ringer du sykehuset i morgen tidlig og setter deg på den bussen som passer best med timen på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #12 Skrevet 8. desember 2015 Jeg synes det er sent når du har visst det så lenge. Jeg fant selv ut tidlig og vurderte abort, sluttet imidlertid å vurdere det når jeg bikket uke 10, da magen begynte å komme. Fint at man har mulighet frem til uke 12 dersom man finner det ut sent, men jeg personlig kunne ikke gått rundt i 8-9 uker og visst at jeg var gravid for så å ta det bort når det var 1,5 uker igjen av fristen. Anonymous poster hash: 67413...135
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #13 Skrevet 8. desember 2015 Jeg synes det er sent når du har visst det så lenge. Jeg fant selv ut tidlig og vurderte abort, sluttet imidlertid å vurdere det når jeg bikket uke 10, da magen begynte å komme. Fint at man har mulighet frem til uke 12 dersom man finner det ut sent, men jeg personlig kunne ikke gått rundt i 8-9 uker og visst at jeg var gravid for så å ta det bort når det var 1,5 uker igjen av fristen.Anonymous poster hash: 67413...135 Det? Det jente eller det gutt? Sønnet ditt? Mennesket ditt? Hi, du er gravid. Mor. Du kan ikke trykke CTR-ALT-DELETE på et menneske og avslutte det. Ta ansvar og vær en god mor. Anonymous poster hash: 4cf9f...f82
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #14 Skrevet 8. desember 2015 Jo, når det er uønsket og jeg ikke føler meg klar så kan jeg det. Heller abort enn å gi barnet en dårlig oppvekst. Blir tross alt deppa av tanken på en baby Anonymous poster hash: 631dd...918
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #15 Skrevet 8. desember 2015 Da ringer du mor, venninne, søsken, kolleger og får de til å kjøre deg. Så tafatt som du er så bør du ikke ha barn. Anonymous poster hash: 1e5ee...f96
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #16 Skrevet 8. desember 2015 Jeg skal ta abort nå på fredag, uke 12+1. Legen min sa at man har frem til 12+6 på å ta abort. Fikk time til kontroll dagen etter at jeg ringte inn. De ser veldig an situasjonen til den gravide. Anonymous poster hash: c4b80...de9
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #17 Skrevet 8. desember 2015 12+6 ja, da hadde jeg fått vite kjønn allerede og sett en frisk liten baby svelge fostervann og sparke rundt.. Trodde regelen var 11+6, men burde vel egentlig vært mindre også, er jo ikke snakk om noen celleklump lengre.. Anonymous poster hash: 5144d...ced
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #18 Skrevet 8. desember 2015 Veldig sent, jeg kjente spark allerede da når jeg var på vei med nummer 2. Jeg er generelt ikke i mot abort når det er tungtveiende årsaker. Jeg aner noe om din livssituasjon, og skal ikke dømme. Men tenk deg grundig om og vit hva du tar bort før du gjør det for det er en "ferdig baby" i magen din nå, som spreller rundt. Anonymous poster hash: 38bed...ccf
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #19 Skrevet 8. desember 2015 Adopter bort heller. Anonymous poster hash: 7df0d...87d
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #20 Skrevet 8. desember 2015 Uff, nå er dere slemme, damer. Hun spør ikke om råd abort/ikke abort. Hun spør om hvordan hun skal gå frem nå når hun har bestemt seg! Skjerpe seg... Anonymous poster hash: d7f62...d5a
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #21 Skrevet 8. desember 2015 Veldig sent, jeg kjente spark allerede da når jeg var på vei med nummer 2. Jeg er generelt ikke i mot abort når det er tungtveiende årsaker. Jeg aner noe om din livssituasjon, og skal ikke dømme.Men tenk deg grundig om og vit hva du tar bort før du gjør det for det er en "ferdig baby" i magen din nå, som spreller rundt. https://www.youtube.com/watch?v=kBkoUqjyNSMAnonymous poster hash: 38bed...ccf Nei, det er ingen ferdig baby! Det er et 12 uker gammelt foster som er under Norges helsemyndigheters grensen for selvbestemt abort. At du får deg til å poste dette i en tråd hvor ingen har spurt etter din mening om abort er uhørt og du bør skamme deg dypt over å være så kort og ond. Ta med deg meningene et sted hvor de er ønsket og la dine medmennesker ta de avgjørelser som passer dem best. Jeg mistet tvillinger i uke 12, og det var absolutt ikke babyer som kom ut, men bittesmå foster som ikke på noen måte er levedyktige utenfor livmoren. En baby blir det først når det kan leve på egenhånd. Dine syke tolkninger av begreper hører ikke hjemme i en tråd som ikke inviterer til abortdebatt! Skjerp deg og lær deg alminnelige sosiale koder. Anonymous poster hash: 4a1e3...653
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #22 Skrevet 8. desember 2015 Handler ikke om å skjerpe seg, man kan diskutere alle veier om når grensen for abort bør være, men når man har visst om graviditeten så lenge, men ikke får fingeren ut, så tar abort på et foster som føler smerte og er en liten baby, det er fakta og det bør hun vite før hun tar abort så sent. En venninne spontanaborterte i uke 13 og hjertet slo i noen minutter etter babyen kom ut. Det sier litt om hvor sent det faktisk er. Man har faktisk gått gjennom 1/3 av svangerskapet. Jeg jeg vet det er lovlig, og en kvinnes rett, men det er ikke et valg man bør ta fordi mannen er lat og man ikke er helt motivert for en baby, det finnes alltid et alternativ og det er faktisk mulig å adoptere bort barn i Norge også. Dessuten spør hun jo om uke 11 er for sent, og vi som mener det sier jo da vår mening. Anonymous poster hash: 38bed...ccf
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #23 Skrevet 8. desember 2015 Eller du kan få barnet, å gi det til meg 😢 Anonymous poster hash: 49af5...264
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #24 Skrevet 8. desember 2015 Jeg synes det er sent når du har visst det så lenge. Jeg fant selv ut tidlig og vurderte abort, sluttet imidlertid å vurdere det når jeg bikket uke 10, da magen begynte å komme. Fint at man har mulighet frem til uke 12 dersom man finner det ut sent, men jeg personlig kunne ikke gått rundt i 8-9 uker og visst at jeg var gravid for så å ta det bort når det var 1,5 uker igjen av fristen.Anonymous poster hash: 67413...135 Det? Det jente eller det gutt? Sønnet ditt? Mennesket ditt? Hi, du er gravid. Mor. Du kan ikke trykke CTR-ALT-DELETE på et menneske og avslutte det. Ta ansvar og vær en god mor. Anonymous poster hash: 4cf9f...f82 Klart hun kan det. I Norge er det selvbestemt abort. Det er ikke du som bestemmer hva Hi skal gjøre. I den situasjonen Hi er i høres det ut som en veldig god ide å ta abort. Anonymous poster hash: 23c35...a73
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #25 Skrevet 8. desember 2015 Eller du kan få barnet, å gi det til meg Anonymous poster hash: 49af5...264 Du hadde ikke fått det uansett. Det forstår du vel? Anonymous poster hash: 23c35...a73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå