Gå til innhold

Stemoren vil ta med barnet mitt til svenskegrensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har tatt litt vel mye plass etter at hun kom inn i bildet, arrangerer feiringer, tar henne med på ting, skjenner på henne hvis hun gjør noe galt osv, noe jeg mener er FORELDRENES oppgaver, ikke en stemor. Har henne helt opp i halsen. Derfor liker jeg henne ikke! Bør ikke det være nok til at jeg ikke ønsker at de to alene skal dra til utlandet??

Anonymous poster hash: f8645...473

Nei, det er ikke nok. Voks opp

Anonymous poster hash: 4b422...a64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper dette er tull. Du må være eksen fra helvete.

Det eneste du oppnår med slik oppførsel er å skyve datteren bort fra deg slik at hun heller søker stemor.

Skrevet

Hjælp. ..finnes folk som har tatt doktorgrad for å hjelpe sånne som deg, hi

Anonymous poster hash: cb9a4...204

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Hun har tatt litt vel mye plass etter at hun kom inn i bildet, arrangerer feiringer, tar henne med på ting, skjenner på henne hvis hun gjør noe galt osv, noe jeg mener er FORELDRENES oppgaver, ikke en stemor. Har henne helt opp i halsen. Derfor liker jeg henne ikke! Bør ikke det være nok til at jeg ikke ønsker at de to alene skal dra til utlandet??

Du er sæææææær! God jul 🎄 😉

Skrevet

Det er kun den / de som har foreldreansvar som kan bestemme om barnet skal tas med ut av landet. Så ja, du kan nekte.

Anonymous poster hash: 7f8e8...d9f

Og faren kan bestemme at hun får dra :)

Så lenge dette er på hans tid er det kun han som bestemmer slikt.

Og nei mor kan ikke kreve at far er med på turen.

Du HI trenger en realitets sjekk.

Anonymous poster hash: 74cbf...1a6

Skrevet

Såklart er det dere som foreldre som bestemmer men disse grunne du oppgir her er bare tullete. Du har bestemt deg men det betyr ikke at du ikke er smålig, hevngjerrig og lite imøtekommende. Tenk at dette monsteret arrangsjer feiringer. For ei heks!!'

Anonymous poster hash: 6d5a1...eff

Skrevet

Skjerp deg. Du skyver fra deg datter di. Du lar ditt forhold til stemor ødelegge for deres forhold. FLOTT at stemor setter grenser.

Jammen ikke lett å være stemor. Feil hvis de bryr seg, feil hvis de ikke bryr seg osv ...

Anonymous poster hash: cb9a4...204

Skrevet

Hmmm. ...var det eksmannen som forlot deg og fant seg ny? Du sitter igjen som bitter eks?

Skrevet

Du tenker ikke på barnets beste, Hi, på tide å bli voksen og være GLAD for at barnet ditt har et godt forhold til sin stemor!

Om du ikke skjerper deg så risikerer du å ende med at barnet ditt foretrekker å være hos far og stemor fremfor deg etter hvert, du risikerer å ødelegge ditt eget forhold til barnet ditt. Om det skjer vil jeg tro du fortsetter å skylde på "den grusomme stemoren" - når virkeligheten heller er at det kun er din egen skyld.

Jeg håper inderlig at du er trollmor og ikke ordentlig mor.

Anonymous poster hash: 44b45...570
Skrevet

Mistenker at du er stemora og bare vil spørre med en vri...

Anonymous poster hash: a90a8...fd7

Skrevet

Tipper det er HI som er stemor og som sliter med mannens sjalu og kontrollerende eks

Skrevet

Mistenker at du er stemora og bare vil spørre med en vri...

Anonymous poster hash: a90a8...fd7

Tenkte og på det

Skrevet

Det er kun den / de som har foreldreansvar som kan bestemme om barnet skal tas med ut av landet. Så ja, du kan nekte.

Barneloven §41: "Den som har sams foreldreansvar eller foreldreansvaret åleine, kan ta barnet med på stuttare utanlandsferder"

Videre: "Den av foreldra som ikkje har foreldreansvaret, kan ikkje reise til utlandet med barnet utan samtykkje frå den som har foreldreansvaret" - men regner med at far har foreldreansvar, men stemor har ikke foreldreansvar.

Dvs. at stemor, som ikke er forelder eller foresatt, kan ta barnet med ut av landet når mor ikke samtykker og far ikke er med.

Spiller liten rolle hva vi mener eller ikke mener om mor. Loven er klar på dette.

Skrevet

Barneloven §41: "Den som har sams foreldreansvar eller foreldreansvaret åleine, kan ta barnet med på stuttare utanlandsferder"

Videre: "Den av foreldra som ikkje har foreldreansvaret, kan ikkje reise til utlandet med barnet utan samtykkje frå den som har foreldreansvaret" - men regner med at far har foreldreansvar, men stemor har ikke foreldreansvar.

Dvs. at stemor, som ikke er forelder eller foresatt, kan ta barnet med ut av landet når mor ikke samtykker og far ikke er med.

Spiller liten rolle hva vi mener eller ikke mener om mor. Loven er klar på dette.

Rettelse: Dvs. at stemor, som ikke er forelder eller foresatt, ikke kan ta barnet med ut av landet når mor ikke samtykker og far ikke er med.

Skrevet

Jeg er ikke HI, men en annen mamma som har full foreldrerett/ansvar for barna mine.

Barnas far har ikke lov til å ta barna ut av landet uten min godkjennelse,fikk jeg beskjed om på familievernkontoret. Det er skriftlig sendt inn og registrert på folkeregisteret at jeg har fullt ansvar/foreldrerett på barna, og far får ikke med passene dems under samvær.

Nå er det ikke sjalusi inne i bildet her,han har ikke funnet noen ny dame.

Anonymous poster hash: 32c54...528

Skrevet

Jeg liker henne ikke. Ungen min er 11år. Hun vil såklart være med, men jeg liker det ikke. Hun er ikke moren hennes, og det er ut av landet det er snakk om, ikke en tur på butikken.. Hi

Det er vel en pappa med i bildet, så du har vel ingenting med hva de gjør når hun er hos pappaen sin.

Etter som jeg har hørt har man ikke lov til og ta barn ut av lande uten foreldres eller(hovedomsorgspersonens) samtykke

Anonymous poster hash: 8f1c7...159

Skrevet

Nå roter du her.

Far med foreldreansvar kan gi samtykke til at stemor tar med barnet på tur.

Skrevet

Jeg er ikke HI, men en annen mamma som har full foreldrerett/ansvar for barna mine.

Barnas far har ikke lov til å ta barna ut av landet uten min godkjennelse,fikk jeg beskjed om på familievernkontoret. Det er skriftlig sendt inn og registrert på folkeregisteret at jeg har fullt ansvar/foreldrerett på barna, og far får ikke med passene dems under samvær.

Nå er det ikke sjalusi inne i bildet her,han har ikke funnet noen ny dame.

Anonymous poster hash: 32c54...528

Hi og barnas far har ungene 50 /50 Og begge har foreldreansvaret.

Her har ikke mor noe mer å si enn far. Og på hans uker er det han som bestemmer.

Skrevet

Nå roter du her.

Far med foreldreansvar kan gi samtykke til at stemor tar med barnet på tur.

Nei. Far og mor kan ta barnet med på kortere utenlandsturer. Begge må samtykke eller den ene / begge to medforeldreansvar må bli med. Far eller mor kan ikke alene bestemme å sende barnet ut av landet med noen andre.

Dersom far ikke har foreldreansvar bestemmer mor dette alene og hun kan også nekte far å ta barnet med ut av landet.

Skrevet

Ut av landet?!?? Harryhandel....skjerp deg!!

Anonymous poster hash: 72877...c7f

Skrevet

Dere snakker som om det er det store utlandet over lengre tid det er snakk om her. Det er svinesund/Nordby liksom, praktisk talt en forlengelse av Norge. At du er søt og ikke liker stemor er en dårlig unnskyldning . Kryp tilbake under steinen din trollmor!

Anonymous poster hash: 99c31...7d8

Skrevet

Dere snakker som om det er det store utlandet over lengre tid det er snakk om her. Det er svinesund/Nordby liksom, praktisk talt en forlengelse av Norge. At du er søt og ikke liker stemor er en dårlig unnskyldning . Kryp tilbake under steinen din trollmor!

Sær!!! Ikke søt. Dumme tlf. Hi virker langt fra søt! 😂

Skrevet

Hvorfor er det verre at hun tar henne med til svenskegrensen enn at hun passer henne hjemme? Vil du nekte bare fordi dette er noe du muligens KAN nekte, rent juridisk? Eller er det noe spesielt du er redd for?

Jeg hadde glatt sendt barnet mitt til svenskegrensen med hvem som helst som jeg ville sendt henne til nærmeste kjøpesenter med. Det skjer da ikke noe mer der enn her.

Anonymous poster hash: 25f49...056
Skrevet

Dere snakker som om det er det store utlandet over lengre tid det er snakk om her. Det er svinesund/Nordby liksom, praktisk talt en forlengelse av Norge. At du er søt og ikke liker stemor er en dårlig unnskyldning . Kryp tilbake under steinen din trollmor!Anonymous poster hash: 99c31...7d8

Sær!!! Ikke søt. Dumme tlf. Hi virker langt fra søt! Anonymous poster hash: 99c31...7d8

Hahaha... Jeg tenkte også "utlandet?"? Det er jo flere nordmenn der enn svensker, du kan til og med handle for norske penger der :P

Hi; om det virkelig er SÅ viktig for deg at hun ikke tar med dattera di på tur så hør med fvk, en advokat eller noen som har peiling. Her inne blir det bare synsing og mening..

Men personlig mener jeg du bør ha en bedre grunn enn "vil ikke"

Anonymous poster hash: aedea...870

Skrevet

Dette nekter jeg å tro er sant.

Harryhandel på svenskegrensen er det ingen på hele østlandet som betrakter som "utlandet" altså. Det er ikke verre enn å kjøre til nærmeste kjøpesenter, bare mye morsommere for ungene siden det er billig brus og godteri der.

Anonymous poster hash: 00e65...903

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...