*flux* Skrevet 5. desember 2015 #51 Skrevet 5. desember 2015 Sjokk fordi jeg ikke ventet det. Men det er noe helt annet med unger som har kommet i puberteten. Min 6åring er ikke på julebord. Han har heller ikke interesse av å diskutere underlivet til vennene sine med andre. Det er barndommens privilegium. Heldigvis skal han få være barn litt til. Samme gjelder datteren min. Jeg skal ikke påføre de skam eller blygsel fordi de har en kropp. og det hysteriet mange her maner til her bidrar dessverre til det.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #52 Skrevet 5. desember 2015 Synes skolestart er en grei grens, men syns ikke den skal være absolutt. 5-7-åringer er veldig små....og veldig forskjellige når det kommer til modenhet. Og hvorfor i alle dager er det så mye verre for jentene at noen ser dem nakne enn for gutta? Hvorfor er det så mye mer krise for en førsteklassejente å møte en gutt i garderoben enn ei som går siste året i barnehagen? Tror det er dere voksne som reagerer mest, og ikke barna. Jeg har tre (store) jenter selv og aldri følt at dette har vært et problem. Syns hele debatten oser av hysteri for å være ærlig. Det er ikke 1.klassingene som blir mest flaue. Det er eldre jenter i damegarderoben også, som har kommet i puberteten. Det er ikke en max-grense på 6 år i damegarderoben... Anonymous poster hash: 7d9e7...e93
*flux* Skrevet 5. desember 2015 #53 Skrevet 5. desember 2015 (endret) Det vi snakker om er at de skal stå i en stor garderobe sammen. Endret 5. desember 2015 av *flux*
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #54 Skrevet 5. desember 2015 Sjokk fordi jeg ikke ventet det. Men det er noe helt annet med unger som har kommet i puberteten. Min 6åring er ikke på julebord. Han har heller ikke interesse av å diskutere underlivet til vennene sine med andre. Det er barndommens privilegium. Heldigvis skal han få være barn litt til. Samme gjelder datteren min. Jeg skal ikke påføre de skam eller blygsel fordi de har en kropp. og det hysteriet mange her maner til her bidrar dessverre til det. De fikser å bli sjenerte helt uten hjelp av foreldrene når de begynner på skolen. Anonymous poster hash: a0b1a...484
Luksusdyret Skrevet 5. desember 2015 #55 Skrevet 5. desember 2015 Sjokk fordi jeg ikke ventet det. Men det er noe helt annet med unger som har kommet i puberteten. Min 6åring er ikke på julebord. Han har heller ikke interesse av å diskutere underlivet til vennene sine med andre. Det er barndommens privilegium. Heldigvis skal han få være barn litt til. Samme gjelder datteren min. Jeg skal ikke påføre de skam eller blygsel fordi de har en kropp. og det hysteriet mange her maner til her bidrar dessverre til det. Vel, man vet at det forekommer mobbing. Barn blir mobbet for å ha rødt hår, fregner, skjeve tenner, briller, være sjenert, stille, nerdete. I tillegg kan nå en gutt si "jeg har sett tissen din og den er rar". Jeg har selv blitt mobbet gjennom hele barndommen, og det hadde vært døden for meg hvis mine mobbere så meg naken. Hva din gutt har av interesse for å diskutere med sine kompiser på skolen, vet du ikke 100 %. Og blygsel klarer de fint selv. Det er ikke "hysteri" at man ønsker å ha kroppen sin for seg selv!
*flux* Skrevet 5. desember 2015 #56 Skrevet 5. desember 2015 Og hvordan man håndterer det bidrar til senere selvfølelse og hvordan man forholder seg til egen kropp
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #57 Skrevet 5. desember 2015 Og hvordan man håndterer det bidrar til senere selvfølelse og hvordan man forholder seg til egen kropp Du hoster opp selvfølgeligheter som ikke endrer jenters rett til privatliv i kjønnsdelt garderobe. Anonymous poster hash: a0b1a...484
*flux* Skrevet 5. desember 2015 #58 Skrevet 5. desember 2015 Det er vel jenter som oftest mobber jenter. La oss forby jenter i jentegarderoben også.
Gjest Antarctica Skrevet 5. desember 2015 #59 Skrevet 5. desember 2015 Lenge siden dette emnet ble tatt opp. Rigger meg til med popcorn. HI. Jeg synes de er for store når de har begynt på skolen. Eller hvis de er synlig interessert i å se på nakne kropper. Ikke at det gjør noe at en gutt på 5 år ser men enkelte synes det er ubehagelig, spesielt jenter på 7-8 liker ikke å bli stirret på. Anonymous poster hash: 77094...a22 HI her. Tenker det samme som deg, synes skolealder er sent... Var egentlig mannen min som lurte siden vi venter en sønn snart, så tenkte å høre her om hva andre gjør. Og det kan nok kanskje være lurt å finne frem popcornet ja. Anonymous poster hash: f50fc...17a Mannen lurte siden dere har en sønn som fortsatt ikke er født...? Planlegging er jammen en dyd!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #60 Skrevet 5. desember 2015 Det er vel jenter som oftest mobber jenter. La oss forby jenter i jentegarderoben også. Saklighet er litt vrient for deg? Anonymous poster hash: a0b1a...484
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #61 Skrevet 5. desember 2015 Lenge siden dette emnet ble tatt opp. Rigger meg til med popcorn. HI. Jeg synes de er for store når de har begynt på skolen. Eller hvis de er synlig interessert i å se på nakne kropper. Ikke at det gjør noe at en gutt på 5 år ser men enkelte synes det er ubehagelig, spesielt jenter på 7-8 liker ikke å bli stirret på. Anonymous poster hash: 77094...a22 HI her. Tenker det samme som deg, synes skolealder er sent... Var egentlig mannen min som lurte siden vi venter en sønn snart, så tenkte å høre her om hva andre gjør. Og det kan nok kanskje være lurt å finne frem popcornet ja. Anonymous poster hash: f50fc...17a Mannen lurte siden dere har en sønn som fortsatt ikke er født...?Planlegging er jammen en dyd! Herregud... Vi kom inn på temaet og begynte å diskutere det rent generelt... Jeg tenkte derfor å høre her hva som er vanlig siden vi ikke har peiling på det der selv. For det er ikke lov til å stille spørsmål her inne av ren nysgjerrighet?? Anonymous poster hash: f50fc...17a
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #62 Skrevet 5. desember 2015 Dere er lei av klutvask nå? Om må ta en reprise på garderobedebatten? 😂 Anonymous poster hash: 3f4b6...ea7 😅😅😅 Anonymous poster hash: 89912...e9d
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #63 Skrevet 5. desember 2015 Fremtidige badesteder bør ha private dusjer. Gutter i damegarderoben er et mindre problem enn jenter i jentegarderoben. Det er såååå mange jenter, særlig på ungdomsskolen, som ikke dusjer etter gym Anonymous poster hash: 5fb9d...ced
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #64 Skrevet 5. desember 2015 Dere som insisterer på at 5-7 åringer skal gå i herregarderoben, sender noen av dere de alene dit? Tør dere det? Jeg tenker pedofile overgripere med en gang, ikke pokker om jeg sender poden dit alene!! Anonymous poster hash: 9f2d6...284 Har to gutter selv, og ja, sender dem alene i garderoben etter at de er begynt på skolen. Selfølgelig kan det finnes overgripere i en garderobe, men stort sett er det flere voksne menn der, så hva skal de gjøre? Og du vet at de fleste overgrep (over 90%) blir begått av noen de kjenner og stoler på? I tillegg er overgrep begått av tillitspersoner stort sett mer traumatisk enn når de er begått av en fremed? Mer sannsynlig at det skjer en ulykke i hjemmet en at de blir utsatt for overgrep i en offentlig garderobe full av folk... Anonymous poster hash: 1a589...dea
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #65 Skrevet 5. desember 2015 Her er grensen 7 år. Datteren min går i 3 klasse og går på svømming på fritiden. Ser gutter i både 1 og 2 klasse går i jentegarderoben og ser jenter i min datters klasse går i guttegarderoben når det er fedrene som følger på svømming. Min datter bryr seg ikke om at det er gutter i garderoben, men våre barn har gått i egne garderober siden skolestart. I begynnelsen hadde de gjerne med en venn så de skulle slippe å være alene i garderoben Anonymous poster hash: 00343...5f4
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #66 Skrevet 5. desember 2015 Grunnen til at jeg ALDRI drar i svømmehallen er at det er gutter der inne. Er dere klar over hvor pinlig det er å stå naken i dusjen, så kommer en av guttene i barnehagen jeg jobber i? Anonymous poster hash: 49bed...10f
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #67 Skrevet 5. desember 2015 Her har heldigvis svømmehallen familie garderobe I tillegg til dame og herre garderoben. Jeg har 3 gutter. Eldste er 5,5 år. Han bryr seg ikke om kropp, her i huset er kroppen like naturlig som et glass melk eller noe sånt. Ikke noe rart eller spennende med kropp enn så lenge. Han begynner på skolen neste år og med mindre det skjer en enorm utvikling på det planer det neste halve året så sender ikke jeg han alene inn i herregarderoben. Tror han ville følt seg veldig utrygg helt alene. Takk gud for familiegarderobe hvor vi kan få skifte og dusje i fred så lenge vi vil selv. Og en annen ting. Regner med at de ferreste voksne damer bryr seg om en guttunge i 6-7 års alderen i garderoben. Og de jentene 8-13 års alderen som syns det er flaut, de dusjer som oftest med badetøyet på uansett har jeg inntrykk av. Samme hvem som er der, så er det å være naken foran fremmede flaut. Jeg går som sagt oftest i familiegarderoben, men de gangene jeg er å svømmer alene så ser jeg ofte jenter som dusjer med badetøyet på både før og etter de har bada i hallen. Anonymous poster hash: afb23...a2c
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #68 Skrevet 5. desember 2015 Her har heldigvis svømmehallen familie garderobe I tillegg til dame og herre garderoben. Jeg har 3 gutter. Eldste er 5,5 år. Han bryr seg ikke om kropp, her i huset er kroppen like naturlig som et glass melk eller noe sånt. Ikke noe rart eller spennende med kropp enn så lenge. Han begynner på skolen neste år og med mindre det skjer en enorm utvikling på det planer det neste halve året så sender ikke jeg han alene inn i herregarderoben. Tror han ville følt seg veldig utrygg helt alene. Takk gud for familiegarderobe hvor vi kan få skifte og dusje i fred så lenge vi vil selv. Og en annen ting. Regner med at de ferreste voksne damer bryr seg om en guttunge i 6-7 års alderen i garderoben. Og de jentene 8-13 års alderen som syns det er flaut, de dusjer som oftest med badetøyet på uansett har jeg inntrykk av. Samme hvem som er der, så er det å være naken foran fremmede flaut. Jeg går som sagt oftest i familiegarderoben, men de gangene jeg er å svømmer alene så ser jeg ofte jenter som dusjer med badetøyet på både før og etter de har bada i hallen. Anonymous poster hash: afb23...a2c At jentene dusjer med badetøyet på, gjør det jo ikke fritt frem for å ta med gutter i jentegarderoben........... Anonymous poster hash: 317ad...1bb
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #69 Skrevet 5. desember 2015 Grunnen til at jeg ALDRI drar i svømmehallen er at det er gutter der inne. Er dere klar over hvor pinlig det er å stå naken i dusjen, så kommer en av guttene i barnehagen jeg jobber i? Anonymous poster hash: 49bed...10f Som voksen så burde du ikke ha problemer at gutter på 3-6 år ser deg naken. Det er ditt problem, så helt greit at du ikke går i svømmehallen. Til den over som foreslo enkeltdusjer for alle.... For de fleste i dag så koster det mye å dra til svømmehallen med familien. Skal det bygges enkeltdusjer til alle så lover jeg deg at prisene vi ser i dag blir billig i forhold - mye større kostnader i byggeprosessen vil påvirke prisene, vanskeligere og mer tidkrevende å rengjøre vil kreve mer rengjøringspersonell, vanskeligere å holde det renslig siden det blir vanskeligere å holde oversikten for de ansatte. Og samfunnet går i feil retning hvis kropp skal bli enda mer tabu enn det er blitt hos mange i dag. Jo mer naturlig det er å være naken, jo mindre fokus blir det på det. Det er opp til foreldre å oppdra barna slik at de er vant med nakne kropper og respekterer at alle er forskjellige, men like bra. Anonymous poster hash: 2b273...fa4
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #70 Skrevet 6. desember 2015 Grunnen til at jeg ALDRI drar i svømmehallen er at det er gutter der inne. Er dere klar over hvor pinlig det er å stå naken i dusjen, så kommer en av guttene i barnehagen jeg jobber i? Anonymous poster hash: 49bed...10f Er du seriøs...? Anonymous poster hash: 8693a...078
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #71 Skrevet 6. desember 2015 Grunnen til at jeg ALDRI drar i svømmehallen er at det er gutter der inne. Er dere klar over hvor pinlig det er å stå naken i dusjen, så kommer en av guttene i barnehagen jeg jobber i?Anonymous poster hash: 49bed...10f Som voksen så burde du ikke ha problemer at gutter på 3-6 år ser deg naken. Det er ditt problem, så helt greit at du ikke går i svømmehallen. Til den over som foreslo enkeltdusjer for alle.... For de fleste i dag så koster det mye å dra til svømmehallen med familien. Skal det bygges enkeltdusjer til alle så lover jeg deg at prisene vi ser i dag blir billig i forhold - mye større kostnader i byggeprosessen vil påvirke prisene, vanskeligere og mer tidkrevende å rengjøre vil kreve mer rengjøringspersonell, vanskeligere å holde det renslig siden det blir vanskeligere å holde oversikten for de ansatte. Og samfunnet går i feil retning hvis kropp skal bli enda mer tabu enn det er blitt hos mange i dag. Jo mer naturlig det er å være naken, jo mindre fokus blir det på det. Det er opp til foreldre å oppdra barna slik at de er vant med nakne kropper og respekterer at alle er forskjellige, men like bra. Anonymous poster hash: 2b273...fa4 En annenting er at enkeltdusjer er mye farligere enn fellesdusjer når det gjelder overgrep. Anonymous poster hash: ebb35...45b
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #72 Skrevet 6. desember 2015 Grunnen til at jeg ALDRI drar i svømmehallen er at det er gutter der inne. Er dere klar over hvor pinlig det er å stå naken i dusjen, så kommer en av guttene i barnehagen jeg jobber i? Anonymous poster hash: 49bed...10f Det samme gjelder vel jentene i bhg? Det er jo små barn det er snakk om her, herregud. Anonymous poster hash: 69070...2bf
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2015 #73 Skrevet 6. desember 2015 Nok en gang har denne debatten vist at damene her inne ikke forstår at folk har forskjellige grenser for hva som er ok. Her skal alle være som meg, og er folk sjenert skal man bare ta seg sammen. Her er det egne uselvstendige smågutters behov som er viktigere. Og at unge jenter dusjer med badetøyet på likevel tror jeg må være det dummeste argumentet jeg har hørt i denne debatten til nå. 😂😂😂😂 Jeg har sagt i fra flere ganger at damer med for store gutter må forlate garderoben fordi det er aldersgrense der vi bader. Jeg elsker å ødelegge badedagen til idiotiske damer som tror de kan lure inn sin syvåring. Anonymous poster hash: 77094...a22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå