Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #26 Skrevet 5. desember 2015 Min seks år gamle gutt er med i damegarderoben. Han er en normal førsteklassing, men kan ikke ordne seg i garderoben alene om pappan ikke er med. Anonymous poster hash: 133b2...711
Serepta Skrevet 5. desember 2015 #27 Skrevet 5. desember 2015 Fra våren før han startet skolen, da hadde vi øvd. Absolutt grense ved skolestart. Gjelder begge veier.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #28 Skrevet 5. desember 2015 Min sønn blir 6 år nå i desember og er altså 1klassing. Han hadde nok greid seg i garderoben når det gjelder det praktiske, men jeg hadde ikke turt å sende han alene. Vi bor i en storby, og man hører diverse om episoder i herregarderoben. Siden jeg er alenemor så blir det da få turer i svømmehallen. Jeg har forstått at flere reagrerer på at jeg tar han med inn dit. Dette synes jeg er vanskelig for gutten vil gjerne i svømmehallen. Anonymous poster hash: 9f2d6...284
Modesty Blaise. Skrevet 5. desember 2015 #29 Skrevet 5. desember 2015 Hva når eldre barn ikke tørr å være alene i garderoben? Anonymous poster hash: 58e65...c4f Da må de vente til de tør, eventuelt dra sammen med en voksen av sanne kjønn.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #30 Skrevet 5. desember 2015 Min seks år gamle gutt er med i damegarderoben. Han er en normal førsteklassing, men kan ikke ordne seg i garderoben alene om pappan ikke er med. Anonymous poster hash: 133b2...711 Da kan han ikke dra hvis han ikke har mannlig følge. Din sønns rett til å svømme trumfer altså ikke jentene i klassen hans sin rett til privatliv. Jeg fatter ikke sånn navlebeskuende egoisme. Anonymous poster hash: a0b1a...484
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #31 Skrevet 5. desember 2015 Synes skolealder egentlig er litt sent jeg... 😳 Har dere virkelig med dere gutter opptil 6 år i damegarderoben? HI Anonymous poster hash: f50fc...17a Har du barn selv ennå? Eller venter du første nå? Mener du at en liten gutt på sin år skal klare seg selv I herre garderoben? Anonymous poster hash: fb2a2...ce3
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #32 Skrevet 5. desember 2015 Synes skolealder egentlig er litt sent jeg... 😳 Har dere virkelig med dere gutter opptil 6 år i damegarderoben? HI Anonymous poster hash: f50fc...17a Har du barn selv ennå? Eller venter du første nå?Mener du at en liten gutt på sin år skal klare seg selv I herre garderoben? Anonymous poster hash: fb2a2...ce3 Dette har jeg svart på lengre oppe i tråden HI Anonymous poster hash: f50fc...17a
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #33 Skrevet 5. desember 2015 Dere er lei av klutvask nå? Om må ta en reprise på garderobedebatten? 😂 Anonymous poster hash: 3f4b6...ea7
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #34 Skrevet 5. desember 2015 Min seks år gamle gutt er med i damegarderoben. Han er en normal førsteklassing, men kan ikke ordne seg i garderoben alene om pappan ikke er med. Anonymous poster hash: 133b2...711 Da kan han ikke dra hvis han ikke har mannlig følge. Din sønns rett til å svømme trumfer altså ikke jentene i klassen hans sin rett til privatliv.Jeg fatter ikke sånn navlebeskuende egoisme. Anonymous poster hash: a0b1a...484 Er litt enig med deg her altså... Og hvis han ikke klarer seg alene i herregarderoben, hvordan klarer han seg i gymgarderoben på skolen da? Anonymous poster hash: f50fc...17a
Luksusdyret Skrevet 5. desember 2015 #35 Skrevet 5. desember 2015 Min seks år gamle gutt er med i damegarderoben. Han er en normal førsteklassing, men kan ikke ordne seg i garderoben alene om pappan ikke er med. Anonymous poster hash: 133b2...711 Da kan han ikke dra hvis han ikke har mannlig følge. Din sønns rett til å svømme trumfer altså ikke jentene i klassen hans sin rett til privatliv. Jeg fatter ikke sånn navlebeskuende egoisme. Anonymous poster hash: a0b1a...484 Signerer den. Jenter som går i egen garderobe går før gutter som er i feil garderobe. Det aller verste jeg ser er mødre med STORE gutter (7-9 år) som får lov til å ha badebuksa på i dusjen siden de synes det er flaut at JENTENE (som går i rett garderobe) ser på dem. Ikke bare bryter de reglene, driter i jentenes privatliv, de forpester også bassenget og bidrar til at allergikere ikke kan gå der på grunn av klornnivået.
Ster IL Skrevet 5. desember 2015 #36 Skrevet 5. desember 2015 Hva når eldre barn ikke tørr å være alene i garderoben? Anonymous poster hash: 58e65...c4f Da må de vente til de tør, eventuelt dra sammen med en voksen av sanne kjønn. Er alene med de. Har ikke menn å spørre. Han har diagnose.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #37 Skrevet 5. desember 2015 Min seks år gamle gutt er med i damegarderoben. Han er en normal førsteklassing, men kan ikke ordne seg i garderoben alene om pappan ikke er med. Anonymous poster hash: 133b2...711 Da kan han ikke dra hvis han ikke har mannlig følge. Din sønns rett til å svømme trumfer altså ikke jentene i klassen hans sin rett til privatliv.Jeg fatter ikke sånn navlebeskuende egoisme. Anonymous poster hash: a0b1a...484 Er litt enig med deg her altså... Og hvis han ikke klarer seg alene i herregarderoben, hvordan klarer han seg i gymgarderoben på skolen da? Anonymous poster hash: f50fc...17a Der er det flere kjenten Anonymous poster hash: 58e65...c4f
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #38 Skrevet 5. desember 2015 Hva når eldre barn ikke tørr å være alene i garderoben? Anonymous poster hash: 58e65...c4f Da må de vente til de tør, eventuelt dra sammen med en voksen av sanne kjønn.Er alene med de. Har ikke menn å spørre. Han har diagnose. Da får du skaffe hjelp. Det er altså ikke en menneskerett å gå i svømmehallen. Anonymous poster hash: a0b1a...484
Modesty Blaise. Skrevet 5. desember 2015 #39 Skrevet 5. desember 2015 Hva når eldre barn ikke tørr å være alene i garderoben? Anonymous poster hash: 58e65...c4f Da må de vente til de tør, eventuelt dra sammen med en voksen av sanne kjønn.Er alene med de. Har ikke menn å spørre. Han har diagnose. Det kommer jo selvfølgelig litt an på diagnosen. Men i utgangspunktet så må han da vente med å svømme til han kan få det selv. Har han eventuelt en så tung diagnose at han ikke klarer det, så finnes det kanskje en handikapgarderobe?
Luksusdyret Skrevet 5. desember 2015 #40 Skrevet 5. desember 2015 Hva når eldre barn ikke tørr å være alene i garderoben? Anonymous poster hash: 58e65...c4f Da må de vente til de tør, eventuelt dra sammen med en voksen av sanne kjønn. Er alene med de. Har ikke menn å spørre. Han har diagnose. Som andre her har påpekt, det er ingen menneskerett å gå i basseng. Det spiller ingen rolle for jentene som blir beglodd at gutter/menn som er med i damegarderoben har en diagnose. Småjenter på 6-7 år bryr seg ikke om sånt, og må da virkelig kunne gå i sin rette garderobe uten å risikere å støte på menn eller store gutter i garderoben.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #41 Skrevet 5. desember 2015 Dere som insisterer på at 5-7 åringer skal gå i herregarderoben, sender noen av dere de alene dit? Tør dere det? Jeg tenker pedofile overgripere med en gang, ikke pokker om jeg sender poden dit alene!! Anonymous poster hash: 9f2d6...284
Luksusdyret Skrevet 5. desember 2015 #42 Skrevet 5. desember 2015 Dere som insisterer på at 5-7 åringer skal gå i herregarderoben, sender noen av dere de alene dit? Tør dere det? Jeg tenker pedofile overgripere med en gang, ikke pokker om jeg sender poden dit alene!! Anonymous poster hash: 9f2d6...284 I en dusj med mange menn og gutter? Voldtas de offentlig da eller? Min gutt har gått i riktig garderobe siden han var 6 år. Jeg var alenemor på 100 % uten venner eller familie. I dag er han 11 år og har så vidt jeg vet aldri opplevd noen negative episoder i badelandet. Han gleder seg ihvertfall hver gang vi skal dit. Uansett hva vi tør, så har jentene rett på privatliv. Det er en tanke med at garderobene er kjønnsdelt. Men du hadde sikkert ikke hatt noe problem overhode med å dusje med en gjeng voksne nakne menn i damegarderoben? Kanskje de også er redd for overgripere i herregarderoben?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #43 Skrevet 5. desember 2015 Dere som insisterer på at 5-7 åringer skal gå i herregarderoben, sender noen av dere de alene dit? Tør dere det? Jeg tenker pedofile overgripere med en gang, ikke pokker om jeg sender poden dit alene!! Anonymous poster hash: 9f2d6...284 Helt enig! Jeg hadde aldri sendt sønnen min alene inn i herregarderoben på den alderen. Så mye om overgrep som har vært i media den siste tiden, og det er jo bare toppen av isfjellet i tillegg... Syns det er galskap å la små gutter være alene i herregarderoben..ja, for de er små selv om de er 7 år. Når poden blir for stor å være med meg i damegarderoben, får svømming/bading bli når han/vi kan dra med onkelen, pappaen eller morfar. Anonymous poster hash: 9b36f...842
Hjertefru Skrevet 5. desember 2015 #44 Skrevet 5. desember 2015 Synes skolestart er en grei grens, men syns ikke den skal være absolutt. 5-7-åringer er veldig små....og veldig forskjellige når det kommer til modenhet. Og hvorfor i alle dager er det så mye verre for jentene at noen ser dem nakne enn for gutta? Hvorfor er det så mye mer krise for en førsteklassejente å møte en gutt i garderoben enn ei som går siste året i barnehagen? Tror det er dere voksne som reagerer mest, og ikke barna. Jeg har tre (store) jenter selv og aldri følt at dette har vært et problem. Syns hele debatten oser av hysteri for å være ærlig.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #45 Skrevet 5. desember 2015 Hvorfor skal ungen bli mer voldtatt i en guttegarderobe når de er 6 år ( mens tydeligvis ingen av de andre mennene griper inn) enn når de er 10 år? Eller skal dere ha de med i den pedotrygge danegarderoben til de er tenåringer? Om ikke ungen kan såpe seg selv inn i skolealder har dere feilet som foreldre. Og jeg vil ha meg frabedt at døtrene mine står nakne i garderoben og så kommer plutselig gutter fra klassen inn. Anonymous poster hash: ee20d...a04
Serepta Skrevet 5. desember 2015 #46 Skrevet 5. desember 2015 Dere som insisterer på at 5-7 åringer skal gå i herregarderoben, sender noen av dere de alene dit? Tør dere det? Jeg tenker pedofile overgripere med en gang, ikke pokker om jeg sender poden dit alene!! Anonymous poster hash: 9f2d6...284 Ja, det gjør jeg. Det er jo flere i garderoben, og vi kan ikke pakke ungene inn i bomull. Da måtte vi i så fall droppet svømminga.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2015 #47 Skrevet 5. desember 2015 Synes skolestart er en grei grens, men syns ikke den skal være absolutt. 5-7-åringer er veldig små....og veldig forskjellige når det kommer til modenhet. Og hvorfor i alle dager er det så mye verre for jentene at noen ser dem nakne enn for gutta? Hvorfor er det så mye mer krise for en førsteklassejente å møte en gutt i garderoben enn ei som går siste året i barnehagen? Tror det er dere voksne som reagerer mest, og ikke barna. Jeg har tre (store) jenter selv og aldri følt at dette har vært et problem. Syns hele debatten oser av hysteri for å være ærlig. Herrefred. For de fleste jenter i førsteklasses vil det være greit, men for de få som synes det er ugreit så må man da kunne respektere noe så innmari enkelt som kjønnsdelt garderobe. Og vice versa. Åpenbart. Anonymous poster hash: a0b1a...484
Luksusdyret Skrevet 5. desember 2015 #48 Skrevet 5. desember 2015 Synes skolestart er en grei grens, men syns ikke den skal være absolutt. 5-7-åringer er veldig små....og veldig forskjellige når det kommer til modenhet. Og hvorfor i alle dager er det så mye verre for jentene at noen ser dem nakne enn for gutta? Hvorfor er det så mye mer krise for en førsteklassejente å møte en gutt i garderoben enn ei som går siste året i barnehagen? Tror det er dere voksne som reagerer mest, og ikke barna. Jeg har tre (store) jenter selv og aldri følt at dette har vært et problem. Syns hele debatten oser av hysteri for å være ærlig. Fordi jenta har gått inn i riktig garderobe. Hun kan ikke velge at noen andre ikke tar guttene sine dit. Mens gutter kan velge at de skal gå i sin riktige garderobe.
*flux* Skrevet 5. desember 2015 #49 Skrevet 5. desember 2015 I sentral-Europa er det fellesgarderober og fellesbastu uten badetøy. Gjett om jeg fikk sjokk når det kom inn flere nakne menn i min badstu. Uten en tråd. En 6åring i garderoben må msn tåle. Men legger merke til at mange. Det store flertall. Dusjer med tøy selv når det bare er dsmer i garderoben. Pyser. Er bekymret for fremtiden om denne blygselen får slå rot.
Luksusdyret Skrevet 5. desember 2015 #50 Skrevet 5. desember 2015 (endret) I sentral-Europa er det fellesgarderober og fellesbastu uten badetøy. Gjett om jeg fikk sjokk når det kom inn flere nakne menn i min badstu. Uten en tråd. En 6åring i garderoben må msn tåle. Men legger merke til at mange. Det store flertall. Dusjer med tøy selv når det bare er dsmer i garderoben. Pyser. Er bekymret for fremtiden om denne blygselen får slå rot. Ja, DU må tåle dem. Må jevngamle klassevenninner tåle at guttene diskuterer deres underliv og pupper på skolen? Man prøver liksom å begrense mobbing, ikke bidra til at den eskalerer. Du sier du var i sjokk da flere nakne menn spaserte inn i garderoben der du stod naken, og følte sikkert at det var ekstremt ubehagelig. Tenk nå at det var dine kolleger som kunne risikere å diskutere utseende på din nakne kropp med sine kolleger på julebordet i fylla. Ikke så stas lenger regner jeg med? Endret 5. desember 2015 av Sarah.H.Casey
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå