Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #51 Skrevet 26. november 2015 Skjønner ikke helt at dere kan ta i mot 10000 kr i julegave fra dine foreldre og så gi bort 4000 kr i julegave til mannens foreldre. Dine foreldre må jo reagere veldig på det? Så forskjellsbehandling og i tillegg så får ikke barna alt det de trenger eller du julegave. Håper dere kommer til en ordning der alt blir litt bedre fordelt og du både avlastning og julegave 😊 Anonymous poster hash: dfb90...2ac
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #52 Skrevet 26. november 2015 Synes du kan sette ned foten ift de 4000 til svigers, det var drøyt mye penger. Ellers kan du jo si det til mannen at du har behov for å bli satt litt pris på? Anonymous poster hash: 46972...1e2
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #53 Skrevet 26. november 2015 Skjønner ikke helt at dere kan ta i mot 10000 kr i julegave fra dine foreldre og så gi bort 4000 kr i julegave til mannens foreldre. Dine foreldre må jo reagere veldig på det? Så forskjellsbehandling og i tillegg så får ikke barna alt det de trenger eller du julegave. Håper dere kommer til en ordning der alt blir litt bedre fordelt og du både avlastning og julegave Anonymous poster hash: dfb90...2ac ikke sant, da kunne jo hi's foreldre bare gitt gave på 4000 til hi's svigers, så gitt bare 6000 til hi. Anonymous poster hash: cbb4c...c33
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #54 Skrevet 26. november 2015 Herregud, er det ikke bare å gi beskjed at du synes hele opplegget er utrolig dårlig gjort mot både deg, barna og dine foreldre?! Jeg hadde ikke hatt et eneste problem med å si ifra klart og tydelig at det er uaktuelt at hans foreldre får 4000 mens dine får 300, barna 500 og du ingenting. Hvis han ikke skjønner det så har han store problemer! Jeg hadde også sagt at det er utrolig dårlig gjort at han setter så lite pris på deg. Tenk å være så smålig at han ikke unner deg noe mens han skal kjøpe for 4000 (!!!!!) kr til sine foreldre! Anonymous poster hash: 95fe8...055
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #55 Skrevet 26. november 2015 Vet det er teit men skulle gjerne vært flue på veggen for å høre din manns unnskyldninger... Dette går ikke ann, her er det ikke snakk om litt forskjell men en såpass stor forskjell kan man ikke godta det. Skal ikke du ha gave så skal ikke han ha heller og de 4000 skal fordeles på deres barn med unntak at et par hundrelapper til besteforeldre + ting barnebarna har lagd til dem. Rett må være rett, her får besteforeldrene det vi har råd til pluss ting som barna har lagd gjennom året men de dyre gavene går til barna. Anonymous poster hash: 26815...098
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #56 Skrevet 26. november 2015 Prater med ham nå (han er ute en snartur og fikser noe). Han så dilemmaet med forskjell i gaver til besteforeldre, og mente han kunne løse det med å gi gaven til sine foreldre på forskudd eller etterskudd slik at ikke gavene ble pakket opp sammen. Han mente fortsatt at vi ikke skulle gi til hverandre (han bruker masse tid til å pønske ut gaver til foreldrene sine, men orker ikke finne på noe til meg. Mistenker at det er mye der det ligger, selv om jeg ville blitt glad for omtrent hva som helst som viser at han bryr seg). Mitt svar ble da at barna er viktigst, og at jeg kommer til å ta en sum tilsvarende det han gir til foreldrene sine og kjøpe gaver for til mine foreldre og hvert enkelt av barna. Muligens mer til barna da de trenger mer og tross alt er viktigst. Jeg kom også til å finne noe i samme område til ham. Så da må han tenke på helheten når han kjøper (vi har felles økonomi). HI Anonymous poster hash: a1112...3f6
Gjest Antarctica Skrevet 26. november 2015 #57 Skrevet 26. november 2015 4000 på foreldrene hvorav 2000 på sprit...? Sykt!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #58 Skrevet 26. november 2015 Ingen tvil om at gubben er fullstendig blåst. Men du er jo like ille. Får fire barn og bygger hus når dere vet økonomien blir trang... Pga deres egoistiske og lite smarte valg så nedprioriteres de eldste barna deres. Stakkars barn Når de blir eldre, setter de nok pris på at de fikk søsken i steden for ski da de var tolv. For et talentløst svar! Anonymous poster hash: 6bbbf...fb9
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #59 Skrevet 26. november 2015 Jeg vil riste litt i deg hi!! Vær så snill å si rett ut til mannen at du er utrolig skuffer over at han ønsker å bruke så mye tid og penger på gave til foreldrene sine, men ingenting til deg. Spør han hva han hadde følt hvis du viste så tydelig at han var mindre viktig(uviktig) i forhold til dine foreldre. Hvordan blir det med fordeling i hjemmet? Skal han avlaste deg og begynne å ta sin del av ansvaret?? Anonymous poster hash: 99f31...3d0
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #60 Skrevet 26. november 2015 Hi - Du er ei nikkedukke. Slutt å klage, og sett krav. Anonymous poster hash: 06c16...42f
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #61 Skrevet 26. november 2015 Prater med ham nå (han er ute en snartur og fikser noe). Han så dilemmaet med forskjell i gaver til besteforeldre, og mente han kunne løse det med å gi gaven til sine foreldre på forskudd eller etterskudd slik at ikke gavene ble pakket opp sammen. Han mente fortsatt at vi ikke skulle gi til hverandre (han bruker masse tid til å pønske ut gaver til foreldrene sine, men orker ikke finne på noe til meg. Mistenker at det er mye der det ligger, selv om jeg ville blitt glad for omtrent hva som helst som viser at han bryr seg). Mitt svar ble da at barna er viktigst, og at jeg kommer til å ta en sum tilsvarende det han gir til foreldrene sine og kjøpe gaver for til mine foreldre og hvert enkelt av barna. Muligens mer til barna da de trenger mer og tross alt er viktigst. Jeg kom også til å finne noe i samme område til ham. Så da må han tenke på helheten når han kjøper (vi har felles økonomi). HI Anonymous poster hash: a1112...3f6 Ja, for økonomien blir jo enda bedre av at dere bruker 4000 på dine foreldre, også!!! Dette er galskap!!!! For en idiot av en mann!!!!! Anonymous poster hash: 51da4...418
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #62 Skrevet 26. november 2015 Prater med ham nå (han er ute en snartur og fikser noe). Han så dilemmaet med forskjell i gaver til besteforeldre, og mente han kunne løse det med å gi gaven til sine foreldre på forskudd eller etterskudd slik at ikke gavene ble pakket opp sammen. Han mente fortsatt at vi ikke skulle gi til hverandre (han bruker masse tid til å pønske ut gaver til foreldrene sine, men orker ikke finne på noe til meg. Mistenker at det er mye der det ligger, selv om jeg ville blitt glad for omtrent hva som helst som viser at han bryr seg). Mitt svar ble da at barna er viktigst, og at jeg kommer til å ta en sum tilsvarende det han gir til foreldrene sine og kjøpe gaver for til mine foreldre og hvert enkelt av barna. Muligens mer til barna da de trenger mer og tross alt er viktigst. Jeg kom også til å finne noe i samme område til ham. Så da må han tenke på helheten når han kjøper (vi har felles økonomi). HI Anonymous poster hash: a1112...3f6 Dette går ikke an, HI. Her løser du ingenting! Det eneste du her gjør er jo å dekke over hans idioti! Enten er mannen din helt aldeles stokk dum som ikke forstår at probleme ikke er å bare gi foreldrene hans så dyre gaver på selve julaften (hva hjelper det å bruke samme beløpet og så bare gi noen av gavene før/etter jul???) - eller så har mannen din et eller annet sykelig forhold til foreldrene, en hangup som gjør at han føler han må bevis noe for dem. Her trenger dere familievernkontoret asap, for han oppfører seg som en egoistisk idiot - og du gjør det mulig for ham å fortsette med det selv om han sårer deg og lar deg slite deg ut. Nå må du bare stå opp for deg selv, HI!!!!!! Anonymous poster hash: 9e5ed...357
Mamma-til-3-jenter Skrevet 26. november 2015 #63 Skrevet 26. november 2015 Skjønner ikke helt at dere kan ta i mot 10000 kr i julegave fra dine foreldre og så gi bort 4000 kr i julegave til mannens foreldre. Dine foreldre må jo reagere veldig på det? Så forskjellsbehandling og i tillegg så får ikke barna alt det de trenger eller du julegave. Håper dere kommer til en ordning der alt blir litt bedre fordelt og du både avlastning og julegave Anonymous poster hash: dfb90...2ac ikke sant, da kunne jo hi's foreldre bare gitt gave på 4000 til hi's svigers, så gitt bare 6000 til hi. Anonymous poster hash: cbb4c...c33 Nemlig!!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #64 Skrevet 26. november 2015 HI, du er jo på galskapens spor. Dere kan ikke BRUKE 4000 KR på gave til svigers, for så å FÅ 10 000 fra forrldrene dine fordi dere har dårlig råd!??! Og hva hjelper det å gi gaven før!? Og på toppen av det hele så foreslår du å bruke hinsides mye mer penger slik at ALLE FÅR LIKE DYR GAVE!? Nei, jeg trodde du var den fornuftige av dere to, men du viste jo nå at du bare har sunket til samme nivå som han. Ingen trenger å bruke mer enn 500 kr på foreldrene sine! Til og med tanta mi i USA, som er gift med en milliardær, kjøper helt vanlige gaver til sine foreldre. Anonymous poster hash: 8b8f9...26c
smiia Skrevet 27. november 2015 #65 Skrevet 27. november 2015 Men HVORFOR skal han kjøpe så dyre gaver til foreldrene, hva er grunnen? Og som noen andre har spurt, har dere felles økonomi? I såfall må du jo nekte, du er jo ikke (burde ikke være) uten stemmerett.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #66 Skrevet 27. november 2015 Beklager. Forklarte dårlig fordi jeg hadde det travelt. Jeg ville jo aldri brukt bortimot 30000 på julegaver (i tillegg til gaver til våre søsken med familie, venner etc). Prøvde bare å sette det på spissen for ham. Jeg ser at å kutte ned på gave til foreldrene er veldig vanskelig for ham. Jeg vet ikke hvorfor det er slik. Han har alltid kjøpt dyre gaver til dem, og fått helt vanlige tilbake (typ skjorte og kaffekopp). Endte med at jeg satt med dårlig samvittighet for ikke å unne dem gaven. Det er jo ikke det at jeg ikke vil de skal få en fin gave, men prøvde å forklare at verdien ikke nødvendigvis lå i pengebeløp, og at jeg selv ville blitt skikkelig ille berørt hvis mine voksne barn hvert eneste år kjøpte mye større gave til meg enn til sine egne barn. Men jeg ser han blir lei seg av det. Samtidig er det sårt for meg å se hvor mye tid og penger han bruker på alle bursdagsgaver og julegaver til foreldrene, mens han ikke tenker på meg i det hele tatt. Vet det høres sutrete og utakknemlig ut, men akkurat i år hadde jeg trengt det. HI Anonymous poster hash: a1112...3f6
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #67 Skrevet 27. november 2015 Beklager. Forklarte dårlig fordi jeg hadde det travelt. Jeg ville jo aldri brukt bortimot 30000 på julegaver (i tillegg til gaver til våre søsken med familie, venner etc). Prøvde bare å sette det på spissen for ham. Jeg ser at å kutte ned på gave til foreldrene er veldig vanskelig for ham. Jeg vet ikke hvorfor det er slik. Han har alltid kjøpt dyre gaver til dem, og fått helt vanlige tilbake (typ skjorte og kaffekopp). Endte med at jeg satt med dårlig samvittighet for ikke å unne dem gaven. Det er jo ikke det at jeg ikke vil de skal få en fin gave, men prøvde å forklare at verdien ikke nødvendigvis lå i pengebeløp, og at jeg selv ville blitt skikkelig ille berørt hvis mine voksne barn hvert eneste år kjøpte mye større gave til meg enn til sine egne barn. Men jeg ser han blir lei seg av det. Samtidig er det sårt for meg å se hvor mye tid og penger han bruker på alle bursdagsgaver og julegaver til foreldrene, mens han ikke tenker på meg i det hele tatt. Vet det høres sutrete og utakknemlig ut, men akkurat i år hadde jeg trengt det. HI Anonymous poster hash: a1112...3f6 Foreldrene hans er forresten de eneste han kjøper gaver til. Alle andre tar jeg (av og til kjøper han til sin bror). Jeg er glad i å kjøpe gaver, og bruker ofte lang tid på å finne noe jeg tror mottakeren vil bli glad for, så det gjør meg absolutt ingenting å ha denne jobben, men tenker han kunne klare én ekstra gave i tillegg til den til foreldrene. HI Anonymous poster hash: a1112...3f6
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 27. november 2015 #68 Skrevet 27. november 2015 Jeg lurer på hvilke foreldre mannen din har, som faktisk tar imot så dyre gaver år etter år? Hadde det vært mitt barn, så ville jeg fortalt tydelig og klart at vi ikke forventet eller ønsket så dyre gaver. Dette er jo helt bak mål!
Hjertefru Skrevet 27. november 2015 #69 Skrevet 27. november 2015 Beklager. Forklarte dårlig fordi jeg hadde det travelt. Jeg ville jo aldri brukt bortimot 30000 på julegaver (i tillegg til gaver til våre søsken med familie, venner etc). Prøvde bare å sette det på spissen for ham. Jeg ser at å kutte ned på gave til foreldrene er veldig vanskelig for ham. Jeg vet ikke hvorfor det er slik. Han har alltid kjøpt dyre gaver til dem, og fått helt vanlige tilbake (typ skjorte og kaffekopp). Endte med at jeg satt med dårlig samvittighet for ikke å unne dem gaven. Det er jo ikke det at jeg ikke vil de skal få en fin gave, men prøvde å forklare at verdien ikke nødvendigvis lå i pengebeløp, og at jeg selv ville blitt skikkelig ille berørt hvis mine voksne barn hvert eneste år kjøpte mye større gave til meg enn til sine egne barn. Men jeg ser han blir lei seg av det. Samtidig er det sårt for meg å se hvor mye tid og penger han bruker på alle bursdagsgaver og julegaver til foreldrene, mens han ikke tenker på meg i det hele tatt. Vet det høres sutrete og utakknemlig ut, men akkurat i år hadde jeg trengt det. HIAnonymous poster hash: a1112...3f6 Foreldrene hans er forresten de eneste han kjøper gaver til. Alle andre tar jeg (av og til kjøper han til sin bror). Jeg er glad i å kjøpe gaver, og bruker ofte lang tid på å finne noe jeg tror mottakeren vil bli glad for, så det gjør meg absolutt ingenting å ha denne jobben, men tenker han kunne klare én ekstra gave i tillegg til den til foreldrene. HIAnonymous poster hash: a1112...3f6 Det R flott at han vil gjøre stas på sine foreldre, men dette blir helt ute av proposjoner. Særlig ift beløpet dere bruker på egne barn, at de mangler skiutstyr osv. Hva sier hans foreldre til dette da? Blir de ikke pinlig berørt? Jeg nærmer meg bestemoralder selv, og hadde stusset om et av barna hadde gitt meg rådyr gave mens egne barn hadde blitt avspist med smågaver i forhold. Ville tatt en prat med min sønn for å få ham til å senke nivået litt. I min familie er det vanlig at vi samsnakker litt om gavebeløp før jul. Har flere ganger snakket med min bror slik at vi gir omtrent likt til de vi er tante hhv onkel til. Har du en grei kommunikasjon med svigers? Her er det nesten så jeg ville tatt opp problemet med dem om mannen ikke skjønner. Men det krever jo selvsagt at dere har over snittet god kommunikasjon.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #70 Skrevet 27. november 2015 Prater med ham nå (han er ute en snartur og fikser noe). Han så dilemmaet med forskjell i gaver til besteforeldre, og mente han kunne løse det med å gi gaven til sine foreldre på forskudd eller etterskudd slik at ikke gavene ble pakket opp sammen. Han mente fortsatt at vi ikke skulle gi til hverandre (han bruker masse tid til å pønske ut gaver til foreldrene sine, men orker ikke finne på noe til meg. Mistenker at det er mye der det ligger, selv om jeg ville blitt glad for omtrent hva som helst som viser at han bryr seg). Mitt svar ble da at barna er viktigst, og at jeg kommer til å ta en sum tilsvarende det han gir til foreldrene sine og kjøpe gaver for til mine foreldre og hvert enkelt av barna. Muligens mer til barna da de trenger mer og tross alt er viktigst. Jeg kom også til å finne noe i samme område til ham. Så da må han tenke på helheten når han kjøper (vi har felles økonomi). HI Anonymous poster hash: a1112...3f6 Jeg blir nesten målløs. Er du ikke helt god du heller? Han skal ikke kjøpe gave til svigers til 4.000 kroner, punktum. Det er ute av proporsjoner og med felles økonomi hadde jeg så absolutt nektet, og det lenge før i år men helt fra begynnelsen. At du i det hele tatt vurderer gi gave til ham er jo minst like tullete. En type som lar deg sitte med største delen av ansvaret hjemme og prioriterer seg selv hadde fått alt mulig fra meg, men ingen gave. Slutt å være dørmatte her! Anonymous poster hash: e16eb...4bd
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #71 Skrevet 27. november 2015 Ehm... Har foreldrene vist ham lite kjærlighet som han forsøker å kjøpe? Dette er helt sykt, barna går uten utstyr de trenger fordi mannen ikke fikk nok klemmer da han var liten? Foreldrene dine hadde sikkert blitt rimelig forbanna om d e visste at 60% av den økonomiske hjelpen de ga dere til juli fjor gikk direkte til hans foreldre i gaver de ikke trengte... Anonymous poster hash: b4e07...044
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #72 Skrevet 27. november 2015 Sorry hi, mem dette tror jeg er trolling altså. Ingen er så evneveik som det beskrives her.... Anonymous poster hash: cbb4c...c33
Syngensang Skrevet 27. november 2015 #73 Skrevet 27. november 2015 4000 til foreldre er no over alle støvleskaft. Forøvrig er eg framleis av og til veldig lei meg fordi eg ikkje fekk bursdagsgave av samboeren for mange mnd sidan. Det har eg ikkje fortalt han fordi han jobbar og slit for familien med både husarbeid og anna forefallende så eg har absolutt ikkje noko å sutre for, men eg forstår deg veeeeeldig godt var poenget mitt;-)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #74 Skrevet 27. november 2015 HI - du virker faktisk mer opprørt over at mannen din ikke kjøper en liten oppmerksomhet til deg til jul, enn du gjør over at han blåser av tusenvis av kroner på foreldrene sine... Familen har dårlig råd, og du sutrer over mangel på gave?? Rett frustrasjonenen mot hvor pengene forsvinner isteden. Tipper mannen din ikke er noe økonomisk geni i andre sammenheng heller... Anonymous poster hash: 06c16...42f
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #75 Skrevet 27. november 2015 Ingen tvil om at gubben er fullstendig blåst. Men du er jo like ille. Får fire barn og bygger hus når dere vet økonomien blir trang... Pga deres egoistiske og lite smarte valg så nedprioriteres de eldste barna deres. Stakkars barn Vi har ikke dårlig råd i og for seg, men vi har valgt å prioritere å betale så mye vi kan ned på lånet nå som renta er lav. Det er et bevisst valg. Vi unner oss ikke ferier eller lignende de neste tre årene. Vi har begge høy utdannelse og trygge jobber, bare så det er sagt. Dette er en høyst midlertidig situasjon, og barna lider ingen nød. Nei, de får ikke så dyre gaver eller fancy ferier, men vi bor rett ved stranden og har hytter vi kan låne. Anonymous poster hash: a1112...3f6 Hvis dere bare har valgt å spare mye (nedbetaling av lån er sparing) er det jo egentlig bare deres gjerrighet som gjør at dere ikke har satt av mer penger til gaver ol. Da er det ikke synd på dere. Du kunne jo bare prioritert dine foreldre høyere du også. Når det gjelder å gi gave til hverandre er jo det noe dere må bli enige om. Hvis du bare har smilt og svart noe sånt som "Ja, det er sikkert det srteste." så tror nok mannen at du mener det og at alt er såre vel. Anonymous poster hash: ac5e3...7f1 EnigHehe..Ja la oss alle slutte å betale ned mer på lånet enn vi absolutt må og heller bruke mer penger på gaver!!! Glimrende ide! Det er ikke synd på barn som får julegaver til 500 kr hver, er det vel? Anonymous poster hash: d9787...08b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå